Elektrikas või Nitro ?

Üldine off-road autode arutelu

Moderaator: petrolhead

Vasta
gunn007
Postitusi: 8
Liitunud: 07.01.2011 20:09

Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas gunn007 » 09.01.2011 13:12

Sooviksin omale soetada 1/8 või 1/10 suuruses auto , aga kumb on parem kas Elektrikas või nitrokas(peab olema Off-Road) , seda ma tean omast käest , et elektrikaga pole nii palju putitamist ja pole vaja starterboksi jne .
Kui kellegil on soovi müüa oma autot siis postitage siia postitusse .
Aitäh !

HrKombits
Postitusi: 69
Liitunud: 01.12.2010 18:02
Asukoht: paide

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas HrKombits » 09.01.2011 15:15

tutikas Robitronic Stinger 2WD RTR elektrimootoriga bagi ja hea hinngaga

Jörg777
Postitusi: 325
Liitunud: 04.08.2008 12:54
Asukoht: Mudelihall
Kontakt:

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas Jörg777 » 09.01.2011 17:35

Mille jaoks sa autot tahad? Funnimiseks või võistlemiseks?
Jörg Miikael Tiit - 4x EFRA European Champion

SWorkz Motorsports
Nosram Electronics
Mudelihall
Savöx Servos
T-Pro Tires
RJX Hobby
Awesomatix
Insane Racing
mcd.ee
ToniSport
Boca Bearings
HobbyFactory
Võrguvara

huvi
Postitusi: 12
Liitunud: 12.12.2010 15:10

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas huvi » 09.01.2011 17:42

Auto nii funnimiseks kui ka võistlemiseks: http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?f=5&t=5227

gunn007
Postitusi: 8
Liitunud: 07.01.2011 20:09

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas gunn007 » 09.01.2011 19:06

Jörg777 kirjutas:Mille jaoks sa autot tahad? Funnimiseks või võistlemiseks?
Võistlemiseks , sõita juba oskan Baja 5b Ss olemas , et jah .

Kasutaja avatar
qeemaiko
Postitusi: 90
Liitunud: 03.12.2008 15:51
Asukoht: tln / hiiumaa
Kontakt:

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas qeemaiko » 09.01.2011 19:24

gunn007 kirjutas:
Jörg777 kirjutas:Mille jaoks sa autot tahad? Funnimiseks või võistlemiseks?
Võistlemiseks , sõita juba oskan Baja 5b Ss olemas , et jah .
...a baja ei sobi võistlemiseks?
HPI Baja 5B SS

Jörg777
Postitusi: 325
Liitunud: 04.08.2008 12:54
Asukoht: Mudelihall
Kontakt:

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas Jörg777 » 09.01.2011 19:57

Soovitaks siis 1/8 nitro buggy. Väga hea kiti saad Hobimaailma poest. See oleks Team Associated RC8B.
Jörg Miikael Tiit - 4x EFRA European Champion

SWorkz Motorsports
Nosram Electronics
Mudelihall
Savöx Servos
T-Pro Tires
RJX Hobby
Awesomatix
Insane Racing
mcd.ee
ToniSport
Boca Bearings
HobbyFactory
Võrguvara

Kasutaja avatar
Tõnu2
Postitusi: 668
Liitunud: 29.04.2007 20:48
Asukoht: Tallinn

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas Tõnu2 » 09.01.2011 20:22

Võta elekter. Pärast Bajat on nitro ikka enesepiinamine. Ma ise ka proovisin nitrot pool aastat ja loobusin igaveseks!
https://ketecor.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; kardinad, rulood ja markiisid!

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas tony012 » 10.01.2011 10:26

Meil siin Eestis proovisid mingi 10 inimest elektrit ja nüüd ikka sõidavad nitrot... 1:8 offroadis siis...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

Kasutaja avatar
Tõnu2
Postitusi: 668
Liitunud: 29.04.2007 20:48
Asukoht: Tallinn

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas Tõnu2 » 10.01.2011 10:45

tony012 kirjutas:Meil siin Eestis proovisid mingi 10 inimest elektrit ja nüüd ikka sõidavad nitrot... 1:8 offroadis siis...
Aga kes need olid! Endal tuleb kolm inimest meelde ja kahel nendest puudus nitro kogemus. Seega nad lihtsalt proovivad.
Küll kevadel läheb jälle elektri 1/8 sõit lahti. Wintercupi korraldusega muudet elektri sõit kahjuks võimatuks.
https://ketecor.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; kardinad, rulood ja markiisid!

