Turvalisusest võistlustel...

Teemad võistluste kohta
Vasta
Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Turvalisusest võistlustel...

Postitus Postitas tomkar » 22.03.2007 17:24

Mõned asjad meie võistluste juures (off-road) on pannud mind natuke muret tundma ja kusjuures jutt ei ole piiretest raja ääres. Pigem pean ma silmas seda, et oleks mingi kokkulepitud kodukord, mis kajastaks endas ka turvalisuse külge.

Nimelt vaadates vingeid ralli crashide videosi torkas mulle järsku pähe, et OK Nitrokad vast ei lähe suure laksu peale põlema kuid trimmerite puhul ma kindel poleks - kui sõidad ikka paagi seibideks ja küte lendab väljalaske peale siis võib (liiga) põnevaks minna.
Sellega seoses võiks olla nõue, et korraldajad tagavad vähemalt 1 nL'se tulekustuti tankimise alale (võivad ju ka nitrokütus ja suitsukoni kokku sattuda). Selle kustuti võib ju võtta kasvõi suvalisest autost seniks kuid kui juba tuli lahti siis sellele autosse järgi jooksmisega kaotatakse olulisi sekundeid.

Teine teema on alkohol. Keelustama vast ei kipuks kuid võiks kokku leppida, et asi ei toimu avalikult ja seda ei propageeritaks kuidagi noortele. Samuti tuleks ikkagi jälgida piiri sest see võib osutuda ohtlikuks nagu üks juhtum näitas. Ja piiri ei pea jälgima ainult tarbijad vaid korraldaja peab jälgima ja sekkuma kui keegi hakkab oma piirile ligidale jõudma.
Miks ma sellise idee peale tulin on see, et ei leidu väga palju firmasi kes sooviks oma logo eksponeerida üritustel, mis peaks olema sport kuid välja näeb nagu õllesummer.
Teeks nii, et päeval sport "kerge" karastusjoogiga kui keegi soovib ja õhtul peale ametliku osa lõppu after-party (ei kujuta muidugi ette kuidas see nii välja näeks).

Miks ma seda veel räägin/kirjutan .... kujutage endale ette kõige räigem versioon sellest kui kõik ülal kirjeldatud ohud langeksid kokku. Trimmer lendaks pitti, süttiks, süütaks seal oleva kütusega koos näiteks tugevalt ebakained mehhaanikud. Me saaks aktuaalsesse kaamerasse, kõikidesse päevalehtedesse ja SL-Õhtulehe eriväljaande, kus kirjeldadakse suurelt ja mustalt esikaanel "Mõrtsuk mudel". Samuti võiks lõpetada igasuguste sponsorite otsimise uute - hetkel alaga võõrate firmade hulgast. Olen kindel, et nii mõnigi hetke toetaja eemalduks mängust.

Ei pea kohe pedandiks hakkama kuid natu võiks ette mõelda ja riske maandada.
Tegelikult peaks see olema korraldaja enda kõige suurem hirm sest tema vastutab, "korraldaja" - ei ole ainult sull ja feim vaid ka vastutus.
Antud riski realiseerumine paneks koos kogu mudelismile ka minu ettevõttele põntsu samuti ei tahaks, et kui räägid oma hobist siis ainuke küsimus mis tekiks oleks: "ota kas see on see hobi kus need täis vennad maha põlesid?" ja sellest lähtuvalt tegin moka lahti.

Ei soovinud kellelegi moraali lugeda vaid lihtsalt panin oma mõtted arutelule, mis arvate?
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Postitus Postitas Grim Reaper » 22.03.2007 17:39

v2ike OT ka .... olles eelmine v6istlus rajal mehaanikuna, siis mainiks et, MITU korda tagurpidi olles polnud m6nel m6ttes isegi gaasi maha v6tta (teab kyll kes) ja selle tulemusena sain mitu korda igast sitta (sry) endale silma ja n2kku.kas oleks nagu v6imalusi seal ala mingeid kaitseprille vestidele lisaks soetada ??? ja mitte viimane winter cup vaid ka l2tis ja roogoja samamoodi.v6i peab ise mingid prillid soetama ??

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 22.03.2007 18:17

Mina annan oma hääle Tomkar'ile.

Suhteliselt ebameeldiv oli eelmsel võistluse, kui joogine seltsimees tuli pinnima, et kle käime jyris ära, tal jube janu ja väike õlu kulus marjaks. Saatsin ta pikalt ja pidevalt.

