1. leht 1-st

Kuidas Savage männimetsas ära jooksis

Postitatud: 12.09.2005 07:59
Postitas tomkar
Olime kord (2005 aasta veebruar vist) Asterixiga Pirita ranna kandis männimetsa vahel oma masinatega sõitmas, lahe oli lumes möllata ja kaldapealselt alla randa hüpata. Ükskord otsustasin natuke kaugemale masina juhtida, nohet kondan väheke ringi. Üks hetk enam masin ei keera ja gaas ei reageeri. Kehv lugu oli asja juures see, et masin hakkas järjest rohkem hoogu üle kruttima mändide vahel ja mitte minu poole vaid ikka eemale. Jooksem mina järgi vehin saatjaga kõrgel õhus ja mängin gaasiga, et masinat kuidagi kontrolli alla saada aga edutult. Lõpuks tegi selle töö minu eest üks mänd ära, millele masin suure hooga pihta sai.
Loo moraal: sel samal päeval ma otsustasin endale hankida failsafe seadme, mille pealt olin enne raha kokku hoidnud. Oleks masin ninaga mere poole olnud oleks vist ilma jäänud :(. Nüüd kasutan failsafe'i alati v.a. võistlustel (ei taha, et ta midagi akude kohta arvaks näiteks viimastel ringidel). Osade välismaiste võistluste reeglitest olen leidnud failsafe kohustuslikuse punkti muuseas.

Postitatud: 12.09.2005 09:36
Postitas asterix
Karm muidugi aga samas oli päris naljakas vaadata tomkarit mööda metsa ringi jooksmas.

Postitatud: 12.09.2005 11:24
Postitas antia
Kuidas minu Savage pühapäeval ära jooskis. Poiss oli enne natuke pulti näppinud ja reversinud gaasi ning piduri.. Pärast käivitamist, kui tühikäigu pöörded olid veits liiga kõrged, läks asi liikvele ja piduri litsumine valas vaid õli tulle... Õnneks ei pidanud mitte väga kaugele jooksma :D Mõtlen väikse tilga liimi vms mehaanilise tõkke peale....

Postitatud: 12.09.2005 15:37
Postitas ranno
Mina olen õppinud teiste vigadest..., kui kevadel kellegi masin Tartu võistlustel pani suure tee poole jugama ja suured mehed karjakesi kes püsti, kes vahepeal kõhuli autole järgi tahtsid jõuda... siis ma otsustasin, et seda lõbu ma teistele ise pakkuma ei hakka :wink:

Postitatud: 12.09.2005 16:59
Postitas tomkar
Kasutad võistlustel kah? Mina ei julge :P Ma kardan, et ta läheks katki väga vägivaldselt kui ta hakkaks võistlustel minu eest masinal pidurit näppima.

Postitatud: 12.09.2005 21:19
Postitas ranno
Läheks katki vägivaldselt....... hm....... no niisama ta sinu eest ikka pidurit ei näpi.. :) on mul muid jamasid olnud mis iganes, aga seda pole ma veel küll täheldanud. Julgen siiski soovitada...

Postitatud: 12.09.2005 21:54
Postitas ollo
Igal juhul kasutage failsafe võistlustel ka, kui ta teil juba olemas on. Midagi hullu sellest ei juhtu ja parem on, kui failsafe sinu eest pidurdama hakkab, kui et auto täie vilega metsa paneb.
Kui on progetav failsafe, siis minu arust mõistlik failsafe asend on neutraal, mitte pidur. Kui failsafe on progetud pidurdama, siis võib igasugu naljakaid asju juhtuda... praktiliselt kindel on, et häire korral teele see auto küll ei jää. Puldist progetava failsafe korral on üldiselt heaks tunnistatud variant gaas neutraali, rool hoidma viimast asendit (hold).
Lisaks elektroonilisele failsafele on igati mõistlik installeerida gaasitagastusvedru (throttle return spring), see on ainus vidin, mis kaitseb akuühenduse katkemise või gaasihoovastiku hävimise korral.
Mul endal on üks spiraalvedru, mis jookseb servo hoova otsast esimesse amordipukki (paraja tugevusega, et akude irdudes tõmbab gaasi maha) ja lisaks karburaatori ümber kummipael, mis gaasihoovastiku lahkumise korral karpa küljest tõmbab kõri kinni (nö. "loomulik" asend liugsiibriga karpal on siibrit ümbritseva kummilõdviku tõttu pisut avatud).