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas RandoM » 11.01.2011 12:18

Mudelistid kes on olnud "elektrikud" mingil ajal. (peast suvalises järjekorras)
Ning millega nad nüüd sõidavad.

Meph - onroadis
Tooming - elektris ja bensukates
Kusti - nitros
Taalimäe - ei teagi? Põhiaur nitrol vist?
Karlov - paus
Guido - paus
Kikka - bensukatel
Ivo - jätkuvalt elektrik?
Romet? - nitros
Lattik - nitros
Laidna - nitros
Kuldar - nitro on põhiline
Aron - elektrik
Mina - paus
Grim Reaper - bensukatel
Raimo - Nitros

Raudpolt unustasin kellegi ära...

Elekter oma kontseptsioonilt on lahe, aga täna enam ei tundu, et selle päralt lähiaastatel tulevik oleks (Ei eestis ega maailmas). Ma võin küll eksida (ja ma loodan, et ma eksingi), aga mul on mulje, et tegu oli moeröögatusega, vähemalt maailma mastaabis.

Kui võistlemiseks siis soovitan kindlasti nitrot. Saad sellega minna Soome-Lätti-Leetu-Hollandisse ning reeglid on igalpool samad. Isegi UK's ei nõuta, et mootori teisele pardale tõstaksid või kütusepaagi maht veerand pinti oleks..
Viimati muutis RandoM, 11.01.2011 15:26, muudetud 2 korda kokku.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
Tõnu2
Postitusi: 668
Liitunud: 29.04.2007 20:48
Asukoht: Tallinn

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas Tõnu2 » 11.01.2011 13:07

Sellest nimekirjast pakun välja, et kolmandik sõidaks elektrit kui oleks võimalus. Lisaks ärge unustage, et noorte klassis oli mitu elektri sõitjat. Sügisel soetasid veel mõned noored elektrikad aga pole veel rajale lastudki!
https://ketecor.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; kardinad, rulood ja markiisid!

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas Grim Reaper » 11.01.2011 13:14

Mina olin ka elektrit proovinud aga ikkagi trimmer on südamelähedasem ja sellepärast oli ka elektrist loobumine.
Baltic champion 2015 Large scale 2WD
KONTAKT:555 628 95

Kasutaja avatar
Tõnu2
Postitusi: 668
Liitunud: 29.04.2007 20:48
Asukoht: Tallinn

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas Tõnu2 » 11.01.2011 13:35

Grim Reaper kirjutas:Mina olin ka elektrit proovinud aga ikkagi trimmer on südamelähedasem ja sellepärast oli ka elektrist loobumine.
Siit ka idee kasutajale gunn007 - jätka parem trimmeriga. Kui Bajaga tundub liiga raske kiiresti ja stabiilselt sõita siis tule 4WD trimmerisse üle. On kiirem klass ja lihtsam sõita ka.
https://ketecor.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; kardinad, rulood ja markiisid!

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas R0mm » 11.01.2011 13:42

Elekter on mõnus, sõidab hästi ja toredasti, aga minujaoks paneb surmahoobi aku laadimise aeg. Eelkõige muidugi tekib probleem trennis. Kui elektriauto sõidaks vahetpidamata terve trennipäeva, siis oleks see mulle kindel eelistus. 4-5 aku ja laadija omamine pole paraku mõeldav, seega edaspidi nitro, kuna sellega saab lihtsalt mugavamalt trenni teha.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas RandoM » 11.01.2011 13:47

Tõnu2 kirjutas:Sellest nimekirjast pakun välja, et kolmandik sõidaks elektrit kui oleks võimalus. Lisaks ärge unustage, et noorte klassis oli mitu elektri sõitjat. Sügisel soetasid veel mõned noored elektrikad aga pole veel rajale lastudki!
Selles mõistes olen ma sinuga nõus, et elektrikas on kindlasti paljudelegi südamelähedasem ning ratsionaalsetel kaalutlustel (rohkem sõiduvõimalusi) on paljud klassi vahetanud.

