1. leht 1-st

HobiZone-Mudelihall Onroad Talvesari

Postitatud: 28.07.2016 12:02
Postitas Jörg777
Lugupeetud võidusõitjad,

EAMK raadiosektsiooni huvipuuduse tõttu, oleme otsustanud koostöös Hobizone meeskonnaga sõita sellel sisehooajal võistlussarja, kus etapid toimuvad nii Hobizone kui ka Mudelihalli radadel. Esialgse plaani kohaselt oleksid klassid järgnevad: GT12, 1:10 vormel ning 1:10 stock touring. Tehnilised nõuded kattuvad vastavalt BRCA, ETS/Mibospordi ning EFRA reeglitega.
Tehniliste detailide, rehvide jmt kooskõlastamiseks soovime kokku kutsuda koosoleku järgmisel esmaspäeval (1.august) kell 19:00.
Asukoht: Mudelihall, aadress Tatari 58.

NB: Kui potentsiaalsetele huvilistele antud aeg ei sobi, siis palume sellest teada anda.

Parimat,
Mudelihall

Re: HobiZone-Mudelihall Onroad Talvesari

Postitatud: 01.08.2016 12:02
Postitas Dzinn
Upitaks teemat. Kas "järgmine esmaspäev" on täna ?

D

Re: HobiZone-Mudelihall Onroad Talvesari

Postitatud: 01.08.2016 14:16
Postitas Jörg777
Jah, "järgmine esmaspäev" on täna, 1. august.

Re: HobiZone-Mudelihall Onroad Talvesari

Postitatud: 02.08.2016 12:06
Postitas RandoM
Maailma kõige ägedam onroad võistlussari Eestis 2016 aastal. Ehk millest võistlejad ja korraldajad omavahel rääkisid ja milles kokku leppisid. Rõõm oli näha, et meid oli kogunenud julgelt üle kümne ning et inimestel on huvi kaasa rääkida ja sõita ühte mõnusat sarja.

Kalender
Perioodil Oktoober-Märts toimub kuus etappi millest neli läheb arvesse. üldjuhul toimuvad etapid teise täieliku nädalavahetuse pühapäeval, seda välja arvatud juhul kui tekib kattumine Eestlastele oluliste välisetappidega (ETS, EOS, Soome, Mibo)
Ajakava: Algus 11.00 lõpp 17.00 Ajakava koostatakse võimalikult väheste pausidega, ent juhul kui sõitjad selleks soovi avaldavad tehakse startide vahe nõudmisel mitte vähem kui 50 min
Üldiselt sõidetakse kolm eelsõitu (punktidega kaks paremat arvesse) ning kolm finaali. Lühendatakse soojendusaega kolmelt minutilt ühele minutile ja rajamehaanikuks minnakse ülejärgmises sõidus, et jõuaks akud laadima panna ja muud protseduurid ära teha.

Klassid:

Touring - 17.5 blinky konsensus (tehasemootorid, ehk viilimine, puurimine, mähkimine, lõikamine, saagimine jmt mootori puhul ei ole lubatud).
Spec rehv ja määre (Spec määre vastavalt rajaomaniku otsusele)
Rehv: Olulised asjad on hind, kvaliteet, saadavus. 2016 aastal on rehv vaba, detsembri lõpus otsustavad sarjas osalenud võistlejad 2017 aasta spec rehvi valiku põhjalt mille maaletoojad välja pakuvad. Otsime rehvi mis oleks praegusest lihtsam sõita ja seadistada.
Kered: Kereauto kere EFRA mõõtude järgi. Veokad, kastikad, GT'd, universaalid jmt welcome, juhul kui vastavad efra mõõtudele. 200mm kered lubatud.
Kaal: min 1350g

Vormel - tehnilised reeglid vabad, kummirehv Ride.
Kas sõidetakse ühte pikka finaali või kolm lühikest on otsustamise koht võistlejate poolt.

GT-12/Supastox - Mudelihalli meeskond koostab tehnilised reeglid. 8 min kõik sõidud
Pannikas GT kerega võib sõita, supastoxi veermiku nõuet ei ole.

Open klass - run what you bring, ehk kõikidele avatud võistlusklass kust kasvab äkki midagi uut ja huvitavat välja.

Osalustasu 10€ klass või 20€ kõik klassid, kahe klassi puhul ei pea olema rajamehaanik.

