Uus On-Road siserada Tallinnas

Üldine On-Road autode arutelu
Vasta

Kui palju oled nõus siseraja kasutamise eest maksma?

Hääletus lõppes 15.09.2011 09:11

ei ole nõus midagi maksma
1
2%
maksaks alla 1€ korra eest
0
Pole hääli
maksaks kuni 2€ korra eest
7
13%
maksaks kuni 5€ korra eest
16
29%
maksaks kuni 10€ korra eest
8
15%
tahaks tunnitasuna maksta
3
5%
tuleks ka rada ehitama
20
36%
 
Hääli kokku: 55

timofeje
Postitusi: 47
Liitunud: 31.07.2011 01:00

Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas timofeje » 16.08.2011 09:11

Tere,

Mul on huvi tekitada Tallinnas on-road siserada. Probleem on selles, et siin maailmas ei saa midagi tasuta. Heal juhul saan ma pinna tasuta, aga maksta oleks vaja elektri (valgustus) ja võibolla ka kütte eest. Loomulikult on vaja katta ka kõik raja ehitamise kulud (vaibad, teibid, tellingud mugavamaks sõitmiseks jne)

Siit siis küsimus laiale ringile:

Palju on Tallinnas rahvast, kes reaalselt sõitmas käiks? (vastake siia teemasse kirjutades "mina")

NB! Kõiki kommentaare antud teemal kirjutades kasutada palun "quote" vormingut. (Siis on mul lihtsam eristada asjaliku infot lihtsalt lobast.)

Teine küsimus:
Mis summat oleks keegi nõus siseraja kasutamise eest maksma?
Viimati muutis timofeje, 16.08.2011 10:17, muudetud 1 kord kokku.

Jörg777
Postitusi: 325
Liitunud: 04.08.2008 12:54
Asukoht: Mudelihall
Kontakt:

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas Jörg777 » 16.08.2011 09:25

timofeje kirjutas:
Palju on Tallinnas rahvast, kes reaalselt sõitmas käiks? (vastake siia teemasse kirjutades "mina")
Mina käiks kindlasti
Jörg Miikael Tiit - 4x EFRA European Champion

SWorkz Motorsports
Nosram Electronics
Mudelihall
Savöx Servos
T-Pro Tires
RJX Hobby
Awesomatix
Insane Racing
mcd.ee
ToniSport
Boca Bearings
HobbyFactory
Võrguvara

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas ollo » 16.08.2011 11:56

Alustame elementaarsest:
1) kui palju pinda sul kasutada oleks? Ruumi pikkus/laius/kõrgus?
2) mis materjalist ja kui sile on põrand?
3) kui pikaks ajaks see kasutusse/rendile antakse? Milline on garantii, et 2 kuu pärast ei öelda, et "kolige välja"?
4) kui suured on kõrvalkulud? Mis tüüpi hoonega tegu on ja millega köetakse? Kas seal on hetkel olemas piisav valgustus?
5) milline on su enda onroad kogemus, st. kas sa kujutad üldse ette, mida on toimiva raja jaoks vaja? Kui palju sa tead hetkel toimuvatest tegevustest (et meil käib sisehooajal Sauel enamvähem iga 2 nädala tagant trenn või võistlus)?

Minu lambipakkumine oleks, et "huvilisi" võib Tallinna kandis olla mõnikümmend, aga neist max 10 on nõus ka rajakasutuse eest mingit arvestatavat raha maksma (stiilis 50€ kuus). Ühe külastuskorra valulävi on ilmselt kusagil 10€ kandis. Selge on see, et iga päev seal keegi käima ei hakka, 1-2x nädalas oleks ilmselt maksimaalne reaalne kasutus. Lubajaid on alguses alati 5x rohkem, tegelik elu on midagi muud ja paari inimese pärast ei tasu suuremas saalis tulesidki põlema panna.

Asjal oleks ilmselgelt rohkem sisu, kui oleks võimalik Sauel toimuvad tegevused ka uude kohta üle viia, aga see eeldab piisavalt suurt pinda (vähemalt ~500 m2 koos boksialaga), toimivaid pikaajalisi suhteid ja mõistlikku hinda.

timofeje
Postitusi: 47
Liitunud: 31.07.2011 01:00

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas timofeje » 16.08.2011 12:24

ollo kirjutas:Alustame elementaarsest:
1) kui palju pinda sul kasutada oleks? Ruumi pikkus/laius/kõrgus?
2) mis materjalist ja kui sile on põrand?
3) kui pikaks ajaks see kasutusse/rendile antakse? Milline on garantii, et 2 kuu pärast ei öelda, et "kolige välja"?
4) kui suured on kõrvalkulud? Mis tüüpi hoonega tegu on ja millega köetakse? Kas seal on hetkel olemas piisav valgustus?
5) milline on su enda onroad kogemus, st. kas sa kujutad üldse ette, mida on toimiva raja jaoks vaja? Kui palju sa tead hetkel toimuvatest tegevustest (et meil käib sisehooajal Sauel enamvähem iga 2 nädala tagant trenn või võistlus)?

