Pinion - millist valida?

Siia üldine arutelu lennuaparaatide teemal.

Moderaator: JazZ

Vasta
tuhkur
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2008 22:47
Asukoht: Haapsalu

Pinion - millist valida?

Postitus Postitas tuhkur » 15.11.2008 12:28

Selline küsimus ,et mille järgi ma kopterile neid hammasrattaid valin?

Kui originaalis on 9 hambaga...ja harjadega mootor...
ostetud harjadeta mootor. (4200KW)
leidsin kuni 12 hambaga hammasrattaid...

On ka vist mingid kalkulaatorid aga nendest pole veel õieti aru saanud...

Kopteriks honey bee king 2

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 15.11.2008 12:52

Pinion tuleks valida nii et rootori pöörded õiged oleks. Ma ei tea palju sellel kopteril olema peaks, mis mootor Sul on, mis akut Sa kasutad ja palju selle kopteri main gear'il hambaid on, nii et kahjuks ei oska aidata.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

tuhkur
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2008 22:47
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas tuhkur » 15.11.2008 14:30

Aku 11.1V 2100mAh 20C
Main driven gear :140T
Motor gear :9T
Driven gear rate 9:140

Mootor:

Rpm(Kv): 4200Rpm/V
Max Currect: 25A
Max Eff: 96%
Weight: 36g ( Motor Net Weight )
Total Length: 40mm (Motor & Shaft)
Motor Body Diameter: 25.8mm
Shaft Diameter: 2.26mm(Front)
Shaft Length: 12.6mm



Rootori kiiruse kohta leidsin midagi sellist
http://209.85.135.104/search?q=cache:qb ... cd=8&gl=ee

Aga palju ikkagi olema peab ei leidnud...

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 16.11.2008 18:31

Kasutusjuhendis ei ole kirjas rootori pöördeid?
Nende andmete põhjal annab 9T pinion juba 2700 pööret umbes...
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

tuhkur
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2008 22:47
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas tuhkur » 16.11.2008 18:46

Peale uuringut leidsin ka veel andmeid...
http://www.eflightwiki.com/eflightwiki/ ... yBeeKingV2

Aga kasutusjuhendis jah pole seda kirjas et pöördeid on ca 2250 rpm

http://dhrc.rchomepage.com/calc.htm

Kasutasin ka seda kalkulaatorit

Ja väikseim mis leidsin oli 9 hambaga siis minu arvutuste järgi tulid pöörded 2672 rpm

Kuskilt lugesin ,et puitlabadega pole üle 2600rpm soovitatav.
Kas siis peaks muretsema teised labad? (tegelt mingid plastikud vms on ka juba tellitud)
Aga palju need pöördeid kannatavad ei tea...

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 16.11.2008 19:02

No see on erinevatel kopteritel erinev, põhimõtteliselt vist nii et mida väiksem kopter seda rohkem pöördeid.
Sul puldist ei ole võimalik pöördeid määrata jah? Siis pead turvalisuse pärast võimalikult väikse pinioni leidma. 8T peaks sobima...
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

tuhkur
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2008 22:47
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas tuhkur » 16.11.2008 19:25

midagi sealt puldist saab ka muuta... laba nurkasi vähemalt saab... kuskilt lugesin nagu peaks pöördeid ka saama...

Aga kuna mul ka JR saatja siis kavatseks sellega lennutama hakata(kui vajaliku kvartsi kätte saan ja see toimima hakkab)

Aga kumbapidi siis parem on rohkem või vähem pöördeid? vähematega peaks nagu aku ka paremini kestma...
[size=75] Gaui EP550 // T-rex 450SE //Honey bee king II//Lama V4
CH 77/63 [/size]

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 16.11.2008 20:04

No parem on nii nagu ettenähtud on :)
Liiga vähe pöördeid teeb asja ebastabiilseks. Rohkem pöördeid on 3D jaoks hea, siis ta reageerib kiiremini.
Üldiselt tuleks ülekandega asi nii saada et on soovitud pöörded ja saatjast on throttle vahemikus 90%-100%, nii on kõige efektiivsem see värk.
Vähem pöördeid annab pikema lennuaja, eriti siis kui see on saavutatud ülekandega, aga liiga vähe pole ka hea...
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

tuhkur
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2008 22:47
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas tuhkur » 16.11.2008 21:10

...nagu siis aru sain oleks hea kui pöörded jääksid ikkagi 2300 kanti...
Muidu läheb kopter liiga äkiliseks...?
Isegi siis kui labanurk pole suur?

