Elektriauto peab vedama 2 või 3kg - KUIDAS - PALUN ABI :)

Üldine off-road autode arutelu

Moderaator: petrolhead

Vasta
Robert Rivik
Postitusi: 147
Liitunud: 23.07.2015 19:39

Elektriauto peab vedama 2 või 3kg - KUIDAS - PALUN ABI :)

Postitus Postitas Robert Rivik » 21.09.2015 20:43

Tere!

VASARAT EI PEA VEDAMA, muudatus...ainult ketas ja oda ehk oda 800g ja ketas 2kg + autole mingi kinnitus max 1kg - KOKKU 3kg vedada.

Soovin tellida või panna kokku auto, mis on suuteline vedama oda ja ketast niidetud väljakul, kus saab kergejõustiku võistlusi pidada. Auto on selle jaoks, et pärast katset sõita maandunud oda/ketta/vasara juurde, seal paneb sportlase tulemuse mõõtja lennuvahendi auto peale/järgi ja siis sõidab see auto 60-85m tagasi sinna, kust see oda/ketaslendu sai pandud sportlase poolt.

Mul on mõned küsimused:

1. Mis skaalas võiks auto olla? London 2012 OM-il oli 1:4 skaalas Mini Cooperid. Ilmselgelt 1:4 skaalat ma otsima ei hakka, kuid mõtlesin 1:8 skaala peale.

2. Mis tüüpi võiks auto olla? Mulle tunduvad mõistlikud buggyd/monster truckid.

4. Millised rehvid autole alla panna, et ka vihmaga esemed ära veaks? ( Esemeid vean ainult ühe korraga) Kas teha ise monsteri rehvidest boldite ja seibidega hästi haakuvad mururehvid?

5. Kas auto peaks olema kindlasti brushless mootor+Lipo aku?
Ma arvan, et probleem tekib selles, et mul hakkab akusid väheks jääma. Kas on mõtet osta kiirlaadijaid või pigem rohkem akusid?

Auto peab sõitma staadioni murul umbes 15 km/h.

Võib-olla keegi oskab soovitada mingit kindlat RC autot ülalpool toodud soovidele :)

Kõik õpetused on teretulnud :)


Tänud
Robert
Viimati muutis Robert Rivik, 22.09.2015 09:18, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
harg
Postitusi: 467
Liitunud: 07.02.2006 20:17

Re: Elektriauto peab vedama 7,3kg - KUIDAS - PALUN ABI :)

Postitus Postitas harg » 21.09.2015 21:19

Robert Rivik kirjutas: Soovin tellida või panna kokku auto, mis on suuteline vedama oda, ketast ja vasarat niidetud väljakul, kus saab kergejõustiku võistlusi pidada. Auto on selle jaoks, et pärast katset sõita maandunud oda/ketta/vasara juurde, seal paneb sportlase tulemuse mõõtja lennuvahendi auto peale/järgi ja siis sõidab see auto 60-85m tagasi sinna, kust see oda/ketas/vasar lendu sai pandud sportlase poolt.

Mul on mõned küsimused:

1. Mis skaalas võiks auto olla? London 2012 OM-il oli 1:4 skaalas Mini Cooperid. Ilmselgelt 1:4 skaalat ma otsima ei hakka, kuid mõtlesin 1:8 skaala peale.
1:5, 1:8 jääb väikseks ja nõrgaks
Robert Rivik kirjutas: 2. Mis tüüpi võiks auto olla? Mulle tunduvad mõistlikud buggyd/monster truckid.
Short Cource , seline näiteks PS! Vaata seda kui potsensiaalst platvormi, mitte kui valmisasja. Sellele on ka elektri konversioon olemas.
Robert Rivik kirjutas: 3. Kuidas asju vedada?
Odaga tundub lihtne, teha lihtsalt mingi kinnitus ja veab ära. Ketas ja vasar on juba vähe raskemad. Mulle endale tuli mõttesse teha väikene järelkäru või siis lihtsalt osta JYSKist 30cm x 30 cm ja 20 cm kõrge karp, ja panna see autole taha lohisema.
Seljas! Mitte taga ega lükates ees.
Robert Rivik kirjutas: 4. Millised rehvid autole alla panna, et ka vihmaga esemed ära veaks? ( Esemeid vean ainult ühe korraga) Kas teha ise monsteri rehvidest boldite ja seibidega hästi haakuvad mururehvid?
Näidismudeli standardrehvid rattad on OK.
Robert Rivik kirjutas: 5. Kas auto peaks olema kindlasti brushless mootor+Lipo aku?
Ma arvan, et probleem tekib selles, et mul hakkab akusid väheks jääma. Kas on mõtet osta kiirlaadijaid või pigem rohkem akusid?
Ikka, LiPO ja brushless. PS! Kiirlaadija on alati abiks ja akusid kulub sinna max 4 x 2S kõvakestaga (siis on univresaalsed , et saab kasutada muudel mudelitel kui pole vaja oda/kuuloi/ketast vedada)
Robert Rivik kirjutas: Auto peab sõitma staadioni murul umbes 15 km/h.