Samas ei ole ju tegelikult meie elektrisõitjate võimuses lähinaabreid sundida elektrit sõitma ning paratamatult surevad klassid kus puudub tugev rahvuslik või rahvusvaheline kandepind ühel hetkel välja. Loomulikult oleks parem kui see nii 1:8 elektriga ei läheks.

Lugejaile kes pole võibolla päris hästi kursis klassidega mis selle sajandi jooksul Eestis on eksisteerimast lakanud toon nad korra meenutuseks esile:

1:10 nitro offroad
Standard MT
Outlaw MT (Muudetud Truggy klassiks)
M-2
M-4 (mõlemad hingitsevad klassi B-10 raames)
1:10 stock offroad (Elas üle vaid ühe hooaja WinterCupi ja sedagi läbi kunstliku hingamise)
1:18 modified
Mini-z
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas ollo » 11.01.2011 14:53

Rando heietustele lisaks - iga uus asi on alguses huvitav ja kogub pooldajaid, paari kuu kuni paari aasta jooksul enamuse entusiasm raugeb ja jäävad üksikud fännid. Ka pika ajalooga klassid elavad läbi tõuse ja langusi, seda ka laiemalt kui koduvabariigis. 1:12 pann oli vahepeal kogu maailmas suhteliselt surnud, nüüd jälle elab. 1:10 elektri offroad on mõnes riigis väga popp (UK näiteks), aga meil ei ole see kunagi "üles" läinudki.

Mulle ka 1:8 elektri offroad kontseptsioonina meeldib, samas klassi elujõudu on näha alles aastate pärast. EFRA ja IFMAR on oma klassides väga konservatiivsed, ROAR USAs pigem progressiivne, uued asjad võetakse seal kiirelt kasutusse, ka 1:8 elekter. Ilmselt on neil mõnevõrra lihtsam, sest rah(v)amass ühe organisatsiooni all on suur, kogu USA ja Kanada. EFRAl on kümneid rahvuslikke liikmeid, kellel on oma organisatsioonid, oma reeglid, oma klassid ja EFRA tasemel muudatuste tegemine on väga aeglane protsess.
4wd trimmer... no ma ei tea. Trimmer on ju ka kontseptsioonina äge kindlasti (võta statoilist paak täis ja sõida), olen isegi mõelnud igal aastal paar korda, et ostaks 1:5 onroadi... aga no krt, minu käsi ei tõuse ostma "mänguautot" mis maksab samapalju, kui mu 1:1 tsikkel või auto, isegi kui ta on kontseptsioonina "odav pidada" (loe: rehvid "ainult" 1000 EEK/paar ja kere 2000), mingit suurt populaarsust ma trimmeriklassidele ei näe kusagilt tulemas. Retsept Tõnu entusiasmile muidugi, ilma temata oleks vist kõik trimmerid meil ammu välja surnud või lihtsalt "viinajoomisklassideks" (vrdl. Eesti ujumine aastavahetuse "Tujurikkujas") mandunud.

Nitro offroad ilmselt jääb veel aastateks meil kõige levinumaks. Pikk ajalugu, rahvusvahelisus, elatavad alustamiskulud, sobivad rajad, palju know-howd ja konkurentsi igale tasemele, samuti on sisepõlemismootori juures seda "midagi", mida elektrimootor parimagi tahtmise juures ei suuda imiteerida, kuigi tal võib võimsust rohkemgi olla 8)

Elektri populaarsus hakkab kindlasti järsult tõusma siis, kui mürapiirangud veel karmimaks lähevad ja põristamine igal pool ära keelatakse. Radasid suletakse arenenud maailmas selle tõttu pidevalt...

