1. leht 1-st

1:18 modified onroad klassi tulevik

Postitatud: 07.09.2009 19:19
Postitas ollo
Väiksemates gruppides on juba mõnda aega jutuks olnud 1:18 modified klassi teema, ehk kas lõpetada selle "klassi" (mis tegelikult on igasuguste reeglite puudumine) eksistents või jätkata veel.
Lõpetamismõtetele sunnib eelkõige võistlejate vähene arv, sisulise võistluse mitteeksisteerimine (võistlevad autod on nii erinevad, et mingit reaalset võidusõitu ei toimu), ülemotoriseeritus (ei ole selle skaala autod ehitatud NII kiiresti sõitmiseks, reaktiivmootoriga Fiat Punto on rajal küll võibolla koomiline, aga mitte kiire) ja jalaga tagumikku taguv võistluspäeva ajakava, sest 1:12 klass ilmselgelt tuleb ja vähemalt minu silmis omab võistlusklassina kindlasti suuremat potentsiaali.

Küsiks siis avalikult, mis härrased kaasvõistlejad arvavad? Kui palju on neid inimesi, keda 1:18 modifiedi lõpetamine reaalselt nutma ajab? Kui palju on selliseid, kes sõidaksid, kui see klass oleks, aga väga ei nuta, kui enam ei ole?

Arvamused oodatud mõistagi eelkõige endistelt ja praegustelt 1:18 modifiedi sõitjatelt, aga ka teistelt kaasvõistlejatelt, kelle päeva see oluliselt puudutab. Üks klass lisaks tähendab reaalselt ühte sõitu vähem kõigile teistele... võistlussõitude arvelt kokku hoida ei ole võimalik, päeva pikemaks ajada on keeruline, ainus reaalne "kokkuhoiu"võimalus on hommikuse trenniaja lühendamine. Võibolla suudame koolis kokku leppida hommikul varasema alguse, aga see ei ole veel kindel.

Postitatud: 07.09.2009 19:38
Postitas meph
Mina kui endine selle klassi sõitja pean nentima, et sellises olekus nagu see klass praegu on, on ta üpris mõttetu, lõpetasin ise ka selle sõitmise ära, kuna seal võistles ikka tõesti igast spektrist midagi.
Ehk siis ei nuta, kui ära kaob :)

Postitatud: 08.09.2009 11:49
Postitas Alpro
ma ei tea, vaadates eelmise talvehooaja tulemusi siis neid kes sõitsid rohkem kui 1 kord on 7 inimest.
suvesarjal on neid inimesi 4 (mina isiklikult ei sõitnud kuna keskendusin vaid 1:5 klassile)

mina sõidaksin seda klassi hea meelega (sedaenam, et just tegin auto toimivaks ja esimest korda seadistasin vist enamvähem ära)

eile oli ka Oleviga selleteemaline diskussioon ja ma täiesti mõistan neid argumente ja vastulauseid selle klassi eksisteerimisele.

võistlejaid nüüd ka tõesti pole jalaga segada.

kui peab veab valima 1:18 vs 1:12 siis loomulikult 1:12 aga kuna kirjutatust Ollo poolt on näha mingit valgust tunneli lõpus 1:18 eksisteerimisele siis sõnastaksin endapoolse "hääletuse" nii: sõidaksin hea meelega, kui aga kaotatakse klassi siis ehk ehitan auto offroadiks ümber ja proovin kaka-openit sõita :lol:

Postitatud: 08.09.2009 12:37
Postitas meph
No kui see klass mingeid mõistlikke reegleid omaks, oleks asjal vast jumet... praeguses seisus on see mõttetu lahmimine pisikeste autodega, mis sirge peal on kiiremad kui 1/10 modified ja kurvides ei saa üldse hakkama... sõidumõnu ei ole ju :P

Postitatud: 08.09.2009 12:50
Postitas tony012
Nojaa... kahjuks on nüüd siis selline auto olemas, millega pole midagi teha...

Olgu, kaotame modi ära...

Aga äkki laseks stockis mootori näiteks vabaks... niikuinii seal ju praegu ei sõideta enam täpselt ühesuguste mootoritega... kasutaks stockis näiteks kummirehve ainsa piiranguna, siis saaksid tegelikult praktiliselt kõik sõita, kellel umbes sellises suuruses auto on... ja vaevalt seal ringiaegades erilist erinevust tuleb...

Ilmselt võiks stockis keelata ka nö pannika kered, siis ei ole ka mingeid aerodünaamilisi imesi saabumas sellesse klassi...

