Mootri valik 17,5T

Üldine On-Road autode arutelu
Vasta
Kasutaja avatar
uljaspea
Postitusi: 701
Liitunud: 04.05.2006 06:53
Asukoht: Kuressaare

Mootri valik 17,5T

Postitus Postitas uljaspea » 27.10.2008 06:56

Nagu me kõik teame uuest aastast brushless 17,5T mootor stock klassis kohust siis selline küsimus, et millist mootrit valida.
Siin üks lehekülg kus on vist enamus mootoreid olemas http://www.stormerhobbies.com/cgi-bin/s ... on&smode=2

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 27.10.2008 09:25

Esimene küsimus on kohe see, kas EAMK nõuab, et kasutatav mootor oleks Roar Approval listis sees või mitte. http://www.roarracing.com/approvals/brushlessmotors.php Seal näiteks tänase päeva seisuga Nosrami mootorit sees pole! Kahjuks sinu antud link hetkel ette ei tule...

Levinud on SpeedPassion, LRP, Novak. Väidetavalt on Hacker E40 ja Losi Xcelorin sama asi (veidi erineva välimusega) ehk mõlemad tehtud Hackeri poolt.

Performance'i poolest, kui mu mälu ei peta, peaks parim mootor olema nö "pre-approval" SpeedPassion 17.5, mida ehk õnnestub kasutatult kellegi käest osta.

Ja miskit uut ning huvitavat kah - TeamWave:
http://www.teamwaveonline.com/2007/products02.htm
http://www.teamwaveonline.com/2007/products03.htm

RB-30 + Linear brushless motor 17.5T combo pack - 170$
RB-50 + Linear brushless motor 5.5T combo pack - 230$

Väga värske asi ja headuses veel kinnitust pole... Arutelu - http://www.rctech.net/forum/electric-ro ... ystem.html
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 27.10.2008 11:19

Nosramit vist USAsse just liiga palju ei impordita, selles asi. Samas LRP ja Nosrami mootorid on ju kleepsu arvestamata täpselt ühesugused :) Valmistajana on mõlemal kesta peal kirjas vist VTEC, mitte LRP või Nosram.
Lihtne oleks öelda küll, et ROAR list ja kõik... aga kasvõi sellest Nosram=LRP case' st lähtuvalt päris nii vist ikka ei saa. Mõistlikke ettepanekuid?

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 27.10.2008 12:22

Mitte järgida ROAR Approval listi... vastasel juhul tuleb keegi mina ja tahab veel mingi Y mootoriga sõita ja Guido soetab ehk hoopis mingi Z mootori :roll:

Või kui järgida ROAR Approval listi, siis ka erandid kohe meie oma reeglitesse sisse kirjutada a la "lubatud lisaks ka ..."

See Nosrami näide oligi meelega välja toodud, et viidata võimalikule probleemile... Ise-enesest kuna Nosram pole ROAR listis sees, siis selle mootoriga ei tohiks sõita ja tuleks sama mootor LRP kirjaga osta - lihtne ja mõistlik ettepanek ju ka :lol:
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 27.10.2008 17:56

Oh kurja, ma vist kaaperdasin selle teema ära ja lükkasin offtopicuks, aga mis teha :roll:

Näiteks võiks Guidole, kui aktiivsele eBayst tellijale, soovitada HobbyWing Xerun regu ja mootoreid. Need peaksid samad olema kui SpeedPassion või siis Venom 120A regu näiteks.

Aga jällegi küsimus. Kas füüsiliselt sama mootoriga (Speedpassion 17.5T või 5.5T on Roar Approved) aga teise sildiga (Xerun) tohib meil alates 1. jaanuar 2009 sõita?

Teemal "millist mootorit valida" saatsin mõnele inimesele küsimused. Ehk oskavad nad konkreetsete test-tulemustega aidata, kuigi julgen kahelda.