Samas annab saatjast siis mootori pöördeid piirata... aga millega neid mõõta?

Aga ega vist kõige paremini saab asjast selgusele katsetades...
[size=75] Gaui EP550 // T-rex 450SE //Honey bee king II//Lama V4
CH 77/63 [/size]

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 16.11.2008 21:22

2300 tundub mulle natuke imelik, minu tüki maad suuremal T-REX500'l on 2600 ja tegelt tahaks veel rohkem... aga kuna ma Sinu kopteri kohta midagi ei tea, siis turvalisuse huvides jah.
"Liiga" on suhteline mõiste.
Jah, suuremate pööretega reageerib kopter äkilisemalt kangi liigutustele.
Annab, aga ei ole kõige targem variant. Pöörete mõõtjaga?
Just, aga ära ise liiga lähedal ole neid katseid tehes :)
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

tuhkur
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2008 22:47
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas tuhkur » 30.11.2008 19:05

veel arusaamatusi...

See kalkulaator tundub päris korralik olevat...
http://dhrc.rchomepage.com/calc.htm

Seal on selline väärtus...
Efficiency Factor

Mida see täpsemalt tähendab?
Mootoril on selleks 96% ehk nagu aru sain siis 100% ära antavast voolust muudetakse 96% pööreteks vms...

kalkulaatori all on veel selline jutt
'Efficiency Factor' means you can use the drop % as a throttle if you wish but remember to drop at least 10 to 20% for real world losses. 90% is about the best zero load performance your going to ever see (eg. 90% = (100% throttle)-(10% efficiency factor)). Note that ESC's throttle % are not normally as linear. Also the resulting RPM figure is meant to be a guide value under load like in hover. Zero pitch loading at 100% throttle may be a lot higher RPM. You just got to juggle what you know from your experience of your particular heli setup.
Given that the Kv of your motor may vary +/-10% from manufactures spec, the true condition of your batteries under load, if your belt tail drive is a bit too tight, any tail rotor demands or your ESC motor timing is set aggressively etc. etc. etc. all can significantly impact real life numbers. You get the picture though right ;)... ball park estimates.
See jääb natuke arusaamatuks.
saan ma õieti aru ,et max on siiski 90% kuigi andmed väidavad rohkemat?

Kas see sama efektiivsuse faktor kalkulaatoris võiks siis olla throttle asend saatjal? Ehk kui on poole peal siis see faktor on 50%?
Ja kui ma nüüd sinna kalkulaatorisse panen ka 50% saan teada palju mul siis sel hetkel rootori pöördeid on?

Aga kas ma peaks sellest nüüd siis veel 10% maha arvutama kuna kirjas on ju nii
(eg. 90% = (100% throttle)-(10% efficiency factor)).
või on siis 50% throttle peal efektiivsus 45%?

Ja kuna minu mootor arendaks 90% peal 2700rpm mida on liiga palju peaksin ma oma throttle curve'i sättima nii ,et max oleks 80% kuna siis on pöördeid ca 2400rpm?

Küsiks nüüd ,et kas ma olen asjast enamvähem õieti aru saanud?

Kummaliseks teeb veel asja see ,et kui panna kalkulaatoris ,et aku on 100% täis siis 80% peal oleks pöörded ikkagi ca 2700rpm...

(väidetavalt on plastik peaga ja puitlabadega max pöörded lubatud 2500/2600)
[size=75] Gaui EP550 // T-rex 450SE //Honey bee king II//Lama V4
CH 77/63 [/size]

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 02.12.2008 09:01

Ära kõike seda väga täpse tõena võta.

saan ma õieti aru ,et max on siiski 90% kuigi andmed väidavad rohkemat?
Karbile võib kirjutada mida iganes, see on ideaalsetes tingimustes, tõenäoliselt ei ole see reaalsuses isegi mitte 90%.

