brushless mootor = uus ESC Speed Controller ?

Üldine On-Road autode arutelu
Vasta
switch
Postitusi: 17
Liitunud: 30.06.2006 11:02

brushless mootor = uus ESC Speed Controller ?

Postitus Postitas switch » 06.02.2007 10:52

tere,
kui ma sooviks oma elektrika mootorit välja vahetada näiteks mõne brushless 7700Kv mootori vastu siis läheb vaha ka uut speed controllerit?

et keegi võiks seletada mida pean jälgima või sobivad kõik brushless mootorid ja ESC speed controllerid omavahel?


auto on 4wd 1:10 onroad.
hetkel peal stock Tamiya 540 Johnson

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 06.02.2007 12:02

Brushless mootorid on kolme faasilised ehk nagu suuredki elektrimootorid
Controller tekitab impulsid igasse faasi järjest mist sunnib rootorit ringi liikuma tänu magnetitismile:
http://www.servomag.com/flash/2-pole/2p ... motor.html
http://www.servomag.com/flash/motor_typ ... _motor.swf


Harjamootorid on teistsugused, rootoril on keritud mähised mis tekitavad staatori poolustel magnetväljad ja harjade kontaktidega kantakse magnetvälja erinevatele poolustele. Ja staatoris on magnetid.
Ja jällegi paneb magnetism mootori liikuma
http://www.servomag.com/flash/motor_typ ... _motor.swf

Tööpõhimõte on hoopis erinev 2 mootori vahel ja järelikult ka teist tüüpi kiirusregulaatorid ESC'd

Kõik ESC'd ei sobi autole. Vaja ikka autole mõeldud ESC'd
Seal erinev mootori startimiseks impulsi jõud ja aeg. Siis auto ESC'd omavad nö elektroonilist pidurdust. Tähtis on jälgida ka voolusid mis ESC vastu peab ja siis selle järgi valima kontrollerit. Õigemini siis milline mootor millist voolu arendab selle järgi valid kontrolleri. Ja kindlasti ka pinge millele mootor mõeldud on seega ka pead jälgima et ka kontroller võtaks vastu sellist pinget.
Mis mootoriga tegu on?
Castle Creation'il Mamba seeria komplektid miks mitte valida nende seast?
Mamba controllerid on väga head oma hinna kavaliteedi ja võimaluste poolest
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... &C=CKE&P=7

Ja veel kõrge KV rate'iga mootorid ei ole alati parim valik.
Kohati sõltub milliste akudel plaanid sõitma hakkata?

kõrge KV tähendab kuumem mootor suuremad voolud väiksem aeg akudel sõitmine

Madalm KV tähendab väiksemat mootori kiirust suuremat jõumomenti jahedam mootror. Et nende mootoriga samat kiirust arendada pead mängima kas ülekannetega või lisama akupinget ehk akupurke viimane alandab tarbitavat voolu ja võidad akukestvuses kuid kaotad massis.

Siin tuleb mängu kas Lipo või NiMh. Lipoga soovitaks igaljuhul kõrgemat pinget mass jääb madalaks. Võidad aku kestvuses.

Uhh pikk jutt tuli SRY

switch
Postitusi: 17
Liitunud: 30.06.2006 11:02

Postitus Postitas switch » 07.02.2007 10:07

suured tänud põhjaliku selgituse eest. jälle targem :)


vaatan , et alla 2800.-kr eriti brushless combot hetkel ei saa. peab ootama..vast läheb odavamaks.

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 07.02.2007 10:31

Kusjuures on täitsa kontrollerid olemas mis oskavad nii Brushless kui ka Brushed mootoritega töödata

LRP'l peaks selliseid olema
CC Mamba Maxi kontrolleril ka brushed võimalus mu meelest olemas

Seega võid kontrolleri ette ära osta aga mootori ostad hiljem peale
Näiteks head hinna ja kvaliteedi suhtega on hiina mootorid Feigao
Ise ostsin selle, kevadeks ehk saan masina kokku proovib kuidas on. Lääne foorumeid vaadates paljud on sigarahul selle mootoriga

Kasutaja avatar
Indrek_s
Postitusi: 252
Liitunud: 05.10.2006 08:43
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_s » 07.02.2007 13:56

hea kontroller on veel Novakil.
Super Sport Plus - on asja nimi.
6 programmi ja toetab nii brushlessi, kui ka brushed(harjadega) mootirit (min 10 Turn).
Ise ihun selle peale hammast

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 07.02.2007 14:21

Üks küsimus veel brushlesside ja legaalsuse kohta...
LRP'l on väljas brushlessid, mis on tehtud vastavusse brushed'itega oma keerdude arvult (5.5T, 6.5T ja 7.5T)
Selline näiteks... (see on tegelt combo koos kontrolleriga).
Kas need on eestis "legaalsed" sõitma koos brushed'idtega nii nagu nad mujal pidavat olema?
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

switch
Postitusi: 17
Liitunud: 30.06.2006 11:02

Postitus Postitas switch » 07.02.2007 14:23

LRP Quantum 2 Speed - tundub täiesti mõistliku hinnaga asi olevat.
MAMBA MAXi omad samuti.

