Kust saab nitrometaani
Moderaator: petrolhead
Re: Kust saab nitrometaani
nitrometaan btw on lõhkeaine ja mitte lihtne lõhkeaine, karmim, kui TNT, seega eeldan, et nitrometaani leidmine ei saa niisama lihtne olema.rants kirjutas:Keegi teab, kas Eestis ka kusagil müüakse nitrmetaani?
http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrometan
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
Mnjah, tundub, et ma eksisin:rants kirjutas:Kas on võmalik ise mudeli kütust kokku segada või mitte? Sellepärast ma küsisingi nitrometaani kohta.
http://shop.wega-sunshine.com/oxid.php/ ... n-99.8%25/
99,5% nitrometaan, 500ml purk, 13,75
Iseküsimus muidugi milline firma selle eestisse toimetaks, kui isegi tavalise mudelikütuse eestisse saamisega on tükk tegemist (ADR'id ja puha)
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
Jah, on küll võimalik, aga kui sa pead küsima, KAS on võimalik, siis ei ole see sinu jaoks ilmselt õige raskusastmega ülesanne. Kasuta poest ostetud kütuseid, on ohutum nii sinu mootoritele kui sulle endale ja kokkuvõttes odavam ilmselt ka, kui sa just kütusetehast ei plaaninud püsti panna.rants kirjutas:Kas on võmalik ise mudeli kütust kokku segada või mitte? Sellepärast ma küsisingi nitrometaani kohta.
Hea kütuse segamine on kunst, see ei ole võrri bensiini sisse 2T-õli lisamine... ja nitrometaanist oluliselt raskemaks võib osutuda õigete õlide kättesaamine sulle vajalikes kogustes (st. alla 200L vaadi korraga).
Ise kütust segada on loomulikult võimalik. Võta aga "toorained" ja pane õiges koguses kokku, sheiki ja valmis ta ongi, vastavalt "maitsele" ka nitro sisaldust Kui see oleks lihtne ja odavam, kui valmis kütust osta, siis teeksime me kõik ju seda...
Nitrometaani pole just lihtne leida või siis on hind meeletu (terves Euroopas). Ka metanooli just igaltpoolt ei saa, 200L vaadi hind on suht ok ise-enesest. Õli vist kõige lihtsam hankida.
Kulu 1:8 monsteril (~4.5cc mootoriga) on võistlusel umbes 1.2L/h ja rahulikult sõites kuni poole väiksem. Ehk siis umbes liiter tunnis ehk veidi üle saja krooni tunnis.
Nitrometaani pole just lihtne leida või siis on hind meeletu (terves Euroopas). Ka metanooli just igaltpoolt ei saa, 200L vaadi hind on suht ok ise-enesest. Õli vist kõige lihtsam hankida.
Kulu 1:8 monsteril (~4.5cc mootoriga) on võistlusel umbes 1.2L/h ja rahulikult sõites kuni poole väiksem. Ehk siis umbes liiter tunnis ehk veidi üle saja krooni tunnis.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
Eks selle kütuse segamisega on nii nagu iga teise asjagagi, et MINGI kütuse, mis kuidagimoodi mootoris ära põleb, segab saadaolevast sodist kokku küll. Kütuse ise segamine omab ikka mõtet siis, kui on väga täpselt teada, MIDA sellega üritatakse saavutada. Autokütuse puhul on see enamasti max perfoomants, jäädes siiski reeglitesse mahtuva erikaalu piiridesse, kuna kütus on paberil küll reglementeeritud nitrometaani sisaldusega mahuprotsentides, tegelikult mõõdetakse aga erikaalu (!). Mängides erinevate lisaainetega ja õlidega, on võimalik kütuse tegelikku nitrometaanisisaldust suuremaks ajada, kui reeglid justkui ette näevad, 16% asemel näiteks 18-19% nitrot on juba oluline vahe. Selles on suur osa segamise pointi. Teine osa on selles, et vähendada õlide osa kütuses miinimumini (sest õli teatavasti ei põle mootoris ära ja tema mootorist läbiajamine on perfoomantsi seisukohalt suht mõttetu töö). Selleks tuleb aga väga hästi teada kasutatavate õlide määrimisomadusi ja oma mootorite vajadusi.lauri kirjutas:Nitrometaani pole just lihtne leida või siis on hind meeletu (terves Euroopas). Ka metanooli just igaltpoolt ei saa, 200L vaadi hind on suht ok ise-enesest. Õli vist kõige lihtsam hankida.