Üldiselt selliseid keisse on üksikuid, kuid needgi võiks olematta olla.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 22.03.2007 21:01

igati päri

ja seoses sellega: EAMK egiidi all toimuvatel võistlustel on alkohol 100% ja täiesti keelatud, ehk suvi kaineks poisid.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Re: Turvalisusest võistlustel...

Postitus Postitas Sinuhobi » 22.03.2007 22:40

Omal ajal uuritud ja puuritud teema 99.9% põlema ei lähe seega võib ainukeseks riskiks lugeda ehk suitsuga rajamehaanikut kes vigastatud paagi ja kuidagimoodi kütust pritsivat masinat aitama läheb.
.......................... reeglina suur negatiivne reklaam jõuab alati tasuta igale poole ja ainuke mis juhtuda võib on võistluste korraldamisega seotud turvareeglite karmistamine ja veelgi suurem huviliste hulk.
tomkar kirjutas: .... kujutage endale ette kõige räigem versioon sellest kui kõik ülal kirjeldatud ohud langeksid kokku. Trimmer lendaks pitti, süttiks, süütaks seal oleva kütusega koos näiteks tugevalt ebakained mehhaanikud. Me saaks aktuaalsesse kaamerasse, kõikidesse päevalehtedesse ja SL-Õhtulehe eriväljaande, kus kirjeldadakse suurelt ja mustalt esikaanel "Mõrtsuk mudel".
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
siimuonu
Postitusi: 292
Liitunud: 12.09.2005 21:50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas siimuonu » 22.03.2007 23:46

Igati päri Tomkariga ja Randoga.

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 23.03.2007 01:15

Järgmistväärt ettepanekud...

Lisaksin siia ka veel ühe korralduslikku poolt puudutava märkuse - raadiosageduste kasutamine. Nimelt on halvaks kombeks see, et enne regamist on nö "avatud rada" ja siis iga mees kasutab oma saatjaid nii kuidas tahab. IMESTAN, et seni pole ühtegi masinat seetõttu käest läinud, kattuvaid sagedusi on alati vähemalt 4-5 inimesel olnud!

Avatud rada või treening on igati tore ja vajalik, aga see ei tohiks nii suvaline olla. Võistluskohal EI TOHI saatjat sisse lülitada kui selleks pole luba (näiteks on alanud sinu sõit).

Aitaks sageduspuu ja "pesulõksude" kasutamine, kui need kõik kenasti olemas oleks võistluspäeval. Saatjat enne sisse ei lülita, kui lõks pole sinu antenni küljes! Seda siis ei peaks järgima võistlus-sõidu ajal, kuna siis nagunii sagedused ei kattu.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 23.03.2007 08:31

Grim Reaper kirjutas:MITU korda tagurpidi olles polnud m6nel m6ttes isegi gaasi maha v6tta
See on tavaline teema ja selle saab iga mehhaanik ise enda jaoks lahendada selliselt, et enne ei lähene autole ja hoiab kätt püsti. Reegel ütles veel vist, et kui 3 sec jooksul masin ei rauge siis võib mootori mehhaanik tal suretada sest eeldatavalt on tal midagi viga (inimene ju selliselt talitada ei tohiks). Sa vist veel vähe võistlustel olnud ja mehhaanikuna on aitamise soov nii suur, et sukeldud töösse "liigse" innukusega. Masina mitte puutumine koolitab ruttu juhid välja gaasi maha võtma.
kpihus kirjutas:Suhteliselt ebameeldiv oli eelmsel võistluse, kui joogine seltsimees tuli pinnima, et kle käime jyris ära, tal jube janu ja väike õlu kulus marjaks.
Antud isik oli kusjuures pealtvaataja ja mis selliste juhtudega teha, ma ei kujuta ette. Eriti kui näiteks satuks selline pealtvaataja olema raja omanik (roogojaga seda pole karta, kuid krt teab kus meil veel võistlusi võib toimuda). Kuid noh, igat detaili pole mõtet kah ette planeerida. Ma arvan et kui osalised ise seda asja rahlikumalt ja nurgataga teevad siis ei tõmba see ka muud seltskonda selliselt käima.
lauri kirjutas:Aitaks sageduspuu ja "pesulõksude" kasutamine
Need olid täiesti olemas ja traditsioon vanasti... nüüd on lihtsalt kuidagi soiku jäänud.
Sinuhobi kirjutas:suur negatiivne reklaam jõuab alati tasuta igale poole ja ainuke mis juhtuda võib .... korraldamisega seotud turvareeglite karmistamine ja veelgi suurem huviliste hulk
"Ainuke, mis juhtuda võib", mis ma eel pool kirjeldasin olid tõesti paar põlenud mehhaanikut ja see on ju tõesti "tasuta" :shock: Kui mul on valida reklaami arve tasumise viiside vahel kas panna keegi meie seltskonnast põlema või raha siis valin raha (ma tean, et sa seda ei mõelnud nii, kuid asi on vabalt nii tõlgendatav). Hea oleks kui me ikkagi ise saaksime oma reeglistiku juhtimisega hakkama, et meile ei pea keegi mingite "EU normidega avalikus kohas tuleohtlike ja mürgiste kemikaalide käsitsemise kohta" kaela.
Need olid minu mõtted....
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 23.03.2007 11:55

