Tamiya Ford F350
Tamiya Ford F350
Peale aasta tagust ostu olen auto töötlemisega niikaugele jõudnud, et võib jutu ja pildid üles panna.
Esimese asjana tegin ringi kogu elektri teema, kogu kaabeldus algusest lõpuni uuesti. Auto kontrollimine ei ole enam stock elektroonikaga, vaid kõike auto peal olevat nänni kontrollib 2 arduino minit, pult ehitatud ka arduino mini peal. Arduino lahenduse valisin seetõttu, et mulle ei meeldi piiritletud kontrollimine ja arduinoga tekkis võimalus kõike eraldi juhtida, kujutlusvõime võib jääda ainult piiriks .
Masinal peal 5 servot + ESC, kõik korraga eraldi juhitavad. Kõik tuled (park-, lähi-, kaug-, udu, katuse, piduri ja suunatuled puldist kontrollitavad ja loomulikult automaatselt) toimivad nagu päris autol.
Kasti ehitatud scale subwoofer ja võimendi, puldist võimalik muusika mängima panna, lisaks ka bluetooth ühendus telefonist mussi laskmiseks (parem las olla rohkem, kui vähem).
Lõpuks tuli ette võtta ka värvimistööd, kuna eelmise omaniku värv kippus vihma ja lumega maha tulema (tilkuma). Selleks kulus kaks pudelit küünelaki eemaldajat .
Täpsemalt kirjeldan piltide juures tehtud töödest.
Pilte kuhugi suvalisse kohta ei tahaks üles laadida, seetõttu lisan neid kolme kaupa postituse kohta.
Umbes selline oli ostes: Auto "aju": Pult seest:
Esimese asjana tegin ringi kogu elektri teema, kogu kaabeldus algusest lõpuni uuesti. Auto kontrollimine ei ole enam stock elektroonikaga, vaid kõike auto peal olevat nänni kontrollib 2 arduino minit, pult ehitatud ka arduino mini peal. Arduino lahenduse valisin seetõttu, et mulle ei meeldi piiritletud kontrollimine ja arduinoga tekkis võimalus kõike eraldi juhtida, kujutlusvõime võib jääda ainult piiriks .
Masinal peal 5 servot + ESC, kõik korraga eraldi juhitavad. Kõik tuled (park-, lähi-, kaug-, udu, katuse, piduri ja suunatuled puldist kontrollitavad ja loomulikult automaatselt) toimivad nagu päris autol.
Kasti ehitatud scale subwoofer ja võimendi, puldist võimalik muusika mängima panna, lisaks ka bluetooth ühendus telefonist mussi laskmiseks (parem las olla rohkem, kui vähem).
Lõpuks tuli ette võtta ka värvimistööd, kuna eelmise omaniku värv kippus vihma ja lumega maha tulema (tilkuma). Selleks kulus kaks pudelit küünelaki eemaldajat .
Täpsemalt kirjeldan piltide juures tehtud töödest.
Pilte kuhugi suvalisse kohta ei tahaks üles laadida, seetõttu lisan neid kolme kaupa postituse kohta.
Umbes selline oli ostes: Auto "aju": Pult seest:
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Pult koos koorikuga (antenni ei ole veel pildistamise hetkel monteeritud):
Tümpsu kast (kuna ma tervist kahjustavat eluviisi ei propageeri, siis mudisin veitsa esimest pilti):
Materjalina kasutatud 3mm presspappi (kast), pvc (võimu korpus), 3Wrms element + 3Wrms D-klassi võim.
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Kast koos masinaga:
Kogu elektroonika toide jagatud nelja step-down (1x5A ja 3x3A) mooduli peale.
Pilt uuest kaabeldusest ja elektroonikast, kuid enne suurt "euroremonti":
Alguses kasutasin särtsuna 6x18650 samsungi elemente, kuid selgus, et mootori toitmiseks on nende lubatud hetkevool liiga väike, uueks akuks 4s 25c 5Ah pakk.Kogu elektroonika toide jagatud nelja step-down (1x5A ja 3x3A) mooduli peale.