PiltPilt
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
uljaspea
Postitusi: 701
Liitunud: 04.05.2006 06:53
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas uljaspea » 27.10.2008 18:05

Kurja küll, hommikul see leht töötas ja nüüd on terve leht maas. Kõiki mootoreid kahjuks vist ei mäleta aga olid SpeedPassion, LRP, Novak, Hacker E40, Losi Xcelorin ja Tekin.
Kui leht tööle hakkab siis saab edasi arutada aga hetkel natuke keeruline.

Kasutaja avatar
Toomased
Postitusi: 307
Liitunud: 07.09.2008 08:51
Asukoht: Laagri

Postitus Postitas Toomased » 28.10.2008 18:52

Kas see tahendab,et pean oma tutikale Nosramile LRP kleepsu peale panema,voi seda et Kusti peab ylejaanud voistlusi tribyynilt vaatama? :cry:
yokomo b-max 2, team associated b4.1, team associated rc8

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 28.10.2008 21:34

Mõeldud, välja mõeldud. Tuleb kasutusele ROAR mootorilist ja hetkel ainus täiendus sellele on, et LRP=Nosram. st. sama mootor punase sildiga on ka legaalne. Xerun jms. on legaalne siis, kui on ROAR listis. Põhjendus, et on valmistatud samas tehases (Feigao), kui SP, ei päde. Kui kellelgi on vastuargumente, siis palun tulistada minu pihta.

Kasutaja avatar
Mindstorm
Postitusi: 180
Liitunud: 19.06.2006 18:10
Asukoht: Harku

Postitus Postitas Mindstorm » 28.10.2008 23:50

Nii... Ja nüüd küsin, et kui mootor on ROAR listis ja sinna sisse saab toppida erinevaid magneteid kas siis ka magnetitele on piirangud?

Kuna Nosram=LRP siis hoian kuule kokku :)
Mugen MBX-5T ProSpec | LRP .28 Spec 3
Mugen EMBX-5T | RC Product Design | NEU 1515 1.5D/F 2700KV | Mamba Monster
Schumaher Mi3.5 | Nosram ISTC+17.5
Align TRex 450SE V2 | GY401+S9257 | HT65MG
Savage X, HPI E-Firestorm
Futaba 3PK | Spectrum DX7 2.4GHz

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 28.10.2008 23:55

Täpselt minu küsimus... ROAR reeglites on kirjas, et võistluse peale 3 mootorid, kõik markeeritakse ja "plommitakse", rootorit vahetada ei tohi võistluse ajal, muidu hooldada võib.
ROAR kirjutas:8.8.4.4. - Stock and Super Stock Motors: External shaft diameter must be 0.125 inches (3.175mm). Only one piece, two pole Neodymium sintered or bonded, or Ferrite (Ceramic) magnetic rotors are permitted. The magnet length shall be 25.0 +/-1.00mm not including any non-magnetic balancing material. The magnet outside diameter shall be a minimum/maximum of 12.2-12.51 mm, no tolerances, for the
entire length of the magnet. The shaft outside diameter, where the magnet is mounted, shall be 7.25 +/- 0.150mm. This dimension must be measurable without destroying the rotor.

All motors must have the original manufacturer’s logo or name molded Into the end bell. A marking or unique feature that is difficult to remove must be integrated into the Stock and Super Stock motor to signify that it is for stock or super stock competition.

8.8.5 - All motors must have the original manufacturer’s logo or name moulded into the end bell.
Kuskil oli kirjas ka, et eriti mootorite juppidest mootorit kokku kruvida ei tohi. Seega tõenäoliselt peab ikkagi poest võetud mootorit kasutama originaal juppidega. Stock'is 17.5T puhul suurema läbimõõduga rootorit kasutada ei tohi, küll aga peaks see igati lubatud olema Modis 5.5T puhul?! Või siis mitte...?

