Idee Klubimaksust

Sinuhobi kommerts teadaanded. Klientide küsimused vastused.

Moderaator: Sinuhobi

Suletud

Klubi kompleksi õiglane kasutusmaks kuus võiks olla

500.00 EEK-i
11
61%
600.00 EEK-i
5
28%
700.00 EEK-i
2
11%
 
Hääli kokku: 18

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Idee Klubimaksust

Postitus Postitas Sinuhobi » 31.01.2008 19:43

Seoses Rae Vabaajakeskusega ja sellega kaasneva ariplaaniga on vaja paika panna mõned orientiirid (kulud, tulud jne)

Küsimus siis kaasvõitlejatele :

Mis võiks maksta allpool toodud piltide näol keskuse kuu kasutuskaart
Selgituseks siis öelduna, et liige saab kasutada, radasid, töökoda, kohvikut.

Keskus hoolitseb selle eest, et rajal muru oleks niidetud, rajapinnas korrektne ja siseruumid soojad.

Pildid ja joonised ei ole veel 100% korrektsed ja sealt puudub veel palju asju aga ideeks siiski.

Pilt
Pilt

Kui kellegil on midagi konkreetset küsida või lisada siis oleks see väga hea.

NB! Ehituseks läheb heal juhul alles 2010-2011.a.
Viimati muutis Sinuhobi, 06.07.2008 23:38, muudetud 1 kord kokku.
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 31.01.2008 20:08

Kasutusmaks on üldisem teema - kogu hinnapoliitika kujundamine ja see, mida x-krooni eest saab!

Vaevalt, et keegi välisraja puhul 500krooni kuus novembrist märtsini maksta tahab?! Suvel 700 krooni poleks ka probleem, kui käia 2-3 korda nädalas rajal. Näha on ju, et inimestel raha on, kui selle eest trennis käia saab. 150krooni kord ja alati on rahvas kohal.

Elu esimese RTR masina ostnu tahab kindlasti ühe korra pileti osta ja seda veel ja veel, kuni auto kuskile kapinurka vedelema jääb, sest õõts läks katki ja siduriklotsid kulusid ära ;)

Ehk siis peab saada olema erinevaid variante tasumiseks. Ühe korra pilet, mitme korra pilet ja siis neile, kes asjaga tõsiselt tegelevad alles on see kuukaart - sama seltskond kes võistlemas käib ja trennides.
Viimati muutis lauri, 31.01.2008 20:36, muudetud 1 kord kokku.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1797
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas R0mm » 31.01.2008 20:27

Info on natuke puudulik. Kas tegu on mingitsorti tulundusettevõttega või mittetulundus? Kellele hakkavad kuuluma ruumid, maa? Kas see klubi rendib neid või omab? Enne peaks siiski kokku lööma kulud ja alles siis vaatama palju üldse on see reaalne summa mida võiks liikmemaksuks võtta pidevate harrastaja taskust. Ma isiklikult arvan, et igakuine liikmemaks pole üldse parim lahendus. Tunduvalt etem oleks mõlema osapoole suhtes klubi aastamaks, mille suurus on klubi haldaja otsustada. Vastavalt liikmelisusele kehtivad siis nendele inimestele üldhinnakirjast soodustused. Kes rohkem teenust tarbib, see ikka lõppkokkuvõttes rohkem maksab ka ja kes ei jõua niipalju sõitmas käia, maksab võrdeliselt oma teenuste tarbimisega.

Ma tean küll, et juba vana teema ja tegijatel kõik läbi mõeldud juba, aga siiski panin oma mõtte kirja.

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 31.01.2008 22:09

Kindlasti peab olema lahendus stiilis "päevapilet" ja püsikliendile hooaja/aastapilet (hooaeg siis kas suve- või talvehooaeg).
Mina isiklikult olen nõus praeguse rahakursi juures mõned kEegud aastas loovutama trennivõimaluse eest. Samas ma oleks ka nõus rajaehitust toetama suurusjärgu jagu suurema summaga, kui sellest hiljem mingit alet saab (stiilis järgmised 10 aastat 50% allahindlust hooajapiletist).

