RC8(T) Elektrikonversioonid
Postitatud: 21.02.2009 17:52
Eestis on elektrikonversioonid juba edukalt pea aasta liikunud, ent kui seni on 1:8 nitromudelile elektrimootori paigaldamine olnud vaid freespingile ligipääsevate inimeste pärusmaa, siis Team Associatedi uue konversiooni komplektiga saab ka valge inimene omale meelepärase elektroonika mudelile kruvida. Järgnevalt tutvustangi, kuidas üks RC8 Factory Team buggy ja RC8T Factory Team Truggy voltidega liiklema said.
Põhimõtteliselt oli asi selles, et mephil sai oma tati ja joptvajumatiga Hyper 8 põhjale valmistatud konversioonist villand (küll oli maa külmunud, siis jälle ESC kärssas, ei püsinud see aku montaailindiga kinni, juhtmed pooldusid, ventilaatorid lendasid tükkideks, no ühesõnaga pornograafia) ning jalutas sirge seljaga ükspäev Hobbyboxi, omandas RC8T ning tellis sellele elektri konversiooni tükid, mis saabusid Euroopas müügile vaid nädal enne WinterCupi viiendat etappi. UPS toimetas üle-öö komplektid Eestisse ning viimane faas võis alata.
Et ma olen alati vaikselt ideed ajusopis soojendanud ning teostamine on jäänud ainult finantside puudumise taha, ei olnudki palju vaja, kui nägin konversiooni tükke letil, RC8 buggy poeriiulis, mootori-regu müügikuulutust foorumis, ühte enda akut kotis ning kolme lisa-akut telefoniraamatus. Küsiv pilk ülemuse suunas: palgast-maha vastuseks saanuna korjasin kodinad kokku ning suundusin tagaruumi. RC8 buggy oli konversiooni platformiks selles suhtes ideaalne, et kõik mis vaja, oli juba kokku pandud (ja kvaliteetselt, ma tean, see on mul juba kolmas selline ) ning autolt tuli eemaldada vaid kütusepaak ning mootoripukid, et vajalikke konversioonitükke installeerima hakata. Rahulikult toimetades ning vahepeal klientidega tegeledes läks aega 2 tundi, kui auto oleks olnud sõiduvalmis (mootor ja regu olid siinkohal veel puudu). Meeldiv oli jällegi asso tükkide ja juhenditega tööd teha, sest kõik oli tavapäraselt ja loogiliselt kilekottidesse pakitud ning juhend üheseltmõistetav ning detailne.
Mootoriks sai esikvõistluseks valitud mephi Novaki 6.5T (suuresti seepärast, et ta oli Tallinnas olemas ning veel enam seepärast, et ta oli ainuke, mis võtta oli ) ning regu (Mamba Monster) laenamise osas sain kokkuleppele veltsiga. Akudeks sai valitud 2xFullymax 5400mAh kõvakestaga LiPod ning finaali teiseks pooleks 2xNosrami 5300mAh LiPod. Kohvipaksu pealt sai oletatud sõiduajaks ühe akukomplektiga (korraga kasutusel kaks 1:10 skaala 7,4V akut) 16 minutit, mida oli 20min finaali jaoks neli minutit liiga vähe, sellest ka varu-akude plaan.
Kogu kompott oli võistluspäeva hommikul ilusti valmis ning ootas Viljandist saabuvat kiirusregulaatorit, mis jõudis võistluspaika oluliselt hiljem kui loodetud, ent siiski piisavalt vara, et oleks kolmandasse eelsõitu jõudnud. Juhul kui mu vastuvõtja oleks toiminud. Hoolimata asjaolust, et mul eelsõidutulemus puudus, lubasid kaasvõistlejad mul siiski finaali viimaselt kohalt startida.
Finaali start oli ühtlasi minu esimene võistlussõit antud rajal - üldse. Ning esimene kord kui offroad autoga stardis olin üle poole aasta. Pole vist vaja mainidagi, et teised olid juba stardis oluliselt kiiremad, ning kui mul lõpuks meelde tuli, et rohkem gaasi kurvides teeb auto oluliselt mõnusamaks oli juba hilja. Küll läks lõpptulemus tegelikult ikkagi katsetamata lahenduse nahka, sest peale akuvahetust kolmeteistkümnendal minutil sain sõita veel kolm minutit, kui tundisn, et mootor hakkab ülekuumenema. Kartes eritada mudelismi lõhna otsustasin rajalt maha tulla ning sellel kohal lõpetada. Mootori ülekuumenemine siinkohal oli samuti tingitud ajapuudusest ning arvamusest, et pole kellegil siiamaani need mootorid üle kuumenenud. Seega mephi soovitus mootoriradikat kasutada sai riiulile pandud. Kuulujuttude järgi olla ma vahepeal kolmandal positsioonil olnud, ise ma täpselt ei mäleta.
Ŧ
Rando konversiooni kogukulu:
RC8 FT Buggy 6000kr
RC8 E-Conversion 1600kr
Sanwa servo 1800kr
Fullymax 5400mAh LiPo - 2x1700kr
Mamba Monster mootor + regu 4000kr
Kulumaterjalid enda ja teiste varudest.
Mephi konversiooni kogukulu:
RC8T FT truggy - 7000kr
RC8 E-Conversion - 1600 kr
Ace RC servo - 1800kr
TrueRC 8000mAh 14,8V LiPo - 3000kr
Mamba Monster mootor + regu - 4000kr
Rehvid - 900kr
Kulumaterjalid - 300kr
Tuhat tänu edastan järgmistele inimestele/ettevõttele, eks igaüks ise teab, mille eest :
Kevin Pesur, Toomas-Gustav Sula, Arpo Ensling, Indrek Pajuste, Einar Viira, Tanel Torger, Andres Käver, Tarmo Ausing, Tõnu Taalimäe, Rainer Ressar, Herkki Limmart, Taivo Murumäe ning loomulikult Hobbybox. Ilma nende 13 inimese abita poleks minu auto suure tõenäosusega sel etapil osalenud.
