2009 hooaja EAMK reeglid

Teemad võistluste kohta
Vasta
akaver
Postitusi: 584
Liitunud: 20.09.2006 09:55
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

2009 hooaja EAMK reeglid

Postitus Postitas akaver » 13.01.2009 23:27

Reegleid saab siit:

http://www.modelcar.ee/files/Reeglid_RC_2009.pdf

autorlus
1:10 nitro, 1:10 stock, 1:10 modi - olev
1:18 modi, 1:18 stock, 1:10 buggy, 1:8 nitro buggy/truggy - akaver
üldosa - olev, akaver
akaver
http://shop.akaver.com

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 14.01.2009 23:04

Just läks üles mõnes kohas pisut keeleliselt täiendatud ja vähemate trükisigadega versioon (thanks Lauri).

meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas meph » 14.01.2009 23:37

Kas 1/8 offroad elektrikonversioon meil reglementeeritud klassiks ei saa 2009 aastal? Või on tegu siiski vaid wintercupi aegse anomaaliaga?

akaver
Postitusi: 584
Liitunud: 20.09.2006 09:55
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas akaver » 15.01.2009 00:06

meph kirjutas:Kas 1/8 offroad elektrikonversioon meil reglementeeritud klassiks ei saa 2009 aastal? Või on tegu siiski vaid wintercupi aegse anomaaliaga?
Veel ei saa. Küll on arvestatud sellega, et 1:10 bagidega lastakse ka open rajale. Juhul, kui teid saab kokku piisavalt palju, saab ka eraldi gruppi tõsta.
akaver
http://shop.akaver.com

Kasutaja avatar
Mindstorm
Postitusi: 180
Liitunud: 19.06.2006 18:10
Asukoht: Harku

Postitus Postitas Mindstorm » 15.01.2009 00:57

Njah.... Näha on, et nitro kütus on endiselt suhteliselt taskukohane ja mootori seadistamine käkitegu :) Kui nii ei oleks, siis pääseks pisarate valamisest (nitro ving siseruumis) ja võiks võistluse ajal kõlaritest ka muusikat kuulata muu olulise info kõrvale :D
Mugen MBX-5T ProSpec | LRP .28 Spec 3
Mugen EMBX-5T | RC Product Design | NEU 1515 1.5D/F 2700KV | Mamba Monster
Schumaher Mi3.5 | Nosram ISTC+17.5
Align TRex 450SE V2 | GY401+S9257 | HT65MG
Savage X, HPI E-Firestorm
Futaba 3PK | Spectrum DX7 2.4GHz

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 15.01.2009 07:10

Mindstorm kirjutas:Njah.... Näha on, et nitro kütus on endiselt suhteliselt taskukohane ja mootori seadistamine käkitegu :) Kui nii ei oleks, siis pääseks pisarate valamisest (nitro ving siseruumis) ja võiks võistluse ajal kõlaritest ka muusikat kuulata muu olulise info kõrvale :D

Ei pääse, ei pääse... just eile sai ligi pool tonni kütust tellitud :roll:
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas meph » 18.01.2009 22:36

Lugesin praegu jälle reegleid... 1/10 reeglites on sees punkt, et auto ei tohi saatjasse infot saata, mis võib konkurentide ees anda mulle eelise... kas mootori ja regu temperatuuri jälgimine liigitub ka sinna kategooriasse?

Samuti ei saanud ma aru, kas EAMK reeglites offroadi kohta ka selline punkt on või mitte?

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 18.01.2009 22:51

meph - telemeetria sõidu ajal on keelatud põhimõtteliselt kõigis klassides. Kui kusagilt on võimalik välja lugeda, et ei ole, siis on see viga ja tuleb parandada.

meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas meph » 18.01.2009 22:55

1/10 puhul tegelikult ei ole see probleem. Saab ilma probleemideta auto enne sõitu ära seadistada ja sedapiti võimalikud temperatuuriprobleemid lahendada...