Postitatud: 08.09.2009 12:58
Postitas meph
Põmst tähendaks see ikkagist praktiliselt ilma mingite reegliteta klassi. Stocki mõte siiski on selles, et suvaline tüüp tänavalt saaks võiduvõimelise mudeli osta. Ja seda siis odavalt.

Postitatud: 08.09.2009 13:02
Postitas Alpro
Tõnis teab oma kogemusest rääkida kuidas muidu stock putukas kummirehvidega ja Mongoose BL-ig sõidab samakiiresti kui stock auto, eelmine aasta sai vist testitud!?

p.s. eelmises postis jäi mainimata teine mõte, et kui 5-7 inimese pärasst pidada siis on see vist mingi nõks üle 10% kohalolijatest?! seega kogu suure kamba võistluspäeva pikendada pole vast tõesti mõtet (aga samas võiks :P)

Meph, ma nüüd sõitsin küll kõrvalt pole seda sõitu eriti vaadanudaga otse on nad tõesti kiired aga ise küll ei mäleta mingit erilist raskust kurvis!? problemaatiliseks läks siis kui keerasin tagadiffri täitsa kinni :lol:

Postitatud: 08.09.2009 13:19
Postitas RandoM
Mind ajab nutma.

Sest tegu on ainsa klassiga kus inimene saab midagi ehitada ning seda suhteliselt odavalt. Tahan teen teras põhja, tahan panen võimsama mootori. Üheski teises klassis talvel seda ei ole. Ja mis siis et tänasel päeval ei saa rääkida "võidusõidust", c'mon mehed. Vaadake sõitjate nägusid sõidu ajal ja peale seda. Selles klassis võistlejad on minuarvates ainsad inimesed kes tõsiselt naudivad iga rajal veedetud minutit, sest see millega nad oma ülikiirete autodega aeglasid ringiaegu sõidavad on nende endi kätetöö, mitte raamidesse surutud tehaselahendused. Ma isiklikult küll usun, et see on väärtus mida säilitada.

Ja tõsku käsi püsti see inimene kellel ei tulnud naeratus näole kui Einari püss sirgel lendu tõusis. Või kui Käver hiigelsuure tiiva peale muterdas.

Lisaks veel asjaolu, et suvaline järgmine klass kuhu 1:18 stockist üle minna maksab suurusjärgus 10 000 krooni, versus 2000 kroonine mootori/regu komplekt.

Ja isiklikust seisukohast tundub mulle saali 1:10 offroadi viljelemine oluliselt suurema vägistamisena. Seda enam et selles klassis on sõiduvõimalusi oi-oi kui palju. Mina tean, aga head EAMK esindajad, palun hääldage välja miks ei ole selle klassi kaotamist isegi aruteluks võetud.

Postitatud: 08.09.2009 13:22
Postitas tony012
Ja veel, et mingi 7 auto pärast pole mõtet klassi pidada...

1:10 offroad sõitis maks 5 autot...

1:10 modis saite vist parimal juhul 6 autot... lõpetaks need kaa ära... jääkski ainult 1:10 stock ja 1:18 stock...

Postitatud: 08.09.2009 13:24
Postitas edvin
Praegu vist põrkuvad maailmameistriks tulla soovivate tõsiste võidusõitjate ja life is fun tüüpi end ühel nädalapäeval mõnusalt tunda tahtvate inimeste huvid.

Postitatud: 08.09.2009 13:52
Postitas R0mm
Mina omaltpoolt olen pakkunud 1/18 modis 4wd reegli kaotamise, mis kindlasti oleks suurendanud sõitjate arvu. Ei võetud seda ettepanekut läbirääkimiste väärilisena arvesse, kuigi huvi Scalpeliga sõitmise vastu on mitmed isikud üles näidanud. Ma saan aru küll, et üks mudel on rohkem mudel kui teine mudel, aga sellise raketiklassi puhul ei ole tõesti vahet milline mudel on kõige rohkem mudel.

Postitatud: 08.09.2009 14:01
Postitas RandoM
Ilmselt ei võetud arutlusse kuna see oleks võimaldanud 1:12 autodega seal sõita. See näitaja aga justkui kaob.