Võib-olla keegi oskab soovitada mingit kindlat RC autot ülalpool toodud soovidele :)
Kõik õpetused on teretulnud :)
Ülekanne lahendab alati kiiruseprobleemi.

Ja kõike seda saab MCD-rc käest :)

Robert Rivik
Postitusi: 147
Liitunud: 23.07.2015 19:39

Re: Elektriauto peab vedama 7,3kg - KUIDAS - PALUN ABI :)

Postitus Postitas Robert Rivik » 21.09.2015 21:25

harg kirjutas:
Robert Rivik kirjutas: Soovin tellida või panna kokku auto, mis on suuteline vedama oda, ketast ja vasarat niidetud väljakul, kus saab kergejõustiku võistlusi pidada. Auto on selle jaoks, et pärast katset sõita maandunud oda/ketta/vasara juurde, seal paneb sportlase tulemuse mõõtja lennuvahendi auto peale/järgi ja siis sõidab see auto 60-85m tagasi sinna, kust see oda/ketas/vasar lendu sai pandud sportlase poolt.

Mul on mõned küsimused:

1. Mis skaalas võiks auto olla? London 2012 OM-il oli 1:4 skaalas Mini Cooperid. Ilmselgelt 1:4 skaalat ma otsima ei hakka, kuid mõtlesin 1:8 skaala peale.
1:5, 1:8 jääb väikseks ja nõrgaks
Robert Rivik kirjutas: 2. Mis tüüpi võiks auto olla? Mulle tunduvad mõistlikud buggyd/monster truckid.
Short Cource , seline näiteks PS! Vaata seda kui potsensiaalst platvormi, mitte kui valmisasja. Sellele on ka elektri konversioon olemas.
Robert Rivik kirjutas: 3. Kuidas asju vedada?
Odaga tundub lihtne, teha lihtsalt mingi kinnitus ja veab ära. Ketas ja vasar on juba vähe raskemad. Mulle endale tuli mõttesse teha väikene järelkäru või siis lihtsalt osta JYSKist 30cm x 30 cm ja 20 cm kõrge karp, ja panna see autole taha lohisema.
Seljas! Mitte taga ega lükates ees.
Robert Rivik kirjutas: 4. Millised rehvid autole alla panna, et ka vihmaga esemed ära veaks? ( Esemeid vean ainult ühe korraga) Kas teha ise monsteri rehvidest boldite ja seibidega hästi haakuvad mururehvid?
Näidismudeli standardrehvid rattad on OK.
Robert Rivik kirjutas: 5. Kas auto peaks olema kindlasti brushless mootor+Lipo aku?
Ma arvan, et probleem tekib selles, et mul hakkab akusid väheks jääma. Kas on mõtet osta kiirlaadijaid või pigem rohkem akusid?
Ikka, LiPO ja brushless. PS! Kiirlaadija on alati abiks ja akusid kulub sinna max 4 x 2S kõvakestaga (siis on univresaalsed , et saab kasutada muudel mudelitel kui pole vaja oda/kuuloi/ketast vedada)
Robert Rivik kirjutas: Auto peab sõitma staadioni murul umbes 15 km/h.

