Talvel sõitmine nitrokaga
Moderaator: petrolhead
Talvel sõitmine nitrokaga
Mida siis peaks muutma, et sõitma minna miinuskraadides keskonda ehk siis talvel ? Mis peaks olema seadistuses muud, mis oleks norm temp mootoril, peab mootorile soojendust ka peale panema jne...?
Re: Talvel sõitmine nitrokaga
Lume peal ei soovita ühelgi juhul sõita... ega ka mujal märjaga...
Põhiline peaks olema see, et tagada mootori temp üle 100 kraadi ja alla 130... ehk siis jahutust tuleb maha võtta... hõbepaber tüüpi teibiga kata kinni 5 alumist jahutusribide ringi jahutuspeal... kui ikka ei saa temperatuuri üles, siis teipi kõrgemale...
Ja kui sõidad sellises kohas, kus ei saa märjaks, aga lihtsalt külmas kohas (sise krossihall, muud katusealused kohad, parkimismajad), siis ei pea rohkem midagi muutma...
Eks servod võiksid olla kuidagi tekkiva kondensi eest kaitstud, variant 1 on servo suht mingit paksu tavotti täis... teine variant on enne sõitma minekut sinna ajalevetükke sisse ajada... sellise variandi puhul peaks kindlasti meeles pidama, et pärast sõitu tuleb see pahn sealt välja puhuda, suruõhuga näiteks, muidu jäävad niiskes ajalehekribalad sinna sisse ja ikka ajab elektroonikat rooste...
aga kui ikka tahad lumme sõitma minna, siis arvesta, et KOHE peale sõitu tuleb auto sisuliselt koost lahti võtta, kõik liikuvad osad kuivatada ja õlitada, samamoodi siis hooldada KOHE kõik laagrid...
Ehk siis mudeli jaoks on kõige hullemaks asjaks vesi... ükskõik mis kujul see vesi on...
Põhiline peaks olema see, et tagada mootori temp üle 100 kraadi ja alla 130... ehk siis jahutust tuleb maha võtta... hõbepaber tüüpi teibiga kata kinni 5 alumist jahutusribide ringi jahutuspeal... kui ikka ei saa temperatuuri üles, siis teipi kõrgemale...
Ja kui sõidad sellises kohas, kus ei saa märjaks, aga lihtsalt külmas kohas (sise krossihall, muud katusealused kohad, parkimismajad), siis ei pea rohkem midagi muutma...
Eks servod võiksid olla kuidagi tekkiva kondensi eest kaitstud, variant 1 on servo suht mingit paksu tavotti täis... teine variant on enne sõitma minekut sinna ajalevetükke sisse ajada... sellise variandi puhul peaks kindlasti meeles pidama, et pärast sõitu tuleb see pahn sealt välja puhuda, suruõhuga näiteks, muidu jäävad niiskes ajalehekribalad sinna sisse ja ikka ajab elektroonikat rooste...
aga kui ikka tahad lumme sõitma minna, siis arvesta, et KOHE peale sõitu tuleb auto sisuliselt koost lahti võtta, kõik liikuvad osad kuivatada ja õlitada, samamoodi siis hooldada KOHE kõik laagrid...
Ehk siis mudeli jaoks on kõige hullemaks asjaks vesi... ükskõik mis kujul see vesi on...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Re: Talvel sõitmine nitrokaga
losi strikel ei juhtunud laagrite ja muude metall osadega mitte midagi halba kui autot terve talve õues kasutasin.kraani all pesin lihtsalt puhtaks ja kuivama tuppa,nitro mootor tõmbab õhupuhastist vee sisse ja rikub küünla-talveks vaja teistsugust õhupuhastit
Re: Talvel sõitmine nitrokaga
ma tahaks seda autot näha, mis pole talv otsa lumes sõitmisega kahjustusi saanud...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Re: Talvel sõitmine nitrokaga
pole küll nitrokas, aga fg marder pidas ilma ühegi tagasilöögita terve talve vastu
Re: Talvel sõitmine nitrokaga
Puhtas lumes sõites pole ilmselt asi nii hull, kui näiteks soolatud lumes. Aga eks see vesi pole väga ühelegi detailile hea. Elektroonikat tuleks kuidagi veekindlamaks muuta. Minuarust kõige lihtsam viis on silikooniga möllata. Paned servode vahele silikooni. Vastuvõtja karbi vahele paned ka silikooni jne.
[i]Kyosho MP777 WC-E[/i]
Re: Talvel sõitmine nitrokaga
mida saab laagrite ja muna liigenditega juhtuda kui sealt käib läbi suht puhas vesi.ei mingit muda,liiva ega soola ja strike laagrid olid metall katetega,ülekandes oli punane liitiummääre,laagritesse ei viitsinud seda panna,nitroka siduri laagrile panin liitiummääret ja asi kestab paremini kui originaal 'tavotiga'.seda sama punast liitiummääret kasutatakse päris võidusõidu masinate laagrites,ma tsiklile ostsin laagrid milles ka liitiummääre sees,ma siin foorumis olen korduvalt lugenud et liitiummääre ei kõlba laagrisse.ma kasutan laagris edasi liitiummääret,osad peavad automudelit mingiks eriti kõrgtehnoloogiliseks raketi teaduse nipsasjakeseks mis kardab vett ja vajab ülitäiuslikku ja kõrgtehnoloogilist lähenemist,minu jaoks on raadioteel juhitav auto mänguasjaks mille korras hoidmisega peaks saama hakkama igaüks.see lihtsalt pole võimalik et mudelauto hooldus on keerulisem kui krossi tsikli oma
Re: Talvel sõitmine nitrokaga
servodega ei juhtunud mul midagi,täiesti tavalised servod mida poest saab
Re: Talvel sõitmine nitrokaga
Osta sellest valikust endale sobiva suurusega purk ja pihusta pärast sõitu metall osad üle, kui suurem vesi on maha tilkunud.
