Savage 25: FAQ
Moderaator: petrolhead
Savage 25: FAQ
Teen oma Savage kysimuste jaoks uue teema.
Tehniliselt siis tegemist suht RTR versiooniga, amordid ja raadio on teine, ja rooli servo kah võimsam. Mootoriks originaalne Nitro Star S-25.
1) Hetkel tundub, et motori regull on vähe paigast ära. Ei taha heasti käima minna ja kui läheb, siis kipub välja surema. Väljasuremine siis suure hoo pealt pidurdades või vahel ka järsult gaasi andes. regullimiseks on kolm kruvi, high speed needle, low speed needle ja idle speed kruvi. Idle speediga on asi lihtne, regullid nii, et pööre mõnus oleks, ei sure välja ja ei pane plagama. Aga nende high ja low speed needlete kohta oskab keegi ehk pajatada, kõige pealt millest selline nimi tuleb ja mitu kruvi pööret võiks hea regull olla. Saan ma õigesti aru, et neist yks on kytte kruvi ja teine õhu kruvi.
Ahjaa selline anomaalia kah veel, et kui starteriga yritada kytust yless pumbata (sumpsi kinni hoides) siis ei taha kytus hästi yless tulla, millest see võib olla ?
2) kumb on parem kas rotostart, või pullstart ? olen lugend siis, et rotostardi yhesunalaagriga on pidevalt jama, pullstardil yhesuunalaagrit ei ole, seega võiks töökindlam olla ? kas sellele mootorile annab pullstardi kylge keerata ?
Tehniliselt siis tegemist suht RTR versiooniga, amordid ja raadio on teine, ja rooli servo kah võimsam. Mootoriks originaalne Nitro Star S-25.
1) Hetkel tundub, et motori regull on vähe paigast ära. Ei taha heasti käima minna ja kui läheb, siis kipub välja surema. Väljasuremine siis suure hoo pealt pidurdades või vahel ka järsult gaasi andes. regullimiseks on kolm kruvi, high speed needle, low speed needle ja idle speed kruvi. Idle speediga on asi lihtne, regullid nii, et pööre mõnus oleks, ei sure välja ja ei pane plagama. Aga nende high ja low speed needlete kohta oskab keegi ehk pajatada, kõige pealt millest selline nimi tuleb ja mitu kruvi pööret võiks hea regull olla. Saan ma õigesti aru, et neist yks on kytte kruvi ja teine õhu kruvi.
Ahjaa selline anomaalia kah veel, et kui starteriga yritada kytust yless pumbata (sumpsi kinni hoides) siis ei taha kytus hästi yless tulla, millest see võib olla ?
2) kumb on parem kas rotostart, või pullstart ? olen lugend siis, et rotostardi yhesunalaagriga on pidevalt jama, pullstardil yhesuunalaagrit ei ole, seega võiks töökindlam olla ? kas sellele mootorile annab pullstardi kylge keerata ?
-
- Postitusi: 23
- Liitunud: 02.09.2005 10:44
Pull stardi saad külge küll panna, one way laager on mõlemil, rotostardiga laguneb see lihtsalt kiiremini ära. Pullstart laguneb ka aeg ajalt aga roto start aparaat laguneb ka päris kergesti, minul on hammas rattad puruks läinud ja lüliti sisse kärsand ja lõpuks mootor ka! kokkuvõtteks võib öelda et rotostart on palju mugavam aga rahalised kulutused on märksa suuremad!
Karburaatori paika reguleerimiseks pole olemas valemit, mis annaks vastuseks näiteks, et "4,5 keeret kinnisest asendist". Sellised näitajad on antud tehase seadistuse uuesti üles leidmiseks juhul kui oled karburaatori reguleerimisega "eksinud" ja masin enam üldse ei käi. Eksitakse ikka selliselt, et proovitakse erinevaid asju ja tunnetatakse, kas läks paremaks või mitte. Selles seisnebgi karburaatori reguleerimise kunst ja kogemus - kui kiiresti ja kui hästi keegi endal mootori jooksma saab.
Kruvidest:
"Low speed needle" mõjutab kütuse segu mootori madalatel pööretel (sellest ka low speed). Kui masin 0,6max kuni max kiirusel toimib hästi ja liigub korralikult kuid paigalt võttes puterdab siis võiks proovida selle kurvi kaudu mootori töö mõjutamist.