Reaalselt toimiva raja näidis (Stockholmi külje all), kus on maailma suur asfaltrada, mida paljud peavad nitro ja largescale jaoks Rootsi parimaks, 1:8 offroad rada, 1:10 offroad rada ja (väga)väike siserada.

http://www.skarpnack.nu/

Aktive junior (0-20år) Förstaåret 100:-
Aktive junior (0-20år) 250:-
Aktive senior (20+år) 600:-
Stödmedlem 250:-
Familj (alla i familjen) 600:-

Hinnad SEK, suht odav tegelikult. Täiskasvanule siis 600 SEK ehk ~1000 EEK, sama raha eest saab ka koguperepileti.
Päevapiletid on seal 50 SEK argipäev, 100 SEK puhkepäev.

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 31.01.2008 22:44

Väga hea, et ideid tuleb !

NB! Väike selgitustöö siis lisaks :

Maa millele kõik hooned ja kõik muu loodetavalt tulevikus rajatakse kuulub ja jääb kuuluma Vallale. Kogu seda avalikule sektorile mõeldud vabaajakeskust juhatab ja ehitab AS Rae Ring, kes siis omakorda annab iga kompleksi kasutamiseks ehk siis mudeliteteema rendib RC-Hobiklubile kes siis mittetulundusühing ja peale mida peame meie juba vaatama ise kuidas ots-otsaga kokku tulla.

Rahastamisest : Eraldi sektorite rahastamisi ei ole, kõike võetakse ühise projektina ehk kui laotakse müüri siis tehakse seda kõigis kohtades ja kui on kuskil maalrid tööl siis on selline etapp igal pool ning kui ühes kohas on hoone valmis on ka teised hooned valmis.

Eelduseks et ka seal ka RC Hobiklubi osaleb on ikkagi kinni finantsis ja nii oleme ka meie omalpoolt teinud panuse et see ka nii jääks

Selgituseks vast veel niipalju, et tänapäeva hindade juures on kogu RC-Kompleksi maksumus 22,8 miljonit mis ei sisalda veel elektroonilist tehnikat jne.

Paistab et rahvas on ennast lasknud ära hellitada siseradadega mis tapab hingematvalt tervist (10 aastat seda jama ja võime endale kopsuvähi pensionieaks garanteerida kes ei usu võiks lasta mingil ametil võtta õhuproovi) ............... eks ta ole jahh mõnus auto puhas ja ise ka :) kuid mulle siiski meeldiks aegajalt sõita ka ekstreemsemates tingimustes kus rada ja tema pinnas on ettearvamatu kuid mis peamine et selle eest on ka hioolitsetud (rohi niidetud, kivid korjatud, augud täidetud ja kui ka õige trenaaz tehtud pole loike ka kuskil näha ja kui keegi palgaline on vaeva näinud pole nagu lumevalle ka) aga eks te ise ju tea paremini mis on hea ja mis mitte :) Alati jääb valikuvabadus kuskohas trenni teha või kuskohas võistelda !
Segane vastus aga mingi inff siiski
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 01.02.2008 10:56

Ma pole küll su projektiga väga detailselt kursis, aga nagu viimasel Wintercupil rääkisime, siis 22.8 milli on selgelt vales suurusjärgus.

Sellise asja ehitamine:
http://img517.imageshack.us/img517/6941/comple10zu8.jpg
maksis 2004 Prantsusmaal 200k€ ehk ~3.3MEEK ja asi on VÄGA korralikult tehtud.

