Hyper H4E 1/10 Competition Touring Car

Üldine On-Road autode arutelu
Vasta
siim393
Postitusi: 13
Liitunud: 30.04.2013 20:26

Hyper H4E 1/10 Competition Touring Car

Postitus Postitas siim393 » 06.02.2015 21:11

Et Hyper H4E 1/10 Competition Touring Car, ja sooviks küsda kas kellegil on selle mudeliga kokkupuuteid olnud ,kas mudel on vastupidav, ja kas tasuks seda mudelit osta?

Nimelt sooviks omale siis osta korralikku 1/10 onroad mudel autot millega hakkata käima treeningutel.

arx112est
Postitusi: 123
Liitunud: 08.06.2009 12:35

Re: Hyper H4E 1/10 Competition Touring Car

Postitus Postitas arx112est » 06.02.2015 21:24

Vaata pigem selline auto millele sa saaksid lihtsalt kohapealt varuosasid ilma, et peaksid pettuma kui trennis mõni tükk peaks purunema ja ootama seda kusagilt kaugelt maalt. Siinkandis on populaarsed mudelid Yokomo ,Schumacheri toodangud.
Mugen Seiki / Team Picco / Savöx
Yokomo YZ-2 CaL2 /Hobbywing/Hobbywing/KoPropo

siim393
Postitusi: 13
Liitunud: 30.04.2013 20:26

Re: Hyper H4E 1/10 Competition Touring Car

Postitus Postitas siim393 » 07.02.2015 17:56

http://www.ebay.com/itm/SKYRC-TORO-1870 ... 3f30ceae61" onclick="window.open(this.href);return false;

Et ei hakkanud uut teemat tegema, ja küsiks siis, et kas sellist süsteemi oleks mõtet osta mudelile peale , või on sellise hinnaga mingit paremat varjanti pakkuda?


Siim

Kasutaja avatar
Dzinn
Postitusi: 116
Liitunud: 10.02.2013 21:26
Asukoht: Keila

Re: Hyper H4E 1/10 Competition Touring Car

Postitus Postitas Dzinn » 07.02.2015 19:31

siim393 kirjutas:http://www.ebay.com/itm/SKYRC-TORO-1870 ... 3f30ceae61

Et ei hakkanud uut teemat tegema, ja küsiks siis, et kas sellist süsteemi oleks mõtet osta mudelile peale , või on sellise hinnaga mingit paremat varjanti pakkuda?


Siim
100€ peaks saama Speedpassioni või Hobbywingi, millel on Eesti garantii ja Riigi maksud makstud vms
http://www.rc-est.ee/catalog/index.php? ... a5d237eac0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.claypitrc.eu/product_info.p ... ts_id=4276" onclick="window.open(this.href);return false;

D

eikeikeik
Postitusi: 344
Liitunud: 28.08.2013 13:35

Re: Hyper H4E 1/10 Competition Touring Car

Postitus Postitas eikeikeik » 11.02.2015 23:15

Autovalikul soovitaks vaadata ka variante XRay loomingust. XRay T4 on samuti rajal aktiivselt esindatud. Vanemad mudelid T2 ja T3 vähem kuigi ma kaalun oma T2R Pro elule meelitada ja trennis paar ringi teha enda testimiseks.

Ja seina või piirdesse sõitmisel ei taha neist ükski vastupidada.

Siim, kas sa arvad, et su auto on ikkagi läbi omadega? Või on muu põhjus. Kui treeningule tuled, siis võid ju küsida teistelt proovida autosid ja eeldusel et sa kohe kihutama ei hakka, taldrikutel hüppeid tegema ja kraavi ei sõida, siis võid saada mingisuguse ettekujutuse, mida teevad teiste meeste autod rajal ja mida teeb sinu auto.
Samuti on suur vahe kasutatud autol ja uuel autol. Kasutatud autol on lihtsalt vaja teada, kas ja kuidas on "hooldusraamat" täidetud, et kui tihedad liigendid ja silmad ja munakad. Väga hea oleks kui sa saaksid kasutatud autoga kaasa varuosad mis enim kuluvad. Kulumaterjalid ongi need mis vastu ei pea. Muus osas peavad kõik autod vastu. Ja katki lähevad ikkagi avariidega kõik autod sõltuvalt paugu iseloomust suunast ja tugevusest. Kui sõita joonte vahel ja õiges suunas, siis on sul vajalikud vaid kulumaterjalid.

