No esiteks tundub, et tegemist on internetikaubamajast soodsalt müüdava-saadava autoga. Seega tuleks ka varuosi internetist otsida sest ilmselt Eestis nö. maaletoojat vist ei ole või vastavat varuosaladu. Kui internetist ei taha otsida ja osta, siis tuleb tegeleda käsitööga.
Esiteks: spur läheb siledaks, kui mootor on lahti ja nihkub spurrist eemale, teine variant on sellisel juhul veel, et spurri võllil on laagrid niiiiiiii läbi, et võll koos spurriga logiseb nagu tallejalg ja jälle läheb spurr siledaks.
Vaadates exploded view pilti
http://mms.tiger.tw/upload/upload_file/ ... JD7233.pdf , siis võistlusautodel selliseid spurre ei tea, aga tundub, et teatava käsitööga on võimalik modifitseerida mõnda sarnast spurri sulle sobivaks. Loe üle hambad (mis algselt olid), spurri läbimõõt ja keskava läbimõõt. Siduri läbimõõt ehk selle jaoks mõeldud süvendi mõõt spurril. Siis saad enam vähem sarnase leida Eestist ja hakkad seda endale sobivaks tegema.
Kirjutad, et nagu muidu on kõik (nagu ka spur?) okei, aga ikkagi ei liigu, siis on järgmine etapp vaadata üle peale spurri olevad ülekande hammasrattad (idle gearid vist), kas need haakuvad ja veojõud spurrilt jõuab edasi kuhugi järgmisele võllile ja sealt edasi. Pildilt paistab, et sellel aparaadil on üks vahehammakas. Seega vaata kas on nede ülekande hammakate vahel mingeid koledaid suuri lõtke.
Ja kui vaadata seda pilti, siis on sul tegemist autoga, millel on kuuldifferentsiaal. Kas see töötab? Tõsta auto tagasild õhku ja keera ühte ratast, kas hakkab teine ratas vastassuunas veerema? Kas teine ratas hakkab samas suunas veerema? Või ei hakka ühest rattast keerates midagi veerema? Või hakkab spur&mootor ringi käima kui ajad ühte tagaratast ringi? Kuuldifferentsiaali hingeelu tutvustamine läheks siin kole pikale ja soovitan võtta jalad selga ja tulla
http://www.mudelihall.ee või
http://www.hobizone.ee ning enne ette helistada ja öelda, mis on mureks. Võistluse ajal ilmselt ei ole kellegil pikalt aega õpetada, aga muul ajal kindlasti saad abi. Võid küsida abi ka
http://www.hobimaailm.ee 'st aga pead ise küsima viisakalt audientsi oma auto lahkamiseks kohapeal. Tegemist on siiski poega, mitte remonditöökojaga. Ja kuna antud isend on sul suht vähelevinud, siis igal juhul on lihtsam probleem ilahendada kui auto on kaasas. (Kus sa ise üldse asud, et kuhu sul on mugavam liikuda?)
Lühidalt:
Alusta differentsiaalist ja vaata kas ülekanne töötab tagurpidi ratastest mootori suunas.
Kui differ töötab, siis edasi ülekanne, kas hammakad haakuvad.
Kui hammakad haakuvad, siis vaataks üle siduri ehk slipperi, kas see ehk libiseb läbi.
Enam vähem sarnase lahendusega diffri hooldamise-koostamise video juhend:
https://www.youtube.com/watch?v=M_u9yKV2TPM
Lisaks kui differ on laiali, tuleb vaadata, et plaatidele ei oleks kulunud vagusid (kuulide veerepinnad). Kui on meeletud sooned sisse kulunud, siis on differ läbilibisenud ja need metallist plaadid tuleb uuesti siledaks lihvida (kõval siledal pinnal peene vesilihv-liivapaberiga ). Aegade jooksul muutuvad ka kuulid kandiliseks, siis tuleks ka need välja vahetada. Ja kui autot ei kasuta, siis on mõistlik differ nö. lõdvaks lasta, et kuulid ei läheks kandiliseks ja ei vajutaks plaatidele seistes lohukesi sisse.
Edu nokitsemisel ja kui poes ei ole, siis tuleb ise teha.
Hannes