K: Amordid ja õlid

Üldine off-road autode arutelu

Moderaator: petrolhead

Vasta
mk3turbo
Postitusi: 135
Liitunud: 09.07.2009 07:15

K: Amordid ja õlid

Postitus Postitas mk3turbo » 06.11.2012 15:54

Mis nr. õlisid panna amortidesse ja kui palju, kas amort kallata ääreni täis või peab tiba õhu ruumi ka jääma???
Tegu siis kitsaste amortidega!!!
Viimati muutis mk3turbo, 08.11.2012 16:42, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1794
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: Amortide kohta

Postitus Postitas R0mm » 06.11.2012 18:42

Amordis peaks siiski ainult õli olema, õhku sinna ei tohiks kohe üldse mitte. Õli viskoossus sõltub soovitud amordi karakteristikust ja varieerib reeglina kuskil 20-60wt vahel. Sõltub ka mis õli kasutad, kuna erinevad tootjad väljendavad õli voolavust erinevates süsteemides. Lisaks sõltub see veel välisõhu temperatuurist, kasutatavatest kolbidest, mudelist. Reeglina käib taha amortidesse järgu võrra vedelam õli kui ette. Losil on standartne näiteks ette 40wt ja taha 25wt losi õli. Tunnetuse küsimus. Pead amordid valmis tegema, siis rajal proovima kuidas tunne on, kui tunne on kehv, siis vastavalt muudatusi tegema.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

mk3turbo
Postitusi: 135
Liitunud: 09.07.2009 07:15

Re: K: Amortide kohta

Postitus Postitas mk3turbo » 06.11.2012 22:26

Kui ma lähen välja näiteks -20c siis peaks ollema vist kõige väikem nr. või kuidas???

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1794
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: Amortide kohta

Postitus Postitas R0mm » 07.11.2012 06:55

külmaga vedelam jah, muidu amort lihtsalt ei tööta kuna õli läheb nii paksuks, et ei liigu läbi kolvi aukude. pane õli sügavkülma paarik tunniks ja vaata kuidas ta omadused pärast on, selle järgi saad ka vaadata mida tasub amorti panna ja mida mitte. Üldiselt soovitatakse nii 15 kraadise temperatuurilanguse puhul 5wt vedelam õli võtta, et amort samaks jääks, niiet siis näiteks kui +25 puhul kasutad taga õli pakusega 30wt, siis -20 kraadiga peaks võtma mingi 15wt õli, et amordi töö sama oleks.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

mk3turbo
Postitusi: 135
Liitunud: 09.07.2009 07:15

Re: K: Amortide kohta

Postitus Postitas mk3turbo » 07.11.2012 19:42

Kellelt neid õlisid on kõige mõistlikuma hinnaga saada???

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 785
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: K: Amortide kohta

Postitus Postitas tony012 » 07.11.2012 21:06

Kindlalt on kõige õigem hiinast ja hong kongist tellida... Seal on täiega odavam... Ega eesti kaubitsejatelt pole mōtet võtta.

" urki". :lol:
Associated B6 / Orca / Tekin
Mugen MBX7R / Alpha Lutz

mk3turbo
Postitusi: 135
Liitunud: 09.07.2009 07:15

Re: K: Amortide kohta

Postitus Postitas mk3turbo » 07.11.2012 21:33

Haistan selles lauses tugevat irooniat... :mrgreen:
Pole muffigi odavam, kui õli maksab 2.60 usd, siis saatmise eest tahetakse 6.- usd juurde saada ja ongi hinne enam vähem sama mis Eestis!!!

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1794
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: Amortide kohta

Postitus Postitas R0mm » 08.11.2012 08:16

No sa tead ju kust mind leida ja õlisi on mul vahemikus 25-100 ja vajadusel ka difriõlisid terve valik. 60ml pudel amordiõli 4.70€
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

urki
Postitusi: 579
Liitunud: 27.12.2008 15:24
Asukoht: pärnu

Re: K: Amortide kohta

Postitus Postitas urki » 08.11.2012 08:41

Ma vist olen astunud tony012 suure varba väikesele konnasilmale.
Ilmselt ei saa ta nüüd ka öösiti rahulikult magada.
Vaesekene.