Pilte ehitusest:
http://nitrogph.free.fr/nouveau%20complexe/

Sama raja võistluste pilte:
http://www.automodelisme.com/modules.ph ... =21&page=1

Ma eriti ei usu, et "klubihoone" ehitamine sinna juurde 20MEEK maksab... ja kui maksab, siis võib selle ehitamata jätta, sellise hinnaga ei ole seda ilmselt vaja. Sama raha eest võib 50 aastat maksta iga kuu 33kEEK renti siseruumide kasutamise eest. Tüüpilist suurt spordisaali saab selle raha eest ~100-150 tundi kuus, reaalne max vajadus on 24+6+6+6+4+4+4=54 tundi (iga kuu 2-päevane võistlus + muudel nädalavahetustel 6h trenni + iga nädal 4h trenni mingil tööpäeva õhtul). Arvestamata oma "kinnisvara" ülalpidamiskuludega (küte, valgustus, hooldus), mis on korraliku sisehalli suurusega asja puhul kümnetes tuhandetes eekudes kuus, seda ei kata ainult mänguautondusega. Ma rääkisin eelmisel EMil piisavalt inimesega (Uwe Rheinard, Euroopa ühe tippsõitja Marc Rheinardi isa), kes Saksamaal on aastaid siseradu ehitanud ja omanud, olnud seal Tamiya esindaja ja teinud seda kõike suht edukalt. Ka Saksamaal on kõik siserajad paksus miinuses ja viimaste aastate jooksul on neid kõvasti kinni pandud, see ei ole äri. Siseradasid peavad sealgi rikkad inimesed oma hobiks, mitte rahateenimiseks ja harrastajate (raha) hulka meil ja Saksamaal ei saa võrreldagi, nagu ka küttekulusid...

Kogu puhveti eelarve peaks tulema vähemalt 3 korda alla, et asjal mingisugunegi majanduslik mõte tekiks... juhul, kui projekti ei finantseeri Brunei sultan, kes ei tahagi kunagi oma sissepandud raha tagasi saada. 23M investeeringut ei teeni see kompleks elus tagasi, hea kui jooksvad kuludki kaetud saab.

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 01.02.2008 11:00

BTW, küsitluse vastused (500,600, 700 EEK) on täiesti mõttetud, kahvel on selgelt liiga väike, sisuline vahe (200 eeki) on olematu. Pigem on küsimus selles, kui palju on inimesi, kes oleks nõus selle eest maksma 200, 500, 1000 või 1500 eegut kuus...

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 01.02.2008 11:12

see kas on tasuv või mitte pole hetkel oluline .......... rahastab euroopa liit kellelt vajadusel saab ka hiljem toetust küsida

mingi kondikava ka :

Väliradade maksumus:
On-Road
Kokku asfalteeritavat pinda 280 jm mis on 5 meetri laiune ja teeb orienteeruvaks pindalaks 1400m2 ja mille maksumus umbes 850000.00 eek-i ( 600.- m2) lisaks veel ka sõitjatele kõrgem pukk koos remondialaga umbes 100000.00 eek-i

Off-Road
Koosneb enamuselt tavalisest pinnasest ja ainuke kulu rajapiirded mille maksumus 60000.00 ja sõitjatele kõrgem pukk koos remondialaga umbes 100000.00 eek-i

Mõlemale rajale pealtvaatajate tribüünid kogupikkuselt 2x70jm umbes 150000.00 eek-i

Parklad
Kokku 147 parkimiskohta mille maksumus orj 2,1 miljonit Eesti krooni

Hoone maksumus:
Hetkel oleme loonud enda jaoks eskiisi klubihoonest mis peaks mahutama kõik vajaliku.
Klubihoone ehitusalane pind 1316 m2 ja kahe korruse peale kokku põrandapinda 2055 m2
Turu hetkeseisu hinna järgi ehituse maksumus koos siseviimistlusega 8-9000 eek-i m2 mis teeb hoone maksumuseks umbes 18,5 miljonit Eesti krooni
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 01.02.2008 12:14

Sorry, et mainin... aga parklad maksavad rohkem kui ASI ISE
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
J.
Postitusi: 56
Liitunud: 19.01.2008 13:21
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas J. » 01.02.2008 12:26

Pole seal ju midagi üllatavat. Võta nüüd asfaldi või kivi ruutmeetri hind.
Ja parklat vaevalt 10ne auto jaoks tehakse. Porimülkas parkimine pole ka just eriti lõbus.