kas me selliste tegelaste vastu ka peaksime midagi ette võtma:




Sry OT
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 23.03.2007 12:00

kpihus kirjutas:kas me selliste tegelaste vastu ka peaksime midagi ette võtma:

Sry OT
See video on juba korra arutlusel olnud kuid mida keegi oma masinaga kuskil teeb seda ei saa keegi reguleerida peale masinaomaniku enda.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 23.03.2007 12:39

Ehh... nagu Rando juba ütles, EAMK võistlustel on alkogooli seespidine manustamine keelatud, kuna EFRA (ja läbi selle ka EAMK) toetab kaine spordi põhimõtteid. Ma ei hakka rääkima, mis selle otseeks põhjuseks oli, aga rahvusvahelistel võistlustel kippus sakslastel enne rohkem õlle- kui mudelikaste kaasas olema.
Tuleohutus iseenesest on teema ja paar 5l kustutit (ideaalis CO, kuigi need on kallimad) võiks ju olemas olla. Põlema võib minna iga mudel, odavate LiPo akudega see tõenäosus järjest suureneb.

"Trimmerite" tankimiseks on suurematel võistlustel muide spetsiaalne koht, seda ei tehta oma boksis ega ammugi mitte rajaboksis. Ja mehaanikud ei tolgenda raja ääres, koni hambas. Elementaarsete asjade ja talupojamõistusega saab palju ära teha.

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 23.03.2007 12:56

ollo kirjutas:"Trimmerite" tankimiseks on suurematel võistlustel muide spetsiaalne koht, seda ei tehta oma boksis ega ammugi mitte rajaboksis.
Hmm, kas trimmerite kütus on kergemini süttiv kui metanool/nitro? (küsimus, mitte iroonia) Kütustel mõõdetakse ju leekpunkte ja igast muud, mis kõik kokku annab aine tuleohtlikuse...

Nendele küsimustele tuleks mõelda ja võimalik reeglistik paika panna just praegu kui on kahe sarja vahe ja inimeste hulk järjest kasvab.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 23.03.2007 15:34

võibolla on asi selles, et bensiiniaurud on teatud kontsentratsioonis VÄGA kergelt süttivad, nitrokütuse puhul see minuteada nii lihtne ei ole. Aga võibolla ka sellest, et nitrot nagunii tuleb boksiteel tankida, seega pole ka mõtet piirata. Trimmerit ju tankida sõidu ajal ei tohi.

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 23.03.2007 19:50

Väike täpsustus .........Trimmerit sõidu ajal tankima ei peagi !
ollo kirjutas: Trimmerit ju tankida sõidu ajal ei tohi.
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 23.03.2007 20:56

Sinuhobi kirjutas:Väike täpsustus .........Trimmerit sõidu ajal tankima ei peagi !
Kui peaks, aga ei tohi, oleks suht tobe jah :lol:
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 23.03.2007 21:24

Sinuhobi kirjutas:Väike täpsustus .........Trimmerit sõidu ajal tankima ei peagi !
ollo kirjutas: Trimmerit ju tankida sõidu ajal ei tohi.
Rajal käivitada ka ei tohi, aga ikka tehakse.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 23.03.2007 21:28