Re: HobiZone-Mudelihall Onroad Talvesari

Postitatud: 02.08.2016 13:22
Postitas Jörg777
Maailma Kõige Ägedam Onroad Võistlussari Eestis 2016 Aastal
GT12 tehnilised nõuded

1) Veermik
1.1) Lubatud on kõik 1:12 skaalas autode veermikud.
1.2) Vedrustuse modifikatsioonid on lubatud (taga sõltuv vedrustus jmt)
1.3) Minimaalne stardikliirens: 3mm
1.4) Auto maksimaalne laius: 172mm
1.5) Auto maksimaalne pikkus: 340mm
1.6) Auto miinimumkaal: 770g (vastavalt Soome GT12 reeglitele)

2) Veoülekanne
2.1) Lubatud on ainult kaherattaveolised (2WD) autod
2.2) Autol peab olema üks „käik“ ning ülekanne peab olema fikseeritud (variaator-tüüpi ülekanne ei ole lubatud)
2.3) Tagurpidikäik ei ole lubatud

3) Kered
3.1) Lubatud on ainult kereautode kered. Le Mans (LMP1, LMP2) prototüüpide kered ei ole lubatud.
3.2) Maksimaalne laius: 174mm
3.3) Maksimaalne pikkus: 380mm
3.4) Kere peab katma kõik auto osad
3.5) Rattakoopad on kohustuslikud (kinniste, lõikamata koobastega sõitmine ei ole lubatud)
3.6) Aknad peavad olema läbipaistvad
3.7) Keresse lisaaukude tegemine ei ole lubatud. Lisaks kerekinnitusavadele võib keres olla kuni 1 auk (antenni jaoks), maksimaalse diameetriga 10mm.
3.8 ) Tagadifuusori kõrgus ei ole piiratud
3.9) Tagatiiva olemasolul ei tohi see ületada katusepiiri ega kere laiust

4) Rehvid
4.1) Lubatud on ainult vahtkummist (foam) rehvid

5) Rehvimäärded
5.1) Lubatud on ainult üks rehvimääre, seda vastavalt rajale kuskohas võistlus toimub.

6) Elektroonika
6.1) Lubatud on ainult Liitium-Polümeer (LiPo) tüüpi ühepurgilised (1s) akupatareid. Akupatarei nimipinge peab olema 3.7 volti ning stardipinge ei tohi ületada 4.2 volti
6.2) Kiirusregulaator on vaba, kuid peab võimaldama sõita Blinky (0-boost, 0-timing) seadistuses. Soovituslik regulaator on CORE-RC Pace 45R
6.3) Mootorid on vabad 13,5 keeruste star-tüübi mähistega elektrimootorid, kuid peavad vastama European Federation of Radio Operated Model Automobiles (EFRA) reegliraamatu lisa 3 paragrahvi 2.2 nõuetele. Soovituslik mootor on Speed Passion Competition V3.0 13.5R


7) Elektroonilised abid
7.1) Elektroonilised sõitjaabid ei ole lubatud, sh güroskoobid, ABS, veojõukontroll, stabiilsuskontroll jmt.

8 ) Võistlussõidud
8.1) Eelsõidud toimuvad punktide süsteemis (iga ringi lõpus saadakse vastavalt 8 minuti koguaja põhjal loodud üldarvestuse kohale punkte). Ühe sõidu pikkus on 1+8 minutit (1 minut soojendust, 8 minutit kvalifikatsioonsõitu). Sõidetakse 3 kvalifikatsiooniringi, loevad 2 parimat. Eelsõidud toimuvad paigaltstardiga enne ajavõtu joont. Iga sõitja aeg algab ajavõtujoone ületamisega, v.a kui esimene startija lõpetab oma esimese ringi – siis käivitub aeg kõigi jaoks, kes ei ole startinud, automaatselt.
8.2) Finaalides sõidetakse 3 finaalsõituderingi, millest loevad 2 parimat. Ühe sõidu pikkus on 1+8 minutit (1 minut soojendust, 8 minutit võistlussõitu). Finaalsõidud toimuvad paigaltstadiga vastavatelt stardikohtadelt, mis selgitatakse välja kvalifikatsioonidega.