Kas see sama efektiivsuse faktor kalkulaatoris võiks siis olla throttle asend saatjal? Ehk kui on poole peal siis see faktor on 50%?
Nii nad seal kirjutavad, et kui throttle % on saatjast 50% siis tuleks sinna 40% panna.

Ja kui ma nüüd sinna kalkulaatorisse panen ka 50% saan teada palju mul siis sel hetkel rootori pöördeid on?
Mingi väga umbes tulemuse saad jah.

Küsiks nüüd ,et kas ma olen asjast enamvähem õieti aru saanud?
Jap, aga nagu ma juba ütlesin, ära väga tõena võta seda tulemust. Ainukese reaalse tulemuse saad Sa siis kui rootori pöörded ära mõõdad.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 02.12.2008 10:55

Kusjuures on saadetud kopteritel täitsa mõõdetud kasutegurit ligi 92% seda siis suuremate NEU mootoritega ja 8S+ lipol. Üldjuhul jah asi on kinni kindlates pöörete vahemikus ja kindla pingega ja koormusega. Valdavalt mootor töötab mitte sobivates pöörete vahemikus või koormusel kus kasutegus ei saagi olla 90+%
Arvestada võiks ka seda et märgitud KV mootoritel on koormusetta mõõdetuna. Reaalsed pöörded norm koormusel on kuni -5+% sõltuvalt mootorist ja pooluste arvust jne. Kui pöörete vahemik on koormuseta ja koormusel rohkem 10% ma arvan küll siis et midagi on viltu liialt suur koormus mu meelest.
Või +/-10% varjeerumist oli kirjutatud tehase parameetrite mittevastavust... vist.

Jah et reaalset ettekujutust ja pilti saada tuleks endale soetada mõõteseade "DataLogger" ja ülekannetega jms mängima hakkata et leida see ainuõige.

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 02.12.2008 12:39

Ma just ootasin et eerikkarts sõna võtaks sellel teemal...
Mina seda teooria poolt ei tea, ma lihtsalt rääkisin oma kogemusest. Kopteril on palju erinevaid asju mis tulemust mõjutada võivad (kui vabalt kõik see asi Sul ringi käib, kui pingul rihm on jne), pluss veel saatjatest protsendid ei anna ka alati ühte tulemust. Isegi erineva ESC'i kasutamine annab saatjast sama protsenti kasutades erineva pöörete arvu, näituseks Align'i ja Jazz'i esc'id, saatjast sama throttle protsenti kasutades olid pöörded rohkem kui 200rpm'i erinevad...
Nii et jah, mingi arvutusliku tulemuse Sa nendest kalkulaatoritest saad, aga mina soovitaks üle mõõta selle tulemuse.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 02.12.2008 13:33

