K: Amordid ja õlid
Moderaator: petrolhead
K: Amordid ja õlid
Mis nr. õlisid panna amortidesse ja kui palju, kas amort kallata ääreni täis või peab tiba õhu ruumi ka jääma???
Tegu siis kitsaste amortidega!!!
Tegu siis kitsaste amortidega!!!
Viimati muutis mk3turbo, 08.11.2012 16:42, muudetud 2 korda kokku.
Re: K: Amortide kohta
Amordis peaks siiski ainult õli olema, õhku sinna ei tohiks kohe üldse mitte. Õli viskoossus sõltub soovitud amordi karakteristikust ja varieerib reeglina kuskil 20-60wt vahel. Sõltub ka mis õli kasutad, kuna erinevad tootjad väljendavad õli voolavust erinevates süsteemides. Lisaks sõltub see veel välisõhu temperatuurist, kasutatavatest kolbidest, mudelist. Reeglina käib taha amortidesse järgu võrra vedelam õli kui ette. Losil on standartne näiteks ette 40wt ja taha 25wt losi õli. Tunnetuse küsimus. Pead amordid valmis tegema, siis rajal proovima kuidas tunne on, kui tunne on kehv, siis vastavalt muudatusi tegema.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu
https://www.claypitrc.eu
Re: K: Amortide kohta
Kui ma lähen välja näiteks -20c siis peaks ollema vist kõige väikem nr. või kuidas???
Re: K: Amortide kohta
külmaga vedelam jah, muidu amort lihtsalt ei tööta kuna õli läheb nii paksuks, et ei liigu läbi kolvi aukude. pane õli sügavkülma paarik tunniks ja vaata kuidas ta omadused pärast on, selle järgi saad ka vaadata mida tasub amorti panna ja mida mitte. Üldiselt soovitatakse nii 15 kraadise temperatuurilanguse puhul 5wt vedelam õli võtta, et amort samaks jääks, niiet siis näiteks kui +25 puhul kasutad taga õli pakusega 30wt, siis -20 kraadiga peaks võtma mingi 15wt õli, et amordi töö sama oleks.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu
https://www.claypitrc.eu
Re: K: Amortide kohta
Kindlalt on kõige õigem hiinast ja hong kongist tellida... Seal on täiega odavam... Ega eesti kaubitsejatelt pole mōtet võtta.
" urki".
" urki".

Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Re: K: Amortide kohta
Haistan selles lauses tugevat irooniat...
Pole muffigi odavam, kui õli maksab 2.60 usd, siis saatmise eest tahetakse 6.- usd juurde saada ja ongi hinne enam vähem sama mis Eestis!!!

Pole muffigi odavam, kui õli maksab 2.60 usd, siis saatmise eest tahetakse 6.- usd juurde saada ja ongi hinne enam vähem sama mis Eestis!!!
Re: K: Amortide kohta
No sa tead ju kust mind leida ja õlisi on mul vahemikus 25-100 ja vajadusel ka difriõlisid terve valik. 60ml pudel amordiõli 4.70€
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu
https://www.claypitrc.eu
Re: K: Amortide kohta
Ma vist olen astunud tony012 suure varba väikesele konnasilmale.
Ilmselt ei saa ta nüüd ka öösiti rahulikult magada.
Vaesekene.
Ilmselt ei saa ta nüüd ka öösiti rahulikult magada.
Vaesekene.
Re: K: Amortide kohta
Mina isiklikult leian, et Sa oled lihtsalt paljud ära tüüdanud oma sääraste kommentaaridega.urki
Mõned on isegi (mina) Sind ignoreeritavate kasutajate hulka lisanud ja niisama Su kommentaare ei näe - need ei sisalda nagunii mingit asjalikku informatsiooni, millest võiks keegi midagi vajalikku välja lugeda.
Iga mudelikaupatega tegelev ettevõte meie Maal pakub õlisid suhteliselt sarnaste hindadega, umbes sama hind tuleb ka kuskilt mujalt tellidesmk3turbo

HB Cyclone D4
HB Cyclone TC
HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!
HB Cyclone TC
HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!
Re: K: Amortide kohta
Seda ma ju eespool kirjutasin, et mujalt tellides on nende õlide hinnad sama või mõneljuhul isegi kallim!!! 