Samas offroadi puhul on vähemalt 1/8 skaala puhul temperatuuril silma peal hoidmine eluliselt tähtis, kuna igasugused ventilaatorlahendused ei arva plägast-tolmust-vibrast pahatihti kuigi hästi ning sellele järgneb teadmata temperatuurimuutusest midagi... väga palju paha haisu ja halvemal juhul ka leek. Ehk siis ohutuse mõttes oleks vähemalt sellistel autodel mõistlik temperatuurijälgimine lubada.

akaver
Postitusi: 584
Liitunud: 20.09.2006 09:55
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas akaver » 18.01.2009 23:08

meph kirjutas: Samas offroadi puhul on vähemalt 1/8 skaala puhul temperatuuril silma peal hoidmine eluliselt tähtis, kuna igasugused ventilaatorlahendused ei arva plägast-tolmust-vibrast pahatihti kuigi hästi ning sellele järgneb teadmata temperatuurimuutusest midagi... väga palju paha haisu ja halvemal juhul ka leek. Ehk siis ohutuse mõttes oleks vähemalt sellistel autodel mõistlik temperatuurijälgimine lubada.
Ma saan aru Meph, et sa vihjad 1:8 elektri asjadele? Seal ilmselt tõesti võiks telemeetria olla lubatud.
akaver
http://shop.akaver.com

meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas meph » 18.01.2009 23:50

Täpselt seda pidasin silmas jah.

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 18.01.2009 23:51

Sellele klassile õnneks ei ole mingeid reegleid ka :P

meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas meph » 19.01.2009 00:58

Häda ja viletsus :p Lubage mul siis koos nitroga sõita karikavõistlustel... tulevase akuga peaks isegi finaali ära sõitma :p kusagil väljamaal vist isegi lubatakse elektriga nitros osa võtta 1/8's :)

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 19.01.2009 09:00

ollo kirjutas:meph - telemeetria sõidu ajal on keelatud põhimõtteliselt kõigis klassides. Kui kusagilt on võimalik välja lugeda, et ei ole, siis on see viga ja tuleb parandada.
See on päris haige, kui ei lubata jälgida pardal toimuvat. Ehk siis ohutusele kriips peale tõmmatud. Laskem aga asju põlema/lõhkuma :)
Kas see tähendab seda , et mina oma raadioga(Spektrum_DX3S) võistlema ei saaks?...isegi siis, kui eemaldan telemeetria portidest andurid?
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas meph » 19.01.2009 09:19

Saad küll, loe reeglid alustuseks läbi.

Arps
Postitusi: 539
Liitunud: 30.10.2006 23:25

Postitus Postitas Arps » 19.01.2009 09:30

originaal lause on vist selline:
2 poolne side mudeli ja puldi vahel on keelatud, ja puldit saab ainult juhtida rooli ja gaasi, mingid tuled ja sellised lisad ei tohi olla puldilt juhitavad
ehk kui sul ei ole midagi välja lugeda (andurid on eemaldatud) siis sa võid selle puldiga täiesti vabalt sõita.

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 19.01.2009 09:34

Eks need telemeetria reeglid ole seal sellest ajast, kui praktiliselt ainus turul saadaolev telemeetrialahendus (oli vist Serpenti oma?) maksis enamvähem parema käe ja vasaku jala. Aga fakt on, et ka täna näiteks nitroklassides ei ole telemeetria lubatud mitte ühelgi suuremal võistlusel, kuigi rahaliselt ei ole see vähemalt EM/MM tasemel ilmselt kellelegi probleem ja kasu oleks näiteks nitromootori töötemperatuuri teadmisest umbes samapalju, kui elektrikonversiooni puhul... OK, kokkujooksnud nitromootor ei lähe heleda leegiga põlema (seda ei tee ka mõistlikud ESC'd ja mootorid, nad jäävad lihtsalt seisma ehk teevad thermal shutdowni), aga 300-500 EUR maksva mootori võib maha kanda. Asi, mida saaks lihtsalt vältida boksist temperatuuri jälgimisega.

Asjal on ka teine külg - kui jälgimine on võimalik, siis väga paljud ilmselt hakkaksid mootoreid (elektris ülekandeid ja mootori ajastusi) kruttima järjest lahjemaks - turvarisk on ju väiksem, alati saab auto boksi tuua, kui temp üles läheb ja rikkamaks keerata. Kui tahad selliste tüüpidega võidu sõita, pead ise ka samamoodi tegema, ehk investeerima telemeetriasse ja sõitma viimase vindi peale (ja veel veerand pööret) keeratud mootoriga.

akaver
Postitusi: 584
Liitunud: 20.09.2006 09:55
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas akaver » 19.01.2009 09:40

Originaal lause on selline:
------
g) ühtegi muud funktsiooni peale pööramise ja gaasi/piduri ei tohi olla võimalik raadio teel
juhtida. Elektroonilised süsteemid veo- või pidurdusjõukontrolliks, mis on võimelised jõudu
muutma vastavalt tagasisidele, on keelatud.
Igasugune aktiivse saatmisega telemeetria (kõik autost välisele seadmele saadetavad
signaalid, mis võivad anda võistlejale konkurentsieelise) on keelatud. Lubatud on pardaaku
pinge monitoorimine, juhul, kui see on vastuvõtjasse sisse ehitatud ja seda ei ole võimalik
välja lülitada.
------------------

Ehk telemeetria on keelatud. Lubatud vaid pardaaku pinge jälgimine, juhul kui sa ei saa seda välja lülitada (uus spektrum ja nomadio).