JazZ kirjutas:Ma just ootasin et eerikkarts sõna võtaks sellel teemal...
Mina seda teooria poolt ei tea, ma lihtsalt rääkisin oma kogemusest. Kopteril on palju erinevaid asju mis tulemust mõjutada võivad (kui vabalt kõik see asi Sul ringi käib, kui pingul rihm on jne), pluss veel saatjatest protsendid ei anna ka alati ühte tulemust. Isegi erineva ESC'i kasutamine annab saatjast sama protsenti kasutades erineva pöörete arvu, näituseks Align'i ja Jazz'i esc'id, saatjast sama throttle protsenti kasutades olid pöörded rohkem kui 200rpm'i erinevad...
Nii et jah, mingi arvutusliku tulemuse Sa nendest kalkulaatoritest saad, aga mina soovitaks üle mõõta selle tulemuse.
Mis ma ikka siin targutada oskan, räägin samuti oma mätta otsast tuginedes teadmistele foorumitest ja mõningast praktikast. Ausalt öeldes lennundusest ma küll suurt ei jaga nii pealiskaudselt saan aru millest räägitakse.
Rääkides kalkulaatorist seal siis ma ei mõista seda pöörete arvutust, see on küll kohvi paksu peal oletamine. Esiteks mootori tootja reeglina avaldab parameetrid koormuseta kus mootoris on nii või naa kasutegur juba alla 90%, järelikult seal kopteri enda mehhanismi kasutegur, kuidas seda arvutada või oletada ma ei tea.
Kui juukse karva lõhki ajama hakkata peaks teadma mootori düno parameetreid millest saaks teada millisel pöörete vahemikus kasutegur võiks olla maksimaalne, siis valida mootori ülekanne vastavalt pingele ja mootorile ja lahutada ca 5% mehhanismi nn kaod saad umbkaudse pöörded koormuse all, mina veel arvestan 0,1V pingelanguga akupurgi nominaal pingest. See on meetod kus mina olen umbkaudset arvutust teinud ühe või teise mootori valikul sõitvatel mudelitel.
Aga tee mootori valik vastavalt kalkulaatorile ära sellega saad ligikaudselt teada millist asja valida. Ja pärast hakkad vaatama kui on sul Logger olemas kuidas ja mis. Mina pole ka viitsinud pead vaevata ja pigistada mootorist viimset kasutegurit. Kas ma saan sõita 30sek rohkem oma mudeliga või vähem on minu jaoks suht tähtsusetu, ma kompenseerin selle suurema akuga või kergema ülekandega. Esimene asi on minu jaoks et mootor ei kuumeneks ettenähtud aja jooksul ja etteantud tingimustel, alles siis muu.

tuhkur
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2008 22:47
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas tuhkur » 02.12.2008 15:56

Lennata saan (hetkel veel ainult hõljunud) enda arvates piisavalt(pole küll aega võtnud aga ca 10 min ringis) ja throttle % on kuskil 50% ringis hõljumis asendis...
Peale lendu on mootori temp ca 35 kraadi.

Ei tea kui õieti või valesti mul need asjad on aga kui kopter lendab ja ise midagi aru ei saa ,et valesti oleks siis võiks ju ok olla?

(kui trottle % oli rohkem oli ka kopter väga äkiline...)
[size=75] Gaui EP550 // T-rex 450SE //Honey bee king II//Lama V4
CH 77/63 [/size]

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 02.12.2008 17:32

Oot Sa nagu lendad nii kaua kui enam ei lenda? Sa ikka tead et lipo akust ei tohi üle 80% mahtuvusest välja imeda?

50% throttle ei ole kindlasti kõige efektiivsem variant, aga kui toimib, anna minna.

Kui kopter lendab ja juppe sealt küljest ei lahku veel, siis on ok jah :) Aga üldiselt on kopter selline asi millega mina õhku tõusta ei julge kui ma ainult arvan et kõik peaks ok olema... Kopterid on suht ohtlikud mänguasjad.

Nii ta on, mida rohkem pöördeid seda äkilisem ta on.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

tuhkur
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2008 22:47
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas tuhkur » 02.12.2008 17:44

akudega olen ma kursis jah.

mõõtsin ka aja ära 7min lendasin 1-1.5m kõrgusel ja akusse läks 1100mah. aku ise on 2100mah
Ehk siis ca 30% oleks võinud veel lennata...

Kui võtta ,et tegu väikse odava hiina kopteriga siis minumeelest on ta küll päris stabiilne(püsib üsna kergelt paigal)
Seega võiks ju kõik hästi olla...?
[size=75] Gaui EP550 // T-rex 450SE //Honey bee king II//Lama V4
CH 77/63 [/size]

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 02.12.2008 17:58

Odav hiina kopter juba iseenesest ei tekita minus usaldust, samas väike on hea omadus :)
Peaasi et kõik kruvid keermeliimiga kinni on ja rootori pöörded liiga kõrged ei ole antud kopteri jaoks.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

tuhkur
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2008 22:47
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas tuhkur » 02.12.2008 23:58

JazZ kirjutas: Aga üldiselt on kopter selline asi millega mina õhku tõusta ei julge kui ma ainult arvan et kõik peaks ok olema... Kopterid on suht ohtlikud mänguasjad.
Aga tihti siis juhtub ,et midagi on lahti/katki/kulunud? Ma isegi ei oska veel arvatagi mis kõik juhtuda võiks ja seega ei oska ka kõiki asju üle kontrollida. Siit sealt olen vaadanud ja need on kinni olnud.
Keermeliimi vaevalt sellel kopteril on kasutatud. Või kui ka on siis mina pole veel aru saanud sellest...
(ja teemast mööda küsimus ,et kust kõige parem oleks tööriistu soetada? olemas küll kõiksugu võtmeid aga need on siiski arvestatud autode jaoks. ehk siis padrunid on liiga paksu seinaga ja ei mahu igale poole.)