Võib-olla keegi oskab soovitada mingit kindlat RC autot ülalpool toodud soovidele :)
Kõik õpetused on teretulnud :)
Ülekanne lahendab alati kiiruseprobleemi.

Ja kõike seda saab MCD-rc käest :)

Tänud :)

Mõtlesin ise just 1:8 peale, et siis ei kulu nii palju akusid. 1:5 masin on juba 3-4x raskem vist.

Kasutaja avatar
harg
Postitusi: 467
Liitunud: 07.02.2006 20:17

Re: Elektriauto peab vedama 7,3kg - KUIDAS - PALUN ABI :)

Postitus Postitas harg » 21.09.2015 21:59

Robert Rivik kirjutas:Mõtlesin ise just 1:8 peale, et siis ei kulu nii palju akusid. 1:5 masin on juba 3-4x raskem vist.
ca 14kg tuleb ehk ära

PS! huvitav miks Londonis 1/8 skaalas inventarivedajat polnud?

PS!! Ma olen kusgail millalgi näinud HPI Savaget sama asja tegemas .

Robert Rivik
Postitusi: 147
Liitunud: 23.07.2015 19:39

Re: Elektriauto peab vedama 7,3kg - KUIDAS - PALUN ABI :)

Postitus Postitas Robert Rivik » 21.09.2015 22:09

harg kirjutas:
Robert Rivik kirjutas:Mõtlesin ise just 1:8 peale, et siis ei kulu nii palju akusid. 1:5 masin on juba 3-4x raskem vist.
ca 14kg tuleb ehk ära

PS! huvitav miks Londonis 1/8 skaalas inventarivedajat polnud?

PS!! Ma olen kusgail millalgi näinud HPI Savaget sama asja tegemas .

Londonis olid vist 1/4 skaalas Mini Cooperid. Samas olid nad ise parajad lahmakad ja väga võimsad mootorid vist ei olnud. Ma võtaks väiksema masina, võimsama mootoriga ja haakuvamate rehvidega. Ma ei taha väga palju raha kulutada lihtsalt. 1/5 skaalas elektrikas on vist ise päris kallis juba ja akud juurde läheb juba ulmeks?

Kasutaja avatar
OnuEnn
Postitusi: 269
Liitunud: 14.09.2012 09:10
Asukoht: Rakvere
Been thanked: 3 korda

Re: Elektriauto peab vedama 7,3kg - KUIDAS - PALUN ABI :)

Postitus Postitas OnuEnn » 21.09.2015 22:39

Harg vastas küsimustele juba ära :)
1/8 Savagel jõudu küll, kuid põhiline probleem on selle jõu maakera külge rakendamisega.
Savage X 4.6'l on jõudu 4hp ja Flux'il isegi rohkem. ( Saurix'is kartidel 6hp )
Kuid autot käega kinni hoides, ei liigu see kuhugi ja ega tiri ka kõvasti. Ta liiga kerge. Kratsib niisama.
Soovitan siiski vaadata 1/5 maailma poole ja parim lahendaja kindlasti MCD-rc (Y)

Robert Rivik
Postitusi: 147
Liitunud: 23.07.2015 19:39

Re: Elektriauto peab vedama 7,3kg - KUIDAS - PALUN ABI :)

Postitus Postitas Robert Rivik » 22.09.2015 07:11

OnuEnn kirjutas:Harg vastas küsimustele juba ära :)
1/8 Savagel jõudu küll, kuid põhiline probleem on selle jõu maakera külge rakendamisega.
Savage X 4.6'l on jõudu 4hp ja Flux'il isegi rohkem. ( Saurix'is kartidel 6hp )
Kuid autot käega kinni hoides, ei liigu see kuhugi ja ega tiri ka kõvasti. Ta liiga kerge. Kratsib niisama.
Soovitan siiski vaadata 1/5 maailma poole ja parim lahendaja kindlasti MCD-rc (Y)
Vaatasin sealseid hinnakirja. Ei ütle, et nende autode kohta kallis, sest ma ei tea, kui head need autod on, ilmselt ikka on, kuid minu jaoks pisut kallid. Akud lähevad ka juurde ju :( Kas mul ei oleks võimalik saada odavamalt hakkama tellides Hobbykingist 1:8 buggy 230€ eest, võtta soodsaid akusid 12tk juurde ehk kokku 230€ lisaks veel. Võtta veel 2 laadijat ehk veel 100€ juurde ja valmis ta ongi. Mõned spur gearid ja muud kulumaterjalid ka 100€ eeest ja saaks laias laastus 600€ eest asja sõitma kui ise mingi väike järelkäru teha 50€-ga.