Re: K: Amortide kohta
Ja nagu ma aru saan, siis erinevad tootjad tähistavad oma õlisid erinevalt.
Kuidas selles vallas orjenteeruda???
Kuidas selles vallas orjenteeruda???
Re: K: Amordid ja õlid
Üldiselt on nii, et enamus tootjate amordi õlisid on 100-900 viskoossusega, teistel on jällegi samas asjad 5-100 ... üle 1000 on juba diferentsiaalide õlid.
Mida väiksem number, seda vedelam õli.
Mida väiksem number, seda vedelam õli.
HB Cyclone D4
HB Cyclone TC
HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!
HB Cyclone TC
HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!
Re: K: Amordid ja õlid
Kui õli paksust tähistatakse WT (weight, raskus), siis jäta need õlid kõrvale. WT-tähised on igal tootjal erinevad ja keegi ei tea täpselt, kui viskoosne see õli siis ikkagi on. Kui õli viskoossus on näidatud ainult numbriga, siis on selleks ühikuks CST (centistokes). Vesi +20C kraadi juures on viskoossusega 1cst. Et asi segasem oleks, siis mõned tootjad on selle viskoossuse lõpust ühe nulli ära jätnud.
Amortides käib õli 100-900cst
Difrites käib õli 1000-10000cst (märgitakse ka tihti kilodes ehk 1k või 5k)
Mõistlik on teada oma auto soovituslikke õli viskoossusi, eriti amortide puhul, kus see sõltub ka amordikolvi aukude arvust ja suurusest. Difrite puhul olen mina viimased aastad reeglina 5k-5k-5k (ees-keskel-taga). Mudelite puhul jutt siis ainult silikoonõlidest.
Amortides käib õli 100-900cst
Difrites käib õli 1000-10000cst (märgitakse ka tihti kilodes ehk 1k või 5k)
Mõistlik on teada oma auto soovituslikke õli viskoossusi, eriti amortide puhul, kus see sõltub ka amordikolvi aukude arvust ja suurusest. Difrite puhul olen mina viimased aastad reeglina 5k-5k-5k (ees-keskel-taga). Mudelite puhul jutt siis ainult silikoonõlidest.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
Re: K: Amordid ja õlid
Testid on näidanud, et ka cst tähistusega õlid on erinevatel tootjatel suuresti kõikuvate reaalsete väärtustega, seega kõrvale ei tasu midagi jätta, sest reaalselt ei saa erinevate tootjate (ja ka samade tootjate erinevaid partiisid) võrrelda, kuna nad ei ole samade omadustega. Olulisem oleks ehk leida üks mark, mida kasutada ja mille õlisid tundma õpid.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu
https://www.claypitrc.eu
Re: K: Amordid ja õlid
Kas on ka mingit vahet õli kvaliteedis, näiteks odavamahinnaga ja kallima hinnaga õlil, või on nii, et õli on õli maksab lihtsalt edasi müüa logo konkreetsel pudelil pudelil...???
Kui on vahe, siis mida soovitate ja millest eemale hoida?

Kui on vahe, siis mida soovitate ja millest eemale hoida?
Re: K: Amordid ja õlid
silikoon on ikka vast silikoon ja hind sõltub enamasti kogusest ja mingil määral ka tootjast.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu
https://www.claypitrc.eu
Re: K: Amordid ja õlid
Kindlasti mingil määral ka sellest kas purgis olev õli vastab märgistusele või on ligikaudu indikatiivne. Kyosho oli minuteada pedantselt täpne oma õlide vastavusega (erinevus võibolla +-10 cpt ühikut), samas kui mõni teine tootja võis nt 600cpt purki juba peaaegu 700 cpt õli pakendada...
See info on umbes 4-5 aastat vana, tänaseid seise ei tea, aga ju põhitõed (maksad selle eest, mille saad) ikka kehtivad.
See info on umbes 4-5 aastat vana, tänaseid seise ei tea, aga ju põhitõed (maksad selle eest, mille saad) ikka kehtivad.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Re: K: Amordid ja õlid
niipalju veel hindadest et losi 6 purgine komplekt usa amainhobbiest maksab koos saatmisega soome 18.- eurot nii et liitke ja lahutage kuidas tahate on purgi hind 3.-eurot,yks purk saadetuna soome 3.6.-eurot.kui on aega oodata tellimust siis saab kindlasti odavamalt kui eu riikidest. 

Re: K: Amordid ja õlid
Vedelike transport USA->EU võib osutuda keerukaks. Aga erand kinnitab reeglit, nagu alati.heiks kirjutas:niipalju veel hindadest et losi 6 purgine komplekt usa amainhobbiest maksab koos saatmisega soome 18.- eurot nii et liitke ja lahutage kuidas tahate on purgi hind 3.-eurot,yks purk saadetuna soome 3.6.-eurot.kui on aega oodata tellimust siis saab kindlasti odavamalt kui eu riikidest.
TLR 8IGHT 3.0 / Novarossi / Savöx / Spektrum
Re: K: Amordid ja õlid
kaits kirjutas:Vedelike transport USA->EU võib osutuda keerukaks. Aga erand kinnitab reeglit, nagu alati.heiks kirjutas:niipalju veel hindadest et losi 6 purgine komplekt usa amainhobbiest maksab koos saatmisega soome 18.- eurot nii et liitke ja lahutage kuidas tahate on purgi hind 3.-eurot,yks purk saadetuna soome 3.6.-eurot.kui on aega oodata tellimust siis saab kindlasti odavamalt kui eu riikidest.
Amainist õlisid mitu korda tellinud, mingit probla pole olnud.
Re: K: Amordid ja õlid
Mina väidan, et Eestist saab soodsamalt selle 6-paki. Tükihinnaks tuleb Eestist ostes 3,80€ mis sisaldab muuhulgas käibemaksu. Amainhobbiesist EESTISSE tellides tuleb hetke valuutakurssidega sama asi hinnaga (kaup 20,5$+post 10+$) 24€ ehk ca 4€ purk ja kuna 24€ on üle tollipiiri, siis tuleb lisada sellele väljamaisele hinnale veel 20% käibemaksu. No ei tule ju soodsam, isegi ilma maksudeta ei tule soodsam.
sry, topeltpost, kes oskab, kustutab eelmise ära.
sry, topeltpost, kes oskab, kustutab eelmise ära.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu
https://www.claypitrc.eu
Re: K: Amordid ja õlid
Õlidega on üks lihtne tõde - kasuta AINULT ühe tootja õlisid. Sügavalt savi, kas skaala on Cst või Wt või minupärast kasvõi WTFUP, igal juhul on eri tootjate sama numbriga õlidel vahed sees ja ainus võimalus olla kindel, et väiksema numbriga vedelik on ka tegelikult vedelam (ja suurema numbriga paksem) on see, kui nad tulevad samalt tootjalt. Tegelikult on teine võimalus ka - laboris üle mõõta, aga see on enamuse normaalsete inimeste jaoks kättesaamatu ja mõttetult töömahukas variant.