Schumacheri autod on reeglina vastupidavad. Kõige "tankilikum" on Supastox (1:12 tagaveoline) ja võib rääkida legende ajast kui Karmo Tihane selle autoga rajal puhastustööd tegi ja pilpaid lendas.
Mi 1-5 seeria autod on samuti vastupidavad olnud, kuigi mõni on kurtnud üht-teist, siis reeglina on olnud põhjuseks koostamisel valed võtted. Mi5 on näiteks teinud kavala lahenduse, et õõtsade kinnitused põhjaplaadil on alumiiniumist poltidega, mis tugevama paugukorral murduvad ja selle tulemusena säästab veermiku teisi detaile, mis jäigema lahenduse korral mõjutaks ja kahjustaks lisaks veel teisi elemente ja reeglina paugu maksumus piirdub nende poltide maksumusega ehk ca 1 eur.

Ennekõike on esmane ja õige soovitus see, et auto varuosade saadavus treeningus ja võistlusel oleks võimalikult suur ehk sama mudeli kasutajaid oleks veel peale sinu. Nii on sul võimalus teiselt sama (tootja-) autot omavalt piloodilt soetada kiirelt vajalik detail ja jätkata treeningut või võistlust ka juhul kui varuosamüüjat ei ole kohapeal. Elu on näidanud, et suuremad sõiduvead ja paugud juhtuvad ikka kohe hommikul või õhtul kui minnakse uljaks ja hakatakse nö. piire kompama.

Kui su soov on nn. 1:10 stock klassis (TS10) sõita (usun et plaanid ikkagi võistlema ka tulla) siis vaata kindlasti et soetatav mootor ja regulaator oleks esindatud EFRA ja ROAR tabelites.
ROAR http://www.roarracing.com/approvals.php" onclick="window.open(this.href);return false;
EFRA http://news.efra.ws/index.php?id=232" onclick="window.open(this.href);return false;

Ükskõik mis auto sul on, loe läbi http://modelcar.ee/rcch/" onclick="window.open(this.href);return false; see info. Kui sa saad aru mis seal kirjas on, siis ilmselt saad varsti aru mida peaksid autol seadma teisti, et olla kiirem ja parem. On teatud seaduspärasused, mis on triviaalsed ja mida ei ole mõtet ise leiutama hakata.
Infoks näiteks ütlen ära, et meie vaibaradadel on enamusel autodel esimene diferentsiaal lukus ehk esisild on jäik. Pisike kuid oluline teadmine, mida algaja ei oska ehk küsidagi.

Vimasel võistlusel osalenud autod on näha siin: http://register.modelcar.ee/?action=eve ... odelid=902" onclick="window.open(this.href);return false;
Kokkuvõtes: 4 x XRay, 3 x Serpent, 3 x Schumacher, 2 x Yokomo, 1 x Tamiya (Kas Tanelil on XRay?)

Hannes

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: Hyper H4E 1/10 Competition Touring Car

Postitus Postitas tony012 » 12.02.2015 08:58

Siim on Keila ringis Mi1 autoga sõitnud ja ka võistlustel käinud...
Otsib oma autot...

Prindin Hannese jutu välja ja jagan ringipoistele... ;)
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

siim393
Postitusi: 13
Liitunud: 30.04.2013 20:26

Re: Hyper H4E 1/10 Competition Touring Car

Postitus Postitas siim393 » 12.02.2015 18:16

Vastus siis eikeikeik foorumi kasutajale, et päris läbi auto pole, üritan muidugi korda teha, et jupid mudelile tellisin välismaalt ära ja varsti jõuavad kohale siis vaatab kas saab sellest asja :)
Ja võistlema pole veel plaanis tulla, kuna sõidukogemust on vähe, aga treeningutest tahan küll osa võtta.

Ja siis olen uurinud 1/10 on road mudelit nimega : Team Durango DETC410 Competition Chassis 4WD 1:10 Glattbahn Carbon Alu.

Et mis ise muidu arvate sellest mudelist?


Siim

arx112est
Postitusi: 123
Liitunud: 08.06.2009 12:35

Re: Hyper H4E 1/10 Competition Touring Car

Postitus Postitas arx112est » 12.02.2015 20:06

Ära nüüd võistlemist küll karda... Ühe võistlusega õpid rohkem kui mõne trenniga. Asi järele proovitud nii, et mida varem rajale seda uhkem ;) Minu teada siinmaal ühtegi Durango on-road autot liikumas veel pole nii, et know-how puudub jällegi.
Mugen Seiki / Team Picco / Savöx
Yokomo YZ-2 CaL2 /Hobbywing/Hobbywing/KoPropo

eikeikeik
Postitusi: 344
Liitunud: 28.08.2013 13:35

Re: Hyper H4E 1/10 Competition Touring Car

Postitus Postitas eikeikeik » 13.02.2015 18:35

Mjah, sookolli pole kui tsiteerida (multi-)filmiklassikuid. Ehk siis ei ole Durango't rajal näinud. Aga ma mäletan et Mi1 autoga tegi päris kiiret sõitu Maiste nimeline poiss. Ei tea kuhu ta kadunud on. Põhimõtteliselt on kõik autod ühte moodi. Lihtsalt tehnilised sõlmed on erinevalt lahendatud. Kõigil on mõte juhtida mootorist veojõud ratastele ja saavutada maksimaalne juhitavus.