J.
jah?!

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 01.02.2008 12:36

Offroadi raja ehitamine "tavalisest pinnasest" on sellise tasemega kompleksi juures vale otsus. Raja pind peaks olema siiski vähe vastupidavam, kui tavaline põhjaeesti kapsamaa, ehk kas korralik savirada, või siis multisurface (tänavakivi, vaip, betoon, pinnas segamini, you name it, kurvid kindlasti millestki kõvemast kui kodumaa muld). Korralikku drenaaži ei maksa ka ära unustada, meil siin on vihm üsna tavaline nähtus.

147 parkimiskohta on muidugi äge... aga võibolla mitte kõige mõistlikum investeering. 50 on enamusele meie üritustest rohkem kui küll ja suuremate võistluste ajal võib autod parkida rohkem või vähem haljastatud alale, selleks asfalti pole küll mõtet laotada, et kord aastas vaja läheb.

Tribüünid võiksid vabalt olla ratastel ja teisaldatavad, vaevalt et mõlemal rajal korraga suured võistlused toimuvad. Jällegi, ära esimese hooga üle pinguta, ~100 istekohta on rohkem kui küll. Tribüünil 3 rida, koha laius 70 cm, tribüünide vajalik pikkus kokku 25m. Kui MMi korraldad, siis selleks ajaks võib teise 25m tribüüni juurde rentida, rohkem ei lähe neverever vaja.

Kasutaja avatar
OnuTom
RC-EST
Postitusi: 583
Liitunud: 15.08.2005 16:24
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas OnuTom » 01.02.2008 13:36

Selle hinna teema kohta oskab kõige paremat hinnangut anda Kuldar.
Aga ma ka mingil määral asjas sees, küll rohkem maa all, aga arvan ikka ...

Rajad: Offroad: Olevil on õigus, täpselt sellist vaja ongi ja raha kulub kõvasti rohkem. Juba Tartu rajale on kulutatud ... (ma ei taha mõeldagi!)
Onroad: raja laius on ok, aga ruudu hind on vast üle pakutud. 2 kihiline asfalt ise on 300 ruut pluss killustiku alus, koos materjaliga veel oma 100. Kas aga kahte kihti vaja on? Ühekihilise, 7cm, saab nii u. 100 eeku odavamalt, e. siis kokku pea poole odavam kui pakutud. Kuid ka siin ei tohi drenaaži unustada. Vähemalt kalded peavad olema paigas ja äravool tagatud. Soovitav on lisada kindlasti ka piirded, et võrrimehed peale ei saaks. Lõpuks äkki tulebgi see 600 täis.

Tribüünid: sellised on täiesti pointless! Pole enam need ajad, kui "paraadil pidi käima"! E. Oleviga nõus.

Parkla: võta 1/3 maha! ja ära kasuta asfalti, vaid tee odav kõvakate. S.t. 2 või 3x pindamine, ja pärast on nagu päris asfalt ja pana võib seda korralikult tihendatud kruusaplatsile. Hind nii 50 eeku ruut + alus, e. kusagil 150 eeku ruut. Arvestades per auto 25 ruutu, saaks sajale autole parkla 400k-ga

Hoone: minujaoks kõige arusaamatum. Miks nii suur, mis see kõik sisaldab? See on mingi 36m küljega ruut, umbes! Kas ikka peab? Putitamisala ei pea mitte olema soe, piisab kui tuul peale ei puhu ja vett pähe ei saja. Muud asjad peaks aga ära mahtuma vaat et 10x väiksemale pinnale, kui see kõik ei sisalda muidugi onroadi siserada. Siis on teine asi. Aga sellist raha kulutada on ikka liig. Usun, et saab hakkama vähemalt 3x odavamalt.