Postitatud: 08.09.2009 14:05
Postitas Alpro
mina võtaksin siinkohal endale (seega ülejäänud palun jätkake seda tulist arutelu:twisted:) neljapäeva õhtuni mõtlemisaega, eks siis lähen sõidan ja vaatan mis emotsioon mul tekib.

aga niikaua kirjutatu kommenteerimiseks pean ütlema, et see on tõesti tore ja fun kui saab ükskõik mida ehitada oma auto peale, ennast välja elada, minul näiteks raske juba sõita 50% gaasiga aga see-eest on huvitav katsetada ja proovida uusi asju ja lahendusi. Siinkohal peab mainima, et kodanik Einar Viira on igasusgu huvitavaid asju leiutanud mida minagi olen rippinud ja mõningaid ka täiustanud ;) väga lahe ja huvitav.

minule näitaks isiklikult ei meeldi 1:10 klass, ei stock ega ka vist modi, ok modi on vähemalt kiire, aga stocki kohta ei teki mul üldse mingit emotsiooni (siinkohal vist paljud tahavad meelde tuletada, et ma sõida ju ühte väga aeglast klassi, nimelt 1:5e, aga seal on juba muud mõnupõhjused;))

R0mm: minupoolt 1:18 4wd või mitte, sõida kuidas tahad, aga kahjuks mina ei otsusta :) Scalpel tundub tõesti lahe auto olevat!

Edivn: hästi öeldud :wink:


p.s. ja ühegi teise auto ehitamist pole ma niipalju nautinud kui seda on "värdjas"

Postitatud: 08.09.2009 15:22
Postitas tony012
Minumeelest võiksid 1:18 modi ja 1:12 koos sõita... niikuinii praktiliselt sama mõõtu autod...

Ja palju siis eeldatavalt neid 1:12 rajale tuleb? 5? noh modisi kaa umbes sama palju... saab vahva sõidujagu autosi kokku ja sõidame... ja siis ju ongi kena... 1:12 sõidab ringile paar sekki eest ära neil omavahelist kaklemist, modiomad rallavad kaa... ja milline vahva sõiduharjutus kõigile, kui rada autosi täis...

Ja krooniline ajapuudus võistluspäevas kaa leevendunud, kui need ühel ajal rajal on...

Postitatud: 08.09.2009 15:39
Postitas Alpro
2in1 ei tule vast kõne allagi mul on selline kahtlus, kuna üks on EFRA järgi täiesti eksisteeriv klassi ja tahab arenemist ja teine on lihtsalt tehtud et värdjad saaksid värdjate abil oma värdjalikke emotsioone värdjastavalt värdajastada :lol:

Postitatud: 08.09.2009 17:37
Postitas RandoM
Hundid söönud-lambad terved lahenduse ajagraafiku paindlikkuseks juba Olevile pakkusin. Kui kool ideed aktsepteerib siis usun et see läheb käiku.

Postitatud: 08.09.2009 17:51
Postitas meph
Samas võid ju ülejäänud seltskonda ka valgustada selle koha pealt... kui see lahendus näeb ette, et nüüd võistlused kell kuus hommikul pihta hakkavad, siis minu meelest see küll samas eriti lahendus pole.

Postitatud: 08.09.2009 17:54
Postitas RandoM
Lahendus on uksed lahti kell 8 ja rajaehitajad samal ajal kohal (stardimaks neile n krooni odavam). Teised tulevad kohale 9.30 ja hakkavad kohe sõitma. See kas uksed kell 8 lahti saab (praegu kell 9) on punkt mille kohta kool peab oma arvamuse ütlema.

Postitatud: 08.09.2009 22:14
Postitas Alpro
psssss.... Lätis on võistlustasu 2Latti odavam kui hommikul ja õhtul aitad rada monteerida ja demonteerida;)

Postitatud: 09.09.2009 18:04
Postitas T-TEAM
Miks ei võiks 1:18 stock ja modi koos sõita? Arvestust peaks eraldi.Stockis üles antud autod läbiks tehnilise kontrolli.Modilt nõuaks kummirehvi. Skalpelid lubaks ka modisse. Stockis on tase väga erinev.Kiiretel stockimeestel tekkiks kõva rebimine A-finaali ja samas mõnele modile ärategemise rõõm ka. Aeglased ja algajad saaksid B-finaalis kiireid segamata omavahel nagistada.

Postitatud: 09.09.2009 20:01
Postitas T6nuT
mul oli ka selline mõte vahepeal meelel.
Pärnus segasid jah need aeglased vennad keskmist aega natukene, aga pole hullu.
Selles suhtes, et ärakaotamine pole ka see kõiksema parem idee.
see on nagu aste, et lähed väiksest stockist modisse jne.

Postitatud: 09.09.2009 20:33
Postitas R0mm
Kui mingil imetabasel kombel asi peakski sinnamaani jõudma, et 1/18 modi siiski sõitma jääb, siis võiks teha ikka nii, et ka scalpel ja muud tagaveolised ka sõita saaks ja kuna scalpelile kummirehve justkui ei tehta, siis ka foamid võiks lubatuks jääda.