Lihtsalt rahakott ei võimalda :(

Kasutaja avatar
harg
Postitusi: 467
Liitunud: 07.02.2006 20:17

Re: Elektriauto peab vedama 7,3kg - KUIDAS - PALUN ABI :)

Postitus Postitas harg » 22.09.2015 07:15

Robert Rivik kirjutas:
OnuEnn kirjutas:Harg vastas küsimustele juba ära :)
1/8 Savagel jõudu küll, kuid põhiline probleem on selle jõu maakera külge rakendamisega.
Savage X 4.6'l on jõudu 4hp ja Flux'il isegi rohkem. ( Saurix'is kartidel 6hp )
Kuid autot käega kinni hoides, ei liigu see kuhugi ja ega tiri ka kõvasti. Ta liiga kerge. Kratsib niisama.
Soovitan siiski vaadata 1/5 maailma poole ja parim lahendaja kindlasti MCD-rc (Y)
Vaatasin sealseid hinnakirja. Ei ütle, et nende autode kohta kallis, sest ma ei tea, kui head need autod on, ilmselt ikka on, kuid minu jaoks pisut kallid. Akud lähevad ka juurde ju :( Kas mul ei oleks võimalik saada odavamalt hakkama tellides Hobbykingist 1:8 buggy 230€ eest, võtta soodsaid akusid 12tk juurde ehk kokku 230€ lisaks veel. Võtta veel 2 laadijat ehk veel 100€ juurde ja valmis ta ongi. Mõned spur gearid ja muud kulumaterjalid ka 100€ eeest ja saaks laias laastus 600€ eest asja sõitma kui ise mingi väike järelkäru teha 50€-ga.

Lihtsalt rahakott ei võimalda :(
Ja peedist (sellisest suurest) teed oma Elektroloxi pesumasinale trumli.???
Jätkaks PS'ga ja siis selgub kas olemasolevasse eelarvesse mahub 1/5 skaalas elektronidega toidetud MCD sisse või mitte. Maaletoojatel ja margiesindustel on ju ometigi varrukad, kus nii mõndagi sees :)

Robert Rivik
Postitusi: 147
Liitunud: 23.07.2015 19:39

Re: Elektriauto peab vedama 2 või 3kg - KUIDAS - PALUN ABI :

Postitus Postitas Robert Rivik » 22.09.2015 09:19

VASARAT EI PEA VEDAMA, muudatus...ainult ketas ja oda ehk oda 800g ja ketas 2kg + autole mingi kinnitus max 1kg - KOKKU 3kg vedada.

Kasutaja avatar
OnuEnn
Postitusi: 269
Liitunud: 14.09.2012 09:10
Asukoht: Rakvere
Been thanked: 3 korda

Re: Elektriauto peab vedama 2 või 3kg - KUIDAS - PALUN ABI :

Postitus Postitas OnuEnn » 22.09.2015 09:33

Siis on ju lihtne :)
viewtopic.php?f=5&t=9529

Robert Rivik
Postitusi: 147
Liitunud: 23.07.2015 19:39

Re: Elektriauto peab vedama 2 või 3kg - KUIDAS - PALUN ABI :

Postitus Postitas Robert Rivik » 22.09.2015 09:37

OnuEnn kirjutas:Siis on ju lihtne :)
viewtopic.php?f=5&t=9529
Kuna sain teada, et auto peab vedama põhimõtteliselt max 3kg, siis minu hinnapiirid tõmbusid kohe madalamale. See FLUX tundub ülihea pill küll, aga eeldan, et ega see hind väga palju madalam uue hinnast ei ole, sest auto tundub ikkagi päris uus endiselt.