Lihtsalt minu arvamus. Ja oleks väga tänuväärt ettevõtmine ka kusagil Lõuna-Eesti kandis ..., kuigi eesti suurune riik vaevalt ühtegi välja veab ...

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 01.02.2008 13:52

Ma hakkasin oma postitust kirjutama ja jäi pooleli. Sisu oleks tulnud põhimõtteliselt sama, kui OnuTomi postitusel. Tore, kui raha on... aga kirjeldatud projektis on proportsioonid tõesti veidi paigast.

NB! Vaata millised on EuroPark parklad Tallinna linnas, ühele pargin iga päev, teisi kasutan vahetevahel. Enamik neist pole asfaldiga kaetud, vaid mingi killustik ja värk - Tallinnas, raha eest!

ASI ISE maksab ühe ühiku ja kõik muu mittehädavajalik maksab kümme ühikut...

Katusega katmata radade puhul on Eesti kliimas vist möödapääsmatu, et reaalselt on need kasutatavad umbes maksimaalselt 3/4 aastast, halvemal juhul pool aastat.

Klubiruumi asemel saaks 20 milliga ühe korraliku sise onroad raja ;)
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 01.02.2008 15:11

vaat mehed asjad vähe teised :

Parklad : ei saa muud pinnast kui asfalt (üld olukord projektis ei luba)Hetkel teema selline et kahe raja vahel olev parkla P84 kohta kaob ära ja asemele tuleb saapakeerutajate ring seega jääb 63 kohta mis peaks olema piisav.
Hind parklale sisaldab ka ümbruse haljastust nii mulle vähemalt öeldi !

NB! Klubiruum ja sise on-road rada ju üheskoos ei saa Lauri poindist aru

Vot mehad teisalt ma ei saa nagu üldse sellest aru mis sobib või mis mitte või kas asi on suur või väike ........... kuna tegu on tuleviku projektiga siis oleks ju õiglane kui ka Eesti saaks maailmakaardile korraliku kompleksiga millel ei sõidaks ainult kohalikud või siis lähinaabrid vaid ikka laiema maailmavaatega mehed ja tipud.
Meile rottidele kõlbab ju ka igasugune põllulapp, parkla või suvaline ladu, angaar või tall :)
Kökatsit pole ju mõtet kokku teha sest edasiarendamine ja ehitamine veelgi kulukam ja närvesöövam ja kuskohas siis see raha saadakse ???

Hinnad hetkel ju mingiks ideeks (ma pole ka mingi võlur kes kõike oskab) mis kõik kokku maksab sest kindlasti on midagi odavamat ja midagi kallimat

Miks tribüünide pikkus nii suur on lihtne vastata ........ et sobiks kompleksi mastaabiga kokku (210 kohta päris mõnus ju seal laiutada)

Selgituseks suurem pilt sellest mis asub hoones ja millel näha ka ruutmeetrid !

Pilt
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 01.02.2008 15:29

Lisaks veel mida eelmises postituses ka öelda tahtsin aga ununes.

Arusaadav kui tuleb selline ilus suur ja maailmatasemel asi Eestisse, et ka meil hakkavad käima suured ninad välismaalt võistlemas ja siis meie Eestlased peame hakkama tõsiselt pingutama, et nendega sammu pidada ja ma olen enam kui veendunud et karikaid saame esimestel aastatel ainult kohalikest etappidest ja muudest tavapärastest võistlustelt :)

NB! Kui on koht kus sõita siis ehk tulevad need nn sajad pisikesed ja suured mudelistid ka rajale (pean silmas siis seda osade kaubitsejate poolt väljahõigatud mudelite müüginumbreid)
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 01.02.2008 16:41

