Buggy ja trucki tehnilised erinevused?

Üldine off-road autode arutelu

Moderaator: petrolhead

Vasta
Dave
Postitusi: 12
Liitunud: 12.07.2012 11:09

Buggy ja trucki tehnilised erinevused?

Postitus Postitas Dave » 12.07.2012 11:46

Tere,

Millised on tehnilised erinevused/iseärasused buggi ja trucki vahel?
Kas võistlustasemel on eelis ühe või teise kasuks?

Dave

olerex
Postitusi: 659
Liitunud: 17.09.2006 13:53

Re: Buggy ja trucki tehnilised erinevused?

Postitus Postitas olerex » 12.07.2012 16:49

Kas sa räägid elektri või nitromudelist ja mis skaalast? Sest eri skaalad on täiesti erineva ehituse ja otstarbega. 1/8 skaalal on Buggy ja Truggy tavaliselt nitromudelid. Truggy on muidu nagu buggy aga sillad on laiemad ja rattad suuremad. 1/10 skaalas on elektri buggyd ja truckid, on taga ja nelikveolisi, aga jällegi on truck lihtsalt laiem ja suuremate ratastega, kere all on kõik sarnane.
Jonas Nahkor

Team Xray

Dave
Postitusi: 12
Liitunud: 12.07.2012 11:09

Re: Buggy ja trucki tehnilised erinevused?

Postitus Postitas Dave » 12.07.2012 17:20

1/10 elektri 2WD on hetkel huviobjektiks otsesemalt.

Interneti avarustest leidsin ka arutelusid ja järeldaksin,
et ainus suurem eelis on mõnevõrra parem stabiilsus, mida truggi laiem sild pakub. Muu tundub kosmeetiline ilu olema :)

Siit veel üks küsimus.
Kuna truggil on kosmeetiline kate suurem ja katab mõnevõrra rohkem sildu jmt hoobasid, siis kas truggi on seetõttu ka mõnevõrra vastupidavam?
(jätame välja otse seina sõidetud lollused).

Dave

olerex
Postitusi: 659
Liitunud: 17.09.2006 13:53

Re: Buggy ja trucki tehnilised erinevused?

Postitus Postitas olerex » 12.07.2012 17:38

Truck on jah stabiilne. Üldiselt on buggy kuhjaga populaarsem, meil võistlevad põhiliselt ainult tagaveolised buggyd ja mõni short course truck 1/10 elektriklassis. Kere ei kata tegelikult rohkem midagi peale amorditorni. Truckil on õõtsad ja poolteljed pikemad, seega vist veidi õrnemad. 1/10 mudelid on üpris õrnad, väga koledasti sõites purunevad mõlemad üsna lihtsalt. Kuigi Losi (22 ja 22T) ja Durango (DNX 410, 210) uued mudelid on loodud kõvasti vastupidavamad kui eelnev põlvkond oli.
Jonas Nahkor

Team Xray

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: Buggy ja trucki tehnilised erinevused?

Postitus Postitas tony012 » 12.07.2012 23:39

Truck on kergem sõita, ei lähe kergesti ümber, nagu bagi ja tema rattad on suuremad, mis neelavad paremini raja konarusi...

Meil sõidetakse jah palju bagi...

Mina arvan, et kui tahad rajal kiiresti sõita ja ei pea plaani eesti mõistes tipptasemel võistelda (ehk siis pürgida kunagi Euroopa meistrikatele ja kaugemale), siis võiks just truck tüüpi autoga sõita... lõbu ju kihutamisest suurem... ja hetkel meie võistlusklassid piiranguid ei sea... bagi ja truck ja shortcourse kõik ühes klassis...

1:8 mõõtkavas on bagi ja truck suht sarnase vastupidavusega... 1:10 mõõtkavas ei teagi... bagid nagu ei läinudki vist viimasel võistlusel katki, Arpo üritas väga hoolega ja sai lõpuks oma short course trucki silla katki... Short course truck on siis sama lai, kui tavaline truck...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

Kasutaja avatar
Märten
Postitusi: 324
Liitunud: 11.09.2005 12:49

Re: Buggy ja trucki tehnilised erinevused?

Postitus Postitas Märten » 14.07.2012 09:26

Veel olulisi omadusi:
1.buggy kere kaitseb elektroonikat oluliselt paremini igasuguse saasta eest
2.Tehnilise rajapeal peaks olema buggy kiirem, oma veidi parema juhitavuse tõttu
3.Buggy rehv on üldjuhul vähemalt 1/3 võrra odavam ning valikut rohkem.
4.Trucki kere ei kaitse võrreldes buggy omaga rohkem, lihtsalt läheb kergemini katki.
5.truckiga on lihtsam sõita, buggy õpetab paremini sõitma.

Üldiselt on nii et osta see mudel mis sulle rohkem meeldib :wink:
Üks oluline point veel: Üks kõik mis mudel saab valitud, mootorit ära alla 13,5keeru osta(algajale pigem isegi 17.5T).
Märten
Hobimaailm

Vasta