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Algab värvimise hooaeg:
Värvid ja krunt põhjanaabrite MASTON, parim kraam mida kasutanud olen.DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Kõik üleliigsed augud pahteldasin kinni (kabiini antenni auk ja kastis eelmise omaniku poolt lisatud "tuulutusavad"):
täite materjaliks kasutasin polümeerpahtlit, hea elastne, kannatab mudimist.DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Musta värviga katmine ja lõpptulemus:
Peale värvimistöid saab metsas teha paar proovisõitu ja peale seda tuleb pikk suvine paus...DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Sügisel tekkis aega, et masinaga edasi tegeleda.
Esimese asjana oli plaanis käigukast kõrgemale tõsta, aga see tähendas mootori kinnituse mujale paigutamist.
3D modelleerimise programmiga (FreeCad) tegin uue mootori kinnituse joonise (kellel huvi võib küsida). Samuti kasti kinnitused ja mootori hammakate ja siduri katte. Uus detail 3mm alumiinium. Vana kinnitust tuli ka veitsa mudida:
Esimese asjana oli plaanis käigukast kõrgemale tõsta, aga see tähendas mootori kinnituse mujale paigutamist.
3D modelleerimise programmiga (FreeCad) tegin uue mootori kinnituse joonise (kellel huvi võib küsida). Samuti kasti kinnitused ja mootori hammakate ja siduri katte. Uus detail 3mm alumiinium. Vana kinnitust tuli ka veitsa mudida:
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Käigukasti liigutamine kõrgemale tekitas olukorra, kus käike vahetav servo ei sobinud oma vana kohapeale, seetõttu otsustasin ka sellele uue kinnituse joonistada. Ja kui juba joonistamiseks läks, siis ka pööramise servo sai uue raami, millele istuvad 2 servot kõrvuti, et esimesed ja tagumised rattad iseseisvalt keerama panna.
Siis tekkis ka idee, et tõenäoliselt on võimalik kunagi lund näha ja masin vajaks sahka. Ka vints sai uue kinnituse.
Kõik moodulid koos: Osad detailid juba käes: Käigukasti serva ja pööramise servode kinnitused:
Siis tekkis ka idee, et tõenäoliselt on võimalik kunagi lund näha ja masin vajaks sahka. Ka vints sai uue kinnituse.
Kõik moodulid koos: Osad detailid juba käes: Käigukasti serva ja pööramise servode kinnitused:
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Eelnevale lisaks, sahka üles-alla liigutav servo 13kg/cm ja sahka pöörav servo 9kg/cm.
3D printimisest detailide tellimine ja valmistamine võttis aega. Otsustasin autole kuudi peale ehitda.
Esimene visualiseeriv joonis ideest:
3D printimisest detailide tellimine ja valmistamine võttis aega. Otsustasin autole kuudi peale ehitda.
Esimene visualiseeriv joonis ideest:
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Bauhofist leidsin PVC plaadi, 3mm paks, küljed 60x60cm vist. Tundus ideaalne materjal ehitamiseks, muidugi oli abiks ka super attack skalpell ja vaibanuga.
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Jätkub:
Tasandamiseks kasutasin vana-head polümeer pahtlit:
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Jätkub:
Vahepeal sain kätte veel saha detaile:
Peale väikest lihvi:
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Peale värvimist. Tagumine luuk valmis, külje "klaasid" veel tegemata.
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Hetke seis masinal:
Puudu olevaid katuse tulesid ja üht lisa vilkurit ootan ida poolt pakiga.
Puudu olevaid katuse tulesid ja üht lisa vilkurit ootan ida poolt pakiga.
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Väga mõnus! Lõpptulemust on väga ilus vaadata!
HB Cyclone D4
HB Cyclone TC
HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!
HB Cyclone TC
HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!