Kasutaja avatar
Zebra1188
Postitusi: 1246
Liitunud: 07.10.2006 10:05
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: K: Amortide kohta

Postitus Postitas Zebra1188 » 08.11.2012 09:15

urki
Mina isiklikult leian, et Sa oled lihtsalt paljud ära tüüdanud oma sääraste kommentaaridega.
Mõned on isegi (mina) Sind ignoreeritavate kasutajate hulka lisanud ja niisama Su kommentaare ei näe - need ei sisalda nagunii mingit asjalikku informatsiooni, millest võiks keegi midagi vajalikku välja lugeda.

mk3turbo
Iga mudelikaupatega tegelev ettevõte meie Maal pakub õlisid suhteliselt sarnaste hindadega, umbes sama hind tuleb ka kuskilt mujalt tellides :roll:
HB Cyclone D4
HB Cyclone TC

HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!

mk3turbo
Postitusi: 135
Liitunud: 09.07.2009 07:15

Re: K: Amortide kohta

Postitus Postitas mk3turbo » 08.11.2012 09:50

Seda ma ju eespool kirjutasin, et mujalt tellides on nende õlide hinnad sama või mõneljuhul isegi kallim!!! :)

mk3turbo
Postitusi: 135
Liitunud: 09.07.2009 07:15

Re: K: Amortide kohta

Postitus Postitas mk3turbo » 08.11.2012 16:41

Ja nagu ma aru saan, siis erinevad tootjad tähistavad oma õlisid erinevalt.
Kuidas selles vallas orjenteeruda???

Kasutaja avatar
Zebra1188
Postitusi: 1246
Liitunud: 07.10.2006 10:05
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: K: Amordid ja õlid

Postitus Postitas Zebra1188 » 08.11.2012 17:22

Üldiselt on nii, et enamus tootjate amordi õlisid on 100-900 viskoossusega, teistel on jällegi samas asjad 5-100 ... üle 1000 on juba diferentsiaalide õlid.
Mida väiksem number, seda vedelam õli.
HB Cyclone D4
HB Cyclone TC

HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Re: K: Amordid ja õlid

Postitus Postitas lauri » 08.11.2012 20:36

Kui õli paksust tähistatakse WT (weight, raskus), siis jäta need õlid kõrvale. WT-tähised on igal tootjal erinevad ja keegi ei tea täpselt, kui viskoosne see õli siis ikkagi on. Kui õli viskoossus on näidatud ainult numbriga, siis on selleks ühikuks CST (centistokes). Vesi +20C kraadi juures on viskoossusega 1cst. Et asi segasem oleks, siis mõned tootjad on selle viskoossuse lõpust ühe nulli ära jätnud.

Amortides käib õli 100-900cst
Difrites käib õli 1000-10000cst (märgitakse ka tihti kilodes ehk 1k või 5k)

Mõistlik on teada oma auto soovituslikke õli viskoossusi, eriti amortide puhul, kus see sõltub ka amordikolvi aukude arvust ja suurusest. Difrite puhul olen mina viimased aastad reeglina 5k-5k-5k (ees-keskel-taga). Mudelite puhul jutt siis ainult silikoonõlidest.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1794
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: Amordid ja õlid

Postitus Postitas R0mm » 08.11.2012 22:07

Testid on näidanud, et ka cst tähistusega õlid on erinevatel tootjatel suuresti kõikuvate reaalsete väärtustega, seega kõrvale ei tasu midagi jätta, sest reaalselt ei saa erinevate tootjate (ja ka samade tootjate erinevaid partiisid) võrrelda, kuna nad ei ole samade omadustega. Olulisem oleks ehk leida üks mark, mida kasutada ja mille õlisid tundma õpid.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

mk3turbo
Postitusi: 135
Liitunud: 09.07.2009 07:15

Re: K: Amordid ja õlid

Postitus Postitas mk3turbo » 08.11.2012 22:16

Kas on ka mingit vahet õli kvaliteedis, näiteks odavamahinnaga ja kallima hinnaga õlil, või on nii, et õli on õli maksab lihtsalt edasi müüa logo konkreetsel pudelil pudelil...??? :roll:
Kui on vahe, siis mida soovitate ja millest eemale hoida?

