Vastuvõtja
Moderaator: JazZ
Vastuvõtja
Hi!
Vastuvõtja kui selline kasutab reeglina kvartsi oma sageduse hoidmiseks.
Kas ja kuidas suhtuda lendavate asjade vastuvõtjatesse mis kvartsi ei kasuta vaid "paarituvad" saatjaga mingi konkreetse protseduuri tulemusel.
Näiteks "Webra Scan 6" on selline.
Kas on kellelgi kogemusi selliste vastuvõtjatega?
Nende töö ja häirekindlus huvitab just eriti.
Lendava agregaadi mättasselaskmise tagajärgede likvideerimine pole just eriti vaimu ergastav tegevus.
Samas oleks abiks teada milline on "hea" ja kerge vastuvõtja mida kergel, elektriga toidetaval lendaval asjal võiks kasutada.
Vastuvõtja kui selline kasutab reeglina kvartsi oma sageduse hoidmiseks.
Kas ja kuidas suhtuda lendavate asjade vastuvõtjatesse mis kvartsi ei kasuta vaid "paarituvad" saatjaga mingi konkreetse protseduuri tulemusel.
Näiteks "Webra Scan 6" on selline.
Kas on kellelgi kogemusi selliste vastuvõtjatega?
Nende töö ja häirekindlus huvitab just eriti.
Lendava agregaadi mättasselaskmise tagajärgede likvideerimine pole just eriti vaimu ergastav tegevus.
Samas oleks abiks teada milline on "hea" ja kerge vastuvõtja mida kergel, elektriga toidetaval lendaval asjal võiks kasutada.
Kogemusi konkreetsete vastuvõtjatega ei oma, kuid kasutavad nemadki oma töös kvartsi. Tegemist peaks olema siis faasilukustusahelaga digitaalse sagedussüntesaatoriga (i.k. PLL synthesizer) ja nende töökindluses iseenesest põhjust kahelda ei ole (kui just tootja mingit käkki pole keeranud). Eelis "tavaliste" saatjate/vastuvõtjate ees on selles, et neid on võimalik väga lihtsalt ümber häälestada eri sagedustele (ei ole kvartside vahetamist). Puuduseks keerukam elektroonika ja sellest tulenevalt kõrgem hind, kuigi tänapäeval on juba spetskiibid suht odavaks läinud. Tegelikult peaks see süsteem töökindlamgi olema, kuna jäävad ära ebakindlad mehaanilised ühendused kvartsi ja muu elektroonika vahel.
See "paaritamine" seisneb selles, et saatja häälestatakse mingile vabale sagedusele ära ja vastuvõtjal kästakse sagedusala läbi skännida, kuni oma saatja signaali üles leiab ja siis ise samale sagedusele lukustub. Täpselt samamoodi nagu digituuneriga tavaraadiodki jaamu otsivad.
Keda huvitab, siis teooriat PLL süntesaatori tööpõhimõtte kohta võib lugeda siit.
Edit: Konkreetselt sagedussüntesaatori kohta käiv jutt on siin.
See "paaritamine" seisneb selles, et saatja häälestatakse mingile vabale sagedusele ära ja vastuvõtjal kästakse sagedusala läbi skännida, kuni oma saatja signaali üles leiab ja siis ise samale sagedusele lukustub. Täpselt samamoodi nagu digituuneriga tavaraadiodki jaamu otsivad.
Keda huvitab, siis teooriat PLL süntesaatori tööpõhimõtte kohta võib lugeda siit.
Edit: Konkreetselt sagedussüntesaatori kohta käiv jutt on siin.
Where is my mind?
Mina sattusin just sellise vastuvõtja otsa, kus on käkki keeratud.snoopy kirjutas: (kui just tootja mingit käkki pole keeranud).
Tegu siis Simprop scan 7 -ga mis ei funka nii nagu peaks.
Saatja leitakse küll üles ja töötab kah, aga kui kangid rahule jätta, jäävad servod vaikselt tõmblema ja kui saatja välja lülitada sõidavad servod mingitesse väga äärmuslikesse asenditesse.
Tõin ühe pisikese elektrika selle vastuvõtjaga päris õnnetult maasse, gaas hakkas lennuajal ise-eneslikult jukerdama ja juhtimine muutus "huvitavaks".
Tahan öelda seda et praaki leidub ja seetõttu jään vähemalt mina veel pikaks ajaks vanade heade vahetatavate kvartside juurde.
Ostsin eelmine suvi Webra Scan DS8 vastuvõtja. 8 kanalit ja puha. Asja suurim pluss on selle häälestamise lihtsus - lihtsalt tuleb vajutada ühte nuppu sisselülitamisel. Seepeale liigutada saatja kange. Ja nii lihtne see ongi. Lisaks saab vastuvõtjasse salvestada tüüride asendid signaali kadumise juhtumiks - midagi fail-safe sarnast.
Eriti rohkem ei oska kommenteerida. Lennata sain sellega vaid ühe korra. Siis riputasin lennuki puu otsa. Ilmselge oskuste ülehindamine ja vale tuulekiiruse valik. Seega pikem kogemus puudub. Ehk algaval suvel oskab miskit rohkemat öelda - panin selle ühele treenerile peale.
