Onroad talvesari 2011 reeglimuudatused

EAMK võistluste info, tulemused ning arutelu.

Moderaatorid: ollo, harg, nRainer, eikeikeik

Vasta
meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Onroad talvesari 2011 reeglimuudatused

Postitus Postitas meph » 20.09.2011 14:23

Trennis tuli välja, et salaja on plaanitud reeglimuudatusi tulevasse sarja. Siin võiks siis avalikult antud jutu ka välja käia, et esimesel etapil üllatust kellegil ei tuleks.

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Onroad talvesari 2011 reeglimuudatused

Postitus Postitas ollo » 23.09.2011 00:10

Ega neid nüüd väga salaja ka ei ole plaanitud, erinevad inimesed on mõtteid vahetanud, aga lõpuks on midagi näidata ka. Väga hilja küll esimest etappi silmas pidades :(

2011/2012 talvehooajaks uuendatud RC võistlusmäärused leiab siit.

Peamised muudatused:
- TS-10 regulaatorite muutuv ajastus ("turbo") keelatud, lubatud ainult ROAR nimekirjas olevad muutumatu ajastusega (non-timing) regulaatorid. Nosram = LRP.
- TS-18 klassi tehnilised piirangud kaotatud, klass ümber nimetatud TM-18'ks.
- C-12 klass kaotatud osavõtjate puuduse tõttu, nende mudelitega (samuti 1:10 GT jne) on võimalik sõita "open" klassis.

Kellel TS-10 huvilistest ei ole klassi sobivat regulaatorit, siis akaver lubas neid (Tekin RS?) järgmisel nädalal toimetada. Enamusele uuematele regudele on vaja ainult softiuuendust, Speed Passion ja Xeruni regulaatoritele saan näiteks mina seda teha. Kui suurte (kuni 38 hammast 48 pitch) pinionite vastu huvi on, võib ka näiteks mulle teada anda - midagi on hetkel olemas ja kui vaja, toon järgmisel nädalal juurde. GM ja Speed Passioni regulaatoreid saan ka huvi korral järgmise nädala jooksul tekitada.

"Lasteklassi" võimalikkuse vastu on ka huvi tuntud - kui sõitjaid on, tuleb see ka. Tehnilised ja muud reeglid seal esialgu ilmselt stiilis "midaiganes", kuigi ettepanek on olnud, et seal võiks sõita 1:10 2wd truckidega.

Kasutaja avatar
velts
Postitusi: 110
Liitunud: 11.08.2008 17:33
Asukoht: Viljandi

Re: Onroad talvesari 2011 reeglimuudatused

Postitus Postitas velts » 23.09.2011 00:47

Mainitud regudele lisaks on mul momendil veel kaks Viper VTX10lite riiuli peal ootamas
velts

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Onroad talvesari 2011 reeglimuudatused

Postitus Postitas ollo » 31.10.2011 23:15

Pühapäevasel võistlusel tekkinud mõttevahetus paljastas, et mitte kõik TS-10 sõitjad ei ole kiirusregulaatorite kohta käivaid reegleid mõttega lugenud ega nende sisust lõpuni aru saanud, proovin olukorda täpsustada.

Lubatud on AINULT ROAR'i nimekirjas olevad regulaatorid. Kui konkreetset regulaatorit ei ole nimekirjas, ei ole see legaalne. Kui regulaator ei ole identifitseeritav, on võistleja kohustus vajadusel tõestada oma regulaatori "identiteeti".

LRP/Nosram: Meil laialt levinud "vanadest" LRP Sphere seeria regulaatoritest ei ole mitte kõik selles nimekirjas, vaid ainult need:
- LRP80500 "Sphere Brushless", see on KÕIGE ESIMENE LRP brushless regulaator, tulnud välja vist aastal 2005.
- LRP80400 "SPX Brushless Super Reverse"
- LRP80450 SPX Brushless Bullet Reverse
Ülejäänud "vanad" LRP/Nosrami regulaatorid, sealhulgas näiteks Sphere Competition 80700 ja Sphere Competition TC Spec 80750 (mida meil liigub palju ringi nii Nosrami kui LRP sildiga) EI OLE legaalsed.
Välimuse järgi legaalsel Sphere'l (LRP tootekood 80500) ja näiteks Sphere Competitionil (80700) vahet teha ei ole sisuliselt võimalik, ainus väline vahe on kleeps, mis tavaliselt on kaetud radiaatoriga. Programmeerimisel on vahe olemas. 80500 Sphere esimene Mode seade on mootori valik (4 võimalikku väärtust), teine Punch control (3 väärtust). 80700 Competition ja 80750 Competition TC Spec'il on esimene Mode seade aku valik (2 võimalikku väärtust), teine Punch control (sõltuvalt valmistusajast 6 või 8 valikut, aga kindlasti mitte 3). 80400 SPX regulaatoril on esimesel Mode seadel 2 ja teisel samuti 2 valikut.
Ehk siis, kui sul on Sphere seeria regulaator, mille esimesel Mode seadel on 4 võimalikku varianti, on tegu legaalse regulaatoriga (80500) - kui ainult 2, siis vaata teist Mode seadet - kui sel on 6 või 8 valikut, on tegu Competition seeria regulaatoriga (mittelegaalne), kui 2 valikut, on see SPX 80400 või 80450 (legaalne).

