1. leht 1-st

Brushless mootori jahutamine

Postitatud: 18.05.2013 14:26
Postitas Tiiger
Probleem seisneb selles, et soojade ilmadega läheb mootor peale lühikest sõitu väga kuumaks. Kasutan HPI brushless süsteemi. Tahaksin kogenumatelt ja targematelt nõu küsida mida teha, et mootor püsiks normaalse temperatuuri juures ka soojade ilmadega, sest sügisel kui ilmad oli külmemad oli ka mootori temperatuur normaalne.

Re: Brushless mootori jahutamine

Postitatud: 18.05.2013 15:36
Postitas heiks
proovi ylekannet muuta algatuseks.pinjonit

Re: Brushless mootori jahutamine

Postitatud: 18.05.2013 16:39
Postitas tennu
Ventilaatori kasutamine aitaks ka.

Re: Brushless mootori jahutamine

Postitatud: 18.05.2013 23:25
Postitas R0mm
Ventikas ka abiks, aga eelkõige peaks siiski ülekande paika ajama. Proovi vähemahambalist pinionit. Mootor ei tohiks üle 70 kraadi kuumaks minna.

Re: Brushless mootori jahutamine

Postitatud: 19.05.2013 12:59
Postitas Tiiger
Oleksin huvitatud mõnest heast ventilaatorist mootorile. Kui kellelgi on midagi pakkuda, võib seda teha nii teema alla kui ka privaatsõnumina saata.

Re: Brushless mootori jahutamine

Postitatud: 19.05.2013 16:27
Postitas lauri
Mis temperatuurini mootor kuumeneb? Kui tempgun'i käepärast pole, siis näpuga katsudes - kas saad mõne sekundi näppu vastas hoida (tavapärase inimese puhul ehk nii 55-65C)?

Välistemperatuur ei tohiks mootori kuumenemist nii palju muuta, pigem põhjus milleski muus. Äkki sõidad nüüd võimekama akuga? Või sõidad lihtsalt järjest pikemalt? Kas ülekanne ja veermik liigub vabalt, ei poo kuskilt?

Ka hakkab seletematult üle kuumenema mootor, mille magnetid on nõrgenenud, tavapäraselt ülekuumenemise tõttu. Ehk kui magnetid üle 90-110C lähevad, nõrgeneb nende magnetväli ning edaspidi mootor hakkab töötama madalama kasuteguriga >> kuumeneb rohkem.

Re: Brushless mootori jahutamine

Postitatud: 19.05.2013 18:28
Postitas Tiiger
Mõne sekundi saan ikka mootoril näppu vastas hoida. Mootor on peaaegu täiesti uus umbes 20 tsüklit sõitnud, pinion on sama mis originaalis oli. Olen sõitnud pidevalt ühe ja sama akuga. Enne kasutasin brushed süsteemi ja olen brushless süsteemide puhul veel suhteliselt võhik. Kas see on siis normaalne ja brushless mootori puhul tavaline, et ta läheb suhteliselt kuumaks? Proovisin, et kui mulle tundub, et mootor on liiga kuum suudan enne kõrvetamist mootoril näppu vastas hoida umbes 5 sekundit. Mis temperatuur on brushless mootori puhul normaalne? Mis temperatuurile tavaliselt võistlusmudelitel mootorid lähevad ja kas neil kasutatakse lisa jahutus, näiteks ventilaatorit? Tänud kõigile, kes on viitsinud vastata ja vastavad. :D

Re: Brushless mootori jahutamine

Postitatud: 19.05.2013 18:52
Postitas heiks
pead ikka alustama öige ylekande leidmisega,

Re: Brushless mootori jahutamine

Postitatud: 19.05.2013 23:16
Postitas lauri
Tiiger kirjutas:Mõne sekundi saan ikka mootoril näppu vastas hoida. Mootor on peaaegu täiesti uus umbes 20 tsüklit sõitnud, pinion on sama mis originaalis oli. Olen sõitnud pidevalt ühe ja sama akuga. Enne kasutasin brushed süsteemi ja olen brushless süsteemide puhul veel suhteliselt võhik. Kas see on siis normaalne ja brushless mootori puhul tavaline, et ta läheb suhteliselt kuumaks? Proovisin, et kui mulle tundub, et mootor on liiga kuum suudan enne kõrvetamist mootoril näppu vastas hoida umbes 5 sekundit. Mis temperatuur on brushless mootori puhul normaalne? Mis temperatuurile tavaliselt võistlusmudelitel mootorid lähevad ja kas neil kasutatakse lisa jahutus, näiteks ventilaatorit? Tänud kõigile, kes on viitsinud vastata ja vastavad. :D
See ei kõla liiga kuumalt. Ebatäpse hinnangu järgi on sellisel juhul mootori temperatuur näiteks +60C mis on täiesti ok. Üle 75C ei tasuks väga lasta, aga siis on see juba nii tuline et näppu üle sekundi küll vastas ei hoia.

Mootori temperatuuri vähendab ülekande aeglustamine ehk kõige lihtsam oleks hamba võrra väiksem pinjon-hammasratas mootori võlli külge panna. Aeglasem ülekanne vähendab mootori võimust ja seeläbi ka kuumeneb vähem.

Re: Brushless mootori jahutamine

Postitatud: 19.05.2013 23:21
Postitas R0mm
Praegu just ütlesid, et vahetasid mootorit, aga ülekande jätsid samask, ehk siis teisisõnu on sul ülekanne jumalast paigast ära. ilmselt on see BL mootor oluliselt kiirem kui varasem harjadeta mootor? Järelikult on ka oluliselt väiksemat pinionit vaja. Sõltub mudeli peaülekandest ka, aga näiteks 10,5t mootoriga läheb TLR22 bagile 24t pinion. Ei tea mis mudel sul on, aga ma pole ühelgi tagaveolisel küll ventikat näinud. Ventikad enamasti viimse piirini viidud kiiretel touringmudelitel.

Re: Brushless mootori jahutamine

Postitatud: 20.05.2013 13:47
Postitas Tiiger
Mul oli veidi halb sõnastus. Enne sõitsin teise masinaga millel oli brushed süsteem. Nüüd ostsin Hpi Savage XS-i millel on brushless süsteem. Kas Hpi Savage XS-ga saab Eestis kuskil võistlustel ka osaleda?

Re: Brushless mootori jahutamine

Postitatud: 20.05.2013 14:49
Postitas tony012
Järgmine võistlus Luigel on 15. Juuni...

Klass open, oled oodatud...

Re: Brushless mootori jahutamine

Postitatud: 08.11.2013 16:17
Postitas olevait
Hei,

Saan aru et see oli Sinu esimene tõsisem RC? Oleksin tänulik kui jagaksid oma kogemusi ja muljeid kuna kogun hoogu et sama mudel (Savage XS) osta. Välismaiste arvustuste põhjal peaks hea komplekt olema igale pinnasele. Kas kuuma mootori teema mida arutati on probleemiks olnud või pigem tegu mudeli eripäraga? Kas kasutad autot originaal seades või oled midagi parendanud? Kuidas erinevatel radadel (maastik, liiv, lumi, siserada/vaip) hakkama saab ehk kas pakun fun-i? Kas jõudsid võistlustel ka osaleda? Kustkohast auto ostsid ning mis akuga sõidad?

Tänud ette