Kasutaja avatar
OnuEnn
Postitusi: 269
Liitunud: 14.09.2012 09:10
Asukoht: Rakvere
Been thanked: 3 korda

Re: Elektriauto peab vedama 2 või 3kg - KUIDAS - PALUN ABI :

Postitus Postitas OnuEnn » 22.09.2015 09:49

Robert Rivik kirjutas:
OnuEnn kirjutas:Siis on ju lihtne :)
viewtopic.php?f=5&t=9529
Kuna sain teada, et auto peab vedama põhimõtteliselt max 3kg, siis minu hinnapiirid tõmbusid kohe madalamale. See FLUX tundub ülihea pill küll, aga eeldan, et ega see hind väga palju madalam uue hinnast ei ole, sest auto tundub ikkagi päris uus endiselt.
Uuena on see auto 800€
Traxxas E-Revo siis Mis uuena maksab 579€ koos NiMh akudega
http://www.rc-est.ee/catalog/product_in ... 3d2627a513
See harjadega vers ja kannatab ka natuke niiskust.

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: Elektriauto peab vedama 2 või 3kg - KUIDAS - PALUN ABI :

Postitus Postitas tony012 » 22.09.2015 10:06

Selle ketta ja oda veavad ära kõik 1/8 autod. Su probleem on seal, et kui asetad lödide amortidega kõrge auto katusele 2 kg ketta, siis võib see ka ümber minna järsu manöövriga... Ilmselt on asjade äravedamine väljakult effektne ja võistlusele lisaväärtust andev ainult siis, kui see toimib ilma igasuguse tõrketa. Autoks sobib truggy veermik, sellele tuleb alla panna võimalikult suured monstertruck rattad ja minumeelest tuleks amordid asendada pulkadega, ehk vedrustus jäigaks. Minimaalne pehmendus peaks tulema paksudest rehvidest.

Teine probleem võib tekkida levi kohal... Teoreetiliselt levivad kõik puldid 100m+ aga reaalsus on selline: spordirajatised on suhteliselt tehnikat täis ja igasugune lisaelektroonika maa sees ja õhus ja palju raadiolevi pärsivad kindlasti levi ulatus. Kindlasti peaks vaatama kvaliteetse raadiosüsteemi suunas, vbolla peaks valima 40MHz sagedusega süsteemi.
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

Robert Rivik
Postitusi: 147
Liitunud: 23.07.2015 19:39

Re: Elektriauto peab vedama 2 või 3kg - KUIDAS - PALUN ABI :

Postitus Postitas Robert Rivik » 22.09.2015 11:42

tony012 kirjutas:Selle ketta ja oda veavad ära kõik 1/8 autod. Su probleem on seal, et kui asetad lödide amortidega kõrge auto katusele 2 kg ketta, siis võib see ka ümber minna järsu manöövriga... Ilmselt on asjade äravedamine väljakult effektne ja võistlusele lisaväärtust andev ainult siis, kui see toimib ilma igasuguse tõrketa. Autoks sobib truggy veermik, sellele tuleb alla panna võimalikult suured monstertruck rattad ja minumeelest tuleks amordid asendada pulkadega, ehk vedrustus jäigaks. Minimaalne pehmendus peaks tulema paksudest rehvidest.

Teine probleem võib tekkida levi kohal... Teoreetiliselt levivad kõik puldid 100m+ aga reaalsus on selline: spordirajatised on suhteliselt tehnikat täis ja igasugune lisaelektroonika maa sees ja õhus ja palju raadiolevi pärsivad kindlasti levi ulatus. Kindlasti peaks vaatama kvaliteetse raadiosüsteemi suunas, vbolla peaks valima 40MHz sagedusega süsteemi.
Kas 40MHz süsteemi kasutavad vähemad seadmed, et seal on levi parem?
Mis nendest arvad? Tahaks soodsalt hakkama saada :D
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=76720
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=73991

eikeikeik
Postitusi: 344
Liitunud: 28.08.2013 13:35

Re: Elektriauto peab vedama 2 või 3kg - KUIDAS - PALUN ABI :