"trimmerite" puhul on see ehk andestatav... või siis pigem "trimmerimeeste" poolt pole kurjasid pilke tulnud, pigem vastupidi. Kui see on probleem, tuleks võistluspäeva koosolekul kindlasti üle rääkida... 1:6 pole teatavasti tavaliselt ka pitimehaanikut, kes masinale järele jookseks ja vanaraua pitti tasiks :D
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 23.03.2007 21:50

lauri kirjutas:"trimmerite" puhul on see ehk andestatav... või siis pigem "trimmerimeeste" poolt pole kurjasid pilke tulnud, pigem vastupidi. Kui see on probleem, tuleks võistluspäeva koosolekul kindlasti üle rääkida... 1:6 pole teatavasti tavaliselt ka pitimehaanikut, kes masinale järele jookseks ja vanaraua pitti tasiks :D
no jah, eks see 1/6 meeste omavaheline asi klattida ole, ise teavad, kuidas võistlevad :)
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

JAN
Postitusi: 661
Liitunud: 22.07.2005 19:58
Asukoht: TARTU

Postitus Postitas JAN » 23.03.2007 21:52

Se ei ole sugugi kindel , et ei või rajal käivitada , Lätis ja Saksas võib , rajal käivitamine ei sega ju kedagi . Ja üldistes trimmerite reeglites ei ole kirjas midagi selletaolist . Peaks ju olema võistlustel palju asju , näiteks Roogojal oleks vajalik võistlustel kiirabi kohalolek , kui hüpetest mõni auto , eelkõige 1/8 , mis teeb kuni 10 m lendu mehhaanikule otsaette lendab ( eriti tagumises hiid hüppes ) mis siis saab ? või näiteks täiega käest ära ja rahvasekka , on vist hullem kui vahest kunagi võibolla üks tuldpurskav auto .Ei jookse ju rallis ja formelite etappidel keegi tulekustutajatega autodel taga . Ja ei ole ka kuulnud , et mõni mudel auto oleks põlema läinud . Parem oleks tõesti olulisem ja peaks mingil moel karistama roolikeerajat , kes ei võta katusel oleval autol gaasi maha ja sellega sõna otseses mõttes peedistab mehhaanikut pritsides nii pori kui muud sodi näkku . 8)

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Postitus Postitas Grim Reaper » 24.03.2007 00:47

olen JAN'i viimase lausega igati p2ri :D

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 24.03.2007 16:45

JAN kirjutas:Peaks ju olema võistlustel palju asju , näiteks Roogojal oleks vajalik võistlustel kiirabi kohalolek , kui hüpetest mõni auto , eelkõige 1/8 , mis teeb kuni 10 m lendu mehhaanikule otsaette lendab ( eriti tagumises hiid hüppes ) mis siis saab ? või näiteks täiega käest ära ja rahvasekka
Kiirabi raja äärde orgunnimine on oluliselt keerulisem kui paarist autost tulekustuti välja kaevamine. Tuleb vaadata ikkagi kasutatavate meetmete hinda vs. vajalikuse tõenäosus x põhjustatav kahjustus. Kuna kustuti autost välja võtmise hind on olematu siis on see lihtsalt kokkuleppe kysimus. Keegi ei räägi rajal järgi jooksmisest.

Palju on ju räägitud ka tankimispukki tulemise kiiruse piirajast, teoks pole veel saanud (tuli meelde kuna räägiti suurtest hüpetest ja 1/8'le ja inimeste ligidal). Samuti asi, mis pole mingi väljaminek kuid võib just selle kiirabi vajaduse ära jätta.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

JAN
Postitusi: 661
Liitunud: 22.07.2005 19:58
Asukoht: TARTU

Postitus Postitas JAN » 24.03.2007 20:51

Jah tankimispukk on veel olulisem koht , kuna inimesed peadpidi puki ligidal . Peaks orgunnima üldse rajal sõitmisel karmimad reeglid , kas ringid maha , disklaf ,või suisa deposiit trahvid , mis on mitmel pool võistlustel kehtestatud . Näiteks lõikamine ,sihilik otsasõit , suure kiirusega tankimispukki sisenemine ja see gaasitamine , selliseid asju peaksid kindlasti kohtunikud nägema ja arvestama , või mingi aja jooksul peaksid piloodid sisse saama anda protesti selliseid asju rajal nähes . Meil kui öeldakse ,siis on ka nii ( kuule , ära enam nii tee , vastuseks on enamalt jaolt , mine pe....e ) . 8)

Vasta