Tänase seisuga minu arusaama järgi stocki lubatud mootorid:
LRP=Nosram..............Vector X11 Stockspec 17.5T
Hacker.......................E40 - 17.5T
Losi...........................Xcelorin 17.5 LOSAB9406
Novak........................3417SS 17.5
Orion.........................Vortex 2008 Stock 17.5
Speed Passion............SPF175 Ultra Sportsman Stock
Tekin.........................Reline 17.5T Type-S P/N 2251
Trinity........................TRI 10210 17.5T (red timing plate)

Edit: Oli jah Orion välja jäänud, parandatud...
Viimati muutis lauri, 29.10.2008 09:26, muudetud 4 korda kokku.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
Mindstorm
Postitusi: 180
Liitunud: 19.06.2006 18:10
Asukoht: Harku

Postitus Postitas Mindstorm » 29.10.2008 00:01

Et kui hakkame ROAR'i 100% järgima kas siis on kindel, et keegi viitsib, tahab ja suudab ka järelvalvet teostada (siis mootorit lahti võtta ja rootorit mõõta)? Pealegi võib juhtuda, et on jube lihtne minusugusel algajal eksida :)
Mugen MBX-5T ProSpec | LRP .28 Spec 3
Mugen EMBX-5T | RC Product Design | NEU 1515 1.5D/F 2700KV | Mamba Monster
Schumaher Mi3.5 | Nosram ISTC+17.5
Align TRex 450SE V2 | GY401+S9257 | HT65MG
Savage X, HPI E-Firestorm
Futaba 3PK | Spectrum DX7 2.4GHz

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 29.10.2008 00:08

Novot, piiratud klassi rõõmud... kui keegi ei kontrolli, siis kruvime 13mm rootori sisse (muideks tänaste reeglitega on see stockis lubatud!) ja saame kohe eelise jms. Tobe oleks igatahes, nii kogemata kui meelega reegleid eirata, aga kuni meil tehn. kontrolli jaoks inimest pole siis käib vist aumeeste mäng lihtsalt.

Igatahes on asi veidi selgemaks saanud :roll: not?

Ma viimastel päevadel seda brushless teemat uurinud, mingi hetk panen kogutud info ka teistele välja.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
Mindstorm
Postitusi: 180
Liitunud: 19.06.2006 18:10
Asukoht: Harku

Postitus Postitas Mindstorm » 29.10.2008 00:15

Aktuaalne ROAR'i list peaks olema vist see:
http://www.roarracing.com/approvals/brushlessmotors.php

Stocki osas on Lauri listist orion välja jäänud vist.

Aga jah. Asja peaks tõesti kiiresti ja täpselt kokku leppima sest siis saab igasugused mõtetu investeeringud tegemata jätta.
Mugen MBX-5T ProSpec | LRP .28 Spec 3
Mugen EMBX-5T | RC Product Design | NEU 1515 1.5D/F 2700KV | Mamba Monster
Schumaher Mi3.5 | Nosram ISTC+17.5
Align TRex 450SE V2 | GY401+S9257 | HT65MG
Savage X, HPI E-Firestorm
Futaba 3PK | Spectrum DX7 2.4GHz

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 29.10.2008 12:00

Põhimõtteliselt ei tohi stock klassides ankruid vahetada. LRP X11 Stock Spec näiteks peaks olema minuteada spetsiaalselt musta võlliga ankruga, et neid oleks lihtne mootorit lahti võtmata kontrollida (modified ankrud on hõbedased).

Isajänesest väiksema ankru vahetamine stocki sisse ei ole ka eriliselt mõttekas tegevus, sest sellega saavutatakse põhiliselt 2 asja: efektiivsuse tõus ja momendikõvera tipu nihutamine ülemiste pöörete poole koos absoluutse momendi vähendamisega (kipub sisaldama max võimsuse vähendamist). Kumbki ei ole stock mootorite puhul eriti vajalik, pigem vastupidi.

Vasta