1. leht 1-st

2010 võistlusmäärused

Postitatud: 10.05.2010 21:05
Postitas ollo
Suvehooaja kalender ja võistlusreeglid on mingil kujul uuendatud EAMK kodulehel.

Reeglites on suvehooajaks tekkinud järgnevad muudatused:
1) TS-10 ja TM-10 klassides on kasutusel uus rehv, LRP/Nosram/VTEC 27X. Rehv tuleb ainult velgedele liimituna ja oluliselt odavam kui eelmine, 27R rehv. Saadaval kohapeal või eelnevalt Andres Käveri käest. Muudatuse põhjus on lihtne, vana rehvi lihtsalt enam ei toodeta ja ei müüda, midagi teha ei ole.
Vana 27R rehviga võistlustel sõita ei tohi, aga loomulikult ei keela keegi nendega trenni teha.
2) lisandunud on 1:8 elektribagide klass "E-8" ja 1:6 4WD bagide klass "B-6 4WD".

Kalender - ma loodan, et offroadi klasside jaotus päevade vahel sai kirja nii, nagu minust targemad kokku leppinud olid. Kui on mingeid kalusid, siis andke teada.
Onroadi viimane etapp liikus nädala hilisemaks Offroad Nordic Champsi tõttu, kuhu tõenäoliselt meilt seltskond inimesi minemas on. Tartu inimestega on lõplikult selgeks rääkimata see, kas tahetakse ühte onroad etappi Tartus korraldada või ei, seoses sellega võib ühe onroad etapi toimumiskoht teoorias veel muutuda.

Võistluskutsed tulevad ka, loodetavasti veel selle nädala jooksul.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 10.05.2010 21:56
Postitas männikmees
Eesti Automudelispordi Klubi
raadiomudelite sektsiooni võistlusmäärused
2010
http://www.modelcar.ee/files/Reeglid_RC_2010_suvi.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; 8)

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 11.05.2010 07:22
Postitas pets
Kas E-8 klassis võib sõita truggyga, millel on buggy kere ja rattad ?

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 11.05.2010 08:54
Postitas ollo
pets kirjutas:Kas E-8 klassis võib sõita truggyga, millel on buggy kere ja rattad ?
Mudelid peavad vastama kas klassi B-8 või TR-8 reeglitele (mõõdud, kere, rehvid jmt),
allpool toodud muudatustega.
Siin on selgelt kirjas, et mudel peab vastama KAS bagi VÕI truggy reeglitele (v.a. jõuallikas). Mina ei loe kusagilt välja, et võiks valida mõlemast klassist endale sobivad reeglielemendid ja neid kombineerida.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 11.05.2010 14:16
Postitas meph
Kurrad... ja mida ma oma 30X rehvijooksuga siis nüüd teen :D

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 11.05.2010 18:30
Postitas ollo
meph kirjutas:Kurrad... ja mida ma oma 30X rehvijooksuga siis nüüd teen :D
Müüd soomlastele?

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 21.07.2010 11:26
Postitas Raix
Kuidas on lood 1/8 bagidel mootoritega. Reeglitest võib välja lugeda, et .21 on maksimum lubatud mootor.
Viimane võistlus Käveri käest kuulsin, et kui on RTR komplektis .28 mootor, siis on see lubatud, samas kirjalikult ei leia seda kuskilt.
Ehk siis küsimus, kas ma võin võistelda .28 mootoriga, kui see on RTRina tulnud.

Ja kui see on lubatud, kas on võimalik see ka kirjalikult kuskile saada, et võistlustel ei tekkiks põhjendamatuid vaidlusi ja tüli:)

P.S. Kas keegi teab, kuidas on lood Läti/Leedu võistlustel sellega?

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 21.07.2010 16:26
Postitas Taits
Vastan küsimusel teiste eest. Ei. .28 RTR mootori lubamine on aegunud asi.

4.2 Mootor
a) autot peab edasi viima sisepõlemismootor maksimaalse töömahuga 3.5 ccm (0.21 cid).
Suurema töömahuga mootoreid B-8 klassis kasutada ei ole lubatud.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 21.07.2010 20:37
Postitas Raix
selge, tänud. Kurb muidugi algaja seisukohast, auto nagu on, aga legaalselt võistelda ei saa.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 23.07.2010 14:30
Postitas RandoM
Open ja Senior ning Junior on head klassid kus mittelegaalse mudeliga alustada. Kihutada saab sama kaua ning fun'i on ka rohkem kui rubla eest.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 18.08.2010 17:40
Postitas No_Limit
RandoM kirjutas:Open ja Senior ning Junior on head klassid kus mittelegaalse mudeliga alustada. Kihutada saab sama kaua ning fun'i on ka rohkem kui rubla eest.
Kus leidub nende klasside kohta lugemist?