Minu lambipakkumine oleks, et "huvilisi" võib Tallinna kandis olla mõnikümmend, aga neist max 10 on nõus ka rajakasutuse eest mingit arvestatavat raha maksma (stiilis 50€ kuus). Ühe külastuskorra valulävi on ilmselt kusagil 10€ kandis. Selge on see, et iga päev seal keegi käima ei hakka, 1-2x nädalas oleks ilmselt maksimaalne reaalne kasutus. Lubajaid on alguses alati 5x rohkem, tegelik elu on midagi muud ja paari inimese pärast ei tasu suuremas saalis tulesidki põlema panna.

Asjal oleks ilmselgelt rohkem sisu, kui oleks võimalik Sauel toimuvad tegevused ka uude kohta üle viia, aga see eeldab piisavalt suurt pinda (vähemalt ~500 m2 koos boksialaga), toimivaid pikaajalisi suhteid ja mõistlikku hinda.
Sa oled pessimist! Jätkame reaalse info kogumisega, mitte eestipärase virisemisega, et miskit ei saa ettevõtta!

Äkki tuleb ka mõni positiivne kommentaar või hoopis "abikäsi" (esialgu aktiivsete kaasamõtlejate näol)?

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas ollo » 16.08.2011 13:01

Ma ei ole pessimist, vaid realist ja ma aitangi sul mõelda, mis tegelikkuses sellise projekti juures oluline on, katsu sellest aru saada :)
Ma olen asjaga tegelenud umbes 20 aastat, sellest 10+ mingil kujul ka võistluste ja trennide korraldamisega, mingi elukogemus on selle ajaga tekkinud. Kui sul on kõigile minu esitatud küsmustele arukad vastused, siis on millestki edasi rääkida. Kui ei, siis tuleb siit järjekordne oleks-teeks-paneks projekt, mis reaalsusega erilist kokkupuudet ei oma. Mitte, et ideede genereerimine oleks paha asi, aga idee sul juba on - nüüd edasi peab vaatama, kas sellel ideel ka reaalsuses sisu on. See, et keegi siin karjub "mina", ei ole sisu - mis sa selle teadmisega peale hakkad? Sa pole isegi küsinud, kui tihti keegi seal käiks ja mis ta selle eest maksma on nõus.

Ka enne sind on inimesed korduvalt mõelnud, et siserada oleks lõpp äge. Viimane selleteemaline jutt. Kui asi jõuab sinnani, et keegi peab hakkama oma taskust reaalselt raha välja käima, saab jutt tavaliselt üsna kiiresti otsa. Mina isiklikult olen nõus maksma 50€/kuus selle eest, et OLEKS püsirada (ja samas seal võibolla mitte kordagi käima, sest aega lihtsalt pole), aga selliseid inimesi ei ole palju. Kõigil on elu ja vähestel on selle elu põhikomponendiks RC autod. Teine (ja vahel suuremgi) probleem on aeg - see on meil kõigil piiratud 24 tunniga ööpäevas ja tegusatel inimestel kipub olema suhteliselt täis.

Ma olen alati nõus asju arutama ja oma napi ajaressursi piires kaasa aitama, kui tegemist on mõistliku tegevusega.

timofeje
Postitusi: 47
Liitunud: 31.07.2011 01:00

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas timofeje » 16.08.2011 15:12

ollo kirjutas: 1) kui palju pinda sul kasutada oleks? Ruumi pikkus/laius/kõrgus?
Otsin ladu mille pind oleks vähemalt 400 ruutu ja kõrguseks oleks nii et ühe tellingu korruse saaks püsti panna ja seal normaalselt seista.
ollo kirjutas: 2) mis materjalist ja kui sile on põrand?
Tõenäoliselt betoon, piisavalt sile, et kasutada vaipa.
ollo kirjutas: 3) kui pikaks ajaks see kasutusse/rendile antakse? Milline on garantii, et 2 kuu pärast ei öelda, et "kolige välja"?
Nii pikaks ajaks kui antakse ja "kolige välja" võib tulla juba homme igas kohas, seega selle pärast ei muretseks eriti (saab üks pind otsa on teine kohe võtta, Tallinnas on pinda sitaks, peab lihtsalt jutule saam).
ollo kirjutas: 4) kui suured on kõrvalkulud? Mis tüüpi hoonega tegu on ja millega köetakse? Kas seal on hetkel olemas piisav valgustus?
Kõrvalkulud selguvad kui selgub konkreetne koht. Parem on kui seda ei köeta, sest siis tuleb seda odavam. Kuna oma otsin normaalses hoones asuvat ladu, siis tõenäoliselt on valgus piisav (samas seda saab alati täiendada kui vaja).
ollo kirjutas: 5) milline on su enda onroad kogemus, st. kas sa kujutad üldse ette, mida on toimiva raja jaoks vaja? Kui palju sa tead hetkel toimuvatest tegevustest (et meil käib sisehooajal Sauel enamvähem iga 2 nädala tagant trenn või võistlus)?
Tean, et toimub ja tean, et seal on nii öelda monopol. RC maailm on kolinud Tallinnast Sauele ja see on väga halb, sest kui Tallinnas oleks normaalselt toimiv rada tiirleks selle ümber tõenäoliselt tunduvalt rohkem rahvast kui praegu Sauel.
ollo kirjutas: Sa pole isegi küsinud, kui tihti keegi seal käiks ja mis ta selle eest maksma on nõus.
Seda ma küsingi, et kui palju rahvas oleks nõus maksma ja siis saab juba vaadata, et mis summades me räägime ja kes see projekt on üldse reaalne.