SXX seeria regulaatorid näevad välja veidi teistsugused, väiksemad ja küljelt paistab metalli, mille peal on ka identifitseerivad kirjad. SXX'idest on legaalsed ainult v2 versioonid (mis toetavad softiuuendust) ja neutraalis PEAB VILKUMA sinine LED, see näitab, et regulaator on 0-timing moodis. Kõik mittevilkuvad SXX seeria regud on mittelegaalsed.

LRP 80705 SPX Zero on uuem regu, mis näeb välja naug vana Sphere. Sellel peab neutraalis vilkuma punane LED (power profile 0).

Speed Passioni LPF ja GT regulaatoritest on legaalsed versioonid 2.0 ja 2.1, neil peab olema installeeritud tarkvaraversioon 508, timing ja advance keeratud nulli, seda identifitseerib vilkuv LED. Kui LED ei vilgu, EI OLE legaalne. Sama kehtib Hobbywingi XERUN seeria regulaatorite kohta. Mul on olemas SP ja HW tarkvara uuendamiseks vajalik programmaator, saan vajadusel softi uuendusega aidata. Regulaatoriga kaasasoleva programmaatoriga softi vahetada ei saa.

Tekin RS ja RS PRO peavad olema softiga 212, neutraalis vilguvad LED 3 ja 5.

Järgmisel võistlusel 4. detsembril tahaks TS-10 klassis rajal näha ainult legaalseid regulaatoreid. Kui kellelgi on selle vastu mõistlikke vastuväiteid, võib need siin välja käia.

meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Re: Onroad talvesari 2011 reeglimuudatused

Postitus Postitas meph » 01.11.2011 02:07

Kuna hetkel on 9'st võistlejast 8, mööndusega 7, ebalegaalsed, siis mina näeks veidi "parema" lahendusena siiski seda, et järgmine võistlus lastaks veel nende ebalegaalsete regudega peale. Eestlasel pole kullakangi taskus ja sellise väljamineku planeerimiseks võiks jätta rohkem kui ühe kuu aega. Mudelism pole üldjuhul majapidamises siiski see kõige esmasema tähtsusega raha-auk.

Käiksin välja plaani uuest aastast regude kohapealt karmiks minna, aga mitte varem.

Loomulikult kui on silmselgelt näha, et keegi on "peajagu" kiirem ülejäänud seltskonnast, peaks olukorda proovima korrigeerida, aga hetkel seda probleemi pole. Kogu seltskond praktiliselt sama kiirete masinatega.

Vallner oli kuidagi "kahtlaselt" kiire, aga selle probleemi vast eemaldab softiuuendus tema regus ära :)
ollo kirjutas:
Tekin RS ja RS PRO peavad olema softiga 212, neutraalis vilguvad LED 3 ja 5.
Kas see tähendab, et kui Tekinil tuleb välja uuem versioon softist, koos blinky-toega, on tegemist ikkagist ebalegaalse softiga?

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Onroad talvesari 2011 reeglimuudatused

Postitus Postitas ollo » 01.11.2011 23:10

Mephile kommentaariks: jah, nagu me ka kohapeal rääkisime, detsembri üritusel konkreetsete LRP/Nosrami regude lubamine on ka variant.

Tekini softist: kui Tekinil tuleb välja uus "blinky" soft siis see on illegaalne täpselt niikaua, kuni seda ei ole ROARi listis. Praegu on ROARi listis täpselt defineeritud, milline soft peab Tekini regus olema ja millised LEDid vilkuma. Kui Tekin arvab, et nende uus soft peaks olema legaalne, siis nad selle ka ROARi nimekirja peavad ajama.

Vasta