LRP ja Feigao kooslus tuleks kõige mõistlikum vist ( ca 2000.-kr )

Novaki Super Sport Plus minu jaoks kallis.


suured tänud informatsiooni eest.


PS! sai oma tamiya 540 johnsoniga täna parklas korra kihutatud. tegi spinne ja puha 8)

Kasutaja avatar
harg
Postitusi: 467
Liitunud: 07.02.2006 20:17

Postitus Postitas harg » 07.02.2007 14:41

tomkar kirjutas:Üks küsimus veel brushlesside ja legaalsuse kohta...
LRP'l on väljas brushlessid, mis on tehtud vastavusse brushed'itega oma keerdude arvult (5.5T, 6.5T ja 7.5T)
Kas need on eestis "legaalsed" sõitma koos brushed'idtega nii nagu nad mujal pidavat olema?
Täiesti legaalne kusjuures, aga probla on pigem selles et piloot ise pole pädev sellist mürsku ohjes hoidma.
Eestis on kaks klassi DTM-10S ja DTM-10.
DTM-10 sisuliselt piiranguteta (piiratud on rehvid ja mootoril oli vist min 5 keeru nõue), sõida millega soovid harjadeteta või harjadega mooriga.
DTM-10S on nn. stock klass, lihtsamalt öeldes on piiratud mootor , lubatud 27 keerdu fikseeritud ajastusega. Täpsem legaalsete mootorite list kas efra või ifmar lehel olemas.

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 07.02.2007 17:19

harg kirjutas:DTM-10S on nn. stock klass, lihtsamalt öeldes on piiratud mootor , lubatud 27 keerdu fikseeritud ajastusega. Täpsem legaalsete mootorite list kas efra või ifmar lehel olemas.
Aga kas sellise "Vector X11 - 13,5 Turns Brushless Stock" nimetusega mootor mahub nendesse piiridesse.
Tomkar avastamas elektrikate maailma.... :roll:
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

antia
Postitusi: 1114
Liitunud: 29.07.2005 14:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas antia » 07.02.2007 17:29

tomkar kirjutas: Aga kas sellise "Vector X11 - 13,5 Turns Brushless Stock" nimetusega mootor mahub nendesse piiridesse.
Tomkar avastamas elektrikate maailma.... :roll:
imho ei mahu.
stock klassis on mootor minimaalselt 27T ja fikseeritud ajastusega harjadega. st kõik brushless on out ning harjadega alla 27T on ka out.
täpsemalt http://www.modelcar.ee/files/RCreeglid2006.pdf

Kasutaja avatar
harg
Postitusi: 467
Liitunud: 07.02.2006 20:17

Postitus Postitas harg » 07.02.2007 20:12

tomkar kirjutas:
harg kirjutas:DTM-10S on nn. stock klass, lihtsamalt öeldes on piiratud mootor , lubatud 27 keerdu fikseeritud ajastusega. Täpsem legaalsete mootorite list kas efra või ifmar lehel olemas.
Aga kas sellise "Vector X11 - 13,5 Turns Brushless Stock" nimetusega mootor mahub nendesse piiridesse.
Sõltub kuhu piiridesse, meie stocki mitte kuid "kõvad" mehed saavad sellisega sõita küll.

Stockist:
Järgnevad on asjad mida ei tohi näppida!!! Näppimise tulemus võistlusel on DNS
Mootor on harjadega, rootoril 27 keerdu per ankru haru, masinkeritud, ajastus fikseeritud. Lubatud (roar/efra poolt kontrollitud, apruuvitud ja tõdetud reeglitele vastavaks) mootorid on siin
Nii aga nüüd see mida tohib näppida:
harjad (materjal, kontaktpind, võib viilida, kuid nii et ajastust ei muuda), harjavedru , rotor placement, kollektori terimine on lubatud (eraldi ära märgitud, et kahtlusi ei tekiks)

Ja iga tõeline spets hoiab stock mootori nii puhta ja külma kui vähegi võimalik.

antia
Postitusi: 1114
Liitunud: 29.07.2005 14:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas antia » 07.02.2007 22:31

harg kirjutas:Ja iga tõeline spets hoiab stock mootori nii puhta ja külma kui vähegi võimalik.
äkki räägid selle nüüd maakeeli ka lahti ;)?

akaver
Postitusi: 584
Liitunud: 20.09.2006 09:55
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

mootor külm ja puhas

Postitus Postitas akaver » 07.02.2007 23:16

Onroadis kestab üks sõit 5 minutit. Ka finaalid.
Ehk autos on kõik tehtud nii, et asi püsiks koos 5 minutit. Enamuses küll kestab kordades rohkem (laagrid jmt), aga on üks koht mis tõesti kestab 5 minutit - mootor. Magnetid mootoris surevad ca 85 c juures. Sõidu lõppedes, võiks su mootor olla 80C jurues - ehk sa valid hammakaid nii, et mootorist viimane välja pigistada. Siit ka külma jutt - mida külmema mootoriga alustad sõitu, seda rohkem saad teda koormata. Ja puhtus - iga ebemeke takistab tal vabalt ringi käia. seega mootori puhtus on üsna oluline. Üldse tehakse brushed mootoriga igasugu trikke, aga see on juba eraldi jutt.
akaver
http://shop.akaver.com

Vasta