Vastupidavuse hindamisel on kaks aspekti, üks on nö. paugukindlus ja teine kulumaterjalide vajalikkus. Pauk reeglina on suurim ratastele (kõige välimine oluline element peale keret) ja sealt edasi käändmikule, kui käändmik on tugev, siis järgmisena pudeneb õõts ja kui õõts on tugev, siis võib puruneda õõtsa kinnitus (kaks pesa mis hoiavad õõtsa pulka otsest paigal) ja rattapaugukorral saavad tugeva laksu kõik roolihoovastiku munakad ja silmad ning halvemal juhul saab haiget ka rooliservo (algajale soovitan igal juhul kasutada servosaverit või servo-seiverit eesti keeles).

Nojah, kui oma pilli joonde saad ehk treeninguks uued tükid külge, siis on juba pool võitu. Kui selle know-how lehekülje ka läbi loed, siis saad kokkupanekul juba asju seada nii, et peaks olema enam-vähem sõidetav. Seda siis supleri või joonlauaga timmides saad ikka enam-vähem paika.

Arxi sõnum ja soovitus võistlusel käia on samuti õige. Kui ikka aega ja võimalusi on, siis võistlusel ei pea sa hullult rehve põletama, vaid õpid koos teistega sõitma. Võistluslik moment näiteks - endast kiirema mööda laskmine. Teis(t)e sõidujoone jälgimine, tuulde või sappa võtmine, korralduslik pool, millal oled mehaanik, millal on ajavõtt, kuidas peab startima ja varem või hiljem leiad, et pead kellestki mööda ka sõitma. Kahe joonevahel ehk rajal sõitmine oleks esmane ja kõige olulisem. Teiseks joonte vahel kindlalt sõitmine, et sa ei vänderdaks ühest servast teise. Võistlus annab sulle lisaks treeningule juurde sõiduaega. Vähem kui treeningul kuid siiski väärt sõiduaega, mis teeb sind igal juhul paremaks.

Uue auto osas on hea see, et sa saad kaasa kindlasti manuaali (Neid võid leida ka internetist muidugi). Raamatu, kus on enamasti kirjas nö. kokkupanemise juhised ning kokkupaneku tulemusena peaks olema su auto sõidetav ehk normaalselt sõidetav. Tavaliselt antakse kaasa ka mõned nn. setup sheet'id ehk mingite tehasesõitjate soovitatud juhised, mida nad on teinud näiteks hea või halva pidamisega rajal sõitmiseks teisiti kui kokkupaneku manuaalis kirjas. Uue autoga sa ei pea ennast vaevama ja mõistatama nagu vanaga, et autol on mingi vimka sees, sest uuel autol paned sa kõik ise pulkadest (ise) kokku ja kui sa midagi valesti ei tee, siis on sealt sul edasi auto paremaks või käepärasemaks sättimine oluliselt lihtsam. Kasutatud auto puhul on hea kui müüjaga ka edaspidi suhelda saad rajal näiteks), et teada saada, mida on enne autole tehtud parendamiseks ja uuendamiseks. Aga uuega saad põhimõtteliselt kohe keskenduda sõitmisele ja sõiduoskuse arendamisele kuni mingil hetkel saad aru, et enam ei ole asi sinus vaid on vaja autot kohendada rajale ja endale sobivamaks.

Selle Durango plaaniga jääd ilmselt varuosadega jänni kui kaupmeest ei ole ole kaasas ja soovitaks uurida kohalikult härra Durangolt, et kas ta kavatseb sind ka rajal varustada. Tuleb tunnistada, et sellel talvel on kaupmeestest rajaääres kõige aktiivsem olnud härrad Schumacher ja XRay (Risto=XRay, kes ei ole küll peris kaupmees, aga omab reeglina seda mida vaja).

Samas on huvitav see, et uus Durango maksab ca 200 raha ja kasutataud Xray T4 maksab ca 170-200 raha ja uus Mi1 maksab ka umbes sama palju. On ikka dilemma. Ei oska nagu soovitadagi mis on parem. Pommikindluse osas on vist parem valik uus Mi1. XRay on hea, aga mitte nii pommikindel ja Durango'st ei oska vist keegi rääkida. Igatahes on selge see, et kui varuosade saadavus on hea, siis on ka kasutatud auto müümine lihtsam, et ostja ei pea pead ja kaela murdma selleks et kasutatud autot sõidukorda saada. Eks pead raputama tengelpunga ja kaaluma plussid-miinused kokku.

Elu on näidanud, et alguses kokkuhoidmine võib hiljem ikkagi minna kallimaks kui alguses arvatud. Tubli et julged küsida ja küsi igal juhul julgesti kui midagi kripeldab, siis ei astu nii hullult pange.

