Paatide vesijahutus.

Siia üldine arutelu veesõidukite teemal.
Vasta
Chrysler
Postitusi: 89
Liitunud: 16.05.2010 13:04

Paatide vesijahutus.

Postitus Postitas Chrysler » 01.06.2016 08:08

Ilusat suve kõigile!
Tehke nüüd võimalikult puust ja punaselt võhikule selgeks, kuidas toimib veesõidukite vesijhutus. Missuguseid teid pidi see vedelik jahutussärki satub? Kas ajab seda sinna mõni väike pump, või toimub kõik mingite mulle tundmatute füüsikaliste jõudude mõjul. Lühidalt kuidas vesi paati sisse saab ja sealt jälle turvaliselt lahkub.
Ette tänades Jaanus

srx
Postitusi: 87
Liitunud: 23.12.2015 14:43

Re: Paatide vesijahutus.

Postitus Postitas srx » 01.06.2016 09:59

Enamasti nii, et paadi tagaotsas on veevõtu toru, kus paadi liikudes tekkiv vee surve selle torusse lükkab.
Vesi käib läbi kogu veesärgi (mootor, esc jms) ning siis lastakse lihtsalt "üle parda". Kuskil on auk/toru paadi küljes, kust vesi lihtsalt välja voolab.

Aga võib ka kasutada pumbaga süsteemi.
Võib ka nii, et on täiesti eraldi ja kinnine jahtusvee süsteem, koos pumba ja radiaatoriga.

Toomas T
Postitusi: 80
Liitunud: 08.09.2009 08:57
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Re: Paatide vesijahutus.

Postitus Postitas Toomas T » 02.06.2016 08:38

50 km tunnis liikudes on kiirusest tekkiv vee surve jahutusvee süsteemis 1 atm., 100 km tunnis 4 atm.
"vanal ajal" kui GPS veel olemas ei olnud, mõõdeti läbi selle surve paadi kiirust.
Sisepõlemismootoritel tuleb toru mõõtu vahel isegi piirata, et mootor liiga maha ei jahutataks.

Vasta