lühike vs pikk rada

Üldine off-road autode arutelu

Moderaator: petrolhead

Vasta
asko
Postitusi: 186
Liitunud: 23.08.2005 21:01
Asukoht: Tallinn

lühike vs pikk rada

Postitus Postitas asko » 06.10.2005 15:14

Niisiis, sain eile oma masina ka käima ning käisin täna kohe ka uut Andrese rada (Kosel, 37km Tallinnast Tartu poole) katsetamas (eelmine pühapäev olin kohal aga ilma masinata). Väga mõnus rada. Eriti meeldib see, et on koht tallinna lähedal kuhu minna. Mulle meeldib, et rada on pehme, siis tulevad pehmed, turvalised hüpped. Vibroplaadiga võiks üle käia küll, sest nagu põllul ikka, on ka seal palju ebatasasust.
Tagasisõites, aga hakkasin mõtlema, et kas väga pikk rada ongi nii väga hea asi (ei taha üldse andrese rada maha teha). Esiteks, ehitamiseks läheb palju rohkem aega, samuti ka selle korras hoidmiseks. Teiseks, mida suurem rada, seda kehvem nähtavus ja masina tunnetus. Isegi masinast tulev heli jõuab juhi kõrvu hiljem (100 meetri puhul 0,3 sek hiljem, mis on väga pikk aeg). Kolmandaks, kui rada on pikk, siis jagunevad kõik sõitvad masinad selle pika raja peale ära ja kohakuti satuvad nad palju harvemini kui lühema raja puhul (möödasõidud). Kõrvuti rebimine aga on minu arust selle ala üks lahedamaid asju: vaatajale põnev ning adrenaliini ka võistlejale.
Võibolla oleks lühike, aga hästi lahendatud rada parem?
Mida rahvas arvab?

antia
Postitusi: 1114
Liitunud: 29.07.2005 14:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas antia » 06.10.2005 15:21

olen nõus, lüherm raja peal on rohkem vahtut konkurentsi, pikal rajal hajuvad kuidagi need mõned autod raja peale laiali. seda võiks ntx viimsi raja puhul silmas pidad.

Kasutaja avatar
asterix
hpi.ee
Postitusi: 1383
Liitunud: 10.06.2005 13:11
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas asterix » 06.10.2005 15:58

Samas kaheksa masinat tartu rajal oli kitsas. Möödasõit on raske kui ees on kolm masinat koos siis on suhteliselt raske nendest mööda saada. Samas pikale rajale annab rohkem elemente ehitada. Kui meil on siin plaan, et tahaks ka 10 masinat finaali lubada siis ma ei arva et autosid rajal näha pole või et neid nii vähe tundub. Minul pole vahet ühesõnaga :)
See ebatasasus paneb jälle proovile sõitja ja masina ise.
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 06.10.2005 16:16

Ma arvan, et heli hiljem kohale jõudmine pole tegelikult väga teema kuna võistlustel sa ei kuule oma masinat üldse.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 06.10.2005 17:09

Imo, peaks rada olema ~40-50 sekundit pikk.

Just, 40-50 sekundit. St. siis et kas megapikk rada väheste elementidega (CJ Racing track, Andrese/Taavi rada), või lühike rada rohkete elementidega (Lavanko, Turu, Salo). Isiklikult eelistan viimast. Lavanko rada näiteks oli midagi 200 meetri kanti, kuid sisaldab seejuures viite ameerikamäge, kahte laudhüpet, ühte sky jumpi, rütmikasektsiooni, erinevaid kaldkurve, stopperit (megajärsk hüpe) jpm. Ajad ~43 sekundit.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

JAN
Postitusi: 661
Liitunud: 22.07.2005 19:58
Asukoht: TARTU

Postitus Postitas JAN » 06.10.2005 19:20

Kuna viimasel ajal on tulemas uusi radasid juurde ,soovitan rada teha tõesti mitte üle 200 - 250 m pika . Tüütu on sõita pikka ja mõtetut rada .Igal rajal on kindlasti küllaga huvitavaid ja raskeid elemente ,mida tahad ikka ja jälle läbida ja kui neid pead ootama igaviku ,et ring peale saab on kole igav .Ja neid võistlusi kuhu 10 autot peale lastakse korraga on ju suht vähe . Suurel ja pikal rajal kakub ka lõppsirgetel kuidagi kordinatsioon võssa minema kui autot kehvasti näha . Aga eks igal rajal ole omad halvad ja head omadused, see teebki nad ju teineteisest erinevaks .

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 06.10.2005 22:06

JAN kirjutas:Kuna viimasel ajal on tulemas uusi radasid juurde ,soovitan rada teha tõesti mitte üle 200 - 250 m pika . Tüütu on sõita pikka ja mõtetut rada .Igal rajal on kindlasti küllaga huvitavaid ja raskeid elemente ,mida tahad ikka ja jälle läbida ja kui neid pead ootama igaviku ,et ring peale saab on kole igav .Ja neid võistlusi kuhu 10 autot peale lastakse korraga on ju suht vähe . Suurel ja pikal rajal kakub ka lõppsirgetel kuidagi kordinatsioon võssa minema kui autot kehvasti näha . Aga eks igal rajal ole omad halvad ja head omadused, see teebki nad ju teineteisest erinevaks .
Mitut pikka/suurt rada me siis täpselt ka sõitnud oleme?
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Taavi
Postitusi: 23
Liitunud: 03.10.2005 22:50
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas Taavi » 07.10.2005 10:42

Pika asja eelis on see, et sageli annab pikka asja lühemaks teha, nii ka meie rajal paari lindi tõstega jääb rada lühemaks. Muidugi peab seda arvesse võtma puki ehitamisel. Kirjeldatud Lavanko rada oleks huvitav vaadata, kas sellest pilte on kuskil?

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 07.10.2005 11:28

Mõistlik oleks teha vist erinevaid raja lõike mida saaks siis piiretega reguleerides erinevalt kombineerida ja sedasi moodustada palju erinevaid radasi ühe asemel.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 07.10.2005 15:16

homme lähme tõnisega sinna kihutama. Võin pilte teha.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
Margus
HoBao.ee
Postitusi: 116
Liitunud: 03.07.2005 09:38
Asukoht: Tallinn, Õnne tn, tel 510 6522

Postitus Postitas Margus » 07.10.2005 16:38


Vasta