Re: Tamiya Ford F350
Tänud positiivse tagasiside eest...
Pilt esimesest arduino "aju" prototüübist: Prototüüp koosnes ainult ühest arduino'st, tulesid ja vilesid kontrollis tamiya enda 2 TLU moodulit. Tulemus ei olnud see mida tahtsin, seetõttu valmis lahendus tehtud kahest arduino moodulist, 1 moodul toimetab servodega, akuga ja transsiiveriga, teine moodul vastutab tulede ja vile eest (autol pasun ka peal ). Auto aju saab programmeerida üle bluetoothi.
Natuke infot ka puldist:
Transsiiverid (autol ja puldil) 2.4GHz, 2Mbps, 1km side raadius
Ekraan 84x48pix (nokia 5110 ekraani moodul)
Pulti toidab 1S 3.2Ah aku
väike "sneak peek", kui fordi valmis saan, siis järgmiseks projektiks ehitada 1/10 scale Tim Cameron'i Ultra Bouncer: Sellest teen eraldi teema...
Pilt esimesest arduino "aju" prototüübist: Prototüüp koosnes ainult ühest arduino'st, tulesid ja vilesid kontrollis tamiya enda 2 TLU moodulit. Tulemus ei olnud see mida tahtsin, seetõttu valmis lahendus tehtud kahest arduino moodulist, 1 moodul toimetab servodega, akuga ja transsiiveriga, teine moodul vastutab tulede ja vile eest (autol pasun ka peal ). Auto aju saab programmeerida üle bluetoothi.
Natuke infot ka puldist:
Transsiiverid (autol ja puldil) 2.4GHz, 2Mbps, 1km side raadius
Ekraan 84x48pix (nokia 5110 ekraani moodul)
Pulti toidab 1S 3.2Ah aku
väike "sneak peek", kui fordi valmis saan, siis järgmiseks projektiks ehitada 1/10 scale Tim Cameron'i Ultra Bouncer: Sellest teen eraldi teema...
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Väga äge ehitus.
Sellist projektidega võid veel tutvuda vastavas foorumis, kui sa veel teadlik ei ole: crawl.ee
See ford on vist eelmise omaniku poolt meie foorumist ka läbi käinud.
Meilt leiad ka infot mõne juba ehitatud Rock bouncer projektide ja veel teiste projektide kohta.
Edu edasiseks
Sellist projektidega võid veel tutvuda vastavas foorumis, kui sa veel teadlik ei ole: crawl.ee
See ford on vist eelmise omaniku poolt meie foorumist ka läbi käinud.
Meilt leiad ka infot mõne juba ehitatud Rock bouncer projektide ja veel teiste projektide kohta.
Edu edasiseks
1/10 scale Uaz 452d. (custom made)
1/10 scale Gaz 69 (custom made)
https://www.facebook.com/VilluScalecrawlers
1/10 scale Gaz 69 (custom made)
https://www.facebook.com/VilluScalecrawlers
-
- Postitusi: 3
- Liitunud: 20.03.2016 13:56
Re: Tamiya Ford F350
Tänan muljete eest
Lubasin küll järgmiseks projektiks võtta "Ultra Bounceri", aga otsustasin "Showtime" kasuks.
viewtopic.php?f=17&t=9970
Lubasin küll järgmiseks projektiks võtta "Ultra Bounceri", aga otsustasin "Showtime" kasuks.