Postitatud: 10.09.2009 22:03
Postitas Alpro
see on siiski haiglaselt liiga lahe klass, et see lihtsalt võtta ja kaotada.
täna (praktiliselt küll "0" pidamisega aga sain sõidetud ja TAHAN VAIBALE TAGASI!

Postitatud: 21.09.2009 18:40
Postitas tony012
Aga otsustaks siis ära, et mis saab...

Või kui on otsustatud, siis võiks ju otsuse välja hääldada...

Tahaks siis vastuseid küsimustele:

Kas 1:18 mod jääb?

Ja kui jääb, kas seal klassis saab siis sõita ka tagaveolisega... kas ikka jääb mootor ja akud ja rehvid vabaks?

EAMK arvamus/otsus oodatud...

Postitatud: 21.09.2009 18:57
Postitas ollo
Täna sündinud otsuse kohaselt 1:18 modified klassi ei tule. Võistlusklassina ei näe sel olevikku, minevikku ega tulevikku. Kui, siis tõesti juba täiesti "skalpelliklass", aga olles sellisega meie mattide peal sõita proovinud, ei olnud eriti tore. Isegi 1:12 jaoks on asi kohati väga "mägine" ja ebameeldiv.

Selle talve katsetusena tuleb 1:12 klass, kus on lubatud sõita ka väikeste mootoritega ja LiPo akudega, mahtuvuspiiranguga. Loomulikult ka suure mootoriga, NiMH akudega ja muude kombinatsioonidega.

Esimese etapi regamine on avatud http://register.modelcar.ee/

Postitatud: 21.09.2009 19:19
Postitas RandoM
Hea et sellele klassile nüüd lõpp sai. Hakkaski juba kuidagi kirevaks see onroadi võistluste seltskond minema.

Postitatud: 21.09.2009 19:23
Postitas tony012
:)

Tsensor töötab täiega...

Postitatud: 22.09.2009 08:57
Postitas ollo
RandoM kirjutas:Hea et sellele klassile nüüd lõpp sai. Hakkaski juba kuidagi kirevaks see onroadi võistluste seltskond minema.
Mhmh, tõsi. Igasuguseid kirevaid inimesi tuli tänu 1:18 mod klassile juurde. Einar (sõitis 6 võistlust), Akaver(6), meph(5),Arpo(3), Mait(3),Allan(2), Toomas Torv(2) ja... ega rohkem polnudki neid, kes üle ühe korra seda klassi sõitnud oleks. Kõik loetletud on tõepoolest täiesti uued tegijad ja nende olemasolu eest tuleb põlvili tänada 1:18 modified klassi. Esimesed 3 loetletud nimedest on sellest õnneks üle saanud, aga RandoM (kes ka korra selles klassis osalenud) ilmselgelt ei ole. Äkki oleks aeg...

Postitatud: 22.09.2009 10:59
Postitas RandoM
Ole hea ja vaata nüüd kes nimetatud inimestest (või veel parem, 1:18 klassidest üldiselt) on oma onroadi sõitmist putuka klassist alustanud.

Pealekasv, mitte olemasolevad sõitjad peaks olema EAMK põhimure. Tänane pööbel saab endaga iseseisvalt hakkama ning suudab otsustada mida sõita ja mida mitte. Mina näiteks olen üdini veendunud, et mitte üks tänane uus 1:10 Stocki sõitja (Rainer, Kusti, Einar, Mait, Jörg, Meph jpt) poleks selles klassis kui need kaks klassi puudu oleks. Kahju muidugi et tänased otsustajad seda ei näe, ehkki nende tähelepanu on sellele korduvalt ja korduvalt juhitud.

The downhill has begun.

Postitatud: 22.09.2009 11:38
Postitas ollo
Eemm... putuka klass on läbinisti tore ja seda ei ole plaanis kuhugi kaotada, kui see pisiasi on arusaamata jäänud. Mis jääb ära, on freakshow :roll:

Postitatud: 22.09.2009 12:40
Postitas edvin
Ägeeee! Issi aga kas nende väikeste autodega kiiremini saab ka sõita?
Saab aga siin ei tohi.
Issi aga ostame siis selle suurema auto?
Issi vaikib.
Issi aga miks nende suuremate kiirete autodega sõidavad ainult need suured nii tõsiste nägudega onud? Kas see ei olegi siis lahe vää?