Pealegi kui vaja siis mul on piisavalt teadmisi, et kirjutada vastavasse kohta projektitaotlus ja kuna idee on piisavalt hea ja hõlmab suurel hulgal noori on raha saamine üpris tõenäoline.

Kas on veel küsimusi?

Kasutaja avatar
harg
Postitusi: 459
Liitunud: 07.02.2006 20:17

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas harg » 16.08.2011 15:48

mina ;)
Kui seis on kaugemal, kui oleks-paneks-künnaks-puuriks-löökskangiga siis vilistage, kargan appi, kui just siberisse pole sattunud selleks ajaks.
[size=34][color=blue][b]Jätkamiseks puuduta näpuga ekraani!
Kirjavahemärgid on nõrkadele![/b][/color][/size]

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas lauri » 16.08.2011 16:33

timofeje viimane postitus võtab asja tegelikult suht õigesti kokku ja ei ole küll millegi vastu väga vaielda. Kui ise sai samal teemal mõteldud/arutatud on, siis vähemalt oma peas jõudsin suurima probleemini (eeldusel et kõik eelmised "väiksemad" probleemid on lahenenud) - siserada kasutatakse külmal ajal ehk kütmine - maksab raha! Onroadi külmal vaibal sõitmise kohta kogemused enamikel puuduvad, kuid julgen arvata, et see võib olla vägagi küsitav tegevus. Muidugi võib lahenduseks olla näiteks foamidega sõita? Pidigi ägedam olema. Kujuta ette laoruumi talvel, kui õues on alla +10 (6 kuud?). Laoruumi õhu saab küll soojaks, kuid põrand/maa/rada jääb ikkagi külmaks (soe õhk tõuseb üles). Lahenduseks oleks näiteks põrandaküte, sest õhku ju soojaks ei pea kütma (kampsun selga)?

Ja igasugu arvutustesse võib sisse arvestada, et kui rada on saadaval 12 kuud, siis suve 3-4 kuud sinna keegi minna ei viitsi. Ka on pidevalt toimuvate võistluste puhul näha, kuidas hooaja lõpuks osalejate hulk väheneb.

Kui leidub inimene, kes suudab projekti kirjutada ja raha saada, siis on tegu absoluutselt võimaliku projektiga!
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4204
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas RandoM » 16.08.2011 20:18

Meie ettevõte leiab kindlasti vahendeid püha ürituse toetamiseks rahaliselt ühekordse toetusena suurusjärgus 300-500€.

Ilma igasuguse kogemuseta projektide kirjutamisel soovitaksin leida pigem natuke perifeersema koha kui Tallinna linn. Regionaalarengule suunatud fondid annavad kindlasti kordades rohkem raha kui pankrotis Edgar ning noortele suunatud "lõbustusi" on reaalselt Tallinna lähiümbruses (rääkimata kaugematest piirkondadest) rohkem vaja kui Tallinnas. Aga see on lõppkokkuvõttes projektikirjutaja osavus ning kui rada õnnestub linna teha on ka noortel parem kohale tulla. Jõudu.

Rando
PS: Põhjuse mitte teha leiab alati.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas ollo » 16.08.2011 22:26

