EAMK onroad võistlusklassid 2013

EAMK võistluste info, tulemused ning arutelu.

Moderaatorid: ollo, harg, nRainer, eikeikeik

Vasta
Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4204
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas RandoM » 02.05.2013 09:43

Hei-hei hea mudelismihuviline,

Suvine hooaeg on juba ukse ees ja on täiesti tagumine aeg avaldada mõned pikalt töös olnud klassimuudatused. Kõikide muutuste taotluseks on "kahe auto võidusõitude" vähendamine sarnaste skaalade kombineerimise teel. Vast olulisimad muudatused Onroadis on:
1:10 stock klassi suvel ei sõideta, ning selle asenduseks soovitame stocki sõitjatel suviste suuremate radade tarbeks modified klassiga liituda või kui see tundub hirmuäratav siis on alati võimalik ka 1:10 open klassis sõita. 1:10 stock oma tuntud headuses tuleb tagasi sügisel, kui suundume taas väiksematele siseradadele.
1:10 nitro touring võib sõita 1:10 open klassis, juhul kui neid tuleb kohale piisav hulk (viis või rohkem) on võimalik neile pidada pooletunnist finaalsõitu, vastasel juhul sõidetakse elektri stiilis. Selline samm on tingitud otseselt sõitjate puudusest.
1:5 onroad klassis on lubatud sõita ka offroad autodega. Piisava mudelite arvu korral jagatakse on- ja offroad mudelid eraldi sõitudesse.


Onroad klassid

1:10 elektri touring "modified" Ametlik klass
Auto ja kere vastavalt EFRA reeglitele, mootor, regu vaba, LiPo 2s
Rehvid: nosram/LRP VTEC 30X
Üldine plaan
1 trenniring 10 min peale seda kvalide regrupeerimine
3x kvalifikatsioon 5min
Finaalid 3x 5min

Lisaklassid:
1:10 open
Võib sõita kõikide kuni 1:10 suuruses mudelitega, piiranguid mootorile ja autole ei ole.
1 trenniring 10 min peale seda kvalide regrupeerimine
3x kvalifikatsioon 5min
Finaalid 3x 5 min

1:8 open
Võib sõita kõikide 1:8 mudelitega
1 trenniring 10 min peale seda kvalide regrupeerimine
3x kvalifikatsioon 5min
Finaalid 3x 5min

1:5 open
Sõita võib kõikide 1:5 ja 1:6 mõõtkavas mudelitega
1 trenniring 10 min peale seda kvalide regrupeerimine
3x kvalifikatsioon 5min
Finaal 20 min

Traxxas stock
1:16 skaalas traxxase mudelitele
1 trenniring 10 min, peale seda kvalide regrupeerimine
3x kvalifikatsion 5 min
Finaalid 3x5min
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas ollo » 02.05.2013 10:25

Tänud info eest, probleem "kas sõita suvel midagi või mitte sõita" on lahendatud. Jääbki rohkem aega muudeks tegevusteks... hea, et ma ei ole viitsinud veel uusi mootoreid ega miskit tellida.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4204
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas RandoM » 02.05.2013 11:34

Mul on hea meel, et saime selles osas selgust tuua. Kahju küll, et nii hilja. Loodame, et muudatused klassides loovad soodsa pinna huvitavate võidusõitude ja võistlusklasside tekkeks.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1794
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas R0mm » 02.05.2013 13:46

Kogu selle segamudelite klasside peale tekib küsimus, et mis püha lehm see traxxase poolekaheksane mudel on, et selles klassis muude 1/16 või põhimõtteliselt sama suurusega mudelitega (mida on mustmiljon) sõita ei võiks? Mitte, et ma ise pretendeeriks seal midagi sõidutama, aga ei ole märganud, et see klass väga uhkelt autosid pungil oleks, et konkurentsi ei võiks lisada. Päris tõsiselt kohe. Eriti naljakas tundub asi võrdluses stock touringu segamisega 1/10 open klassi ja siis hoiame puhast Traxxast?
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Kasutaja avatar
harg
Postitusi: 459
Liitunud: 07.02.2006 20:17

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas harg » 02.05.2013 13:49

ehk nagu ma nii mõnelgi varsemal (võitlus)korral olen vihjamisi öelnud "2013 aastal reegelid pole"
igaüks teeb nüüd omad järeldused ....