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1794
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: Amordid ja õlid

Postitus Postitas R0mm » 09.11.2012 16:16

silikoon on ikka vast silikoon ja hind sõltub enamasti kogusest ja mingil määral ka tootjast.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4204
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: K: Amordid ja õlid

Postitus Postitas RandoM » 09.11.2012 16:35

Kindlasti mingil määral ka sellest kas purgis olev õli vastab märgistusele või on ligikaudu indikatiivne. Kyosho oli minuteada pedantselt täpne oma õlide vastavusega (erinevus võibolla +-10 cpt ühikut), samas kui mõni teine tootja võis nt 600cpt purki juba peaaegu 700 cpt õli pakendada...

See info on umbes 4-5 aastat vana, tänaseid seise ei tea, aga ju põhitõed (maksad selle eest, mille saad) ikka kehtivad.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

heiks
Postitusi: 176
Liitunud: 18.09.2011 08:40
Asukoht: fin-est

Re: K: Amordid ja õlid

Postitus Postitas heiks » 12.11.2012 16:36

niipalju veel hindadest et losi 6 purgine komplekt usa amainhobbiest maksab koos saatmisega soome 18.- eurot nii et liitke ja lahutage kuidas tahate on purgi hind 3.-eurot,yks purk saadetuna soome 3.6.-eurot.kui on aega oodata tellimust siis saab kindlasti odavamalt kui eu riikidest. 8)

kaits
Postitusi: 58
Liitunud: 05.04.2010 22:01
Asukoht: Linna lähedal maal

Re: K: Amordid ja õlid

Postitus Postitas kaits » 12.11.2012 17:23

heiks kirjutas:niipalju veel hindadest et losi 6 purgine komplekt usa amainhobbiest maksab koos saatmisega soome 18.- eurot nii et liitke ja lahutage kuidas tahate on purgi hind 3.-eurot,yks purk saadetuna soome 3.6.-eurot.kui on aega oodata tellimust siis saab kindlasti odavamalt kui eu riikidest. 8)
Vedelike transport USA->EU võib osutuda keerukaks. Aga erand kinnitab reeglit, nagu alati.
TLR 8IGHT 3.0 / Novarossi / Savöx / Spektrum

GTR 3.0
Postitusi: 395
Liitunud: 30.12.2008 21:38
Asukoht: Põltsamaa/Tallinn

Re: K: Amordid ja õlid

Postitus Postitas GTR 3.0 » 12.11.2012 17:58

kaits kirjutas:
heiks kirjutas:niipalju veel hindadest et losi 6 purgine komplekt usa amainhobbiest maksab koos saatmisega soome 18.- eurot nii et liitke ja lahutage kuidas tahate on purgi hind 3.-eurot,yks purk saadetuna soome 3.6.-eurot.kui on aega oodata tellimust siis saab kindlasti odavamalt kui eu riikidest. 8)
Vedelike transport USA->EU võib osutuda keerukaks. Aga erand kinnitab reeglit, nagu alati.

Amainist õlisid mitu korda tellinud, mingit probla pole olnud.

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1794
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: Amordid ja õlid

Postitus Postitas R0mm » 12.11.2012 21:41

Mina väidan, et Eestist saab soodsamalt selle 6-paki. Tükihinnaks tuleb Eestist ostes 3,80€ mis sisaldab muuhulgas käibemaksu. Amainhobbiesist EESTISSE tellides tuleb hetke valuutakurssidega sama asi hinnaga (kaup 20,5$+post 10+$) 24€ ehk ca 4€ purk ja kuna 24€ on üle tollipiiri, siis tuleb lisada sellele väljamaisele hinnale veel 20% käibemaksu. No ei tule ju soodsam, isegi ilma maksudeta ei tule soodsam.

sry, topeltpost, kes oskab, kustutab eelmise ära.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: Amordid ja õlid

Postitus Postitas ollo » 12.11.2012 23:07

Õlidega on üks lihtne tõde - kasuta AINULT ühe tootja õlisid. Sügavalt savi, kas skaala on Cst või Wt või minupärast kasvõi WTFUP, igal juhul on eri tootjate sama numbriga õlidel vahed sees ja ainus võimalus olla kindel, et väiksema numbriga vedelik on ka tegelikult vedelam (ja suurema numbriga paksem) on see, kui nad tulevad samalt tootjalt. Tegelikult on teine võimalus ka - laboris üle mõõta, aga see on enamuse normaalsete inimeste jaoks kättesaamatu ja mõttetult töömahukas variant.

Vasta