Raix
Postitusi: 78
Liitunud: 01.03.2010 13:44
Asukoht: Jüri

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas Raix » 11.01.2011 15:17

Minu 1/8 elektri mootor leidis ka täna ebays uue omaniku ja Losi 8IGHT 2.0 saab endale Novarossi mootori kevadeks. Ehk +1 sinna nimekirja, kes on elektrit proovinud. Põhjuseks sama mis Romm juba välja tõi. Trenni tegemine elektriga on paras õudus kuubis oma akude laadimisajaga.
Team Losi 8IGHT 2.0E EU 1/8 Novarossi S21P5XLT
--------------------------------

Kasutaja avatar
Tõnu2
Postitusi: 668
Liitunud: 29.04.2007 20:48
Asukoht: Tallinn

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas Tõnu2 » 11.01.2011 15:29

Siiani on ju 1/8 elektrit sõidetud enamasti mingite ise kombineeritud mudelitega. Nüüd kus juba paljudel tootjatel olemas ka valmismudelid on ikka vara veel 1/8 elektrit maha kanda. Praegu saab aku laetud 20 minutiga ja sõita saab sellega 15 minutit. Seega päevläbi harjutamiseks vaja ainult kahte akut! Lisaks areneb akutehnoloogia kiirelt.
https://ketecor.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; kardinad, rulood ja markiisid!

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas edvin » 11.01.2011 15:57

Jätkuvalt ei ole elektri 1/8 puhul tehtud akude kiirvahetusmehanismi (mis ei ole üldsegi keeruline). Akud on ikka veel kergelt purunevate/väsivate krõpsupaeladega kinni. Ka sünnipäraselt elektrile projekteeritud autod ka ikkagi veel poolepeerused.

motokrosser
Postitusi: 892
Liitunud: 22.09.2005 13:01

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas motokrosser » 11.01.2011 16:08

Mul on ka ükskaheksa elektri buggy, mis peale sügiest soetamis võistlema pole pääsenud.
Natuke kurb selles suhtes.

Ja elusees ei ostaks põriseva motooriga autot.

Kasutaja avatar
Tõnu2
Postitusi: 668
Liitunud: 29.04.2007 20:48
Asukoht: Tallinn

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas Tõnu2 » 11.01.2011 16:15

edvin kirjutas:Jätkuvalt ei ole elektri 1/8 puhul tehtud akude kiirvahetusmehanismi (mis ei ole üldsegi keeruline). Akud on ikka veel kergelt purunevate/väsivate krõpsupaeladega kinni. Ka sünnipäraselt elektrile projekteeritud autod ka ikkagi veel poolepeerused.
Vaata linki http://www.team-durango.com/blog/?p=1672" onclick="window.open(this.href);return false;
Sellel olemas kõik nii nagu vähegi soovida oskad ja viimastes kommentaarides lubatakse saadavust alates märtsist.
https://ketecor.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; kardinad, rulood ja markiisid!

GTR 3.0
Postitusi: 395
Liitunud: 30.12.2008 21:38

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas GTR 3.0 » 11.01.2011 16:30

Mul samuti 1/8 elektribagi, seisab alates eelmisest EMV-st. Ootab ilmselt suviseid võistluseid...

Nitrokat osta ei plaani.

Kasutaja avatar
T6nuT
Postitusi: 521
Liitunud: 27.08.2008 22:25
Asukoht: Viljandi

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas T6nuT » 11.01.2011 17:03

Ma ise sõidaks mõlemat kuid hetkel olen kopereerunud 1/10 elektrisse nii on kui off road.
1/8 elektrikal pole korralike akusid ning vist mootorit ka pole. Ilmselt see aasta püüan paar korda näidata ennast ikka;)
Nitrokas ja elektrikas on suhteliselt võrdsed rahaliselt.
EKV Suvekarikas 2009.a 1.koht 1/18 stock

Taits
Postitusi: 591
Liitunud: 12.11.2005 22:01
Asukoht: Tallinn

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas Taits » 11.01.2011 18:06

Mulle meeldis 1/8 elektrit sõita. Ei mingit mootori timmimist ja kiirendus oli lahe. Sõidaks edasigi, kui auto peremees oleks lubanud, ja poleks üht oleksit...
Burn more fuel!