Odav saigi ostetud kuna ta on tiba pisem kui 450(et saaks talvel siseruumis harjutada) ja ka odavam kui peaks midagi juhtuma...
[size=75] Gaui EP550 // T-rex 450SE //Honey bee king II//Lama V4
CH 77/63 [/size]

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 03.12.2008 10:29

Ma ei tea kui tihti juhtub et midagi lahti tuleb või ära kulub, ma kukun selleks liiga tihti alla ja siis lähevad kõik uued jupid külge :) Aga üldiselt ma vaatan asja alati enne lendu üle, et kõik ikka omal kohal oleks, T-REX 500 suurune kopter mis mingi jupi kadumisel kontrollimatuks muutub ei ole just asi mida mina näha tahaks.
Keermeliimi tuleks panna kõikidele kruvidele mis Sa metalli sisse keerad.
Selle siseruumis lendamisega on see probleem, et vahemaa Sinust kopterini on väga väike. Sa võid küll arvata, et mis see väike koperdis Sulle ikka teeb, aga üldiselt on nii et just väiksematel kopteritel on suuremad rootori pöörded, nii et tulemus on ikka suht sama. Vaata näiteks HeliFreak foorumis õnnetuste pilte ja Sa ei taha endale nii lähedal lennata enam. Isegi T-REX 500 saba rootor võib üsna ülbelt sind ribadeks lõigata, rääkimata siis millegist suuremast. Ma näitasin neid pilte oma naisele ja peale seda seisab ta päris auto taga alati kui ma lendan (mis iseenesest on positiivne).
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

tuhkur
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2008 22:47
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas tuhkur » 03.12.2008 14:05

Mis põhjusel sa nii tihti alla kukud?
Oma vigastuse sain ma juba kätte kui sellel kopteril veel harjadega mootor oli mis ei toiminud eriti kaua ja kui näppisin rootorit kui veidi pöördeid oli saatjast pandud. Ja kui äkki rootor ringi hakkas käima oli näpp sinine ja valutas paar päeva... Labal tuli plastik kate maha(puidust laba)

Ise ma tean kui ohtlik see kopter olla võib aga inimesed kes uudistama tulevad ei tea sellest suurt midagi.

Aga kuna mul kopter plastikust siis pole selle liimiga vast midagi teha...
[size=75] Gaui EP550 // T-rex 450SE //Honey bee king II//Lama V4
CH 77/63 [/size]

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 03.12.2008 15:21

Ju ma hindan oma võimeid üle... Aga üldiselt olen ma seda meelt et kui alla ei kuku, siis ei õpi ka midagi (see oli vihje Sulle, asterix) :P

Nii ta on jah et uudistajad on endale ohtlikud, ise sellest arusaamata.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

tuhkur
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2008 22:47
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas tuhkur » 15.12.2008 17:23

... kui ma vaatasin ,et labanurgad on täispööretel 9kraadi ja kopter eriti kõrgust ei kogu siis võiks järeldada ,et rootori kiirus on liiga madal?

Ennem puitlabadega oli nagu ok aga nüüd panin mingid plastikust ja need nagu käituvad hoopis teisiti...


ehk siis nagu aru olen saanud siis peaksid rootori pöörded koguaeg kindlalt paigas olema? Ja ,et seda paremini saavutada seepärast ongi gaasikõver?
Ja labanurgad pannakse enamvähem kõigil ühtemoodi?
Kas nendel nurkadel on ka mingi piirang? Kasutaja raamatus on üldse 7kraadi ainult antud...
[size=75] Gaui EP550 // T-rex 450SE //Honey bee king II//Lama V4
CH 77/63 [/size]

Vasta