soome võistlus 3-4.07.2010

Teemad võistluste kohta
Vasta
Kasutaja avatar
Alpro
Postitusi: 667
Liitunud: 25.02.2008 00:22
Asukoht: Capital

soome võistlus 3-4.07.2010

Postitus Postitas Alpro » 05.07.2010 16:52

Tere,

jagaks siis paar sõna meie vapustavast käigust põhja poole, nimelt kohta nimega Ylistaro, Soomes.
juba lahkused saime teada, et soomlsed tegelt nii laisad, et nad ei viitsikski kohale tulla aga kuna ühes kohas kahe päeva jooskul peeti 2 etappi neljast ja 3 läheb neil arvesse siis lohistasid uhked soomlased enda karavanid, telgid ja mis kõige tähtsam mudelid kohale ning tegid vapustavat sõitu väga suurel ja väga kiirel MÄÄRIMATA rajal.
Meilgi tõnuga tekkis mõte minna ainult sellepärast, et 2 päeva puhast sõidurõõmu, mitte 900km läbisõitu ühe päeva pärast.

Algas siis kõik nii, et Tõnu veeres neljapäeva õhtul minu juurde Tartust ja pakkisime kõige mahutavama auto (MINI Cooper) kogu vajaliku kraamiga ja alustasime reedel kella 6.30 paiku sõitu, siis oli laev ja Helsingist pea 400km põhjapoole. Kahjuks reedel sõita ei lubatud aga rada oli maas ja saime seda oma silmaga kaeda ja pilt oli selge.
Esimese õhtu (võistluspäeva eelne siis) sisustasime täielikult minu auto seadistamise ja parandamisega, õhtu eelarve vist kuskil 1500-2000EEKi :) (LOE: kõverad esisilla võllid asendasime Tõnu sõnul purunematute ja kergete võllidega, hind kahjuks ca 300 võlli kohta, 4 tk vaja) + veel nipet näpet.

Esimene päev:
Sõita saime kõik mis oli ette nähtud ja täpselt nii kaugele kui keegi meist jõudis, ühtegi sõitu vahel ei jäänud.
Tõnu peenseadistas oma autot ja andis täiega minna, lahmis nagu loom, qual-st sõitis ennast B-finaali, kohta juba täpselt ei mäleta :( aga põhiline see, et sai kohe esimesel ringil end esimeseks ilusate möödumistega ja püsis seal "tuima näoga" nagu ta ise ütles täiesti lõpuni, seega tõusis A-finaali ja edukalt 6.-lt kohalt sõitis end 4-ks ning sai selle eest ka piisavalt suure karika (kogu A-finaal saab karikaid, st 8 inimest)
Minul aga olid väikesed tagasilöögid mootori poolel ja seoses sellega ei jõudnud ma oma D-finaali stardiks enda valmis, kuid kiired Tõnu näpud keerasid karpat kui mina ka midagi tegin, juba ei mäletagi mis see oli, ning startisin box-st mõni 30 sekki hiljem, hullu kontsentratsiooni peale sõitsin ennast 2-ks ja pääsesin C-finaali kus ma startisin 7. kohalt. Kahjuks aga enne finaali jäi aega väheks, pidime karpat veelkorra vahetama, unustasime küstust lisada ning kuskilt üle poole sõidu kui auto suri proovis Tõnu veel väga agaralt laipa elustada aga no mis sa teed kui eluvedelikku sees pole, päeva üldarvestus 16.