timofeje kirjutas:
ollo kirjutas: 1) kui palju pinda sul kasutada oleks? Ruumi pikkus/laius/kõrgus?
Otsin ladu mille pind oleks vähemalt 400 ruutu ja kõrguseks oleks nii et ühe tellingu korruse saaks püsti panna ja seal normaalselt seista.
Kui leiad, tulen hea meelega üle vaatama ja arvamust avaldama.
timofeje kirjutas:
ollo kirjutas: 2) mis materjalist ja kui sile on põrand?
Tõenäoliselt betoon, piisavalt sile, et kasutada vaipa.
Betoonile vaiba "ajutiselt" kinnitamine on veits probleemne tegevus (teibid ei toimi), aga ilmselt mitte võimatu. Püsivamate paigalduste korral vaip liimitakse betoonile, aga liimitud vaiba eemaldamine jätab oma jälje nii vaibale kui põrandale. Karedale betoonile ei ole iseenesest vaipa vajagi - võib ju lihtsalt betoonil sõita, ka selle aasta EM sõideti betoonil näiteks. Lihvbetoonil ilma vaibata sõita ei saa, liiga libe.
timofeje kirjutas:
ollo kirjutas: 3) kui pikaks ajaks see kasutusse/rendile antakse? Milline on garantii, et 2 kuu pärast ei öelda, et "kolige välja"?
Nii pikaks ajaks kui antakse ja "kolige välja" võib tulla juba homme igas kohas, seega selle pärast ei muretseks eriti (saab üks pind otsa on teine kohe võtta, Tallinnas on pinda sitaks, peab lihtsalt jutule saam).
Asjade kolimine ja ülesseadmine on kulu - igakuise kolimise puhul päris suur kulu. Pikaajalise (vähemalt aasta) lepinguta ei ole võistluste korraldamine eriti reaalne - suht nõme, kui 2 nädalat enne võistlust öeldakse, et "kolige välja". Ja seda ei öelda mitte igas kohas - selleks ongi lepingud leiutatud. Normaalse lepingu korral kaitseb sind Võlaõigusseadus, lihtsalt "hea küll, kasutage kuni mul sellega midagi teha pole" kokkuleppe korral võidakse sind tõesti päevapealt väja tõsta.
Mis puudutab väidet "pinda on sitaks", siis sitta pinda võib sitaks olla. Kvaliteetset laopinda (soe, sile põrand, mõistlikud kõrvalkulud) ei ole üldse nii "sitaks", kui algul tundub ja kindlasti ei ole seda "sitaks" tasuta saadaval. Mis ei tähenda, et sellise leidmine võimatu on, aga kindlasti ei ole see lihtne. Samuti on oluline näiteks ligipääsetavus õhtuti ja nädalavahetusel - väljaspool normaalset tööaega.
timofeje kirjutas:
ollo kirjutas: 4) kui suured on kõrvalkulud? Mis tüüpi hoonega tegu on ja millega köetakse? Kas seal on hetkel olemas piisav valgustus?
Kõrvalkulud selguvad kui selgub konkreetne koht. Parem on kui seda ei köeta, sest siis tuleb seda odavam. Kuna oma otsin normaalses hoones asuvat ladu, siis tõenäoliselt on valgus piisav (samas seda saab alati täiendada kui vaja).
Igasugune ajutise pinna täiendamine on lisakulu - muud ei midagi, sellega tuleb arvestada. Täiesti kütmata ruum ei ole kindlasti hea - talvel on seal külm ja niiske (suvel jälle pole siserajal käijaid, nagu öeldud). Külmas jäävad inimesed haigeks, rehvid ja akud ei toimi... niiskuse ja temperatuurivahede mõjul tekib kondents, mis hävitab elektroonikat. Seal ei pea loomulikult olema 25 kraadi sooja, aga alla 15-16 kraadi on ikka karm.
timofeje kirjutas:
ollo kirjutas: 5) milline on su enda onroad kogemus, st. kas sa kujutad üldse ette, mida on toimiva raja jaoks vaja? Kui palju sa tead hetkel toimuvatest tegevustest (et meil käib sisehooajal Sauel enamvähem iga 2 nädala tagant trenn või võistlus)?
Tean, et toimub ja tean, et seal on nii öelda monopol. RC maailm on kolinud Tallinnast Sauele ja see on väga halb, sest kui Tallinnas oleks normaalselt toimiv rada tiirleks selle ümber tõenäoliselt tunduvalt rohkem rahvast kui praegu Sauel.
Heh... monopol :) Ei ole mingit monopoli, kellelgi ei ole keelatud rada ehitada ja kellelgi pole keelatud teistel radadel sõita. Vastupidi, Eesti Automudelispordi Klubi kahtlemata toetab iga algatust nii moraalselt kui võimaluste korral ka rahaliselt - lihtsat siiani ei ole ükski selleteemaline algatus ideest palju kaugemale jõudnud.
timofeje kirjutas:
ollo kirjutas: Sa pole isegi küsinud, kui tihti keegi seal käiks ja mis ta selle eest maksma on nõus.
Seda ma küsingi, et kui palju rahvas oleks nõus maksma ja siis saab juba vaadata, et mis summades me räägime ja kes see projekt on üldse reaalne.
Alguses seda kaunist gallupit ma justkui ei näinud... minu viga või lisasid sa selle hiljem... no vahet pole.
timofeje kirjutas:Pealegi kui vaja siis mul on piisavalt teadmisi, et kirjutada vastavasse kohta projektitaotlus ja kuna idee on piisavalt hea ja hõlmab suurel hulgal noori on raha saamine üpris tõenäoline.
Kas on veel küsimusi?
Edu... hea, kui sul sel teemal teadmisi ja kogemusi on. Samas projektina asja ajades läheb see lahku sinu algsest ideest "skvotime mingit ladu, mis parajasti saadaval on, kuni välja visatakse". Projektipõhise toetuse saamise eeldus on pikaajalise perspektiivi näitamine, see eeldab ka vastavaid kokkuleppeid pinna omanikuga.

timofeje
Postitusi: 47
Liitunud: 31.07.2011 01:00

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas timofeje » 17.08.2011 07:26

ollo kirjutas: Edu... hea, kui sul sel teemal teadmisi ja kogemusi on. Samas projektina asja ajades läheb see lahku sinu algsest ideest "skvotime mingit ladu, mis parajasti saadaval on, kuni välja visatakse". Projektipõhise toetuse saamise eeldus on pikaajalise perspektiivi näitamine, see eeldab ka vastavaid kokkuleppeid pinna omanikuga.
Selleks, et edukalt mingit raha taotleda, peab olema mingi tulemus juba näidata ja saabki välja tuua probleemi, et "nii nagu praegu toimib" edasi minna ei saa. See paneb asjad liikuma. Mul peab olema mingi dokumentatsioon selle kohta, kes on kui palju käinud "suvalisel pinnal" sõitmas ja selle põhjal saab teha juba ennustusi (projekti nii öelda müügijuttu), et palju rahvast siis käiks kui... Samuti saab projektis selgitada selle arenemisvõimalusi ja jätkusuutlikust. Peab näitama, et "praegu" suvalise pinna peal ei vasta rada normidele ja ei saa korralda näiteks rahvusvahelisi võistlusi, aga uue ja korraliku püsivalt "meie" pinna peal saaks. jne jne jne...