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 18.08.2010 18:47
Postitas proff95
No_Limit kirjutas:
RandoM kirjutas:Open ja Senior ning Junior on head klassid kus mittelegaalse mudeliga alustada. Kihutada saab sama kaua ning fun'i on ka rohkem kui rubla eest.
Kus leidub nende klasside kohta lugemist?
Nende klasside ainuke reegel on, et auto võib olla kuni 1/8 skaalast.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 19.08.2010 08:50
Postitas rallyart
proff95 kirjutas:
No_Limit kirjutas:
RandoM kirjutas:Open ja Senior ning Junior on head klassid kus mittelegaalse mudeliga alustada. Kihutada saab sama kaua ning fun'i on ka rohkem kui rubla eest.
Kus leidub nende klasside kohta lugemist?
Nende klasside ainuke reegel on, et auto võib olla kuni 1/8 skaalast.
Parandan, et noorte klassis on max. vanus 18 ja Seniori saab sisse alates 35 kui ma ei eksi .

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 19.08.2010 11:43
Postitas tony012
Noortes nüüd ikka 18 ei päde... kuni 16... ja tegelikult ei ole Noored ja seeniorid üldse ametlikud klassid...

Sõidetakse selleks, et lihtsalt vahepeal aega täita, ehk siis täiteklassid...

Samamoodi siis ka open klass...

Aga võistluspäeva lõikes ikkagi arvestust ja lõpuks antakse auhind...

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 29.09.2010 13:19
Postitas meph
Selline kiire küsimus, et kas onroad talvehooaja jaoks reeglites muudatusi tuleb võrreldes suvel sõidetuga? Kui on midagi tulemas, siis oleks vast viimane aeg sellest teada anda.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 29.09.2010 18:11
Postitas ollo
Eemmm... reeglimuudatustest tulevad touringule uued rehvid (aga kui saadetis kohale ei jõua, siis ilmselt suve ja/või eelmise talve omad esimesel etapil) ja viimasel suveetapil sai räägitud stock touringu "turbo" keelamisest, aga ilmselt ei ole keegi seda juttu bittidesse valanud.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 29.09.2010 18:33
Postitas meph
Küsimus ongi selles, et kas see turbokeelamine tuleb reeglitesse või mitte... mina isiklikult eelistaks muidugi selle turboga sõitmist, mõnus kiire :P

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 29.09.2010 18:36
Postitas JazZ
meph kirjutas:Küsimus ongi selles, et kas see turbokeelamine tuleb reeglitesse või mitte... mina isiklikult eelistaks muidugi selle turboga sõitmist, mõnus kiire :P
Aga sõida modi siis, see on ka mõnus kiire.

Kuigi ma kumbagi tõenäoliselt ei sõida, aga mina pooldaks stock klassi maapeale tagasi toomise ideed.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 29.09.2010 18:53
Postitas T6nuT
Ma pooldaks uut klassi üldse.
Super Stock
Või sõidaks ROAR approval regudega ainult(stock siis)
Seda, et kõigile üks sama combo(või ainult regu) on ka natuke jama.
Ja Panil võiks ka olla mingi stock.
Aga see on kõik puhtalt minu arvamus.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 29.09.2010 21:22
Postitas ollo
Meph - praegune stock koos turboga on selgelt liiga kiire ja sellega ei õpi mitte keegi mitte kunagi õigesti sõitma. Kiiresti sõitmise klassid on olemas, mod touring ja C-12 nimeks, aeglaselt sõitmise klasse rohkem ei ole. Putukas ei ole võrreldav, see ei toimi nagu auto.

Tõnu - ühte tüüpi regust ei ole keegi rääkinudki. Kasutatagu sellist regu nagu tahad, igal tootjal on 0-advance soft tänapäeval olemas, millega enamasti kaasneb põlev/vilkuv LED vms. Ainukesed küsitavad regud ses osas on LRP/Nosrami Stock Specid, need ei ole progetavad ja neil tuleks piirata 2 või 3 ülemise profiili kasutamine (ei ole ise kasutanud, ei oska kommenteerida).

Pro stocki tekitamine praeguste klasside kõrvale on absurd, meil ei jätku osalejaid. Olemasolevate klasside asendamine... stocki ei saa asendada, see peab jääma õppimiseks. Modi võiks põhimõtteliselt asendada millegi lahjemaga, aga ma arvan et enamusele sõitjatest see ei meeldiks, piirangutega hakkaks jälle regude/mootorite/akude võidusõit. Praegu on modis lihtne - kõigil on liiga palju powerit ja piiravaks teguriks on rehvid, mis on kõigile ühed.