viewtopic.php?f=17&t=9970
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Natuke tuledest:
Pildil ülemine: taguots (3 gruppi) - suunad, tagurdustuled ja tagatuled/pidurdamine
Pildil alumine: esiots (5 gruppi) - suunad, (kollased) vilkurid, udutuled, lähituled, kaugtuled Lahtised juhtmed (kollane-sinine) saha küljes olevad tuled
Kevadeks eemaldatud sahk, esimesed katusetuled ka küljes, tagumised paigaldamata:
Pildil ülemine: taguots (3 gruppi) - suunad, tagurdustuled ja tagatuled/pidurdamine
Pildil alumine: esiots (5 gruppi) - suunad, (kollased) vilkurid, udutuled, lähituled, kaugtuled Lahtised juhtmed (kollane-sinine) saha küljes olevad tuled
Kevadeks eemaldatud sahk, esimesed katusetuled ka küljes, tagumised paigaldamata:
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Maastiku katsed Viru rabas:
https://youtu.be/J74foEV6B78
https://youtu.be/J74foEV6B78
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Põhjast ka pilti
Yota sillad all ja 3D-prinditud koopa laiendid (kummilaadne toode )
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
tulede ja pööramise DEMO:
https://www.youtube.com/watch?v=3nSTRaQ9SXE
https://www.youtube.com/watch?v=3nSTRaQ9SXE
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Pikemat aega pole fordile midagi juurde lisanud, kuid nüüd on see aeg käes, kui tuleb suurelt ette võtta. Esimese asjana tuleb tossumasin + väljalaske torustik. Hiljem sildadele stabiliseerimisvardad (risti ja piki), sarnaselt nagu enamus jäiksildadega päris masinatel on.
Tossumasin on osaliselt valmis, pildid hiljem.
Väljalaske jaoks kasutan 6mm messingtoru, asetusega küljelt välja. Torustik jaotatud kolmeks sektsiooniks, et sarnaneks reaalsele rohkem ja et oleks lihtsam monteerida (pääseb ka muudele asjadele lihtsamini ligi). Vahepütte ei tee "laiskuse" tõttu, jääb selline sportlik otse läbi
Tossumasin on osaliselt valmis, pildid hiljem.
Väljalaske jaoks kasutan 6mm messingtoru, asetusega küljelt välja. Torustik jaotatud kolmeks sektsiooniks, et sarnaneks reaalsele rohkem ja et oleks lihtsam monteerida (pääseb ka muudele asjadele lihtsamini ligi). Vahepütte ei tee "laiskuse" tõttu, jääb selline sportlik otse läbi
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Ehitamine jätkub... nüüd vaja veel tossumasin õhutihedamaks teha ja arduinole külge progreda.
Tossumasina komponendid:
1. Takistustraat (vana jootekolbi küttekeha seest)
2. Klaaskiudriie (takistustraat ümber selle keritud)
3. LED-Draiveri kest (paraja mõõduga metallist anum, et kannataks kuumust)
4. Turbiin
5. PVC "hobby" plaati tükike
6. Tuntud superliimi
7. Kaaneks trükkplaat kahel põhjusel: kuumakindel ja sellele külge läheb elektroonika (küttekeha + temp.andur + tasemeandur)
8. Tihendiks esialgu WC-paber, aga hiljem peaks vaatama mingit pehmemat pappi
El. parameetrid (max):
Küttekeha 5R4 10.8V 2A (soojana 1.8A)
Turbiin 12V 0.18A
Mõlemad saavad ühise toite, 6.5V kuni 11V, arduino kontrollitav, sõltuv ESC kiirusest.
Tossumasina komponendid:
1. Takistustraat (vana jootekolbi küttekeha seest)
2. Klaaskiudriie (takistustraat ümber selle keritud)
3. LED-Draiveri kest (paraja mõõduga metallist anum, et kannataks kuumust)
4. Turbiin
5. PVC "hobby" plaati tükike
6. Tuntud superliimi
7. Kaaneks trükkplaat kahel põhjusel: kuumakindel ja sellele külge läheb elektroonika (küttekeha + temp.andur + tasemeandur)
8. Tihendiks esialgu WC-paber, aga hiljem peaks vaatama mingit pehmemat pappi
El. parameetrid (max):
Küttekeha 5R4 10.8V 2A (soojana 1.8A)
Turbiin 12V 0.18A
Mõlemad saavad ühise toite, 6.5V kuni 11V, arduino kontrollitav, sõltuv ESC kiirusest.