Teine päev:
Peale esimest trenni sai Tõnu oma magneetilise diffri conversion kiti kätte (ta kuulis kuidas mina enda reguleeritavat diffrit kiitsin) ja kohe hakkas ehitama tavalist magneetilist siis regulaaritavaks. Veits venis aga valmis sai, üks trenn vahele jättes jõudis Tõnu qual-i ajaks tajale ja hakkas uut auto käitumist õppima ja seadet taga ajama. seda kuna teisel päeval oli rada 3-4 sekundit kiirem!! Tulemuseks B-finaal millest 2. kohaga sai startida A-finaali 7. positsioonilt. Kõik tore kuni viimase ringi poole peale - kütus sai otsa :) seda seepärast,e t enne finaali valasime kankust viimse tilga paaki mis oligi suht täis aga just need 10-20 grammi täis paagist jäid puudu :( tulemust see mõjutas täpselt 1 koha võrra, elik 4-lt kukkus 5-le ja tänu sellele sai teisel päeval veits väiksema karika koju vedada :)
Minul aga hommik hakkas sellega, et paigaldasin autole eelneval õhtul täieliku kap-remondi läbielanud mootori. Sõita oli super! D-finaalis aga 5-minuti möödudes jooksis sidur laiali (ahjaa, esimesel päeval lahkusid ühes eelsõidus vana siduri katted kaa), auto suri ja Tõnu jooksis laipa elustama :) kohe selgus, et tegu katkise siduriga, mis siis ikka, kogenud Tõnu karjus, et ta täivitab auto õhus ja et ma kuskil seisma ei jääks :DDD arvate, et see ol lihtne, tegelikult oli see väga hariv sõit, need 10 minutit olid väga stadiilsed ja vaid 2 suremist kuna mind nügiti spinni ja rataste seiskumise peael seiskus ka mootor (p.s. pidurdasin mootoriga, toimis väga hästi) nii ma siis rabelesingi end välja ja sain veel ka D-finaali 2 või kolmanda koha, juba ei mäleta. C finaalis oli aga väga raske, kuid sõitsin end 4-ka ja kaotasin B-finaali pääsemiseks 3-lt kohalt vaid 4,XX sekundiga :( ise väga rahul sellise tulemusega, 14. koht.

üldiselt:
rada oli suuuuuuur parkla plats, ei kastetud Coca-ga ega liimiga
ilm oli mõlemal päeval soe 25-30 kraadi
rajapiirded oli SUPER, piltidelt näete, õhukesed vineerid, ei lõhkunud autot peaaegu üldse! kurvides tõstis ratta maast lahti ja vähendas seega kiirust kui liiga sisse lõikasid!
inimesed olid toredad ja 7,5€ sai 3 topinguga pitsat koos joogiga :)
kui soomes tahate ööbida kämpingus siis ärge raha ette makske ja minge kohale vaatama ning kaaluge ikka nö kodumajutust ;) me oleks nii peaaegu koerakuuti läinud aga õnneks saime ca 3km rajast väga hea diili 70€ per nägu 3 öö eest koos 2e hommikusöögiga!

eks kui aega saan proovin kellelegile pildid sokutada ja lingi panna, Tõnus on ka esimese päeva A ja B finaalid filmitud ;) tesel päeval filmisin üldist rajal toimuvat, ehk kunagi vorbin mõne amatöör video, või äkki videomeister Lauri tahab kätt soojendada?

seniks aga soomlast pildid ja videod:
http://jut.kuvat.fi/kuvat/Ylistaro+3.7.-10/
http://jut.kuvat.fi/kuvat/Ylistaro+4.7.-10/
http://rc10.fi/users/apk/RC/LS5_SM2/

vot nii,

Allan
FG EVO 07 _ MCD RR V4 Competition _ Asso 12R5 _ Asso RC18R "4wd 1/12" _ Mini Z MR02 F. F50 Stock _ VRC
Get connected: 527 2779