Kui nüüd projekti hakata kirjutama Saue näite põhjal, siis tõenäoliselt raha ei saa, sest kõik ju töötab ja toimib!

timofeje
Postitusi: 47
Liitunud: 31.07.2011 01:00

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas timofeje » 22.08.2011 09:08

Kui meil on ainult 37 huvilist siiamaani, siis ei ole tõesti kogu seda vaeva mõtet näha... Arvestades, et foorumis on kindlasti üle 50 inimese, kes asjaga vähegi tegelevad ja foorumi väliselt on veel kümmekond, siis oleks asjal jumet.

Ootan veel küsitlusele vastajaid.

Jörg777
Postitusi: 325
Liitunud: 04.08.2008 12:54
Asukoht: Mudelihall
Kontakt:

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas Jörg777 » 22.08.2011 14:46

Ei ole mõtet püssi põõsasse visata, eriti kui mõte on alles alguses. Sulle teadmiseks, et võistlevaid inimesi ongi umbes 30-40 ringis(nii offroad kui onroad), treenijaid arvatavasti isegi vähem. Ehk ära anna veel alla, mõni mõte raja suhtes peaks ju kunagi lõpuni ka jõudma :)
Jörg Miikael Tiit - 4x EFRA European Champion

SWorkz Motorsports
Nosram Electronics
Mudelihall
Savöx Servos
T-Pro Tires
RJX Hobby
Awesomatix
Insane Racing
mcd.ee
ToniSport
Boca Bearings
HobbyFactory
Võrguvara

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas ollo » 22.08.2011 18:33

Riskides saada taas pessimistina sildistatud, mõned realistlikud mõtted:
- "asjaga vähegi tegelevaid inimesi" (=kellel mingi enamvähem sõitev mudel kapis) on Eestis ilmselt siiski sadades, neist umbes 100 on ehk kunagi elus ka võistlustel käinud (on- või offroad). Aktiivseid, kellel mingisugunegi huvi hetkel võistluste ja trennide vastu oleks, pigem 50 ja 100 vahel.
- Kõik inimesed, kes "on foorumis ja asjaga vähegi tegelevad", ei ela Tallinna lähiümbruses.
- Kõik inimesed, kes "asjaga vähegi tegelevad" ja elavad Tallinnas või lähiümbruses, ei oma aja- ega raharessurssi, et tegeleda asjaga rohkem, kui "vähegi", ehk käia trennides. Eriti haruldane on aja- ja raharessursi samaaegne esinemine ühe inimese küljes, sisuliselt on selliseid inimesi 2 kategooriat: A)heal järjel vanemate teismelised järeltulijad ja B)üksikud jõukamad pensionärid. Kategooria B on Eestis väikesearvuline ja ei huvitu enamasti automudelismist. Kategooria A huvitub reeglina kõigest, mis on cool ja in ja millega naisi rebib. Automudelitega ei rebi eriti :lol:
- Reaalne elukogemus Saue trennidest on see, et kord kuus toimuvasse trenni tuleb kohale max 15-20 inimest. Eks sa ise pead hindama, kas sinu pakutavad küpsised oleksid piisavad, et seda numbrit kordades tõsta. See ei ole kindlasti võimatu, aga eeldab kõva tööd, promo ja erinevate ürituste korraldamist, mitte ainult raja ehitamist ja uste avamist.

männikmees
Postitusi: 663
Liitunud: 30.03.2007 12:47
Asukoht: helsinki-vantaa-espoo

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas männikmees » 22.08.2011 19:43

see teema ei puuduta mind aga:
äkki oleks targem üürida suurem ruum kuhu mahuks on-road-ja off-road rada :roll:
saaks rohkem rahvast kokku 8)
ilma mudelita Targutaja

timofeje
Postitusi: 47
Liitunud: 31.07.2011 01:00

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas timofeje » 22.08.2011 21:05

männikmees kirjutas:see teema ei puuduta mind aga:
äkki oleks targem üürida suurem ruum kuhu mahuks on-road-ja off-road rada :roll:
saaks rohkem rahvast kokku 8)
See on ka minu mõte... Off road raja ehitamiseks on pinda leida hulka lihtsam (välitingimustes ma mõtlen). Leida koht kuhu saab of-road raja teha ja kuhu mahuks ka on-road on tehtav, aga on-road jaoks puudub sellisel pinnal põrand. Nii et see on tulevik... Üritaks kõigepealt paika saada plaanid on-roadiga (sest sellel oleks ilmselt kasutust kogu aastaks, mida off-roadil kindlasti ei ole).

Aktiivne arutelu on hea... Jätkake-jätkake... (mul saavad kiired ajad varsti läbi mõneks ajaks, siis saan jälle kaevuda lobitöö tegemisse).

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 785
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas tony012 » 23.08.2011 09:24

Offroadi trenni ei tule talvel keegi, kui see ei asu katuse all... väliradasi nagu on kah TLN ümbruses.

Kui offroad rada asuks katuse all ja sealne sisetemp suudetaks hoida +10 juures kogu aeg, kui seal oleks valgustus, sealne ventilatsioon kannataks rohkem, kui 2 nitrokaga samaaegset sõitmist ja keegi veel rada kaa elementaarses sõidukorras hoiaks, siis oleks sellisel rajal kasutajaid, kes oleksid nõus maksma 5 eur päev ilmselt 3 korda rohkem, kui onroadi sõitjaid.