Postitus Postitas eikeikeik » 22.09.2015 20:39

Näh, ütlen ka sõna sekka, ei ole küll väga süvenenud maksumustesse ja asjadesse, aga laiendaks natuke mõttemaailma, et kui palju maksavad igasugused invakärud ja nö. golfiautode laadsed aparaadid. Ehk isegi elektrimootoriga tõukerattast (scooter) arendada. Ehk kasutada olemasolevaid seadmed veeremina, mis on valmis tehtud ja mõeldud reeglina isegi inimeste vedamiseks, et lihtsalt manipulaatorid ja käsijuhtimise elemendid tuleks servodega lahendada-asendada ja oleks vähem leiutamist. Ratasteks ostad poest aiakäru rattad või muu sarnase alternatiivi kui originaalid ei sobi vms.

Kasutades mudelautot, siis on esimene mõistlik liigutus loobuda amortidest ja vedrustusest ning asendada näiteks kummipatjadega. Aparaat küll põrkab pisut rohkem konarustel, aga kiirus ei ole samuti meeletu ja lisaraskus kukil (võimaikult madalal) hoiab asja siiski püsti ja veeremas.

Sinu soovitud seadme puhul on primaarne edasi tagsi liikumine ja vähesel määral pööramine. Mingit slaalomit ja vigursõitu ei ole ju vaja. Isegi 4 ratta vedu ei ole oluline. Ja kahe telje vahel mingi alus vasara või ketta asetamiseks ja otstesse oda (õnge) toetamise U-d. Krõpsupaelaga saab oda kinni fikseerida igaks juhuks ja ongi asi ants. Põhimõtteliselt kinnitad kaks telge vineer plaadile, üks neist pisut keerab ka nagu hobusevankril jäik telg ja peale paned tavalise 12V auto aku või mõne pisema ja servoga lahendad labaselt edasi tagasi liikumise, et servo liigutab näiteks reostaati (ei ole vaja soetada hullult elektroonikat) ja saadki üdini robustse ja lihtsa kontsruktsioni ja võid kardulaid ka põllult koju tassida või seeni metsast.

Sellel seadmel ei ole sul vaja ei diferentsiaale ega muud udupeent tehnoloogiat, isegi vedav telg võib olla jäik ja ilma differentsiaalita aga samas auto baasil lahendus oleks muidugi edev :)

Edu nuputamisel, aga liiga keeruliseks ei ole mõtet ka lihtsat asja mõelda.

Natuke OT, aga kui oda on autole pandud, siis ma üritaks ikka kedagi sinna odaotsa ka ajada, näiteks mõõtjat-kohtunikku, ai kus saaks naerda. Sorri käivad sellised patused mõtted vahest. :)

Hannes

Robert Rivik
Postitusi: 147
Liitunud: 23.07.2015 19:39

Re: Elektriauto peab vedama 2 või 3kg - KUIDAS - PALUN ABI :

Postitus Postitas Robert Rivik » 22.09.2015 21:02

eikeikeik kirjutas:Näh, ütlen ka sõna sekka, ei ole küll väga süvenenud maksumustesse ja asjadesse, aga laiendaks natuke mõttemaailma, et kui palju maksavad igasugused invakärud ja nö. golfiautode laadsed aparaadid. Ehk isegi elektrimootoriga tõukerattast (scooter) arendada. Ehk kasutada olemasolevaid seadmed veeremina, mis on valmis tehtud ja mõeldud reeglina isegi inimeste vedamiseks, et lihtsalt manipulaatorid ja käsijuhtimise elemendid tuleks servodega lahendada-asendada ja oleks vähem leiutamist. Ratasteks ostad poest aiakäru rattad või muu sarnase alternatiivi kui originaalid ei sobi vms.

Kasutades mudelautot, siis on esimene mõistlik liigutus loobuda amortidest ja vedrustusest ning asendada näiteks kummipatjadega. Aparaat küll põrkab pisut rohkem konarustel, aga kiirus ei ole samuti meeletu ja lisaraskus kukil (võimaikult madalal) hoiab asja siiski püsti ja veeremas.

