harg-i arvamus on kahjuks veidi liiga lihtsustatud... Seaduse ja ka kõige muu järgi tohib lendavaid mudeleid juhtida Eestis 27MHz, 35MHz ja 40MHz sagedusala lubatud kanalitel. Kõiki mitte-lendavaid mudeleid tohib juhtida ainult 27MHz ja 40MHz lubatud sagedustel. Kui seda järgida, peksa ei saa

Küll tuleb ALATI jälgida, et sinu kasutatav kanal oleks vaba ja keegi teine seda ei kasutaks vähemalt 2km raadiuses

Seda tuleb teha IGAL juhul ja IGAL ajal (v.a. kui kasutada 2.4GHz süsteeme)!
27MHz - kõige rohkem häireid ja ka mitte-mudelite saatjaid, häire oht väga suur, eriti lennunduses. Enamasti odavad (komplektidega kaasa tulevad) aparatuurid. Lennukid, autod, paadid...
35MHz - ainult lendavate mudelite sagedusala
40MHz - mõistlik sagedusala autode, paatide ja tegelikult ka kõigi teiste mudelite jaoks.
Eestis lubatud sagedused:
27Mhz - mudelite juhtimisseadmed - (kanalid 4-9,14,19,24) 26,995 - 27,045, 27,095, 27,145, 27,195 (Eestis lubatud ainult 9 kanalit)
35Mhz - lendavate mudelite juhtimisseadmed - (kanalid 60-82) 34,995-35,225 (Eestis lubatud ainult 23 kanalit)
40Mhz - mudelite juhtimisseadmed - (kanalid 50,51,52,53) 40,665, 40,675, 40,685, 40,695 (Eestis lubatud ainult 4 kanalit)
2.4GHz puuduseks on kõrge sagedus ehk väga lühike laine - raadiokiirgus hakkab juba sarnanema valgusele ja levimisega samad probleemid nagu valguselgi - ei taha hästi läbi objektide tungida. Autode puhul on töökaugus pea-aegu alati alla 100m ja probleeme sisuliselt seetõttu pole. Küll on teine lugu lennunduses, kus kiirused ja kaugused on kordades suuremad. Seetõttu kasutataksegi Spektrumi uue lennunduse jaoks mõeldud aparatuuri DX7 puhul kahte täiesti eraldi seisvat vastuvõtjat ja antenni, mis paigaldatakse omavahel risti - et tagada igas olukorras signaal. Uute Spektrum süsteemide puhul saab ka lugeda välja, mitu korda lennu ajal signaal kadus ja vastavalt sellele näiteks vastuvõtja ja antennide asendit muuta. Reeglina probleeme pole, kuna kasutatakse paralleelselt kahte sagedust, kahte antenni, kahte vastuvõtjat!