Põhimõtteliselt oli asi selles, et mephil sai oma tati ja joptvajumatiga Hyper 8 põhjale valmistatud konversioonist villand (küll oli maa külmunud, siis jälle ESC kärssas, ei püsinud see aku montaailindiga kinni, juhtmed pooldusid, ventilaatorid lendasid tükkideks, no ühesõnaga pornograafia) ning jalutas sirge seljaga ükspäev Hobbyboxi, omandas RC8T ning tellis sellele elektri konversiooni tükid, mis saabusid Euroopas müügile vaid nädal enne WinterCupi viiendat etappi. UPS toimetas üle-öö komplektid Eestisse ning viimane faas võis alata.
Et ma olen alati vaikselt ideed ajusopis soojendanud ning teostamine on jäänud ainult finantside puudumise taha, ei olnudki palju vaja, kui nägin konversiooni tükke letil, RC8 buggy poeriiulis, mootori-regu müügikuulutust foorumis, ühte enda akut kotis ning kolme lisa-akut telefoniraamatus. Küsiv pilk ülemuse suunas: palgast-maha vastuseks saanuna korjasin kodinad kokku ning suundusin tagaruumi. RC8 buggy oli konversiooni platformiks selles suhtes ideaalne, et kõik mis vaja, oli juba kokku pandud (ja kvaliteetselt, ma tean, see on mul juba kolmas selline ) ning autolt tuli eemaldada vaid kütusepaak ning mootoripukid, et vajalikke konversioonitükke installeerima hakata. Rahulikult toimetades ning vahepeal klientidega tegeledes läks aega 2 tundi, kui auto oleks olnud sõiduvalmis (mootor ja regu olid siinkohal veel puudu). Meeldiv oli jällegi asso tükkide ja juhenditega tööd teha, sest kõik oli tavapäraselt ja loogiliselt kilekottidesse pakitud ning juhend üheseltmõistetav ning detailne.
Mootoriks sai esikvõistluseks valitud mephi Novaki 6.5T (suuresti seepärast, et ta oli Tallinnas olemas ning veel enam seepärast, et ta oli ainuke, mis võtta oli ) ning regu (Mamba Monster) laenamise osas sain kokkuleppele veltsiga. Akudeks sai valitud 2xFullymax 5400mAh kõvakestaga LiPod ning finaali teiseks pooleks 2xNosrami 5300mAh LiPod. Kohvipaksu pealt sai oletatud sõiduajaks ühe akukomplektiga (korraga kasutusel kaks 1:10 skaala 7,4V akut) 16 minutit, mida oli 20min finaali jaoks neli minutit liiga vähe, sellest ka varu-akude plaan.
Kogu kompott oli võistluspäeva hommikul ilusti valmis ning ootas Viljandist saabuvat kiirusregulaatorit, mis jõudis võistluspaika oluliselt hiljem kui loodetud, ent siiski piisavalt vara, et oleks kolmandasse eelsõitu jõudnud. Juhul kui mu vastuvõtja oleks toiminud. Hoolimata asjaolust, et mul eelsõidutulemus puudus, lubasid kaasvõistlejad mul siiski finaali viimaselt kohalt startida.
Finaali start oli ühtlasi minu esimene võistlussõit antud rajal - üldse. Ning esimene kord kui offroad autoga stardis olin üle poole aasta. Pole vist vaja mainidagi, et teised olid juba stardis oluliselt kiiremad, ning kui mul lõpuks meelde tuli, et rohkem gaasi kurvides teeb auto oluliselt mõnusamaks oli juba hilja. Küll läks lõpptulemus tegelikult ikkagi katsetamata lahenduse nahka, sest peale akuvahetust kolmeteistkümnendal minutil sain sõita veel kolm minutit, kui tundisn, et mootor hakkab ülekuumenema. Kartes eritada mudelismi lõhna otsustasin rajalt maha tulla ning sellel kohal lõpetada. Mootori ülekuumenemine siinkohal oli samuti tingitud ajapuudusest ning arvamusest, et pole kellegil siiamaani need mootorid üle kuumenenud. Seega mephi soovitus mootoriradikat kasutada sai riiulile pandud. Kuulujuttude järgi olla ma vahepeal kolmandal positsioonil olnud, ise ma täpselt ei mäleta.
Ŧ
Rando konversiooni kogukulu:
RC8 FT Buggy 6000kr
RC8 E-Conversion 1600kr
Sanwa servo 1800kr
Fullymax 5400mAh LiPo - 2x1700kr
Mamba Monster mootor + regu 4000kr
Kulumaterjalid enda ja teiste varudest.
Mephi konversiooni kogukulu:
RC8T FT truggy - 7000kr
RC8 E-Conversion - 1600 kr
Ace RC servo - 1800kr
TrueRC 8000mAh 14,8V LiPo - 3000kr
Mamba Monster mootor + regu - 4000kr
Rehvid - 900kr
Kulumaterjalid - 300kr
Tuhat tänu edastan järgmistele inimestele/ettevõttele, eks igaüks ise teab, mille eest :
Kevin Pesur, Toomas-Gustav Sula, Arpo Ensling, Indrek Pajuste, Einar Viira, Tanel Torger, Andres Käver, Tarmo Ausing, Tõnu Taalimäe, Rainer Ressar, Herkki Limmart, Taivo Murumäe ning loomulikult Hobbybox. Ilma nende 13 inimese abita poleks minu auto suure tõenäosusega sel etapil osalenud.