Sinu soovitud seadme puhul on primaarne edasi tagsi liikumine ja vähesel määral pööramine. Mingit slaalomit ja vigursõitu ei ole ju vaja. Isegi 4 ratta vedu ei ole oluline. Ja kahe telje vahel mingi alus vasara või ketta asetamiseks ja otstesse oda (õnge) toetamise U-d. Krõpsupaelaga saab oda kinni fikseerida igaks juhuks ja ongi asi ants. Põhimõtteliselt kinnitad kaks telge vineer plaadile, üks neist pisut keerab ka nagu hobusevankril jäik telg ja peale paned tavalise 12V auto aku või mõne pisema ja servoga lahendad labaselt edasi tagasi liikumise, et servo liigutab näiteks reostaati (ei ole vaja soetada hullult elektroonikat) ja saadki üdini robustse ja lihtsa kontsruktsioni ja võid kardulaid ka põllult koju tassida või seeni metsast.

Sellel seadmel ei ole sul vaja ei diferentsiaale ega muud udupeent tehnoloogiat, isegi vedav telg võib olla jäik ja ilma differentsiaalita aga samas auto baasil lahendus oleks muidugi edev :)

Edu nuputamisel, aga liiga keeruliseks ei ole mõtet ka lihtsat asja mõelda.

Natuke OT, aga kui oda on autole pandud, siis ma üritaks ikka kedagi sinna odaotsa ka ajada, näiteks mõõtjat-kohtunikku, ai kus saaks naerda. Sorri käivad sellised patused mõtted vahest. :)

Hannes
Tänud abi eest ja viimase mõttetera eest :D :)

eikeikeik
Postitusi: 344
Liitunud: 28.08.2013 13:35

Re: Elektriauto peab vedama 2 või 3kg - KUIDAS - PALUN ABI :

Postitus Postitas eikeikeik » 22.09.2015 21:05

Veel üks võimalus

http://www.soov.ee/tartumaa/Laste_elekt ... m?ca=1&w=3
http://pood.automaailm.ee/est/vabaaja_k ... /pegperego

Laste elektriautod, aga nende peamine häda on kiirus, et ohutuse tagamiseks on nede kiirused üsna nigelad aga arendamiseks hea soodne alus ja ajamid on ka peal ja ülekanded. Kunagi oli enda lastel ka mingi sarnane isend, sellega ikka painutati kahekesi nii et ragin taga kuni ülekande hammakad otsad andsid. Peale panin nn. paadiaku ja seda akut ei suudetud tühjaks sõita päevaga. Sibli sellisele kiirust juurde ja paar servot askeldama ja on suht soliidne lahendus. Murul liikumiseks peaks piisama kui on peal paadi-autoaku. See annab piisava lisaraskuse, et ratastel oleks pidamist.
Sellise lahenduse puhul pead jälgima, et baasmudelil olks vedavad mõlemad tagumised rattad!

Üks lihtne kiiruse saavutamise variant oleks ilmselt kaks akut ehk 24 V aga ....

Jälle Hannes.

Robert Rivik
Postitusi: 147
Liitunud: 23.07.2015 19:39

Re: Elektriauto peab vedama 2 või 3kg - KUIDAS - PALUN ABI :

Postitus Postitas Robert Rivik » 22.09.2015 22:46

eikeikeik kirjutas:Veel üks võimalus

http://www.soov.ee/tartumaa/Laste_elekt ... m?ca=1&w=3
http://pood.automaailm.ee/est/vabaaja_k ... /pegperego

Laste elektriautod, aga nende peamine häda on kiirus, et ohutuse tagamiseks on nede kiirused üsna nigelad aga arendamiseks hea soodne alus ja ajamid on ka peal ja ülekanded. Kunagi oli enda lastel ka mingi sarnane isend, sellega ikka painutati kahekesi nii et ragin taga kuni ülekande hammakad otsad andsid. Peale panin nn. paadiaku ja seda akut ei suudetud tühjaks sõita päevaga. Sibli sellisele kiirust juurde ja paar servot askeldama ja on suht soliidne lahendus. Murul liikumiseks peaks piisama kui on peal paadi-autoaku. See annab piisava lisaraskuse, et ratastel oleks pidamist.
Sellise lahenduse puhul pead jälgima, et baasmudelil olks vedavad mõlemad tagumised rattad!

