1. leht 1-st

K: Amordid ja õlid

Postitatud: 06.11.2012 15:54
Postitas mk3turbo
Mis nr. õlisid panna amortidesse ja kui palju, kas amort kallata ääreni täis või peab tiba õhu ruumi ka jääma???
Tegu siis kitsaste amortidega!!!

Re: K: Amortide kohta

Postitatud: 06.11.2012 18:42
Postitas R0mm
Amordis peaks siiski ainult õli olema, õhku sinna ei tohiks kohe üldse mitte. Õli viskoossus sõltub soovitud amordi karakteristikust ja varieerib reeglina kuskil 20-60wt vahel. Sõltub ka mis õli kasutad, kuna erinevad tootjad väljendavad õli voolavust erinevates süsteemides. Lisaks sõltub see veel välisõhu temperatuurist, kasutatavatest kolbidest, mudelist. Reeglina käib taha amortidesse järgu võrra vedelam õli kui ette. Losil on standartne näiteks ette 40wt ja taha 25wt losi õli. Tunnetuse küsimus. Pead amordid valmis tegema, siis rajal proovima kuidas tunne on, kui tunne on kehv, siis vastavalt muudatusi tegema.

Re: K: Amortide kohta

Postitatud: 06.11.2012 22:26
Postitas mk3turbo
Kui ma lähen välja näiteks -20c siis peaks ollema vist kõige väikem nr. või kuidas???

Re: K: Amortide kohta

Postitatud: 07.11.2012 06:55
Postitas R0mm
külmaga vedelam jah, muidu amort lihtsalt ei tööta kuna õli läheb nii paksuks, et ei liigu läbi kolvi aukude. pane õli sügavkülma paarik tunniks ja vaata kuidas ta omadused pärast on, selle järgi saad ka vaadata mida tasub amorti panna ja mida mitte. Üldiselt soovitatakse nii 15 kraadise temperatuurilanguse puhul 5wt vedelam õli võtta, et amort samaks jääks, niiet siis näiteks kui +25 puhul kasutad taga õli pakusega 30wt, siis -20 kraadiga peaks võtma mingi 15wt õli, et amordi töö sama oleks.

Re: K: Amortide kohta

Postitatud: 07.11.2012 19:42
Postitas mk3turbo
Kellelt neid õlisid on kõige mõistlikuma hinnaga saada???

Re: K: Amortide kohta

Postitatud: 07.11.2012 21:06
Postitas tony012
Kindlalt on kõige õigem hiinast ja hong kongist tellida... Seal on täiega odavam... Ega eesti kaubitsejatelt pole mōtet võtta.

" urki". :lol:

Re: K: Amortide kohta

Postitatud: 07.11.2012 21:33
Postitas mk3turbo
Haistan selles lauses tugevat irooniat... :mrgreen:
Pole muffigi odavam, kui õli maksab 2.60 usd, siis saatmise eest tahetakse 6.- usd juurde saada ja ongi hinne enam vähem sama mis Eestis!!!

Re: K: Amortide kohta

Postitatud: 08.11.2012 08:16
Postitas R0mm
No sa tead ju kust mind leida ja õlisi on mul vahemikus 25-100 ja vajadusel ka difriõlisid terve valik. 60ml pudel amordiõli 4.70€

Re: K: Amortide kohta

Postitatud: 08.11.2012 08:41
Postitas urki
Ma vist olen astunud tony012 suure varba väikesele konnasilmale.
Ilmselt ei saa ta nüüd ka öösiti rahulikult magada.
Vaesekene.

Re: K: Amortide kohta

Postitatud: 08.11.2012 09:15
Postitas Zebra1188
urki
Mina isiklikult leian, et Sa oled lihtsalt paljud ära tüüdanud oma sääraste kommentaaridega.
Mõned on isegi (mina) Sind ignoreeritavate kasutajate hulka lisanud ja niisama Su kommentaare ei näe - need ei sisalda nagunii mingit asjalikku informatsiooni, millest võiks keegi midagi vajalikku välja lugeda.

mk3turbo
Iga mudelikaupatega tegelev ettevõte meie Maal pakub õlisid suhteliselt sarnaste hindadega, umbes sama hind tuleb ka kuskilt mujalt tellides :roll:

Re: K: Amortide kohta

Postitatud: 08.11.2012 09:50
Postitas mk3turbo
Seda ma ju eespool kirjutasin, et mujalt tellides on nende õlide hinnad sama või mõneljuhul isegi kallim!!! :)

Re: K: Amortide kohta

Postitatud: 08.11.2012 16:41
Postitas mk3turbo
Ja nagu ma aru saan, siis erinevad tootjad tähistavad oma õlisid erinevalt.
Kuidas selles vallas orjenteeruda???

Re: K: Amordid ja õlid

Postitatud: 08.11.2012 17:22
Postitas Zebra1188
Üldiselt on nii, et enamus tootjate amordi õlisid on 100-900 viskoossusega, teistel on jällegi samas asjad 5-100 ... üle 1000 on juba diferentsiaalide õlid.
Mida väiksem number, seda vedelam õli.

Re: K: Amordid ja õlid

Postitatud: 08.11.2012 20:36
Postitas lauri
Kui õli paksust tähistatakse WT (weight, raskus), siis jäta need õlid kõrvale. WT-tähised on igal tootjal erinevad ja keegi ei tea täpselt, kui viskoosne see õli siis ikkagi on. Kui õli viskoossus on näidatud ainult numbriga, siis on selleks ühikuks CST (centistokes). Vesi +20C kraadi juures on viskoossusega 1cst. Et asi segasem oleks, siis mõned tootjad on selle viskoossuse lõpust ühe nulli ära jätnud.