Kasutaja avatar
Tõnu2
Postitusi: 668
Liitunud: 29.04.2007 20:48
Asukoht: Tallinn

Re: soome võistlus 3-4.07.2010

Postitus Postitas Tõnu2 » 06.07.2010 15:20

2008 käisin ka neli korda Soomes sõitmas aga nii libedat rada polnud kunagi. Lisaks libedusel oli sirgele kiirendamine ja sirge lõpus pidurdamine väliskurvi suunas kaldu pinnal. Tänu ääretult libedale rajale tegid ka kolm kiiremat pooletunnilises finaalis mõned sõiduvead. Rõõm oli kogeda, et enda sõiduoskus on oluliselt paranenud võrreldes 2008 aastaga. Siis kaotasin kiirematele ringiajas vähemalt kaks sekundit - nüüd pool sekundit. Kiirusest enam puudu pole. Vähem tuleb lihtsalt vigu teha. Laupäeval olin eelsõitude järel seitsmes. Startisin B-finaalis teisena. B-finaali võitjana startisin A-finaalis kuuendana ja lõpetasin neljanda kohaga. Pühapäeval olin eelsõitude järel kuues ja startisin B-finaalis esimesena. Tagantpoolt tuli eelmise hooaja kuues mees, kes oli eelsõitudes ebaõnnestunud ja tänu sellele alustas D-finaalist. Ta oli juba võitnud D ja C-finaali. B-finaalis oli ta ka väga tahtmist täis ja sai minust korra mõõda aga lasi sirge lõpu kurvi pikaks. Ma sain korraks temast mööda aga sama kurvi lõpus sööstis ta kaugelt nii suure hooga kurvi sisse, et lasi mind spinni ja rajapiirdesse, minu auto tagaotsa tabades. Selles tuli 10 sekundiline ajakaotus ja olin kas viies või kuues. See oli päris raske olukord kuna edasi A-finaalis saab ainult kolm paremat. Õnneks pidas närv vastu ja suht mõistliku ajaga tõusin kolmandaks. Teise koha mehest olin ka kiirem aga ta kattis kõigest hinges ega tahtnud mööda lasta. Paar varasema möödumist olid ka mul natuke jõhkrad olnud. Seega, kui sain tast esimest korda mööda, kui tal kurvi sisenedes auto risti läks ja mina tagant hooga otsa lendasin, lasin ta igaks juhuks uuesti mööda, et mitte stop and go saada. Viimastel ringidel õnnestus siiski korrektselt puhtalt mööda saada ja seega B-finaali teine kohta ja A-finaali stardis seitsmes. A - finaalis õnnestus päris head sõitu teha ja tõusin umbes kümnendal minutil neljandaks. Tagantpoolt tuli varsti aga sama mees kellega võistlesin B-finaal esikoha pärast. Päris pikalt võitlesime neljanda koha pärast. Talle oli vist veidi loengut ka peetud, et ei lendaks hooga tagant sisse. Igatahes oli ta nüüd viisakam. Õnnestus tema rünnakutele vastu pidada kuni ta lendas suhteliselt suure hooga samas kohas rajapiirdesse, kus ta B-finaalis mind raja piirdesse saatis. Varsit pärast seda tulid tal karpa kinnitus poldid lahti ja ta vist katkestas. Pärast seda enam keegi ei ohustanud minu neljandat kohta. Pingevabalt sõites sain päris hea hoo ülesse ja võtsin kolmandalt kohalt isegi ühe varem kaotatud ringi tagasi. Kahjuks aga viimasel minutil sai bensiin otsa ja kaks ringi jäi sõitmata. Tänu sellele kukkusin viiendaks. Bensiini lõppemisel oli isegi kaks põhjust. Esiteks laiskus, et kui tankides paaki päris täis ei saanud ei läinud juurde tooma ja teiseks oleks võinud kohe pärast neljanda koha kindlustamist rahulikumalt sõita ja bensiini säästa.

Allan liikus rajal kiiremini kui kunagi varem. Reede õhtune seadistamine ja hooldus auto kallal oli läinud igati täppi. Kuna rada oli nii libe siis töötasid tehase standard pehmed vedrud ja amordid väga hästi. Tõusu finaalideks hakkas kahjuks auto mootor väsima ja kiirelt rõngast vahetades juhtus ühte koma teist nagu näiteks tankimise ununemine ja C-finaalis katkestamine selle pärast. Kokkuvõttes 16 koht. Õhtul tegime aga mootorile uue põhjaliku hoolduse ja pühapäeval toimis mootor jälle väga hästi. D-finaalist sai vaatamata siduri purunemisele edasi teisena. C-finaalis startis seega seitsmendana ja tõusis neljandaks. Seega B-finaalist jäi puudu üks koht ja päeva kokkuvõttes seega 14 koht.

Finaalide algusega oli meil alati raskusi. Soendust oli enne finaale kaks minutit ja mei ei saanud esirehve soojaks selle ajaga. Kõik kohalikud ässad kasutavad isegi sooja ilmaga rehvisojendajaid.