Suurima osavõtjate arvuga raadiomudelite võistlused on viimase 5 aasta jooksul olnud just sise offroad üritused...

Pregu tundub mulle küll, et püsisiserada onroadile organiseerida eeldab suure summa investeerimist, ilmselt tunduvalt suurema summa, kui hetkel reaalselt kulutatakse Sauel iga 2 nädala tagant toimuva mudeliürituse peale.

Ehk siis lahendus on hüppeliselt suurem harrastajate hulk... või siis mõni lahke ettevõte, kes millegi pärast peaks soovima mudelismust toetada... ehk siis mudelismi promo, mida peaks tegema kõik maaletoojad, kaubitsejad, klubid ja ka EAMK.

Ma arvan, et kui teema algataja soovib arendada mudelismi, kui sellist ja onroadi, kui sellist, siis võiks suunata selle organiseerimistuhina sinna poole, et tutvustada hobi ja näidata hobi ja saada uusi tegelejaid... Küll siis asi sinnamaani jõuab, et onroadis Saue kordkuus trennidest väheks jääb ja hakatakse iga nädal trennipäevi tegema... ja kui asi on kasvanud sinnamaani, et iga nädal on trennis reaalselt 30 inimest, siis vast tekib sealt pealt ka ressurss mingi sobiva ruumi püsivaks rentimiseks, kuhu siis Sauel resideeruvad vaibad ja muu sisseseade transportida saaks...
Associated B6 / Orca / Tekin
Mugen MBX7R / Alpha Lutz

timofeje
Postitusi: 47
Liitunud: 31.07.2011 01:00

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas timofeje » 23.08.2011 10:00

Viimase postituse peale:

Väga hea näide kuidas mudelismi hoitakse nö nišši alanda tuleb viimasest on-road võistlusest: EAMK kodulehel oli "hea" info ürituse kohta ( 21.august EAMK suvesarja 3. etapp, onroad Luige). See on kõik?

Mitu pealt vaatajat seal oli, kes ise ei sõida või kelle sõber seal ei sõitnud? Palju oli inimesi, kes tulid huvitavat üritust lihtsalt vaatma?

Ma võin teha head lobitööd ja promoda kogu ala, aga muutus peab tulema organisatsiooni seest. Mul on tunne, et entusiasm on kas kadumas või pole seda kunagi olnud.

Mina kui sisuliselt kõrvalt vaataja ei näe ega kuule RC maailmast mitte midagi. Ma võin korraldada väikse klipi üritusest Reporterisse või mõnda teise telesaatesse, ajakirja või mõnda teise meediasse, aga enne seda peavad kõik muud kajastused olema korras.

Minu ettepanek (et kriitika muutuks destruktiivsest konstruktiivseks):
1) teha teadaanded vähemalt nädal enne IGA üritust kogu üritust puudutava infoga (kus, millal, mis toimub, palju maksab jne)
2) teha järelkaja peale IGA üritust EAMK kodulehel (fotode või videotega), et oleks näha et IGAL üritusel oleks EAMK toetus (vähemalt moraalne kui mitte rahaline).

Need on kaks põhilist asja millega me saame näidata, et oleme aktiivsed!
Näide: http://www.freedown.ee/
Kes teab midagi sellest alast, aga vaadake kui hea kajastus neil käib. Neil osaleb igal võistlusel 20-60 sõitjat. Kui see klassidesse jaotada, siis ei olegi nii väga palju. Nad saavad võistelda ainult laskumiste peal ja nad peavad ehitama raja (mis võtab aega aastaid, et korralik rada teha). Üritage leida koht kuhu rada teha! Nad on selle kõik ära teinud.

Vaadake ja võtke õppust.

Kajastus, kajastus, kajastus on see, mis toob meile nii uusi tegelasi kui ka võimalikku rahalist toetust!

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 785
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas tony012 » 23.08.2011 10:46

See, et hetkel on meil võistluste korraldamisega pehmelt öeldes kehvasti, on nendele, kes võistlemas käivad ammu teada...

Usu, Sa pole esimene, kes EAMK nõrka tegevust ala populariseerimise puhul tähele paneb.

Loomulikult on võistlustest teavitamine nii onroadis, kui ka offroadis allpool igasugust arvestust. Praegu on see teavitus, kui selline jäetud võistlust korraldava seltskonna teha, ja see on siis järelikult nende korraldajate suva, kas viitsitakse teavitust teha või mitte. EAMK kooskõlastas hooaja alguses kalendri ja on teavituse kohalt piirdunud sellesama kalendri linkimisega korra foorumis. Kui oled tohutult innukas otsija, siis leiad selle ka EAMK ametlikult kodulehelt.
Ma arvan, et viimane võistluskutse on avaldatud selle aasta I etapi (offroad) kohta.

Ehk siis ilmselgelt on näha, et hetkel EAMK juhtivad inimesed ei pea seda teavitust ja kajastust prioriteediks... ehk siis loomulikult on seda võimalik teha kellelgi teisel. Kui Sul on aega ja soovi, siis kindlasti saad olemasolevate korraldajatega kontakti võtta ja oma tuge pakkuda...