"Hi speed needle" mõjutab kütuse segu kõrgematel mootori pööretel (sellest omakorda ka high speed). Seda võiks vaesemaks keerata kuni mootori töö on ilus ja ühtlane täis kiirusel (ei puterda) ja seni kuni selle vaesemaks keeramisel veel mõju on. Kui veel vaesemaks keeramine enam tunduvalt suuremat tipp-kiirust ei anna siis rohkem vaesemaks keerata ei tohiks. Samuti tuleb selle kruvi keeramisel jälgida mootoru töötemperatuuri. S25 mootoril võiks maksimaalne "normaalne" töötemperatuur jääda 120-150 kraadi juurde. Kui temp hakkab 150 juurde jõudma siis tuleks juba segu rikkamaks reguleerida, et sellega parandada mootori õlitust.
Rikkamaks = kõikide kruvide puhul vastu päeva krramist.
Vaesemaks = kõikide kruvide puhul päri päeva keeramist.
Mis iganes karburaatori seade sa leiad enda jaosk kõige parema, jälgi alati, et masinal oleks sõites sinine vine ikka järgi. Kui suits puudub siis on oht, et mootoril jääb õlitust väheks. Samuti pole suitsu kunagi "liiga palju" ja selle järgi pole mõtet mootorit keerata.
Mootori töö temperatuuri tõsta segu vaesustamisega kuigi mootor toimib hästi mude näitajate poolest on vale kuna siis temperatuur tõuseb vähese õlituse tõttu, mis aga ei saa olla hea mootori tervisele
Need siin on minu isiklikut tähelepanekud ja ei pretendeeri absoluutsele tõele.
Samuti soovitaksin vaadata üle DVD, mis Savagetega kaasa tuleb ja lugeda läbi mootori/masina kasutusjuhendi, kus enamus ülal kirjutatust ka kirjas on.
Kruvidest:
"Low speed needle" mõjutab kütuse segu mootori madalatel pööretel (sellest ka low speed). Kui masin 0,6max kuni max kiirusel toimib hästi ja liigub korralikult kuid paigalt võttes puterdab siis võiks proovida selle kurvi kaudu mootori töö mõjutamist.
"Hi speed needle" mõjutab kütuse segu kõrgematel mootori pööretel (sellest omakorda ka high speed). Seda võiks vaesemaks keerata kuni mootori töö on ilus ja ühtlane täis kiirusel (ei puterda) ja seni kuni selle vaesemaks keeramisel veel mõju on. Kui veel vaesemaks keeramine enam tunduvalt suuremat tipp-kiirust ei anna siis rohkem vaesemaks keerata ei tohiks. Samuti tuleb selle kruvi keeramisel jälgida mootoru töötemperatuuri. S25 mootoril võiks maksimaalne "normaalne" töötemperatuur jääda 120-150 kraadi juurde. Kui temp hakkab 150 juurde jõudma siis tuleks juba segu rikkamaks reguleerida, et sellega parandada mootori õlitust.
Rikkamaks = kõikide kruvide puhul vastu päeva krramist.
Vaesemaks = kõikide kruvide puhul päri päeva keeramist.
Mis iganes karburaatori seade sa leiad enda jaosk kõige parema, jälgi alati, et masinal oleks sõites sinine vine ikka järgi. Kui suits puudub siis on oht, et mootoril jääb õlitust väheks. Samuti pole suitsu kunagi "liiga palju" ja selle järgi pole mõtet mootorit keerata.
Mootori töö temperatuuri tõsta segu vaesustamisega kuigi mootor toimib hästi mude näitajate poolest on vale kuna siis temperatuur tõuseb vähese õlituse tõttu, mis aga ei saa olla hea mootori tervisele
Need siin on minu isiklikut tähelepanekud ja ei pretendeeri absoluutsele tõele.
Samuti soovitaksin vaadata üle DVD, mis Savagetega kaasa tuleb ja lugeda läbi mootori/masina kasutusjuhendi, kus enamus ülal kirjutatust ka kirjas on.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB
Kere
3) Savage 21'e kere läheb ka Savage 25 peale ?
4) kas HPI puhul saab ostu sooritada ainult läbi netipoe, või saab ka kuskile kohale sõita ja nö käest kätte ostu sooritada (et kiiremini saada) ?
4) kas HPI puhul saab ostu sooritada ainult läbi netipoe, või saab ka kuskile kohale sõita ja nö käest kätte ostu sooritada (et kiiremini saada) ?
Re: Kere
3 - Kõik savagete kered on omavahel vahetatavad ja sobivad üksteisele.kpihus kirjutas:3) Savage 21'e kere läheb ka Savage 25 peale ?
4) kas HPI puhul saab ostu sooritada ainult läbi netipoe, või saab ka kuskile kohale sõita ja nö käest kätte ostu sooritada (et kiiremini saada) ?