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas edvin » 11.01.2011 19:45

Tõnu2 kirjutas:
edvin kirjutas:Jätkuvalt ei ole elektri 1/8 puhul tehtud akude kiirvahetusmehanismi (mis ei ole üldsegi keeruline). Akud on ikka veel kergelt purunevate/väsivate krõpsupaeladega kinni. Ka sünnipäraselt elektrile projekteeritud autod ka ikkagi veel poolepeerused.
Vaata linki http://www.team-durango.com/blog/?p=1672" onclick="window.open(this.href);return false;
Sellel olemas kõik nii nagu vähegi soovida oskad ja viimastes kommentaarides lubatakse saadavust alates märtsist.
Ka see on poolepeerune. Kolm kontaktid, 3 akuklippi ja kereklipid tuleb äga võtta ja tagasi panna, ikka kulub sama kaua aega nagu kõikide teistegi puhul. Akuvahetus peab olema sama kiire või 2x aeglasem kui nitroka tankimine. See on tehniliselt täiesti teostatav. Kunagi heietasime sel teemal kodanik Karloviga. Ma tegin 3D mudeligi valmis, tal kahjuks ei olnud korralikku CAM programmi et asi ka valmis freesida.

Kasutaja avatar
Tõnu2
Postitusi: 668
Liitunud: 29.04.2007 20:48
Asukoht: Tallinn

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas Tõnu2 » 11.01.2011 19:52

Tegelikult ma ei näe mingit põhjust aku kiirvahetuseks. 1/8 elektris saab olla vähemalt praeguste akudega normaalne võistlussõidu aeg ainult 10 min. See on isegi pikk sõit. Onroadi sõidame ju 5 minuti kaupa. Pole mõtet sõiduaega pikemaks venitada ja sõidu aeg akut vahetada.
Muidu pilte vaadates jäi mulle mulje, et akude vahetuseks kere maha ja akud vabanevad ühe klipiga. Harjutamise tingimustes piisavalt lihtne ja kiire akuvahetus.
https://ketecor.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; kardinad, rulood ja markiisid!

Kasutaja avatar
T6nuT
Postitusi: 521
Liitunud: 27.08.2008 22:25
Asukoht: Viljandi

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas T6nuT » 11.01.2011 20:02

Akud vabanevad sellel isendil siiski 2 klipiga.
EKV Suvekarikas 2009.a 1.koht 1/18 stock

Kasutaja avatar
Tõnu2
Postitusi: 668
Liitunud: 29.04.2007 20:48
Asukoht: Tallinn

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas Tõnu2 » 11.01.2011 20:07

T6nuT kirjutas:Akud vabanevad sellel isendil siiski 2 klipiga.
Aga palun selgitust, et kus see teine klipp?
https://ketecor.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; kardinad, rulood ja markiisid!

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas edvin » 11.01.2011 20:08

Kolme klipiga käivad akud. Vaata fotosid. Seega akuvahetus kestab igaviku, nagu iga teisegi senise elektrikga.

Kasutaja avatar
Tõnu2
Postitusi: 668
Liitunud: 29.04.2007 20:48
Asukoht: Tallinn

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas Tõnu2 » 11.01.2011 20:11

edvin kirjutas:Kolme klipiga käivad akud. Vaata fotosid.
Tõepoolest, minu viga, et ei näinud. Nüüd nähtud, et mõlema aku tagumises otsas ka klipid.
https://ketecor.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; kardinad, rulood ja markiisid!

männikmees
Postitusi: 663
Liitunud: 30.03.2007 12:47
Asukoht: helsinki-vantaa-espoo

Re: Elektrikas või Nitro ?

Postitus Postitas männikmees » 11.01.2011 20:47

olen söitnud mitu aastat suure mudeliga ja söimanud nii nitrokaid kui ka elektrimudeleid

nyyd kui ilmad on talvised ja öues söita ei saa ,avastasin elektrimudeli :lol:
jah elektrikas pole töesti nii äge ja reaalne kui minu suur mudel AGA : väga mugav on ikka söita soojas ruumis
vahepeal vahetad akusid ja puhastad mudelit vaibakarvadest ja ei ole akude(2tk) laadimine mind veel seganud treenimast :wink: ja kuradima vaikne on ka :lol:
kui lumi läinud siis kindlasti suure bagiga 8)

eestis areneks kah elektriklass meeletu kiirusega kui oleks siseoffroad-rada kus saaksite treenida siis kui mudelistidel isu tuleb
ilma mudelita Targutaja

Vasta