Neid õlisid juba Automaailma letilt ei osta ja sellel tasemel on ka metanooli ja nitrometaani puhtusel oluline osa. Mitte iga metanool, millest süütevedelikku kõlbab valmistada, ei kõlba mudelikütuseks. Segamine kaotab ju mõtte, kui tulemus on kehvem kui letikaubal. Hinna pärast ise kütust segada mingil põhikooliharidusega kodukeemikul ei tasu, õhkulastud mootorid maksavad rohkem kui kütuse hinnasääst tuleb.
Jah, kui aus olla, siis mina nitrometaani sheikima ei julgeks hakata. Ma olen liiga noor veellauri kirjutas:Ise kütust segada on loomulikult võimalik. Võta aga "toorained" ja pane õiges koguses kokku, sheiki ja valmis ta ongi,
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
-
- Postitusi: 62
- Liitunud: 29.06.2005 12:50
- Asukoht: Tartu
Kütusepudelit ikka julged loksutada, enne kui oma tankimispudeli sealt täis tõmbad?kpihus kirjutas:Jah, kui aus olla, siis mina nitrometaani sheikima ei julgeks hakata. Ma olen liiga noor veellauri kirjutas:Ise kütust segada on loomulikult võimalik. Võta aga "toorained" ja pane õiges koguses kokku, sheiki ja valmis ta ongi,
Ja kui mõelda, mis "sheiki" su kütus veel auto paagis saab... oioioi
noh seal on õnneks nitrometaan OLULISELT lahjemas konditsioonis.ollo kirjutas:Kütusepudelit ikka julged loksutada, enne kui oma tankimispudeli sealt täis tõmbad?kpihus kirjutas:Jah, kui aus olla, siis mina nitrometaani sheikima ei julgeks hakata. Ma olen liiga noor veellauri kirjutas:Ise kütust segada on loomulikult võimalik. Võta aga "toorained" ja pane õiges koguses kokku, sheiki ja valmis ta ongi,
Ja kui mõelda, mis "sheiki" su kütus veel auto paagis saab... oioioi
BTW nitromeetaani lõhkemisomadustest saadigi teada sedasi, kui mitrometaani vedanud raudtee vagun õhku lendas.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
- eerikkarts
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 24.01.2006 21:59
Nitrometaan ei ole midagi nii hirmus Teid vist hirmutab sõna NITRO ehk nitreeritud. Nitrometaan on ohtlik äärmistes tingimustes suure surve all olles ja süüdates seda. Ainuke halb asi on see et ta on äärmiselt lahusti omadustega lahustab paljusid plastikuid jms nafta produkte ja nahale on väga kahjulik rääkimatta sissehingamisest.
Suured Dragsterid sõidavad 90%-nitrometaani ja 10%-metüül piirituse peal. 8L mootorist surutakse välja 8000HP. Nitrometaani/piirituse ja õhu segu surutakse tohutu surve all silindrisse (läbi kompressori) ja seal selle segu süütamiseks on 4küünalt silindri kohta. Nitrometaan on äärmiselt detanotsiooni kindel kütuse ja energiarikas lisand. Kusjuures dragsterid käivitatakse pea puhta piiritusel ja pärast tehaks sujuv ümberlülitus nitrometaani segule
http://tqhq.ee/dir.php?id=82
See arvamus on ekslik et ala nitrometaan sama ohtlik kui TNT käitlemise mõttes aga eralduv energia hull usun võib olla täitsa sama
TNT on nitroglütseriin mis segatud nö parafiiniga et tõsta detonatsiooni kindlust aga see hoopis teine ooper
Suured Dragsterid sõidavad 90%-nitrometaani ja 10%-metüül piirituse peal. 8L mootorist surutakse välja 8000HP. Nitrometaani/piirituse ja õhu segu surutakse tohutu surve all silindrisse (läbi kompressori) ja seal selle segu süütamiseks on 4küünalt silindri kohta. Nitrometaan on äärmiselt detanotsiooni kindel kütuse ja energiarikas lisand. Kusjuures dragsterid käivitatakse pea puhta piiritusel ja pärast tehaks sujuv ümberlülitus nitrometaani segule
http://tqhq.ee/dir.php?id=82
See arvamus on ekslik et ala nitrometaan sama ohtlik kui TNT käitlemise mõttes aga eralduv energia hull usun võib olla täitsa sama
TNT on nitroglütseriin mis segatud nö parafiiniga et tõsta detonatsiooni kindlust aga see hoopis teine ooper
Kui siin mõni mees viitsiks, saaks vist kütuse segamiseg hakkama küll
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]