Muud erikohtlemist pole ma oma mudelitele teinud.
Savage, mis on kõige rohkem lumes möllanud, on endiselt heas seisukorras ja enamus laagreid on originaalid.
Mitme aasta jooksul 1 korral olen raskemini käivad laagrid hooldanud. Ehk siis laager lahti, seest puhtaks, uus määre sisse ja kokku.
Iga kord peale sõitu ei kujutaks sellist jändamist küll ette.
Üldiselt on lumes sõit liiga fun, et seda üldse mitte teha.
Ja keskdifriga autoga on funnim kui ilma
HPI Savage w LRP.28
Hobao Hyper 8,5 Pro .30 Sirio Over-Powered-Edition
LRP S10 Blast2 TC
Pühapäevasõitja
Hobao Hyper 8,5 Pro .30 Sirio Over-Powered-Edition
LRP S10 Blast2 TC
Pühapäevasõitja
Re: Talvel sõitmine nitrokaga
jamh, seda wd40 panen liikuvatele osadele enne ja peale igat sõitu, aga räägitakse, et seadistus peks olema talvel rikkam? on tõsi? Muidu keegi juuliku minirc hindadega kursis? palju seal maksaks näiteks tunnike rajakasutus aega?
Re: Talvel sõitmine nitrokaga
Kokkuleppe küsimus, tasub halli valdajale helistada ja küsida.
Kambaga minnes võib muidugi soodsam tulla. Eelmine talv sai seal üks trennipäev tehtud.
11 osalejat oli ja 4 tundi halli renti maksis 100 eurot, ehk siis per face tasu tuli kõigest 9 eurot.
Kambaga minnes võib muidugi soodsam tulla. Eelmine talv sai seal üks trennipäev tehtud.
11 osalejat oli ja 4 tundi halli renti maksis 100 eurot, ehk siis per face tasu tuli kõigest 9 eurot.
HPI Savage w LRP.28
Hobao Hyper 8,5 Pro .30 Sirio Over-Powered-Edition
LRP S10 Blast2 TC
Pühapäevasõitja
Hobao Hyper 8,5 Pro .30 Sirio Over-Powered-Edition
LRP S10 Blast2 TC
Pühapäevasõitja
Re: Talvel sõitmine nitrokaga
Suht veider on kuulata, et laagritega ei juhtu midagi ja elektroonikaga ei juhtu midagi jne ühtegi munaka ega liigendi muret ei ole...
Need, kes võistlustel käivad ja kehva ilmaga on sunnitud sõitma, näevad küll iga kord kurja vaeva, et liikuvad detailid ikka liiguks jne...
peale niiske ilma võistlust kasvõi paariks päevaks seisma jäänud auto in suht tsementliigenditega ja laagritega... minumeelest... aga noh, ju ma siis teen midagi valesti, et lihtsalt radika peal kuivatamisest ei piisa...
Need, kes võistlustel käivad ja kehva ilmaga on sunnitud sõitma, näevad küll iga kord kurja vaeva, et liikuvad detailid ikka liiguks jne...
peale niiske ilma võistlust kasvõi paariks päevaks seisma jäänud auto in suht tsementliigenditega ja laagritega... minumeelest... aga noh, ju ma siis teen midagi valesti, et lihtsalt radika peal kuivatamisest ei piisa...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Re: Talvel sõitmine nitrokaga
Tavaline vesi ajab laagrid rooste, aga kuna reeglina jõuab laagritesse alati ka törts liiva tolmu, on tulemuseks roostes betoneerunud laagrid. Samas erinevalt võistlusradadest, parklas ja tagahoovis ühe akutäiega eriti palju tolmu üles ei keeruta, seetõttu ei toimu ka laagrites mingit olulist betoneerumist. WD40 enne ja peale sõitu liikuvatele osadele peale on piisav. Nitromootori häälestus on külmaga kindlasti teine ja mõistlik oleks suunata vesi ja lumi õhufiltrist eemale. Servode ja muu elektroonikaga ei juhtu kohe paari paagitäie või akutäie järel tavaliselt midagi (jätame kõrvale auto uputamise suurde loiku või järve). Aga kui lumi on sulanud ja auto kuivanud, usun, see auto ei tee enam piuksugi. Lumesulavesi on vaikselt servosse immitsenud ja ka vastuvõtja uppunud. Oma ühes kunagises servos oli jälgede järgi põhjas ca 10mm vett olnud, peale harjade puhastamist ja trükiplaadi kuivatamist, töötas see servo edasi. Vastuvõtjad on senini peale kuivatamist ja wd40-ga loputamist ka kohe ellu ärganud (sanwa on mõningatel kodanikel anomaalselt käitunud, meil senini mitte). 1 tund võistlustel ja 20 minutit niisama paugutamist, on tagajärgede poolest nagu öö ja päev.
Re: Talvel sõitmine nitrokaga
Sa saad mõnel õhtusel tunnil seal ka uhkes üksinduses sõita, maksad tavalise oma tehnikaga sõidu tunnitasu, või poole tunni tasu.