Sinuhobi, ära võta neid "liiga suur, tee nii ja naa" asju sellena, et keegi tahab öelda, et valesti teed. Inimesed pigem pelgavad, et kui nii suurelt planeerida, siis nii-kui-nii ei saa see kunagi valmis.
Samuti ma soovitaksin sul võtta kokku rahvas, kes on käinud korduvalt välismaal erinevatel võistlustel ning pikalt selle teema majandusliku poolega kursis olnud ning vaadata neid plaane kitsamas ringis. On hirmus hea kui asi tuleb nii suur nagu joonistel. Sõitjatel pole rajal kehvem sõita kui suur tribüün kõrval pooltühi on. Kahju on aga kui selle tribüüni hinna pärast asi katki jääb (tribüün on ainult näide).
Hea kui EU toetab asja tegemist kuid ka nemad hindavad projetide sisu ning saavutatava vastavust hinnaga. Arvutavad välja projektide "kasutegurid" investeeringu suuruse kohta, panevad pingeritta ning siis tõmbavad sinna kohale joone vahele, kus raha otsa sai. Sellest metoodikast tulenevalt on tarvis üles ajada investeeritavalt summalt saadavat kasutegurit ning seda on võimalik ainult kas näidates suur kasu või vähendades kulusi. Kõigeparemad plaanid teevad tavaliselt mõlemad kuid jätavad sisse ka laiendamise võimaluse (a'la väiksem tribüün kuid arvestatud ruum selle laiendamiseks jne).
Usu mind, väga raske oleks vastata küsimustele stiilis "Mitu mudelisti jääb raja äärde tulemaga kui näiteks "seda" või "toda" asja rajal poleks." Selliselt asju projektist välja võttes või planeerida tuleviku laiendusena saadakse tihtipeale projektidele hoopis teised numbrid külge.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1797
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas R0mm » 01.02.2008 17:50

Ma arvan, et kogu asja suurus on väga hea, aga ei pea ju mõtlema, et seal on tegevust ainult RC tarvis, vaid see klubihoone võik teenida ka muid eesmärke muude ürituste pidamise kohana. ma vaatan et sealt näiteks läheb mingi suusarada mööda. Kui meil kunagi veel talvel lund sajab, siis saaks seal võibolla näiteks mingeid suuski laenutada vms. Asi peaks olema multifunktsionaalne, sest see käputäis mudeliste ei suuda elusees oma taskust seda asja üleval pidada.

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 01.02.2008 18:02

Erkki,

mul ei ole midagi selle vastu, et teha HEAD asja, aga loota, et kui meil tuleb maailmatasemel rada, siis Suuri Ninasid tuleb karjakaupa võistlema, on pisut liiga optimistlik. Maailm on häid ja väga häid radasid täis, isegi EFRA GP'd on TÜHJAD, normaalse ühiskonna inimestel ei ole mingit vajadust käia kümnete kaupa välismaal võistlemas. Neil on omalgi tegemist ja välja minnakse enamasti ainult tiitlivõistlustele, Skandinaavia riikides on raskusi isegi Põhjamaade MV-le väliskülaliste meelitamisega. Me oleme maailma suhtes täielik ääremaa, asume karu p...ses, mingist maailmakaardile saamisest võib ju unistada, aga seda ei juhtu. OK, heal juhul saame kord 10-15 aasta jooksul omale ühe tiitlivõistluse, aga see on kõik.

Mis puudutab mudelite müüginumbreid ja sadu mudeliste, siis maailmas hinnatakse, et üle 90% müüdud TIPPKLASSI võistlusmudelitest ei näe mitte kunagi rada. Mitte kordagi. Igasugu RTRidest rääkimata.