Pead tegema otsuse....(sorri, tahtsin teha lühidalt, aga läks nii nagu alati).

Edu!
Hannes

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: Hyper H4E 1/10 Competition Touring Car

Postitus Postitas tony012 » 14.02.2015 02:02

Tõenäoliselt on meie onroad radadel ja kaubitsejate lettidel levinuim mudel hoopis Yokomo. Yokodega sõidavad paar ringi täit noori mehi ja paras seltskond ka HOBIzones... Esmalugemisel vist u 20 tk neid autosi aktiivses kasutuses... Ja lisaks Rocca al Mares asuvast Hobimaailma poele saab Yokomo tükke HOBIzone mudelitarvikute letist. Meil on kindlasti kõik vajalik olemas. Ka EAMK võistlustel on Viljar Hobimaailma varuosakastikesega alati kohal olnud.
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

Kasutaja avatar
harg
Postitusi: 467
Liitunud: 07.02.2006 20:17

Re: Hyper H4E 1/10 Competition Touring Car

Postitus Postitas harg » 15.02.2015 01:09

Kui siin upitamisetks juba läks siis on veel ka TeamDurango DETC410 olemas, meite radadele jah pole veel jõudnud kuid ega see ka mingi ületamatu takistus ole. Boksidest on ta juba uudistamas käinud.


Ja nüüd teemasse ka , Durango ja sinnajuurde kuuluva pakkumine teemaalgatale on tehtud PS kaudu juba ammu. Kõik järgnev on turuuuring ja info kogumine.

Frii Villi, Piis....

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: Hyper H4E 1/10 Competition Touring Car

Postitus Postitas RandoM » 15.02.2015 19:04

Annan ka natuke inffi statistika kohta HOBIzone võistlustelt.

Ühtekokku on (14.02 seisuga) välja antud 41 auhinnalist kohta, neist 15 Yokomo, 9 Schumacheri 7 Serpenti ning 5 LRP ja 5 Xray mudelitega sõitjatele.
Stock klassis on seis natuke üksluisem. Yokomo sõitjatel on 12'st esikolmiku kohast ette näidata 7, samas kui Schumacheril 3 ning Xrayl 2.
Kogu tabelit statistika kohta näed siit: " onclick="window.open(this.href);return false;

Nii võiks justkui öelda, et Yokomo on kõige parem auto aga täielikuks tõeks seda siiski pidada ei saa, sest ta on lihtsalt kõige populaarsem valik ning on selge, et mida rohkem inimesi mingite brändide autodega sõidab seda rohkem need brändid ka poodiumikohti saavad. Aga fakt on ka see, et mida rohkem on mingi mudeli tarbijaid seda parem ei ole mitte ainult selle auto varuosade saadavus vaid ka selle auto alane knowhow, ehk teinekord on tähtsaim hoopis see, et sul on kellelt nõu küsida ning abi saada.

Võin sulle 100% kindlusega öelda, et tänased Eesti tipud võivad võtta mistahes veermiku ning sõita sellega oma viie minuti tulemuse 2% erinevuse sisse, seda ainult eeldusel, et ta saab natukene autot enda käe järgi häälestada. Just seadistuse leidmine ongi kõige keerulisem asi stabiilsuse saavutamisel ning see on koht kus alguses on hea massiga kaasas käia ning õppida kollektiivselt. Kui need kogemused on omal nahal saadud võid juba mistahes mudeli osta. Aga oma esimeseks autoks võtta midagi millega Eestis keegi kunagi pole rajal käinud... võib, aga seda ei saa soovitada.

Aga kokkuvõtlikult tahan hoopis öelda, et kui ikka sügeleb, siis tuleb kratsida. Ehk kui oled välja valinud mudeli mis sulle meeldib siis ostagi see. Ja lihtsalt arvesta, et kui see on midagi muud kui "populaarne valik" siis näed temaga natuke rohkem vaeva. Ongi kõik.

Ja kui tahad erinevaid mudeleid näpuvahel veeretada siis lähes kõikvõimalikud veermikud ja nende erinevad generatsioonid peaks Saue HOBIzones näha ja katsuda olema. Nimetatud Durangot küll veel mitte, aga see-eest on lisaks näha autot mis näeb välja kuumem kui Pammy Baywatchis, ehk VBC ja loomulikult tõelise mehe võidusõidupüss LRP BLAST.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

eikeikeik
Postitusi: 344
Liitunud: 28.08.2013 13:35

Re: Hyper H4E 1/10 Competition Touring Car

Postitus Postitas eikeikeik » 20.02.2015 11:41

Väike viide veel mõtete kogumiseks ja arendamiseks:

viewtopic.php?f=4&t=8764" onclick="window.open(this.href);return false;

Vasta