Re: HobiZone-Mudelihall Onroad Talvesari

Postitatud: 04.09.2016 09:07
Postitas sake
Arutasime ja vormeli mehed sõidavad ikka GRP rehvidega, põhjus lihtne, GRP rehv on balansis ja ymmargune, Ride rehv laperdab meeletult, milleks teha elu keeruliseks? :)

Re: HobiZone-Mudelihall Onroad Talvesari

Postitatud: 04.09.2016 10:10
Postitas Dzinn
sake kirjutas:/---/, GRP rehv on balansis ja ymmargune, /---/
Kes neid maale toob ?
Ma just tellisin Ride rehve aasta jagu ette :)

D

Re: HobiZone-Mudelihall Onroad Talvesari

Postitatud: 04.09.2016 10:31
Postitas sake
:D seda ma arvasin, et kellegil on olemas :D aasta varu on ilmselt kaks jooksu? Aga ära muretse, mibosse minejatele saad ärida rehvid. Ja tarnega aitab meid ilmselt Hobimaailm.

Re: HobiZone-Mudelihall Onroad Talvesari

Postitatud: 26.09.2016 16:42
Postitas Jörg777
Lugupeetud võidusõitjad!

Esimene võistlus toimub juba 9. oktoobril Saue HobiZones!
Anname teada, kui registreerimine on avatud!

Mudelihall

Re: HobiZone-Mudelihall Onroad Talvesari

Postitatud: 26.09.2016 18:02
Postitas R0mm
GT12 kerede osas. Kas mõni konkreetne tootja ja keremudel ka on kellelgi silma jäänud?
Muidu igatepidi lege Protoform PFM-12 on 346mm pikk ehk siis 6mm liiga palju.

Re: HobiZone-Mudelihall Onroad Talvesari

Postitatud: 26.09.2016 18:20
Postitas Jörg777
Kirjaviga, maksimaalne pikkus muudetud.

Re: HobiZone-Mudelihall Onroad Talvesari

Postitatud: 06.10.2016 15:18
Postitas ollo
Eriti lollidele (nagu mina) palun selgitada, et mida see GT12 mootorireegel tähendab. Meil on justkui "soovituslik mootor", samas on mootor nagu vaba, kuid peab vastama EFRA rulebooki tingimustele. Kuidas seda "tingimustele vastamist" kontrollitakse, kui homologeeringut ei nõuta, hakkab keegi kohapeal mootori mähisetraadi paksust kontrollima ja keerde lugema?

Re: HobiZone-Mudelihall Onroad Talvesari

Postitatud: 06.10.2016 18:11
Postitas Jörg777
Hei!

Jah, EFRA'l ei ole spec mootorite listi, kuid neil on list mootoritest, mis on nende poolt kindlaks tehtud, et vastavad nõuetele (ja neid on suhteliselt palju). See, et mootor on vaba, kuid peab vastama EFRA specile, võik välistada erinevate outlaw mootorite kasutamise (mähiseid ei hakka lahti kiskuma, kuid üldiselt on raskelt illegaalsed mootorid teada, nt Muchmore Stingi seeria, Trinity Outlaw etc). Sellele vaatamata, parema võidusõidu huvides, võiksid kõik kasutada SpeedPassioni mootorit. Idee reegli taga on see, et kui mõni uus nägu peaks sattuma võistlusele teise mootoriga, saaks ta siiski sõita.

Loodan, et said küsimusele vastuse.

Jörg

Re: HobiZone-Mudelihall Onroad Talvesari

Postitatud: 07.10.2016 09:53
Postitas ollo
Nojah, tegelikult on vist üsna ükskõik, mis GT12 mootorireeglid on, sest sõitjaid ei paista tulevat anyways. Mis on kurb.

Re: HobiZone-Mudelihall Onroad Talvesari

Postitatud: 07.10.2016 18:35
Postitas harg
Et neid sõite maha ei magaks siis kuugli kalendris "RCEvents Estonia" (Kalendri URL https://calendar.google.com/calendar/em ... pe/Tallinn ) on nad ilusasti kirjas.
nagu ka muud teadaolevad RC üritused, mis samas temaatikas võiks huvi pakkuda. (näiteks VMRC ;) )

PS! Kui keegi kalendrit ei näe siis palun lahkesti teada anda (on küll teine Public aga minesa isahane tea)
PS! Kui keegi tahab sinna kirjeid lisada siis palun ka sellest lahkelt teada anda, mida sisukam kalender seda parem tulemus.