Uus algaja

Siia üldine arutelu lennuaparaatide teemal.

Moderaator: JazZ

Vasta
vana
Postitusi: 7
Liitunud: 13.08.2006 14:16
Asukoht: Tallinn

Uus algaja

Postitus Postitas vana » 14.08.2006 11:09

Tervitus
Olen kunagi ammu RC mudelitega tegelenud, kuid tänasest tehnikast pole õrna aimugi. Sellegipoolest lõi mulle midagi pähe, ja tellisin pikemalt mõtlemata eBay`st omaarust algajale sobiva komplekti: Easy Star RTF Komplett Set MPX Multiplex NEU&OVP Hiljem, veidi netis asjaga tutvudes, tekkis mul kuri kahtlus saatja-vastuvõtja funktsioneerimisvõimekuse suhtes. Loodan siiski siiralt, et süsteem toimib vähemalt 200 – 300 m. Ei saa ju taolist mudelit mingi toasaatjaga komplekteerida???
Kindlasti kontrollin enne maas saatja toimimiskaugust. Ka mootori akud paistavad eriline jama olevat, neid saab aga hõlpsalt vahetada.
P.S. Tellisin ja maksin selle komplekti 28. juulil, siiani ei midään. Saatmine maksis 29.-€, ju tuleb hobusega…

vana
Postitusi: 7
Liitunud: 13.08.2006 14:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vana » 14.08.2006 17:00


Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 15.08.2006 23:53

Kindlasti leiad rohkem infot selle lennuki kohta Multiplex'i kodulehelt näiteks. Esmapilgul tundub täiesti normaalne komplekt ja ka raadio-aparatuur paistab selline, et heal juhul on seda võimalik ka tulevikus kasutada. "välimuse" järgi (Ranger 3) peaks kindlasti mitusada meetrit levima. Proovi töökaugust kokkulükatud saatja-antenniga - peaks töötama vähemalt 50-100m mööda maad - siis on õiges pikkuses antenniga töökaugus õhus vähemalt kilomeeter! NB - otsi google'ist "Ranger 3 FM"

Eeldatavasti akud väga jamad pole, kuna peavad siiski võimaldama suhteliselt kiiret laadimist ja suhteliselt suurt tühjakslaadimisvoolu. Mitu akupakki on ise-enesest väga mugav - laed kodus täis ja lähed platsile lennutama või kuni üks laeb, saad teisega lennata. Akupakki saab lasta kokku keevitada, ise kokku joota või tellida valmis pakk (saadaval sisuliselt igas variandis).

Ise müüme taolisi täiskomplektseid lennukimudeleid alates 1690 krooniga - kus on komplektis kõik vajalik (v.a. saatja 8 AA mõõdus patareid või akut). Saatjal on mootorikanal lülitiga on/off ning kõrgus ja pöördetüür loomulikult proportsionaalsed. Olenevalt komplektist kas "toa" 220V kiirlaadija või "auto" 12V kiirlaadija.

Hästi populaarne on näiteksGraupner Piper J-3
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

vana
Postitusi: 7
Liitunud: 13.08.2006 14:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vana » 16.08.2006 20:41

Aitähh Laurile õpetuste eest
Tundub tõesti, et saatja-vastuvõtja peaks väikesele lihtsale mudelile piisama.
Akud on originaalis mingid AA formaati 600mAh NiCd. Kui just esimese lennuga mudel väga peeneks ei lähe, muretsen vähemalt ühe paki Ni-Mh akusid.
Tegelikult ostsin selle mudeli oma 9 aastasele pojale, valisin omaarust max. lihtsaltjuhitava, purunemiskindla ja odava variandi. Pole ju teada, paljuks seda mudelit jätkub – võib ta juba mõne sekundiga peeneteks pilbaseks lasta.
Kui kõik õnnestub ja poisil huvi jätkub oleks arenguruumi palju.
Hea, et ka kohapealt saab midagi osta- tellida, see minu viimane saksast tellimine on ikka paras jama. Pole siiani kätte saanud.
Kui saan, jagan oma muljeid, ka esimesest lennust.

