Õlid

Üldine off-road autode arutelu

Moderaator: petrolhead

Vasta
Alo.K
Postitusi: 43
Liitunud: 23.01.2007 20:40

Õlid

Postitus Postitas Alo.K » 24.01.2007 23:36

Et äkki keegi viitsik ära seletada mis silikonõlide juures see CPS tähendab?

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 25.01.2007 09:00

Lühidalt: viskoosus (kui paks on)
Mida suurem number seda paksem.
Korra on sellest üsna detailselt juttu olnud, kasuta otsingut ja proovi üles leida.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

Alo.K
Postitusi: 43
Liitunud: 23.01.2007 20:40

Postitus Postitas Alo.K » 25.01.2007 13:38

tomkar kirjutas:Lühidalt: viskoosus (kui paks on)
Mida suurem number seda paksem.
Korra on sellest üsna detailselt juttu olnud, kasuta otsingut ja proovi üles leida.
leidsin vast õige:
antia kirjutas:Ise küsin, ise vastan:

Lühikokkuvõte sellest kuidas muudavad erinevad diffriõlid auto juhitavust.

Ees
Vedelam õli
- suurendab pööramist kurvi sisenemisel (vabalt veeremisel/off power)
- kui õli on liiga vedel võib juhitavus muutuda ebastabiilseks, võib kaduda esiosa pööramine ja pidamine kurvist väljumisel

Paksem õli
- suurendab stabiilsust kurvi sisenemisel (pidurdamise ajal)
- parandab juhitavust veoga (on power) kurvist väljumisel

Keskel
Vedelam õli
- kiirendamisel esirattad löövad rohkem tühja
- vähendab veoga juhitavust (ülejuhitavust)
- lihtsam sõita ebatasastel radadel
- väga võimsa mootori korral võid keskdiffris õli ära küpsetada liiga suure koormuse tõttu.

Paksem õli
- rohkem neljarataveo effekti
- parem kiirendus
- suurendab veoga juhitavust (vähendab alajuhitavust)
- sobib paremini hea pidamisega ja tasastele radadele
- auto võib tunduda närvilisena kui kasutatakse võimsat mootorit. Närvilisust tuleb kompenseerida sujuvama gaasisõrmega.

Taga
Vedelam õli
- parandab pidamist kurvis
- parandab pööramist kurvi sisenemisel

Paksem õli
- vähendab tagaosa pidamist kurvis liikumisel
- vähendab rataste tühjalöömist

Allikas XRAY XB8 manual
http://www.teamxray.com/teamxray/showfi ... le_id=1805
Btw, seal on muudki huvitavat setupi kohta.

Vähe põhjalikum ja inglisekeelsem teooria + soovitused leiduvad siin, kirja panduna "adam lancia" poolt:
http://www.rctech.net/forum/showthread.php?t=124829
Ehk keegi viitsib kunagi ka selle ära tõlkida ;)

hobi.ee-sse ma seda tõsisemate kirjaseppade lugude hulka millegipärst panna ei osanud ;)

Alo.K
Postitusi: 43
Liitunud: 23.01.2007 20:40

Postitus Postitas Alo.K » 25.01.2007 14:00

Et äkki siis keegi oskaks soovitada kui paksud need peavad olema?
Et kas sobiks Savage 25-le selline kombinatsioon:
Silikoonõli 10 000 cps -ees
Silikoonõli 20 000 cps -keskel
Silikoonõli 5 000 cps - taga

Kasutaja avatar
QRX
Postitusi: 150
Liitunud: 26.01.2006 12:43
Asukoht: Harju mk./Rae vald

Postitus Postitas QRX » 25.01.2007 14:15

Sõltub, mis õlidest sa räägid. Kui difriõlidest, siis sooviks sind säästa vaevast Savagele "keskele" difriõli muretsemisest. Sõltumata paksusest jääks savage käigukastis vedu 50:50 jäigaks. Ees ja taga? See pigem sõltub sõidustiilist, raske soovitada. Mina isiklikult kasutan 10000 ees ja 30000 taga.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 25.01.2007 14:23

üldise loogika järgi peaks taga olema vedelam kui ees, ent kui mina savagetega kulgesin siis olin veel noor ja roheline ning ei saanud - kätt südamele pannes - ööd ega mütsi aru et midagi oleks muutunud. QRX ei ole meil aga mitte aeglane sõitja niiet tasub nõu kuulda võtta, mõistlik on endale siiski mingi selektsioon vaadata sest sõidustiilid ja rajad on alati erinevad. Mis sobib ühele võib teisel õudne tunduda.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 25.01.2007 14:50

Ma arvan et QRX panustas ülejuhitavusele et kurvi nö libisedes võtta. Mina jällegi täheldanud kui ees ikka jäigem ja taga vedelam siis pöörab masin märksa kergemini.
Esimesel korral kasutasin ka vastupidist kombinatsiooni ja libiseval rajal poolkuiv pinnas oli täitsa fun ülijuhitavusega kurvi võtta aga seal kus muru jms parem haakumine ei tahtnud masin pöörata täisgaasil.
Igatahes soovitaks mõlemad kombinatsioonid läbiproovida...