Maja eskiisi vaadates tekib ka hunnik küsimusi, kas seda kõike on ikka vaja... juhataja kabinet 42m2? Mille juhataja, MTÜ? Meie mõnesaja miljonilise aastakäibega väikese äriettevõtte juhataja kabinet on ~2x väiksem ja raamatupidajaid mahub 12m2 peale 2 tükki... OK, arhiiv on eraldi :lol:
238 m2 kohvikut ja 90m2 kööki? Meil 5-kordses ärimajas on väiksem köök... tavaline mudeliraja "canteen" on max 10-15 istekohta + lisad õues.

Sellest, et "sama hoone teenindab ka muid ettevõtmisi" ei tasu eriti unistada, jäähallis on nagunii oma uisurent ja café.

Minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt on asjale lähenetud liiga optimistlikult. Mitte, et mulle ei meeldiks Suured ja Ilusad Asjad (TM), aga ma olen realist ja olnud mänguautonduse sees umbes aastast 1985...

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 01.02.2008 18:21

R0mm kirjutas:ma vaatan et sealt näiteks läheb mingi suusarada mööda. Kui meil kunagi veel talvel lund sajab, siis saaks seal võibolla näiteks mingeid suuski laenutada vms. .
Teadmiseks siis veelkord mis kogu suures 120 hektarisel kompleksis olema saab

F3 Ringrada
2 kilti pikk aastaringne suusatunnel
47 meetri kõrgune aastaringne suusanõlv
aastaringne uisuhall (maksumusega 32 miljonit EUR-ot)
mingi liberada
Hotell

oli vist midagi veel aga hetkel ei meenu

ahjaa üritame ka kuidagi ehk sinna ära mahutada RC paadimehed sest veekogu on nii ehk naa F3 tuleohutust jäkgides sinna hädasti vaja
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 01.02.2008 18:36

Kordaks siis ikkagi selle ehitusliku külje üle :

Rahasid taotletakse kogu selle suure kompleksi peale ehk siis lühidalt Rae vabaajakeskus koos siis selle eelpoolnimetatud suusasportdi, motospordi, jne )
Kogu selle suure projekti juures ei mängi suurt rolli kas meie poolt soovitud RC kompleks on 18 milli või 22 milli sest neid numbreid liidetakse ja lahutatakse projektisiseselt ja üldises summas on see meie number poisike (arvestades et uisuhall on 32 miljonit eurot)

Esialgselt soovitati võtta aluseks maksimum vajadused kuid selle sisse ei õnnestunud panna varikatusega välirajad ja seda juba üldise väljanägemise pärast

Kes on piisavalt pädev ja oskab kahte korrust võrrelda siis teise korruse ruumide suurused tulid tänu esimesele korrusele ............. liiguta sinna või tänna aga läbi kahe korruse oleva on-road rajale ei saa nii ega naa.

Kindlasti tuleb klubihoone suurusega mingeid muudatusi kui hakatakse korrektset projekti looma sest kordan see ju alles eskiis lahendus mis mina välja mõtlesin.
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 01.02.2008 18:59

Erkki - võibolla on sul õigus, et mõni miljon siia-sinna ei puhu ehitamise juures pilli (tore oleks), aga mõtle hilisema ülalpidamise peale ka. Seal on suur vahe, kas kütta 1500 või 2000 m2 (OK, tegelikult peaks rääkima m3'test, see selleks). Samuti on igas öiroprojektis ju ka ikkagi omafinantseering., mis reeglina on mingi % kogumaksumusest.