4 - Leppides eelnevalt asjad kokku üle maili on võimalik kõike organiseerida.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB
Kontrolli üle voolikud. On olemas võimalus, et surve ei jõua paaki. Proovi, kas kütust hakkab voolikust pritsima kui kütuse voolik on karpa küljest lahti ja siis üritad kütust üles "pumbata".kpihus kirjutas:5) enne kyynlale toite andmist peab starteriga kytet yless laskma, aga kytte ei taha karpani jõuda, torus on jubedad õhuvahed sees ja ei paista et kytus torus eriti liiguks, millest see jama võib tulla ? midagi umbes kuskil ?
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB
6) Auto puhastus - lööge maha, kui see teema siin kuskil juba olemas on, aga mina ei leidnud. Kysimus ise siis selles, et millised on põige paremad puhastus võtted/vahendid, auto puhastamiseks igasugu sopast, liivast jms. Offroadi sõites teadupärast on raske autot puhtaks jätta, aga peale sõitu tahaks et masin ikka inimese moodi välja näeks. Kuidas seda kõige lihtsamalt saavutada sellise keeruga konstruiga asja puhul. Tuleb mingil määral pulkadeks võtta, või saab lihtsamalt ?
Mina kasutan kolmes erinevas suuruses tugevamate karvadega maalripintsleid (50, 30 ja 10mm) ning hard tüüpi hambaharja liigendite ja u-joint'ide puhastamiseks. Sumpsi ümbruse ja muud õliga vms sellisega määrdunud kohtade puhastamiseks kasutan "Brake cleaner'it". Vahest ka suruõhku, kui on võimalus. Spetsiaalselt midagi ära pole küll auto küljest kruvinud, sisuliselt igale poole pääseb ligi.
On olemas ka spetsiaalne "Nitro Cleaner", mis on mõeldud puhastusvahendiks kogu auto ulatuses. Kasutusjuhendi järgi ei tee ta ka elektriinikale midagi kuna teda soovitati ka elektrimootorite ja juhtmete puhastamiseks.
Näeb välja selline.
Näeb välja selline.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB
Peale pesu olen lasnud õhuga kuivaks ja WD40-ga laagrid ja muud metallosad üle. Mingit erilist roostetamist ei täheldanud.qrx kirjutas:Mina olen vee kasutamisest, eriti surve all, esialgu hoidunud. Ei oskagi otseselt põhjendada miks! Peetunne ütleb, et see pole laagritele hea.
Rooste läks masin ja väga ruttu peale mere ääres rannas sõitmist kui Jaan merre sõitis. Talle kohe meeldivad igasugused veekogud
Ma sain vist enda masina käima, välja enam ei sure ja pöördesse läheb kah mõnusasti, kohalt võttest tõstab nokka kah nyyd tuleb veel kuskil ringrajal peenhäälestus teha.supi kirjutas:Mul ka selle savage karpaga probleem...et kui tühjalt 'pumpan' siis pritsib sealt voolikust küll kütust, aga nagu karburaatori taha vooliku ühendan jookseb kõik kütus sealt paaki tagasi...mida teha?Kas viga võib olla karburaatori settingutes?
Saan ma õigesti aru, et selle asja näol
TURNBUCKLE - http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=93585
on tegemist lennult seadistatavate roolivarastega ? ehk siis nende abil saab kokkujooksu seadistada ilma yhte varda otsa lahti võtmata ?
Kui on nii, siis on ju vaja yks rooli ots (see plastik vidin, varda otsas) kah ära vahetada, kuna siis peab hakkama yks olema ju tagurpidi keermega ?
TURNBUCKLE - http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=93585
on tegemist lennult seadistatavate roolivarastega ? ehk siis nende abil saab kokkujooksu seadistada ilma yhte varda otsa lahti võtmata ?
Kui on nii, siis on ju vaja yks rooli ots (see plastik vidin, varda otsas) kah ära vahetada, kuna siis peab hakkama yks olema ju tagurpidi keermega ?
Ei ole tarvis vahetada...plastiku sisse läheb see teistpidi keerekah ludinal uuesti ... Mul enda savagel need peal.kpihus kirjutas:Kui on nii, siis on ju vaja yks rooli ots (see plastik vidin, varda otsas) kah ära vahetada, kuna siis peab hakkama yks olema ju tagurpidi keermega ?
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB
tomkar kirjutas:Ei ole tarvis vahetada...plastiku sisse läheb see teistpidi keerekah ludinal uuesti ... Mul enda savagel need peal.kpihus kirjutas:Kui on nii, siis on ju vaja yks rooli ots (see plastik vidin, varda otsas) kah ära vahetada, kuna siis peab hakkama yks olema ju tagurpidi keermega ?
mhmm, praktika on näidanud, et kui plastiku sisse sedasi teine keere ajada, siis ei kipu seal väga pidamist olema.