Tarmo
Eriti rohkem ei oska kommenteerida. Lennata sain sellega vaid ühe korra. Siis riputasin lennuki puu otsa. Ilmselge oskuste ülehindamine ja vale tuulekiiruse valik. Seega pikem kogemus puudub. Ehk algaval suvel oskab miskit rohkemat öelda - panin selle ühele treenerile peale.
Tarmo
kas on kindel et sinu saatja on raudselt selle vastuvõtjaga ühilduv, võibolla on mingi featuur mida nad omavahel jagatud ei saa?tulnuk kirjutas:Mina sattusin just sellise vastuvõtja otsa, kus on käkki keeratud.snoopy kirjutas: (kui just tootja mingit käkki pole keeranud).
Tegu siis Simprop scan 7 -ga mis ei funka nii nagu peaks.
Saatja leitakse küll üles ja töötab kah, aga kui kangid rahule jätta, jäävad servod vaikselt tõmblema ja kui saatja välja lülitada sõidavad servod mingitesse väga äärmuslikesse asenditesse.
Tõin ühe pisikese elektrika selle vastuvõtjaga päris õnnetult maasse, gaas hakkas lennuajal ise-eneslikult jukerdama ja juhtimine muutus "huvitavaks".
Tahan öelda seda et praaki leidub ja seetõttu jään vähemalt mina veel pikaks ajaks vanade heade vahetatavate kvartside juurde.
on üldse normaalne lülitada pult välja kui vastuvõtja on sees? kui fail safe't vastuvõtjal pole siis hakkabki suvalisi väjundeid saagima igasugusest vastuvõetud signaalimürast.
kogun lennukite mootoreid
Ei usu hästi, et asi oleks omavahelises ühilduvuses, pigem on vasutvõtja kuskilt natuke praak, ostsin selle odavalt eelmiselt kasutajalt, kes oli teinud sellega vaid ühe lennu elektriplaaneril. Mootor olla ise välja lülitunud peagi peale käest starti, ning peale seda ei julenud ta seda vasutvõtjat rohkem kasutada. Olen kuulnud arvamust et see süntekas seal peal võib olla mürale liiga tundlik, ning seetõttu ka kergesti häiritav.
See saatja väljalülitamine on tõesti suht vale, aga siiski ei tohiks vastuvõtja hakata seetõttu jamama. Süsteemis kus on mõlemad tavalised kvartsid, ei hakka ju servod enamasti tõmblema kui saatja välja lülitatud on.
See saatja väljalülitamine on tõesti suht vale, aga siiski ei tohiks vastuvõtja hakata seetõttu jamama. Süsteemis kus on mõlemad tavalised kvartsid, ei hakka ju servod enamasti tõmblema kui saatja välja lülitatud on.
kas see sageduse õpetamine peab toimuma iga kord kui vastuvõtja sisse lülitatakse või ainult 1 kord?
mis saab siis kui põllu peal on vaja ümber häälestada ja seal on teisi lennutajaid ka, mingil üritusel? või peab paar km metsa taha sõitma ja seal oma raadioga nugistama?
on nende kasutajaid lisandunud?...kuulaks muljeid
mis saab siis kui põllu peal on vaja ümber häälestada ja seal on teisi lennutajaid ka, mingil üritusel? või peab paar km metsa taha sõitma ja seal oma raadioga nugistama?
on nende kasutajaid lisandunud?...kuulaks muljeid
kogun lennukite mootoreid
Vähemalt Scan7-el käib õpetamine vaid 1 kord ja kui tekib vajadus sagedust vahetada, siis tuleb saatja kvarts ära vahetada, vastuvõtja puldile võimalikult lähedale viia ja siis vastuvõtjale uus sagedus selgeks teha.
Kõikse vingem tehnika sel alal peaks olema Futaba FX-40 ja T14MZ saatjatel, kus saab vastuvõtja sagedust otse puldist muuta, seega pole vajadust vastuvõtjat otseselt isegi mitte näppida, mis on osade lennukite puhul suureks plussiks. Need saatjad on üldse väga huvitavad pillid, kasutatakse erinevaid süsteeme servo reageerimisaja vähendamiseks ja muid sarnaseid "edevusi", otseloomulikult on hind nende pultide eest keskmisele mudellenndurile (Eesti mõistes) natuke kättesaamatu.
Kõikse vingem tehnika sel alal peaks olema Futaba FX-40 ja T14MZ saatjatel, kus saab vastuvõtja sagedust otse puldist muuta, seega pole vajadust vastuvõtjat otseselt isegi mitte näppida, mis on osade lennukite puhul suureks plussiks. Need saatjad on üldse väga huvitavad pillid, kasutatakse erinevaid süsteeme servo reageerimisaja vähendamiseks ja muid sarnaseid "edevusi", otseloomulikult on hind nende pultide eest keskmisele mudellenndurile (Eesti mõistes) natuke kättesaamatu.