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Peale tossumasina monteerimist tekkis probleem, kuidas vedelikupaaki täita. Korpusesse ühtegi suvalist auku teha ei tahtnud ja alt kuidagi täita pea võimatu, ning masinat lahti iga kord võtta oleks ka tüütu.
Tekkis mõte teha eraldi paak, mis vajadusel tossumasinasse vedelikku juurde lisaks. Tekkis win-win situatsioon, suurem vedeliku mahutavus pluss täitmiseks saaks ära kasutada originaalis oleva kütusepaagi luugi. Täitmise ava tuleb kütusepaagi luugi taha, täitmine ise on suure süstlaga .
Kuidas töötab?
Tossumasinale on ehitatud mõõteahel, mis mõõdab vedeliku kogust kütteahela paagis. Kui vedeliku tase langeb alla ette antud normi, hakkatakse põhipaagist vedelikku juurde pumpama, kuni teatud tasemeni. Failsafe ka: kui kütteahela paagis vedelik alla normi ja juurde pumbates tase ei tõuse, lülitatakse tossumasin välja.
Eraldi paagi süsteem: Paak ise on umbes 50ml, sellest peaks jaguma umbes 1.5-2h, tõenäoliselt saab aku enne tühjaks. Paagil on solenoid klapp ja kompressor. Kompressori ja klapiga tekitatakse paaki rõhk, mille tulemusena vedelik tossumasina kütteahela paaki jookseb. Klapp on selle jaoks tarvilik, et paagi täitmise ajal ei tekiks paagis rõhku.
Tekkis mõte teha eraldi paak, mis vajadusel tossumasinasse vedelikku juurde lisaks. Tekkis win-win situatsioon, suurem vedeliku mahutavus pluss täitmiseks saaks ära kasutada originaalis oleva kütusepaagi luugi. Täitmise ava tuleb kütusepaagi luugi taha, täitmine ise on suure süstlaga .
Kuidas töötab?
Tossumasinale on ehitatud mõõteahel, mis mõõdab vedeliku kogust kütteahela paagis. Kui vedeliku tase langeb alla ette antud normi, hakkatakse põhipaagist vedelikku juurde pumpama, kuni teatud tasemeni. Failsafe ka: kui kütteahela paagis vedelik alla normi ja juurde pumbates tase ei tõuse, lülitatakse tossumasin välja.
Eraldi paagi süsteem: Paak ise on umbes 50ml, sellest peaks jaguma umbes 1.5-2h, tõenäoliselt saab aku enne tühjaks. Paagil on solenoid klapp ja kompressor. Kompressori ja klapiga tekitatakse paaki rõhk, mille tulemusena vedelik tossumasina kütteahela paaki jookseb. Klapp on selle jaoks tarvilik, et paagi täitmise ajal ei tekiks paagis rõhku.
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Vahetasin välja vanad voolikud korralike silikoon voolikute vastu. Eelmised olid liiga jäigad ja ei tekitanud piisavalt tihedat ühendust torudega, seetõttu ühenduse kohad hakkasid kergelt lekkima.
https://www.youtube.com/watch?v=M1ZFLsoEdmQ
Edit:
Tagasihoidlik talvine sõit:
https://www.youtube.com/watch?v=DHqADSbZDdc
Tossumasina testi video:https://www.youtube.com/watch?v=M1ZFLsoEdmQ
Edit:
Tagasihoidlik talvine sõit:
https://www.youtube.com/watch?v=DHqADSbZDdc
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Risti stabiliseerimisvardad paigaldatud:
Pikki vardaid seetõttu tarvis, kuna mootoril moment nii kõva, et painutab lehtvedrud läbi:
DIY -> tee seda omariiulit
Re: Tamiya Ford F350
Täna tegin lõpuks ära kaalumise, et teada saada reaalne kaal masinal.
Täismass: 5kg (KERN kaal 50g täpsusega)
Täismass: 5kg (KERN kaal 50g täpsusega)
DIY -> tee seda omariiulit