Amortides käib õli 100-900cst
Difrites käib õli 1000-10000cst (märgitakse ka tihti kilodes ehk 1k või 5k)

Mõistlik on teada oma auto soovituslikke õli viskoossusi, eriti amortide puhul, kus see sõltub ka amordikolvi aukude arvust ja suurusest. Difrite puhul olen mina viimased aastad reeglina 5k-5k-5k (ees-keskel-taga). Mudelite puhul jutt siis ainult silikoonõlidest.

Re: K: Amordid ja õlid

Postitatud: 08.11.2012 22:07
Postitas R0mm
Testid on näidanud, et ka cst tähistusega õlid on erinevatel tootjatel suuresti kõikuvate reaalsete väärtustega, seega kõrvale ei tasu midagi jätta, sest reaalselt ei saa erinevate tootjate (ja ka samade tootjate erinevaid partiisid) võrrelda, kuna nad ei ole samade omadustega. Olulisem oleks ehk leida üks mark, mida kasutada ja mille õlisid tundma õpid.

Re: K: Amordid ja õlid

Postitatud: 08.11.2012 22:16
Postitas mk3turbo
Kas on ka mingit vahet õli kvaliteedis, näiteks odavamahinnaga ja kallima hinnaga õlil, või on nii, et õli on õli maksab lihtsalt edasi müüa logo konkreetsel pudelil pudelil...??? :roll:
Kui on vahe, siis mida soovitate ja millest eemale hoida?

Re: K: Amordid ja õlid

Postitatud: 09.11.2012 16:16
Postitas R0mm
silikoon on ikka vast silikoon ja hind sõltub enamasti kogusest ja mingil määral ka tootjast.

Re: K: Amordid ja õlid

Postitatud: 09.11.2012 16:35
Postitas RandoM
Kindlasti mingil määral ka sellest kas purgis olev õli vastab märgistusele või on ligikaudu indikatiivne. Kyosho oli minuteada pedantselt täpne oma õlide vastavusega (erinevus võibolla +-10 cpt ühikut), samas kui mõni teine tootja võis nt 600cpt purki juba peaaegu 700 cpt õli pakendada...

See info on umbes 4-5 aastat vana, tänaseid seise ei tea, aga ju põhitõed (maksad selle eest, mille saad) ikka kehtivad.

Re: K: Amordid ja õlid

Postitatud: 12.11.2012 16:36
Postitas heiks
niipalju veel hindadest et losi 6 purgine komplekt usa amainhobbiest maksab koos saatmisega soome 18.- eurot nii et liitke ja lahutage kuidas tahate on purgi hind 3.-eurot,yks purk saadetuna soome 3.6.-eurot.kui on aega oodata tellimust siis saab kindlasti odavamalt kui eu riikidest. 8)

Re: K: Amordid ja õlid

Postitatud: 12.11.2012 17:23
Postitas kaits
heiks kirjutas:niipalju veel hindadest et losi 6 purgine komplekt usa amainhobbiest maksab koos saatmisega soome 18.- eurot nii et liitke ja lahutage kuidas tahate on purgi hind 3.-eurot,yks purk saadetuna soome 3.6.-eurot.kui on aega oodata tellimust siis saab kindlasti odavamalt kui eu riikidest. 8)
Vedelike transport USA->EU võib osutuda keerukaks. Aga erand kinnitab reeglit, nagu alati.

Re: K: Amordid ja õlid

Postitatud: 12.11.2012 17:58
Postitas GTR 3.0
kaits kirjutas:
heiks kirjutas:niipalju veel hindadest et losi 6 purgine komplekt usa amainhobbiest maksab koos saatmisega soome 18.- eurot nii et liitke ja lahutage kuidas tahate on purgi hind 3.-eurot,yks purk saadetuna soome 3.6.-eurot.kui on aega oodata tellimust siis saab kindlasti odavamalt kui eu riikidest. 8)
Vedelike transport USA->EU võib osutuda keerukaks. Aga erand kinnitab reeglit, nagu alati.

Amainist õlisid mitu korda tellinud, mingit probla pole olnud.

Re: K: Amordid ja õlid

Postitatud: 12.11.2012 21:41
Postitas R0mm
Mina väidan, et Eestist saab soodsamalt selle 6-paki. Tükihinnaks tuleb Eestist ostes 3,80€ mis sisaldab muuhulgas käibemaksu. Amainhobbiesist EESTISSE tellides tuleb hetke valuutakurssidega sama asi hinnaga (kaup 20,5$+post 10+$) 24€ ehk ca 4€ purk ja kuna 24€ on üle tollipiiri, siis tuleb lisada sellele väljamaisele hinnale veel 20% käibemaksu. No ei tule ju soodsam, isegi ilma maksudeta ei tule soodsam.

sry, topeltpost, kes oskab, kustutab eelmise ära.

Re: K: Amordid ja õlid

Postitatud: 12.11.2012 23:07
Postitas ollo
Õlidega on üks lihtne tõde - kasuta AINULT ühe tootja õlisid. Sügavalt savi, kas skaala on Cst või Wt või minupärast kasvõi WTFUP, igal juhul on eri tootjate sama numbriga õlidel vahed sees ja ainus võimalus olla kindel, et väiksema numbriga vedelik on ka tegelikult vedelam (ja suurema numbriga paksem) on see, kui nad tulevad samalt tootjalt. Tegelikult on teine võimalus ka - laboris üle mõõta, aga see on enamuse normaalsete inimeste jaoks kättesaamatu ja mõttetult töömahukas variant.