Selleks, et tekiks aga püsivaid sõidupaiku talviseks ajaks, selleks ongi vaja suuremat harrastajate hulka, ehk siis mitte ainult kirjumaid võistluskutseid vaid ka pidevalt tööd ala tutvustamisel. Seal saab kaasa lüüa igaüks, ja kui Su tutvusringkonnas on ürituste korraldamisega tegelevaid inimesi ja ka võimalused erinevate teavituskanalite kasutamiseks, siis pane täiega.
Associated B6 / Orca / Tekin
Mugen MBX7R / Alpha Lutz

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas ollo » 23.08.2011 11:36

EAMK passiivsusest, siis tõsi - ei ole meil hetkel kedagi, kes omaks ajaressurssi ala promomiseks. Kui on vabatahtlikke, siis võib endast lahkesti teada anda. Praegu teeme vaevalt minimaalse - et võistlused üldse toimuks, siingi tuleb põhiliselt Andrest tänada, et ta niigi palju oma pere ja töö kõrvalt jõuab.
Ideena on loomulikult õige, et tuleb teha neid asju, millest eespool räägitud - eelnev promo, järelkajastus jms., aga tasuta töö tegijaid ei ole just üleliia palju ja raha see ei hakka Eesti mastaabis kunagi sisse tooma.

Põhiline, millega tuleks tegeleda, on harrastajate hulga kasvatamine ja selle jaoks on maailmas leitud üks ja ainus tee - mingi ODAV klass. Mitte mingit muud pikaajaliselt töötavat varianti ei ole. Kas stock Asso putukas, nagu meil oli (ja mõnda aega hästi toimis), Tamiya Mini vms. - lihtne, kättesaadav ja võrdne. See toob uusi tegijaid suurtes kogustes, mitte rahvusvahelised võistlusklassid, mille buy-in on 1000€ ja üles. Sellise odava klassi taga on harilikult müüja/maaletooja, kes omalt poolt promob ja varustab (parimal juhul teenib sealt ka natuke raha). Meil toimis putukaklass niikaua, kuni Hobimaailma inimesed viitsisid asjaga tegeleda... reaalselt muidugi tekib alati ühel hetkel ka tüdimus ja inimesed tahavad midagi uut proovida, see on paratamatu.

Mis atraktiivsust ja pealtvaatajaid puudutab, siis olgem realistid, automudelism EI OLE asjast mitte midagi teadvatele pealtvaatajatele atraktiivne. Enamus inimesi tuleb, vaatab 3 minutit, haigutab ja läheb ära. Mitte ainult Eesti võistlustel, vaid ka EM tasemel, nii lihtsalt on. Lastel on lahe vaadata, kudas autod crashivad, aga A-finaalid on superigavad, mitte midagi "huvitavat" ei juhtu, mingid autod lihtsalt keerutavad mööda rada. Hea kommentaator NATS aitab kaasa, aga keskmise inimese arvates on automudelite võidusõitu sama huvitav vaadata, kui muru kasvamist. Või, andke mulle andeks, jalgratta downhilli (olen näinud, haigutanud ja ära läinud).

coolsanja
Postitusi: 53
Liitunud: 08.09.2009 20:26

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas coolsanja » 10.09.2011 14:49

Mina käiksin kah kindlasti ja oleksin nõus aidata.

m@rgus
Postitusi: 8
Liitunud: 22.06.2010 08:48

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas m@rgus » 11.09.2011 18:21

ahhoi,täna küll ei jõudnud Pärnu võistlustele (muud tegemist peale mudelismi on sitaks),aga
mul siseraja kohta ka küsimus- kas ka large scale bensukad sõita saaksid?
ja tahaks tsipa teema algatajaga vaielda:
1) teatud võistlusi ei promota üldse( näiteks sulgpall e.badmington) ,mul tuttav on 40+ ja on
mitmekordne Eesti meister , tema jutt võistlustest on "ollo" jutu moodi nagu muru kasvamine
2) timofej- olen tsipa uurinud ,et mis,kas,kus-olgem ausad ,praegu on vana vene kord,kus
maksavad tutvused,kui sa üritad siin väita,et mudelismi kohta pole midagi kirjutatud,siis
paned küll mööda,vähemalt mina tean kolme artiklit ,kus kribati konkreetselt auto-mudelitest,
olgu-seda on tsipa vähe küll,aga siiski
3) infoks ka kõigile -et tuleva aasta (2012) lõuna eesti ralli korraldajatel (mul on praegu läbirää-
kimised poole peal) on plaanis promo üritus nii on-road kui ka of-road autodele,suurima
tõenäosusega toimub asi Elvas-( isiklikult lubas toetuse poole pealt õla alla panna Urmo Aava)
Kui asi täiega susisema hakkab,siis annan foorumis teada.
P.S.timofei....vt .www.rallifotod.eu...kas sa tead,kes on Pille Russi???..kui ei tea,siis pole nagu
millestki rääkida (Autolehe üks toimetajatest)
vt 20 juuni 2010-onroad võistlustest ( best of 2010-paraku on küll ainult seal minu auto,
aga eks see aasta tuleb kellegi teise) off-roadi on kajastatud päris rohkesti

kaits
Postitusi: 58
Liitunud: 05.04.2010 22:01
Asukoht: Linna lähedal maal

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas kaits » 12.09.2011 03:37

m@rgus kirjutas:.
P.S.timofei....vt .www.rallifotod.eu...kas sa tead,kes on Pille Russi???..kui ei tea,siis pole nagu
millestki rääkida (Autolehe üks toimetajatest)
Ehk siis.. see kes ei tunne Pillet (kes iganes ta ka poleks), see ei või ka unistada püsivast siserajast? Ega ka ilmselt mitte viisakamatest võsitluskutsetest?
Teiseks.. peab ütlema, et mina kui üle keskmise tehnikahuvilne, pole siiani mitte ühes paberil ilmuval meedial näinud artiklit mudelismi kohta!

