No näed, ole täpne ja põhjalik (Jörgi vihje väga asjakohane, et vaata mida loed). Ilmselt on plaan siis teha ikkagi offroad rada?
Pole keegi sind tühipaukujaks nimetanud - milleks selline lahmiv enesekriitika. Lihtsalt hea on kui tead mida tahad teha ja sul on mingi visioon ja suudad seda formulerida ka teistele arusaadavalt.
Raja laius on raja laius, ehk vahet ei ole, kas on tegemist kurviga või sirgega. Offroadi raja pikkus on vist min 250 m. Peab sisaldama parem ja vasakkurve tähendab seda, et sa ei teeks ovaali (Nascar).
Alusta esmalt (peale reeglistiku selgitamist) sellest, et milline ja kui suur on planeeritava raja maatükk. Kui see on teada, siis saad edasi minna, et kuhu tuleks juhtimispukk ja kus saaks osalejad oma boksidega platseeruda ja kuhu autosid parkida. Kus on kemmerg, vesi, kompressor, elekter. Kuhu paigutada ajavõtujoon jms. Lisaks pead jälgima pinna reljeefi, et mõistlik oleks arvestada sademetega (peamiselt vihm), et kui tuleb räme padukas, et kuhu liigvesi peaks ära voolama. Eeldaks, et se vesi ei jookse lahinal nö. boksialasse või autode parkimisalasse, mis põhjustaks 1:1 skalas mudaralli parkimisalas
Lisaks oleks hea arvestada päikese liikumist taevakummil. Meie laiuskraadil liigub ta suhteliselt madalalt ja sellega võiks arvestada, et päike võiks pealelõunal jääda kuskile seljataha või küljele.
Me võime siin jah kaagutada ja õpetada, mis kahjuks võib jätta mulje targutamisest ja norimisest, aga see ei ole kindlasti nii. Anna ette mingisugused orientiirid, et oleks võimalik anda suuniseid. Esimese visandi võiksid initsatiivrakukese asutajana ise paberile panna ja siis saaks anda sulle suuniseid kui miski tundub väga pahasti.
Alustaks ikkagi sellest, et oled sa mõnel rajal käinud? Tahan öelda seda, et teooria on hea, aga praktiline kogemus on õpetlik. Saaksid ise tundma, milline rajanüanss jääb kripeldama ja milline pakub pinget jms.
Pane nö lähteülesanne paika, siis saab rahvas sulle ka suuniseid anda. Lihtsalt "aidake rada joonistada" ei ole piisav. Radasid on samuti mitmesuguseid. Tahan öelda seda, et kaugel Ameerika mandril dominerivad rajad kus on palju pikki õhulende. Euroopas pikki ja kõrgeid õhulende reeglina palju ei praktiseerita. Osalt on õhus oleva auto lennusuund juhitamatu ja sellest tuleneb ka (lennu-)ohutuse küsimus.
Ära võta isiklikult kriitikat ja katsu üle olla ja keskenduda eesmärgile. Anna rohkem infot. Ega paljuski on raja tegemine ka katseeksituse meetod. Kui ikka mingi hüpe või kurv on valesti, siis tuleb ümber teha ja ralli jätkub
Alustaks ikkagi sellest, et oled sa mõnel rajal käinud? Tahan öelda seda, et teooria on hea, aga praktiline kogemus on õpetlik. Saaksid ise tundma, milline rajanüanss jääb kripeldama ja milline pakub pinget jms. Kohila ja Luige vahe on 15-20 km kui ma ei eksi, tule vaata Luige radagi vähemalt (seda mis alles on, helista ette viis null 27386). Luige raja positiivne pool on see, et sai sõita 1:10 ja 1:8 autodega ja mahtusid ka 1:5 autod rajale, aga nende viimaste jaoks oli tiba nikerdamine see sõitmine, aga ei midagi kosmilist.
Kui ikka ei saa vaatama tulla, siis vaata juutuubist videoid erinevate radade kohta. Väha lahe rada on näiteks Austria Fehringi rada kus möödunud aastal toimusid Euroopa meistrivõistlused 1:8 elektribagidele ja 1:5 skaala niidukitele (PS. Jörg tuli seal essaks ehk võitis 1:5 4WD EM tiitli).
Edu pusimisel
Hannes