kärssab

Üldine off-road autode arutelu

Moderaator: petrolhead

Vasta
alamus
Postitusi: 49
Liitunud: 15.03.2015 21:24

kärssab

Postitus Postitas alamus » 08.07.2016 18:26

Olen suht algaja, ja sooviks veits abi. Peale lompidest läbi sõitmist ja auto pesemist (otse veeall)
Laadisin aku jälle täis, aga kui ühendasin siis hakkas see karp kärssama kust akujuhtmed välja tulevad . Akust lõi ka sädemeid kui ühendama hakkasin .(ühendasin siis kiirelt lahti ja sinnapaika ta jäi) Et kas aku on kottis või midagi tõsisemat viga? Aku on LiPo 2S ja auto on HPI E-firestorm flux.

srx
Postitusi: 87
Liitunud: 23.12.2015 14:43

Re: kärssab

Postitus Postitas srx » 08.07.2016 19:58

Elektroonikale ei meeldi vesi.
Ilmselt ajasid ESC (mootori kontroller) elektroonika vahele vett, läks lühisesse ja põles maha. Praegu on lihtsalt lühises - kui ühendad aku, siis lööbki sädemeid ja kärssab veel.

Akudega ei juhtu enamasti midagi kui vett saavad.
Aga kui ühendad aku lühises ESC külge, siis võivad ka aku päevad loetud olla.

See "karp kust aku juhtmed välja tulevad" ongi ESC. Kui sa just ei mõelnud mingit karpi mille sees aku ise on.

Tõenäoliselt on vajalik uus ESC.
Halvemal juhul ka raadio vastuvõtja ja rooliservo. Võibolla ka aku.

eikeikeik
Postitusi: 344
Liitunud: 28.08.2013 13:35

Re: kärssab

Postitus Postitas eikeikeik » 09.07.2016 21:49

Algajale teadmiseks:
Aku on kottis (LiPO) kui ta paisub normaalsest olekust märgatavalt suuremaks. Tingitud on see gaasidest, mis tekivad aku (vale) kasutamise tulemusena. Vale kasutamine võib tähendada mitmesuguseid kombinatsioone. Vale laadijaga laadimine, ülekoormus (sh lühis) jne jne. Kui aku on paisunud-deformeerunud ja peale rahuneda laskmist algne normaalne kuju ei taastu, siis on mõistlik suhtuda temasse äärmise ettevaatusega. Tegemist on (tule-)ohtliku esemega.

Lisaks kui aku lühistada, siis võib aku küll ellu jääda kuid kasutamisel ole äärmiselt ettevaatlik. LiPo aku laadimisel kasuta ALATI selleks mõeldud kotti või mingit tulekindlat ümbrist ja seda eriti juhul kui aku on saanud šoki (lühise või muu sarnase õnnetuse)

Palun loe rahulikult ja põhjalikult läbi LiPO aku meelespea (vt. lõpus).

Auto pesemisel veendu enne, et kas sinu auto regulaator ehk ESC on veekindel, pritsmekindel või mitte. Ja isegi juhul kui on kirjas üks neist kahest, siis ikkagi palun ÄRA PESE VEEGA ELEKTROONIKAT. Kui on auto niiiiii rokane, et on vaja veega pesta, siis eemalda enne KÕIK elektroonika (servod, regulaator, vastuvõtja, aku, patareid) ja ka siis peaks pesemine olema pigem kerge pihustiga pritsimine, mitte auto vannitamine.

Auto(de)l on lisaks elektroonikale veel reeglina differentsiaalid ja kuullaagrid, mis taluvad küll mingil määral vett kuid peale veega leotamist peaks neid kindlasti puhastama ja (uuesti-)määrima.

Kui lähed lompidesse ja märgadesse tingimustesse tšillima, siis soovitan eelnevalt auto ettevalmistada. Kasuta näiteks WD40 õli ja pritsi üle auto kõik liikuvad osad ja õõtsad ja muud kohad. Nimelt tekitab selline kerge õli autole siiski õhukese ja mõnda aega katva õlikihi. Peale poris müramist on sellisel juhul kergem eemaldada igasugust mustust. NB! Selle õliga ei soovita pritsida regulaatorit ja muud elektroonikat, kuigi on tegemist õliga, siis vedelik on vedelik - nagu vesigi. Elektriga ei sobi kokku.

Infoks lisan veel, et vee ja vedelike suhtes on töökindlam harjadega mootor, aga mootorites on ka laagrid :) Vesi on siiski pähh-pähh igal juhul on parem vältida.

Ja voodikõrvale õhtuseks lugemiseks enne järgmise ESC põletamist: https://docs.google.com/document/d/1Bxj ... vWRJJQ/pub

Kõik see info ikka selleks, et saaksid kaua ja pikalt sõita!

Edu keevitamisel
Hannes

Vasta