Et kõik ausalt ära rääkida, siis eraldi failsafe seadet ei ole mul kunagi olnud, küll aga on mul Futaba 3PK koos HRS vastuvõtjaga, millel ka failsafe sisseehitatud. See ei ole küll nii töökindel kui PCM süsteemidel, aga abiks siiski. Samas on ta mul vahel müstilisi probleeme tekitanud (gaas läheb ise failsafe asendisse ja paari sekundi pärast toimib jälle), mistõttu olen ma suht tihti tavalise FM vastuvõtjaga sõitnud. Vahel on ka see kalanud, selle aasta Nordic Champsil näiteks :evil: aga enamasti toimib normaalselt.
AM süsteemiga ilma failsafeta tunneksin ma ennast pehmelt öeldes veidi ebakindlalt :) FM seadmed on siiski oluliselt häirekindlamad. Samas AM koos failsafega on suht turvaline combo - OK, on vahel häired, siis on, aga vähemalt ei lõhu suure tõenäosusega midagi ära.

Shameless plug: kui kellelgi failsafe ostusoovi on, siis minult saaks sellist:
http://www.racing-cars.com/products.asp?recnumber=52221
Hind Eestis tuleb alla 350 raha. Veekindel, pisike (kaal ainult 8 grammi). Siin mul hetkel neid pole, aga tuleb.

Postitatud: 13.09.2005 07:35
Postitas tomkar
Nojah, kui päris aus olla siis ega ma enam nii rumal pole kah, et pool piduste akudega võistluse finaali läheksin. Tühikäigu peale asi ümber seadistada on suhteliselt mõistlik mõte. Return spring on mul kah olemas kuid hoovastiku hävimisel kaob ka see - siin on parandamise ruumi.

Postitatud: 17.01.2006 16:24
Postitas ranno
Üks kogemus siis failsafe-i kohta. Et viimastelt võistlustelt tulles unustasin, ma autol lülitist tema elektrisüsteemi välja lülitada ja seepeale oli loomulikult tema mul pidurid peale tõmmanud... (sest pult oli ju väljas)koju jõudes mina tunnen, et miskit rämedalt haiseb. Tuli välja et see oli minu futaba S9451, mis oli pideva jätkuva pidurdamise peale omandanud suisa teise kuju.. noh... kui suhtuda asjasse positiivselt, siis nüüd on mul vähemalt tagavara hammakad olemas.

Postitatud: 17.01.2006 16:32
Postitas tomkar
Mis praegu selline servo maksab? :D

Postitatud: 17.01.2006 16:44
Postitas ranno
Toweri leti hind 79,99 doltsi..

Postitatud: 17.01.2006 17:01
Postitas tomkar
valus .... ses suhtes on vist samuti mõistlikum oma failsafe vaba hoo peale progeda.

Postitatud: 17.01.2006 18:09
Postitas RandoM
Ma ei taha küll ironiseerida, aga mõistlik on ka auto peale finišit välja lülitada...
(Räägib kodanik kes hoidis tartus oma pulti 50 minutit lihstalt asja eest teist taga enne finaali starti sees :roll: )

Samas sai failsafe oma tööga ju suurepäraselt hakkama, ei kihutanud see auto sul kuskile. Võibolla pole mõtekas täis pidurit peale laksata, a la natukene vms?