Trennis jälgi mida tahad, samuti wintercupil tee suuresti mida tahad.
1:8 elekter ja open teeb kah mis tahab.
akaver
http://shop.akaver.com

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 19.01.2009 09:56

jajaa...nagu ma oleks mingi võistlejatüüp:)...lihtsalt see telemeetria rahasse panduna on nii odav. Kordi odavam, kui hankida omale viimasepeal servod_mootor_akud_esc_shashii_jne. Sellepärast ka hämming.
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 19.01.2009 10:56

Vaata hr. hõbekuul, korralikku autot, mootorit, akusid, regulaatorit ja midaiganes on vaja nagunii. Telemeetria ei asenda neist mitte ühtegi, see on ainult lisakulutus. Ümbes nagu kullast lõhnakuusk.

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 19.01.2009 11:54

ollo kirjutas:Vaata hr. hõbekuul, korralikku autot, mootorit, akusid, regulaatorit ja midaiganes on vaja nagunii. Telemeetria ei asenda neist mitte ühtegi, see on ainult lisakulutus. Ümbes nagu kullast lõhnakuusk.
loomulikult ei asenda...mu point oli, et kui kulutus on kaduvväike suurus kogu kupatuse juures ja effekt on kõigest lõhnakuuselik, siis miks seda keelata?
:)

tegelt ei viitsi sellel teemal vaielda. Maailmas on küll mõttetuid reegleid/seaduseid genereeritud. Las ta jääda. Elame koos nendega.
Ütle parem, millal lipokotikese saab?
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 19.01.2009 13:16

Lipokotikesi võib kohe saada, mul mingi 5tk on vist praegu üle.

skiev
Postitusi: 94
Liitunud: 08.03.2008 19:26
Asukoht: Tartu-Võru

Postitus Postitas skiev » 13.04.2009 13:32

võibolla väga loll küsimus ( ärge siis jalaga lööge :D ) aga saan ma reeglitest õigesti aru et ma saan oma savagega võistelda ainult TR-8 klassis ja mootor võib olla max4.6
Milleks mulle mõistus kui mul on BMW!

akaver
Postitusi: 584
Liitunud: 20.09.2006 09:55
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas akaver » 13.04.2009 13:55

skiev kirjutas:võibolla väga loll küsimus ( ärge siis jalaga lööge :D ) aga saan ma reeglitest õigesti aru et ma saan oma savagega võistelda ainult TR-8 klassis ja mootor võib olla max4.6
Savage vist pigem ikka mitteametliku Open klassi liikur. (savagel käigukast ja muud asjad, mis truggysse ei sobi.)
akaver
http://shop.akaver.com

skiev
Postitusi: 94
Liitunud: 08.03.2008 19:26
Asukoht: Tartu-Võru

Postitus Postitas skiev » 13.04.2009 14:43

kas open klassile ka mingid reeglid on huvitab just mootor sest plaanis soetada uus mootor ja tahaks võtta 5.9
Milleks mulle mõistus kui mul on BMW!

akaver
Postitusi: 584
Liitunud: 20.09.2006 09:55
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas akaver » 13.04.2009 21:57

skiev kirjutas:kas open klassile ka mingid reeglid on huvitab just mootor sest plaanis soetada uus mootor ja tahaks võtta 5.9
Open klassi reeglid on - 1:8 või väiksem mõõtkava, edasiviivaks jõuks peavad olema rattad. mootor jne vaba. sobivuse otsustab võistluste direktor või eamk esindaja, kaebamisele ei kuulu. mudel ei tohi kuuluda ühtegi ametlikku klassi - ega olla muudetud klassikõlbmatuks mingi lihtsa modifikatsiooniga. (vältimaks lisa trenni tegemist ja seeläbi konkurentsieelise saamist)
akaver
http://shop.akaver.com

skiev
Postitusi: 94
Liitunud: 08.03.2008 19:26
Asukoht: Tartu-Võru

Postitus Postitas skiev » 14.04.2009 12:45

tänud mootor saigi juba täna teele
Milleks mulle mõistus kui mul on BMW!

Vasta