Panni võiks minu poolest vabalt sõita "euro stock pann" reeglite järgi, 10.5 mootoriga. Mod pann on ilmselgelt kõigile eestlastele liiga võimas (mina ja Priit sealhulgas). Lahjema mootoriga oleks konkurents tihedam ja piisavalt kiire oleks ta sellegipoolest.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 29.09.2010 22:03
Postitas tony012
Aga äkki siis EAMK võtaks mingi konkreetsema seisukoha, kui "võiks" või "oleks"...

Esimene võistlus ju kohe ukse ees...
Stock reguasi võiks ikka paigas olla... See puudutab ju suurimat osa sõitjatest.
Pannimehed vaevalt omale järelejäänud 3 päevaga uusi mootoreid ostma hakkavad... aga ilmselt on võimalus stock regudel turbod maha keerata... Ja kes on piisavalt pädev seda kontrollima?

Kuna pole kindel, et uued/õiged rehvid kohale saabuvad vms, siis võiks olla ka konkreetne seisukoht, millega sõita... kas lubada rehv, millega sõideti suvel asfalt-kattega rajal (kuuldavasti ei päde vaibal) või siis üldse vaba (kummist) rehv...

Putuka mootor endiselt siis sisuliselt suvaline suurus... hetkel lubatud mootoritest 1 on stock mootor ja teine tuuningmootor ja oluliselt suurem...
Putukaklass oleks üsna piisavalt piiratud, kui lubatud oleks vaid kummirehv ja aku max 2000 mAh...

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 29.09.2010 22:10
Postitas Tõnu2
Kuna ma ise stocki ei sõida siis on hea targutada aga täieliku võrtsuse tagaks siiski ainult üks mootori ja regu combo kõigil.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 29.09.2010 22:16
Postitas meph
"Täielikku võrdsust" taga ajada on üpris tobe. Sellisel juhul võiks ju juba ka akupaki ja mudelitootja ära reglementeerida. Läheb absurdseks. Mingit valikut võiks ikka inimestel olla :)

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 29.09.2010 22:18
Postitas tony012
No aga äkki siis kõigile sama tootja auto kaa... päris nii ikka ei saa... Aga jah igasugu timingumuutmised, mis teevad olukorra, kus stock mootor põlema läheb jne, need peaksid olema piiratud...

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 29.09.2010 22:26
Postitas T6nuT
Viimasel EAMK suvekarika võistluse lõpus oli ju kerge miiting
ja ma võtsin Lauri jutust kinni a'la LRP regud ainult.
Lihtsalt Stockis on võimatu ees otsas püsida- minu seisukohalt. Käveri moto on ju: Jõud taga peab minema.
C-12 võiks küll olla midagi aeglasemat, rohkem piiratud, just mootori kohapealt.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 29.09.2010 22:46
Postitas meph
Minul igatahes pole ressursse, et igaks hooajaks uus tehnika osta. Võin ju leppida jah sellega, et timingu keeramine ära keelatakse, aga kui nüüd hakatakse veel peale suruma kindlat regu ja mootorit ka, siis võib küll ära unustada kogu selle asja.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 29.09.2010 23:42
Postitas tony012
Just-just... ja kui asju nö "põhja" ei keerata, siis nad ilmselt ei põle maha kaa jne...

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 30.09.2010 07:55
Postitas umm373
Putuka mootor endiselt siis sisuliselt suvaline suurus... hetkel lubatud mootoritest 1 on stock mootor ja teine tuuningmootor ja oluliselt suurem...
Putukaklass oleks üsna piisavalt piiratud, kui lubatud oleks vaid kummirehv ja aku max 2000 mAh...[/quote]


Suvekarikal kolmandaks jäänu sõitis terve suve asso orig.mootoriga ja ei olnud mitte aeglane . Ja teisel kohal oli aku 1300mAh. :idea:

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 30.09.2010 08:43
Postitas meph
Putukas akusuurus on suht suva. Ja stockmootoriga on võimalik vabalt võita kui sõita oskad... lihtsalt neid mootoreid kulub palju nagu kogemused näitasid :p

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 30.09.2010 19:48
Postitas Toomased
Tuleb siis oma turboga regu prügikasti saata:(

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 30.09.2010 20:03
Postitas tony012
Noh, lihtsalt ei lülita regu seda turbo osa sisse... saab ju ikka sõita...

Teine kindel moodus suurest turbotamisest lahti saamiseks on väga lihtne: keelame mootori radikad...