Kasutaja avatar
QRX
Postitusi: 150
Liitunud: 26.01.2006 12:43
Asukoht: Harju mk./Rae vald

Postitus Postitas QRX » 25.01.2007 15:05

Mulle isiklikult sobib ülejuhitav masin rohkem (niivõrd-kuivõr on võimalik savaget ülejuhitavaks muuta). Aga toonitan siinjuures, et difrite jäikus on vaid väike osa masina juhitavusest. Näitena, jäik tagumine differ maksab valusalt kätte kiiretes lõikudes, kui sa pole suutnud masina vedrustust versus masina kaal tööle panna, seega... Nagu siin foorumis on juba korduvalt öeldud (minust) tunduvalt teadjamate meeste poolt: Mõtesta endale oma masina töö- ja ülesehituse põhimõte lahti, konsulteeri targematega ja katseta võimalike seadistuste sobivust isiklikult sinu peetunnetusega, ning sa saad endale masina mis rahuldab sind (kaudselt) ;)

P.S. Minu masinaga oli tomkaril esimese hooga sama keeruline sõbraks saada, kui minul tema masinaga, seega igal ühel oma. :)
Viimati muutis QRX, 25.01.2007 15:06, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 25.01.2007 15:05

eerikkarts kirjutas:Ma arvan et QRX panustas ülejuhitavusele et kurvi nö libisedes võtta. Mina jällegi täheldanud kui ees ikka jäigem ja taga vedelam siis pöörab masin märksa kergemini.
Minu väheste savage kogemuste kohaselt ei ole tolle autoga ilma külglibisematta üldse võimalik normaalselt kurve läbida.

Tartu vana rada meeldis mulle, seal oli päris hea sedasi paar meetrit enne kurvi külg ette lasta ja siis kurvis juba gaasi ja edasi.

Aga noh minu kogemused piirduvad ainult 7 galloniga, seega päris puhta kullana seda võtta ei saa.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

Kasutaja avatar
QRX
Postitusi: 150
Liitunud: 26.01.2006 12:43
Asukoht: Harju mk./Rae vald

Postitus Postitas QRX » 25.01.2007 15:12

see kurvi libistamine on jälle selline kahtlane teema, ta on suhteliselt kontrollimatu ja näiteks roogojal ei saa sellist sõidustiili lihtsalt harrastada. Jällegi isiklikult mina üritasin roogojal kurvi "nurka" sõita, välja arvatud peasirge lõpus olevat, mis ka õnnestus (reeglina) ja ehitasin oma masinat (difrid, vedrustus, raam) puhtalt selles suunas. Puhast trajektoori selles seades jälle ei sõida, seega teine seadistus. :)

Kasutaja avatar
uljaspea
Postitusi: 701
Liitunud: 04.05.2006 06:53
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas uljaspea » 25.01.2007 19:18

Lisaks ühe kerge võimaluse kuidas saad proovida mis sulle sobib.
Kuna tavaline õlide vahekord on 10000 ja 30000.
Mine rajale ja pane ühte diffrisse 10000 ja teise 30000. Kui oled sõitnud umbes 2 paaki, siis tõsta diffrid ümber ehk siis terve esi ja taga osa ja proovi uuesti (Savagel suht lihtne).
Loodan, et on suht lihtne lahendus. Olen kunagi proovinud ja mina sain paremini asjale pihta mis masin teeb ühe ja teise lahendusega.
Loomulikult diffrit on mingi väike osa seadistusest.

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 25.01.2007 19:52

uljaspea kirjutas:... siis tõsta diffrid ümber ehk siis terve esi ja taga osa ja proovi uuesti (Savagel suht lihtne).
Tahtsid vist öelda, et Savage X'il suht (peaaegu) lihtne ?

Igastahes Savage 25 diffri majandus oli kyll pain in seal samuses.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

Kasutaja avatar
siimuonu
Postitusi: 292
Liitunud: 12.09.2005 21:50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas siimuonu » 26.01.2007 00:16

siin mingi jutt õlidest: http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?t=1211&highlight=

Ollo tekst peaks sinu küsimusele vastama.

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 26.01.2007 06:44

Mitte just foorumi hiilgemoment :oops: aga teemakohaseid postitusi lugedes saab oma õlide kohta vastuse... :wink:
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

Vasta