Kokkuvõtteks võiks öelda, et pole Eesti 1/5 onroadi tasemel häda midagi vaatamata vähestele osavõtjatele. Soomes oli osavõtjaid 23. Me saime numbrid 39 ja 40 seega on 38 kohalikku hooaja alguses ennast pannud kirja.
https://ketecor.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; kardinad, rulood ja markiisid!

männikmees
Postitusi: 663
Liitunud: 30.03.2007 12:47
Asukoht: helsinki-vantaa-espoo

Re: soome võistlus 3-4.07.2010

Postitus Postitas männikmees » 06.07.2010 15:48

tubli-tubli!
ja kiitus toreda ylevaate eest 8)
kui tohib lisaks kah paar rida 8)



LS-5 LAUANTAI
A-Finaali
1 1 Pekka Heikkilä 90 30:20.142
2 8 Teemu Savolainen 86 30:00.920
3 2 Toni Pernu 86 30:12.438
4 39 Tõnu Tooming 83 30:13.960
5 10 Kari Tamminen 82 30:04.318
6 36 Kari Ikävalko 81 30:22.057
7 26 George Gustafsson 75 30:08.842
8 7 Thomas Sojakka 69 23:52.686

B-Finaali
1 27 Mika Mäläskä 41 15:23.123
2 6 Pasi Nevalainen 41 15:29.133
3 9 Ilpo Koivisto 40 15:22.580
4 16 Jari Virtanen 40 15:25.209
5 33 Jyri Konoila 7 2:49.071

C-Finaali
1 17 Tim Malmsten 40 15:13.555
2 29 Seppo Koskenmäki 37 15:24.287
3 40 Allan Rosenberg 11 4:22.433
4 21 Kari Oikkonen 5 2:06.396
5 37 Tuomo Otsavaara 0

D-Finaali
1 31 Kauko Pernu 18 14:30.329
2 34 Kalervo Meriläinen 10 4:28.351
3 12 Matti Iivonen 5 2:16.862
4 14 Veikko Jalas 5 2:44.009


********************************************************************************************

SUNNUNTAI:
LS-5


1 1 Pekka Heikkilä 109 30:02.761
2 2 Toni Pernu 109 30:17.110
3 7 Thomas Sojakka 107 30:13.490
4 10 Kari Tamminen 102 30:06.070
5 39 Tõnu Tooming 101 29:26.237
6 8 Teemu Savolainen 101 30:04.942
7 26 George Gustafsson 91 30:09.349
8 6 Pasi Nevalainen 56 16:23.987

9 33 Jyri Konoila 50 15:05.880
10 11 Mikael Hellbom 49 15:01.263
11 36 Kari Ikävalko 49 15:08.125
12 27 Mika Mäläskä 47 15:13.508
13 12 Matti Iivonen 44 15:15.157
14 40 Allan Rosenberg 49 15:05.316
15 17 Tim Malmsten 49 15:06.339
16 37 Tuomo Otsavaara 48 15:00.960
17 16 Jari Virtanen 47 15:01.640
18 34 Kalervo Meriläinen 7 6:18.926
19 21 Kari Oikkonen 35 13:52.435
20 29 Seppo Koskenmäki 26 9:36.652
21 31 Kauko Pernu 26 15:20.398
22 14 Veikko Jalas 21 7:16.580
23 9 Ilpo Koivisto 0 -.---

Pekka Heikkilä
Teemu Savolainen
George Gustafsson söidavad ka suurte bagidega :evil:
ilma mudelita Targutaja

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: soome võistlus 3-4.07.2010

Postitus Postitas ollo » 06.07.2010 17:01

Tõnu2 kirjutas:Kokkuvõtteks võiks öelda, et pole Eesti 1/5 onroadi tasemel häda midagi vaatamata vähestele osavõtjatele. Soomes oli osavõtjaid 23. Me saime numbrid 39 ja 40 seega on 38 kohalikku hooaja alguses ennast pannud kirja.
Niipalju täpsustaks seda väidet, et numbreid ei jagata Soomes mitte hooaja alguse "kirjapanemise" põhjal, vaid kõik eelmisel aastal sarjas osalenud tüübid saavad omale stardinumbri vastavalt sarja lõppjärjestusele ja sealt edasi hakatakse uutele tulijatele jagama.
Aga tulemus on igati äge ja oleks Tõnul vaid võimalust rohkem sõita, võibolla hakkaks ka poodiumikohti tulema.

Vasta