Postitatud: 22.09.2009 12:46
Postitas JazZ
rofl @ Issi aga miks nende suuremate kiirete autodega sõidavad ainult need suured nii tõsiste nägudega onud? Kas see ei olegi siis lahe vää?

Kui Sa nüüd 1:10 modi klassile viitad, siis see ei olegi lahe.

Postitatud: 22.09.2009 13:10
Postitas lauri
Mitu "issiga võistlemas käijat" 1 aasta jooksul 1:18 stockist modisse üle läks? Küll mindi 1:18 stockist üle 1:10 stocki, mis on igati tervitatav nähtus.

Postitatud: 22.09.2009 13:22
Postitas ollo
Lahe on igati tore asi ja ma olen enamasti lahedate asjade poolt. Sellegipoolest ma ei arva, et laheduse alal peaks korraldama Eesti Meistrivõistlusi või karikavõistlusi. Või kui korraldataks, siis ei oleks sel kõigel mitte väga palju tegemist automudelismiga, sest laheduse absoluutskaalal on mänguautodega sõitmine keskmise maailmakodaniku arvates ilmselt kusagil nulli ja -273 vahepeal.

Postitatud: 22.09.2009 13:42
Postitas Alpro
koomikud...

issiga või mitte aga väga lahe klass on, ja samamoodi nagu offroadis ja suvel onroadis on open kus saab iga roju tull mingi imeasjaga mille ta on kas ise ehitanud või siis mis on ammu tolmu kogunud ja sõita lihtsalt sellepärast et mudelid ei seisaks ja sisustada oma võistluspäeva aega...

enda algne mõte, et kui tõesti kaob see klassi siis ehitan offroadiks ümber ja sõidan openit on ka suht haihtunud kuna pole openis midagi talvel teha nii väikese autoga :?

ma pigem küsiksin, et kas ei võiks ära jätta seda 1:10 electric offroadi klassi, eelmine aasta oli seal mingi 4-5 aktiivset sõitjat ja see aasta ei sõid eeldatavasti ka Kärner enam, seega miinus üks!?
kui see ära jätta ja 1:18 teha nö openiks või siis lubada Scalpelid (või siis lihtsalt vedu vabaks teha ja piirata vaid suurus vms) siis oleks see klass kindlasti popim kui kui 1:10 el. offroad mis on igav ja tõesti tekitab tunde et krokodille õpetatakse tantsima!

ja terve hooaja jooksul käis ka 1:18 modist 2x rohkem inimesi läbi kui 1:10 offroadist, ma nagu siiani aru ei taha kuidagi saada (LOE: tahan aga ei oska saada) et miks tahetakse kaotada, vabandust vist juba kaotati, ära klass mis just hakkas tuul tiibadesse saama versus see, et kaotada klass mis populaarseks ei saanudki ja kus isegi juhuslikud inimesed ei võtnud osa?

või no kui tõesti neid offroadi sõitjaid on niiii palju na nende sõna maksab siis rohkem siis on ju ka kolmas variant, et lasta kõik need mainitud värdjad ja ebardid koos võistlust sõitma.

Postitatud: 22.09.2009 14:06
Postitas ollo
Vastus küsimusele 1:10 offroad vs. 1.18 mod on tegelikult väga lihtne. Üks neist on VÕISTLUSKLASS, kus inimesed VÕISTLEVAD enamvähem ühesuguste autodega. Teine on (tõsi küll, suure hoole ja armastusega ehitatud) ebardite väljanäitus, kus igaüks on omamoodi kööbakas ja suudab hästi kiiresti järgmise seinani sõita ja/või igas kurvis 24 korda üle katuse käia, aga reaalset VÕIDUSÕITU enamvähemgi võrdsete autode vahel ei ole mitte kunagi toimunud ja ei hakka ka toimuma. Arvake ise, kumb on kumb.

Mis osavõtjate arvu puudutab, siis 1:10 offroadis oli eelmisel talvel 4 sõitjat, kes osalesid 7 etapist vähemalt viiel (ehk said täistulemuse kirja). See on 33% rohkem, kui 1:18 modis.

Postitatud: 15.11.2009 17:06
Postitas Saabu
Väheke vana teema aga äkki andestatakse.
Leidsin sellise vana teema: http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?t=4227
ja tuli idee et kuna mõned siin teemas tahtsid 1:18 modiga jätkata ja f1 tahaksid ka mõned sõita siis tekitada klass open, kus saavad kõik, kes mujal ei sõida. Ma ei kujuta küll ette mis rajal hakkaks juhtuma kui sellised autod kokku saaksid aga see on ka lihtsalt idee, mis mul pähe lõi ja sundis siia kirjutama.