Tervitades

vana
Postitusi: 7
Liitunud: 13.08.2006 14:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vana » 21.08.2006 21:22

No nii, mudel on käes, käisin reedel postkontoris küsimas ja oligi olemas. Pühapäeval (eile) sain ka teatise, et tulgu ma pakile järel. 29€ ja 23 päeva…
Esimene mulje oli, et odavavõitu, kuid lennuvõimeline. Paari tunniga oli mudel koos, kleebekad peal ja egas muud kui proovima. Kuna akulaadija oli autoaku toitega ja “krokodilli” tüüpi klemme ei osanud esialgu kuhugi ühendada, läksin laadimata akuga. Laupäeval tegin 3 lühikest lendu ilma suurema matsuta. Pühapäevaks kaevasin auto pagasnikust aku välja, sain laadija tööle ja tegin veel 5 lühikest lendu. Paar väiksemat matsu oli ka, lendasin korra põõsasse. Ei osanud kaugust hinnata.
Muljed peale lennutamist.
1. Mudel on praktiliselt iselendav, väiksemast pöörisest tuleb ise välja.
2. Stabilisaatori ja kiilu kleeplindiga kinnitused on loomulikult täielik jama, üsna varsti logises kogu süsteem, põõrde- või kõrgestüüri liigutamsel liikus sabaosa tervikuna. Tagantjärgi imestan, et see jama lennu ajal üldse koos püsis.
3. Vastuvõtja pistikud ei püsi sees, õnnetust ei juhtunud ainult tänu mudeli absoluutsele lollikindlusele.
Käisin täna KULLOs ja sain hüva nõu sabaosa kinnituse osas, (kummirõngastega). Ostsin kaheksa 2700mAh akut, jootsin kokku ühe seitsmese paki, pistikud müügil Kullos ja Tevalos. Korjasin kokku 2A akulaadija 12 V väljundiga trafost, 5A dioodisillast ja taimerist.
Kui homme ilma on, saab jälle proovida.

Tervitades

Ropka
Postitusi: 22
Liitunud: 13.03.2006 19:18
Asukoht: Tallinn,Nõmme

Postitus Postitas Ropka » 22.08.2006 08:31

lahe kui tegelasi lisandub:)

tule lenda koos meiega, poole lõbusam http://forum.pistik.com/
kogun lennukite mootoreid

vana
Postitusi: 7
Liitunud: 13.08.2006 14:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vana » 05.09.2006 11:51

Olen nüüd 4-5 korda lennutamas käinud ja jagaks oma algaja muljeid sellest mudelist.
Suurim tootja viga: parem tiib on oluliselt raskem. Tulin selle peale alles peale Hüürus koos lendamist, kus soovitati seda kontrollida.
Enne selle vea avastamist kippus mudel kogu aeg kergesse parempöördesse minema, mistõttu maandumisel kippus parem tiivaots esimesena maad puudutama.
Ise arvasin, et midagi on kõver...
Mudel on aeglane, seetõttu tuult ja eriti puhangulist ei kannata. Tõsi, enne Hüürust saadud õpetusi lendasin sellise tuulega, kus üleval lendas vastutuult väga vaevaliselt. Isegi prop on siiani terve. Põõrdetüür on väga tuim, kõrgustüür normaalne.
See EasyStar on tõsi algaja mudel , kuid "hamba" sai verele ja on tõsised plaanid edasi minna.

Tervitades

mty
Postitusi: 232
Liitunud: 30.07.2005 01:09
Asukoht: tallinn, lasna

Postitus Postitas mty » 05.09.2006 16:58

vana kirjutas:...parem tiib on oluliselt raskem...
v6ta paremalt tiivalt kleepsud 2ra ja kleebi vasakule - peaks paremaks saama olukorra....

vana
Postitusi: 7
Liitunud: 13.08.2006 14:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vana » 06.09.2006 09:17

Kaalusin, vahe oli 5g. Pean vast ühe 5 sendise parajasse kohta kleebekaga kleepima.

arne
Postitusi: 80
Liitunud: 29.06.2005 13:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas arne » 07.09.2006 11:28

Kaalusid kumbagi tiiba eraldi? Palju tiivad üldse kaalusid? Minu kogemus on selline, et lateraalne balansseerimine ei tasu ennast ära.

Lisaks - lihtsalt kaaluerinevus ei määra veel midagi. Oluline on ka see kus see 5gr on. Kui see on kohe kere kõrval siis on selle mõju arusaadavalt väiksem. Või oli 5gr raskust tiiva otsas vaja lennuki lateraalseks balansseerimiseks?

Arne

vana
Postitusi: 7
Liitunud: 13.08.2006 14:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vana » 07.09.2006 17:29

Aarne

Ega tõesti liiga korrektne kõik polnud.
5g panin tiiva geomeetrilisse keskpunkti, siis oli asi tasakaalus.
Edasi nihutasin tiivad maksimaalselt kergema tiiva suunas (saab nihutada ca. 8mm) ja lisaks kleepisin ühe 10 sendise tiiva otsakõverusele.
Siis oli vähemalt STAATILINE tasakaal olemas. Käisin üleeile õhtul ka proovimas, lendas üsna otse, veidi trimmeriga aidates.

Tervitades

Vasta