Andke andeks, aga mind kohutavalt segab, kui noorte (või vanade) häid mõtteid tapetakse kellegi ego upitamise eesmärgil.

Sellise suhtumisega on ilmselgelt võimatu, et keegi nö. noortest/uutest sooviks võistlustele tulla.. ja see, et sina oled Aavaga koos viina joonud ja enda vahvat hobist rääkinud! So? Vabandust, aga ma tänasel päeval ei näe, et Aava tahaks/oskaks mudelismi vajalikul tasemel promoda, seda peaks siiski tegema inimene kellel on pisik/kirg selles osas.

Kogu minu mula mõte on see, et kui kellelgi hullul tekib mõte tekitada misiganes rada.. siis peaks teda kahel käel ja jalal tagant upitama, mitte teda maha trampima ja targutama kuidas ja kelle auto on kusagil lehes olnud!
TLR 8IGHT 3.0 / Novarossi / Savöx / Spektrum

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1794
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas R0mm » 12.09.2011 07:05

Siserada ja sisepõlemismootor ei käi ilmselt ka kokku, niiet selgelt ei oleks see koht kus 1/5 skaala trimmeriga ringi vurada. Kui nüüd öeleda, et sees on ju vähemasti off road sisepõlekatega sõidetud, siis on jah, aga sel juhul on sõidetav ruum igast otsast avatud ja mingist mõistlikust sisetemperatuurist ei ole mõtet rääkida. Suletud ruumi puhul oleks inimesed õhtuks lihtsalt kõik PERH-is intensiivravis ja need kes haiglaravist pääseks, on ilmselt morgis.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Kasutaja avatar
Vana Kala
Postitusi: 259
Liitunud: 08.04.2008 13:36
Asukoht: Tallinn

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas Vana Kala » 12.09.2011 20:06

3 artiklit :lol: Ega see mudelismi propageerimine pole mingi ühekordne ülesanne...umbes et parandasime toru ära, enam ei tilgu....tehtud!


Mul 2 sõpra ostsid omale monsterid, sest kutsusin neid ennem mitu korda sõitma.
Teised 2 sõpra alustasid pärast pikka pausi alaga uuesti, sest kutsusin neid ennem mitu korda sõitma. Järjepidevus loeb. Eile metsas sõites ka paar tuttavat imestasid ja küsisid ala kohta, millest nad varem midagi ei teadnud.




Aga raja kohta idee:

Äkki teha koos mõne teise spordialaga ühise katuse alla? Näiteks sise skateparki (rula/bmx/uisk) tahetakse ka juba pikemat aega tallinnasse teha, kuid pole suudetud kriitilist massi saavutada. Samas Tartus on selline asi olemas.
HPI Savage w LRP.28
Hobao Hyper 8,5 Pro .30 Sirio Over-Powered-Edition
LRP S10 Blast2 TC

Pühapäevasõitja

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4204
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas RandoM » 17.09.2011 23:13

Timofeje,

Siseraja majandamine ON võimalik. Päriselt.
Tuult purjedesse, kui vähegi kaasa mõelda saan ja arvad, et sellest võiks abi olla siis võid mind näiteks skype vahendusel pingida.

Kajastuse ja järjepidevuse kohta, Laitse offroad etapid on alati autolehes olnud rubriigis "nädal ette". Seda ei ole kaugeltki mitte piisavalt, aga siiski midagi.
Huvipärast koostasin eelmise aasta Laitse Endurance kohta ka meediakajastuse kokkuvõtte, seda võib näha siit. Järelduste tegemine jääb igaühe pädevuseks.

PS: Kui soe ruum on taotlus siis seest põlevad mootorid võib ära nullida (kui muidugi just mingit passiivmaja vent lahendust ei ehita), sest elu on näidanud, et räigelt üledimensioneeritud ventilatsioon on täiesti ebapiisav. Offroadi oleme me viimased neli talve siseruumides sõitnud, õhk meeldivalt puhas ei ole seejuures kunagi olnud. Alati on lahti kõik uksed ja aknad ning kuskilt puhutakse peale ja kuskilt tõmmatakse ära.
Viimati muutis RandoM, 18.09.2011 22:33, muudetud 1 kord kokku.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

T-TEAM
Postitusi: 74
Liitunud: 27.04.2008 09:21

Re: Uus On-Road siserada Tallinnas

Postitus Postitas T-TEAM » 18.09.2011 00:26

Sinsheimis näiteks sõidetakse täitsa edukalt 1/5 autudega siseruumides.
[youtube]nIG5pQsaJzY[/youtube]
Durango DEX 210
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport

Vasta