tikka kirjutas:srx kirjutas:
2. Lennukid ei lenda tagurpidi. Ehk siis gaas käib 0-100. Mitte 0-50-100, et keskelt nulli on pidur ja keskelt maksimumini on gaas nagu autodega. Kui verdru tõmbaks kangi keskele, siis oleks gaas 50% peal (mitte neutraal nagu autol). Kui on vaja mootoriga pidurdamist, siis muudetakse mingi muu kanaliga tiiviku nurka või lüliti lülitab mootori teistpidi käima.
Ma vaatasin, et mul on lennuki puldi menüüs gaas -100 kuni +100 ja keskel on 0 ja saab laiendada -150 kuni +150. Tööpõhimõte on muidu jah sama, gaas keskel ehk 0 on 50%. Võibolla räägin praegu nö aiaaugust.
Tõlgenda seda kuidas tahad. -100 kuni +100. 0 kuni 100 vms.
See ei oma tähtsust. Sõltumata sellest, kuidas seda ekraanil kuvatakse, saadetakse signaali miinimum (0 või -100 vms) ikka ühtemoodi, samuti ka maksimum. Miinimumi ja maksimumi vaheline ala on lineaarne.
Kui me võtame nüüd servo juhtimise ppm signaali, siis miinimumis on pulsi pikkus 1ms, keskel 1.5ms ja maksimum 2ms.
Lennuki gaasi juhtimise puhul on 1ms neutraal ja 2ms täis gaas (1.5ms on 50% gaasi).
Autode puhul on 1ms tagurpidi täis gaas, 1.5ms neutraal ja 2ms edaspidi täisgaas.
Servode juhtimisel on 1ms täiesti vasakul, 1.5ms keskel ja 2ms täiesti paremal.
Signaal on kõigildel juhtudel identne. Kuidas seda mingi ekraani peal kuvatakse või kuidas seda nimetatakse, ei oma tähtust.
Et mitte valesti aru saada võib öelda, et 1ms on 0% (signaali miinimum), 1.5ms 50% ja 2ms 100% (signaali maksimum).
Tähtsust omab see, et lennuki mootori juhtimismoodul (ESC) eeldab, et terve kangi käik (0-100%) on edaspidi gaas ja autodel, et see on jaotatud pooleks edaspidi/tagurpidi vahel (0-50% ja 50-100%), sest lennuki mootorid töötavad ainult ühtepidi, autodel aga mõlematpidi.
Lennuki (ja ka drooni, helikopteri vms lennumasina) puhul kang täiesti all = mootor seisab. Kang täiesi üleval = täis gaas.
Kahe kangiga puldid on 95% juhtudest mõeldud lendamiseks ja selleks gaasi kangil vedru polegi. Kuigi neid kasutatakse ka osade (väga odavate) autodega (ka pult on väga odav crap) või siis autodega, mis vajavad rohkem kanaleid kui püstoli peale mõistlik panna on (crawlerid, ehitustehnika jms).
Kui nüüd kahe kangiga pulti kasutada auto puhul, on ilmselt väga mõistlik ja soovitatav paigaldada gaasi kangile vedrud või vahetada kogu kangisüsteem verdrudega süsteemi vastu. Vastasel juhul on ebamugav neturaal positsiooni otsimine/hoidmine.
Kokkuvõttes kordan, et signaali edastamine on standartne ja kõigil juhtudel samasugune. Vahe on ainult selles, kuidas seda infot ekraanil kuvatakse või kuidas signaali vastu võttev masin (auto, lennuk vms) seda tõlgendab.