Ma oskan korruseid üksteise peale mõelda küll, aga ka 2 korrust õnnestub ilmselt oluliselt ökomalt ehitada, kui kaotada kohvik sellisel kujul, 2 suuremat ruumi (trassikarada ja pood) panna üksteise kohale ja hoida kokku pikkade koridoride arvelt, mis on suht mõttetud nähtused. Nii suure kohvikuga sellise koha peal ei ole mitte mõmmigi teha, seal peab olema elementaarsöögi valmistamise võimalus: suur külmik, mikro ja võileivagrill, that's it. Väljaspool suuremate ürituste toimumisaega ei käi seal ju mitte kedagi, see on kasutu pind. Ükski toitlustaja seda omale rendile ei taha ja ise sa ka vaevalt, et tahad sellega tegeleda, et tühjas toas baarileti taga telekat vaadata. See on väiksemas toas ja diivanil palju mõnusam :wink:

Kasutaja avatar
kaval
Postitusi: 1221
Liitunud: 12.02.2006 21:38
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas kaval » 01.02.2008 19:48

(mina kui mitme söögikoha pidaja)kohvik ja köök on paraja suurusega sel juhul kui see hakkab toitlustama kogu seda üritust,suusad,uisud,F kolmed jne.ainult mudelistide jaoks on see ilmne liig,võin näpunäiteid jagada,kribada ei viitsi foorumis,näeme siis lobiseme
allar 562 91 000
Savage25sl/LRP ; Venom VMX-450,
ULL ON RÄÄKINUD !!!

JAN
Postitusi: 661
Liitunud: 22.07.2005 19:58
Asukoht: TARTU

Postitus Postitas JAN » 01.02.2008 21:34

Meeldis tohutult see Ollo piltidelt Prantslaste rada koos suht kompaktse ehitisega , jättis sellise hubase mulje . Võibolla on see vale , aga kas sellele objektile on meil Eestis nii suurt kasutusala .Isegi kui rahad ei mängi rolli ehitamisel siis hilisem haldamine kindlasti ja vaatamata mugavusele tahab rahvas siiski käia ka teistel radadel kätt harjutamas , et nii lõpuks tuleb aastas 2-3 võistlust ja trennid . 8)

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 01.02.2008 23:54

No heakene küll küsime siis teadjatelt mida hoonesse vaja oleks

Oletades, et sinna on vaja :

1. On-Road siserada
2. Trassikate rada
3. Pisike kohvik
4, Kauplus
5. admin ruumid (vähemalt 3)
6. koosolekute ruum
7. Töökoda
8. San ruumid kahel korrusel
9. Korrastustöödeks vajamineva tehnika ruum

ja kui mõni kavalpea oskab ja tahab aidata paigutamisel siis oleks ma ülimalt tänulik

NB! Ollo poolt antud väliradade inf on väga kena ja kindlasti leiab sealt nii mõnigi asi kasutust
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 06.02.2008 01:36

ja nagu näha kellegilt ideid ei tulegi ???
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 06.02.2008 08:12

Sinuhobi kirjutas:ja nagu näha kellegilt ideid ei tulegi ???
Ülal pakuti ju ideid välja. Ma ei usu, et siin laada korras selliseid asju väga palju paremini arutada saaks, ainult rohkem võibolla.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 06.02.2008 09:25

öeldakse ju ikka et vahel tuleb ideid ja häid lahendusi sealt kuskohast seda kõige vähem oodata võiks :)
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

männikmees
Postitusi: 663
Liitunud: 30.03.2007 12:47
Asukoht: helsinki-vantaa-espoo

Postitus Postitas männikmees » 06.02.2008 21:56

see kõik : suurelt ja vägevalt tuleb loodetavasti millalgi kauges tulevikus. :D ja ootame huviga :D
aga prooviks enne seda midagi natuke pisemat. nagu näiteks see angaar-juulikul aga teeks sarnase koha ainult mudelitele (soovitavalt 1:5 ja 1:6 mutelitele sobiva -mis sobib neile, pole ohtlik ka teistele mudelitele) ja võib olla ka ilma seinteta katuse-alune . oleks ju hea teada kui suur on soov sellist kohta kasutada-tarbida, kui on võimalus vabalt valitud ajal kihutada. :D :D :D
või mida arvab rahvas.... :?:
ilma mudelita Targutaja

Suletud