Üks lihtne kiiruse saavutamise variant oleks ilmselt kaks akut ehk 24 V aga ....

Jälle Hannes.
See oleks väga huvitav lahendus, kuid ma pean tegema sellise masina, mida on lihtne transportida ühest kohast teiste. Mulle tundub, et jään olemasolevate masinate juurde, mõlemad on 1:10 buggyd. Panen vähemalt 110mm rattad alla, mingid ogad rehvidele külge, peale panen väikese kasti, kuhu oda kinnitub ja ketas sisse istub ilusti. Proovisin täna autoga sõita märja muru peal ja 2kg-ne ketas auto katusel, ja liikus vabalt, proovisin 2-veolisega, ilma ogakummideta ja lippas küll :)
Akusid pean vist hunniku juurde võtma ainult.

eikeikeik
Postitusi: 344
Liitunud: 28.08.2013 13:35

Re: Elektriauto peab vedama 2 või 3kg - KUIDAS - PALUN ABI :

Postitus Postitas eikeikeik » 23.09.2015 08:39

No sellisel juhul on ilmselt mõistlik panna lihtsalt aeglasem ülekanne, siis ei lähe nii palju aku resurssi raisku kiirendamisel ja kuna see kiirendamine ei ole prioriteet siis on mootoril kergem vedada ja rallit ei ole ka vaja teha. Katse-eksituse meetod on jah tõhusam - empiiriline meetod :)

Hea oleks siis muidugi, kui taga oleks hammasdiffer, et kuuldiffriga võib mingil hetkel (kui hooldusega oled laisk olnud) juhtuda see, et hakkab läbi libisema.

Mururehv oleks ilmselt mõistlik ja kindel valik.

Seda lasteauto projekti soovitades arvasingi, et tiba tülikas on kaasa vedada üritustele.

Hannes

Robert Rivik
Postitusi: 147
Liitunud: 23.07.2015 19:39

Re: Elektriauto peab vedama 2 või 3kg - KUIDAS - PALUN ABI :

Postitus Postitas Robert Rivik » 23.09.2015 09:03

eikeikeik kirjutas:No sellisel juhul on ilmselt mõistlik panna lihtsalt aeglasem ülekanne, siis ei lähe nii palju aku resurssi raisku kiirendamisel ja kuna see kiirendamine ei ole prioriteet siis on mootoril kergem vedada ja rallit ei ole ka vaja teha. Katse-eksituse meetod on jah tõhusam - empiiriline meetod :)

Hea oleks siis muidugi, kui taga oleks hammasdiffer, et kuuldiffriga võib mingil hetkel (kui hooldusega oled laisk olnud) juhtuda see, et hakkab läbi libisema.

Mururehv oleks ilmselt mõistlik ja kindel valik.

Seda lasteauto projekti soovitades arvasingi, et tiba tülikas on kaasa vedada üritustele.

Hannes

Ei tea, kas nendest ratastest saab üldse ise mingeid mururehve teha. (http://www.ebay.com/itm/4pcs-set-1-8-Of ... 3aa9a56348)
Kummiosa on nii õhuke, et ainult kummide sisse bolt-seib-seib-mutter ei lähe, peab selle sama komplekti panema läbi selle ratta plastiku osa ka (selle plastiku osa, mida kumm katab).

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: Elektriauto peab vedama 2 või 3kg - KUIDAS - PALUN ABI :

Postitus Postitas tony012 » 23.09.2015 09:43

No niisuguseid rattaid ei pea küll ebayst ostma... Tule HOBIzone ja ma annan tasuta võidusõidukõlbmatuks sõidetud rattad...

Küll aga on nende rataste kinnitushex 17mm ja mina ei tea, mis hex su 1/10 autol on... Tavalisekt vist 12mm...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

Vasta