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 30.09.2010 20:13
Postitas lauri
Just, ilma radika ja ventikata mootor ning sõidust tulles peab alla +80C olema, vastasel juhul disklaff :mrgreen:

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 30.09.2010 20:29
Postitas meph
Üldiselt on muidugi päris tobe, et selline reeglimuudatus teemaks tuleb 3 päeva enne võistlust. Ma nüüd ei tea kas on reaalselt inimesi, kes uueks hooajaks tehnikat ostnud on, aga kui on, siis võib päris mõru meel praegu olla.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 30.09.2010 20:37
Postitas tony012
No sellisel kujul nagu stock oma turbodega on, ei ole see mingil juhul sisenemise klass...

Sellest ma veel ei räägigi, et see vana hea reegel, mis välistas selle, et ilmselgelt klassi valitsevad sõitjad peaksid edasi järgmisesse klassi liikuma uuesti kasutusele võtta... Siis oleks ma ju kohe rahvavaenlane valmis...

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 30.09.2010 21:06
Postitas meph
Noh... minu meelest on igal asjal oma aeg. 3 päeva enne võistlust reegleid muutma hakata pole õige aeg :p

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 02.10.2010 14:45
Postitas T-TEAM
Minulgi selline küsimus,et millal aastas on see aeg, kui reeglimuutusi arutatakse ja kinnitatakse?
Ja kas seda turboprobleemi näiteks kas või ajutuiselt kaalu lisamisega leevendada ei saa? Nagu TS-18, sõidad lipoga - paned kaalu juurde. Reeglid peaksid olema uute sõitjate lisandumist soosivad olema. Praegu tundub, et osalejaid jääb aina vähemaks.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 02.10.2010 17:50
Postitas lauri
Mitte, et see üldse minu öelda või arvata oleks, aga...
- "turboga" stocki sõitmine pole õige asi, midagi peab ette võtma
- mida varem ette võtta, seda parem
- "turbo" keelamine ei maksa kellelegi sentigi. Enamikel regudel on olemas soft koos spetsiaalse "stock" versiooniga, millest annab märku näiteks vilkuv diood.
- loomulikult võiks asju pikalt ette arutada, otsustada ja kirja panna, kuid parem hilja, kui mitte kunagi ;)
- kui keegi ei oska-suuda-taha oma regule "stock" seadeid peale panna, küll kaasvõistlejad aitavad teda sõbralikus õhkkonnas :mrgreen:
- isiklikult loodan, et homme sõidetakse ikka õige stockiga - igasugune elektrooniline timingu lisamine keelatud. Sellega kaasneb ainult positiivset ja midagi otseselt negatiivset mitte
- kes on endale seksika uuemoelise regu soetanud, mis toetab turbosid ja muid funktsioone on hea ka ka ilma nendeta, kindlasti parem kui mitu aastat vana regu, mis neid funktsioone ei toeta! Ehk siis ka mingit nö rahalist koormat ei tohiks keegi kanda.

Palju huvitavam on küsimus, mis rehvidega sõidetakse ja kuidas need toimivad.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 02.10.2010 18:02
Postitas meph
Mul oli ka see rehviküsimus iseenesest... et homme on võistlus, aga ei kippu ega kõppu selle kohta, mis rehvi kasutatakse :p

Mul on endal tõenäoliselt kaasas mingid n jooksu "halvaks" läinud 27R'e ja neid asfaldirehve... ei tundu kumbki variant kuigi pädev :p

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 02.10.2010 20:17
Postitas wolla
Stockis ,asfaldi rehv minul küll pidas,modis oli asfaldi rehv vääääga mittepidav olnud. :roll:

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 08.10.2010 15:51
Postitas rallyart
Rääkige siis nüüd, mis värk on, :18 siis LiPo ja BL on keelatud nüüdsest?

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 08.10.2010 17:51
Postitas Toomased
rallyart kirjutas:Rääkige siis nüüd, mis värk on, :18 siis LiPo ja BL on keelatud nüüdsest?
BL pole kunagi lubatud olnud

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 01.03.2011 21:07
Postitas männikmees
kuidas leida 2011 vöistlusmääruseid ???
eriti huvitab large-scale off-road :roll: :roll: :roll:

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 01.03.2011 22:15
Postitas lauri
Ma arvan, et tugine 2010 määrustele. Olev/Käver võivad ehk siin üldjoontes ära mainida, kas mingeid muudatusi on kavas? Enamvähem peaks kõik endiseks jääma, võiks arvata.

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 01.03.2011 23:04
Postitas ollo
http://www.modelcar.ee/57.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 2010 võistlusmäärused

Postitatud: 02.03.2011 16:17
Postitas männikmees
tänan :)