Kas uutel, süütutel, rooliotstel on juba keere sees, või on nood ilma keermeta ?
Selles point ongi, et 25'le on yhel poole õige, teisel pool tagurpidi keermega mutrid.QRX kirjutas:Kui ma nüüd väga puusse ei pane, siis minu mäletamist mööda (käetunnet meenutades) on X'il kõik rattamutrid samasuunalised, nö. õige keermevalemiga. Ja X'i rattad saad panna 25'le alla kasutades 17mm hex'i ja X'i flanged nut'i. Muidugi, kui just 25'e veovõllide otsad pole erinevate keermetega.
O.
Varjant oleks muidugi vhaetada yhe poole axle'id (eetik. vist pooltelje ots) ära sedasi et mõlema pool oleks sama suunalised mutrid, aga kas siis mutrit lahti kerima ei hakka ? Seepärast ju ongi yhel pool tagurpidi, et mutrid sõiteks kinni keriks, mitte lahti.
tagurpidi keeret ei kasutata minuteada ühelgi teisel mudelil peale savage vanade versioonide. Iseenesest on mõte ju õige aga ehk on tegu pseudoprobleemiga mutrite näol? Bagidel, kus ei kasutata isegi stoppermutreid tulevad vasema poole rattad õige harva ära, keermeliim aitab siis hädast välja, stoppermutriga ma ei näe erilist võimalust kuidas suure kiirendusega mutrid end lahti keriks.
St ma arvan et see vahetus ei muudaks perfoormansit.
St ma arvan et see vahetus ei muudaks perfoormansit.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Lisaks sellele ei keerle velg telje suhtes (seda väldib hex) ja kui mutter korralikult kinni siis ei loksu kah. Seega pole mutril erilist "motivatsiooni" lahti ennast kruttida sõltumata tema keerme suunast.
Nendehind on 200.-
Nendehind on 200.-
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB
Motivaatori nimi on inertsi jõud. Aga jah, kuna mutri mass on suhteliselt väike ja mutter on töödeldud sedasi, et lahti tulek raske saab olema, siis pole vast väga hullu.tomkar kirjutas:Lisaks sellele ei keerle velg telje suhtes (seda väldib hex) ja kui mutter korralikult kinni siis ei loksu kah. Seega pole mutril erilist "motivatsiooni" lahti ennast kruttida sõltumata tema keerme suunast.
Lisaks tekitab pidurdamine - vähemalt minu haige arusaama järgi - rohkem intertsi, kui kiirendamine.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Selleks on vaja liiga palju matemaatikat teha, et teada saada kumb jõud tugevam on Aga see on selge, et Savage suuruse masina puhul on massid piisavalt väiksed ja see on pigem pseudo probleemRandoM kirjutas:Lisaks tekitab pidurdamine - vähemalt minu haige arusaama järgi - rohkem intertsi, kui kiirendamine.
Aga kui me arvestame mutri massi (mis on ainus pöörelda saav element), siis isegi järsul pidurdamisel ei muutu mutri mass nii suureks, et ta ennast lahti keriks. Kui arvestada, et tegemist on kapron muttriga ja mutri nagad pitsitatakse velje plastiku sisse.QRX kirjutas:Tegelikult on vastus ju lihtne. Mudelitel (monstritel) kulub nullist täiskiiruseni kiirendamiseks way pikem aeg ja teekond, kui täiskiiruselt nullini pidurdamisel, seega pidurdusel tekkivad koormused on ka oluliselt suuremad. Ja see on fakt ka ilma füüsika peensustesse sukeldumata.
O.
Seega imho ikkagi pseudo probleem
Ytlkeme siis nii, et liigub v2ga vabalt. Liiga vabalt. Kas sel kruvil peaks kah mingi kummi/kapron seib olema, mis teda kinni hoiaks ?kaval kirjutas: jäta seisma ja keera kinni tagasi et kuidas lahti kas tuleb pesast täitsa välja või?
Seisma j2tmine ja kinni keeramine ei p2de, keset finaali kaks korda mootorit h22lestada ei ole hea m6te. Tahaks ikka nii, et j22ksgi 6ige koha peal kinni.
jah, seal on kummitihend ümber.kpihus kirjutas:Ytlkeme siis nii, et liigub v2ga vabalt. Liiga vabalt. Kas sel kruvil peaks kah mingi kummi/kapron seib olema, mis teda kinni hoiaks ?kaval kirjutas: jäta seisma ja keera kinni tagasi et kuidas lahti kas tuleb pesast täitsa välja või?
Seisma j2tmine ja kinni keeramine ei p2de, keset finaali kaks korda mootorit h22lestada ei ole hea m6te. Tahaks ikka nii, et j22ksgi 6ige koha peal kinni.