Ettepanek veel huvitavaks või(s)tlusklassiks:
"Kiiking üle raja." ja eriti edasijõudnutele "Muru kasvamise jälgmise mitmevõistlus", võib Kiikinguga kombineerida.

Nu ei saanud vaiki olla, ei saanud ...
[size=34][color=blue][b]Jätkamiseks puuduta näpuga ekraani!
Kirjavahemärgid on nõrkadele![/b][/color][/size]

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1105
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 4 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas JazZ » 02.05.2013 13:51

ollo kirjutas:Tänud info eest, probleem "kas sõita suvel midagi või mitte sõita" on lahendatud. Jääbki rohkem aega muudeks tegevusteks... hea, et ma ei ole viitsinud veel uusi mootoreid ega miskit tellida.
Täpselt minu mõte. Kurb küll, aga mis teha.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

olerex
Postitusi: 659
Liitunud: 17.09.2006 13:53

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas olerex » 02.05.2013 15:41

Mehed, hoidke suunurgad üleval nüüd. Mulle tundub, et kui sellel pukis olevale vennale igasuguste pilgete ja kisamisega järjekindlalt virutada, on temalgi keeruline seda lippu masti vedada. Ütleme, et praeguses olukorras ma väga ei solvu, et klassidega niimoodi tehti.

Kusjuures, kombineeritud võistlusvorm on juba loodud, see kätkeb endas kahte ala: Luige raja ehitamist ja sellel sõitmist (minul lisandub kolmaski, kuna ma käin Luigel rattaga). Ma olen märganud, et ainus asi, mis üldse saab mudelismi edasi viia ongi selline tegevus, mis vajab töökinnaste olemasolu - kindlasti ei näe ma takistusena võistlusformaati, vaevalt on see mõjuv põhjus, et seltskonda erimeelsuste pärast lahku ajada.
Jonas Nahkor

Team Xray

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4204
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas RandoM » 02.05.2013 21:44

Selgitame klassimuudatuste tagamaid EAMK infotundidel sel esmaspäeval kell 18.30. Ühtlasi arutleme ka muudel teemadel. Kõik on oodatud.
https://www.facebook.com/events/184333168389088
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
harg
Postitusi: 459
Liitunud: 07.02.2006 20:17

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas harg » 03.05.2013 14:18

Pead olema sisse logitud, et näha seda lehekülge.
WTF ????
[size=34][color=blue][b]Jätkamiseks puuduta näpuga ekraani!
Kirjavahemärgid on nõrkadele![/b][/color][/size]

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1794
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas R0mm » 03.05.2013 14:49

pead facebookis kontot omama ja sellega end facebooki sisse logima..
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Roll
Postitusi: 45
Liitunud: 03.07.2009 21:24
Asukoht: Pärnumaa

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas Roll » 03.05.2013 15:01

Tere. Aru ei saa mis toimub , kas tuleb tõesti teisi alternatiive otsima hakata ? Aga Nikko mudelite klass , neid peaks rahval nagu muda olema . Lõhume kõik reeglid ja tsillime , Milleks mingid nõmedad ametlikud võitlusklassid ?

Kasutaja avatar
harg
Postitusi: 459
Liitunud: 07.02.2006 20:17

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas harg » 03.05.2013 19:36

R0mm kirjutas:pead facebookis kontot omama ja sellega end facebooki sisse logima..
näksi .... Milleks seda lõustaraamatut tarvis, näksige veelkord...
[size=34][color=blue][b]Jätkamiseks puuduta näpuga ekraani!
Kirjavahemärgid on nõrkadele![/b][/color][/size]

der Boss
Postitusi: 36
Liitunud: 11.12.2012 19:46

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas der Boss » 03.05.2013 19:44

Härg, selleks Sa küll endale larhvi vihko kontot tegema ei pea, tõstan selle postituse siia:

Tondi 17, Tallinn Matkaspordi kontor

Sel esmaspäeval kell 18.00 on kõik huvilised oodatud Matkaspordi kontorisse aadressil Tondi 17, Tallinn.

Räägime üle klassireeglite muudatused 2013 hooajaks ning sellega seonduvad teemad küsimused + arutame ettepanekuid.

Kõik mudelismihuvilised sõltumata nende kogemusest või hiljutisest osalemisaktiivsusest on oodatud.
Tulijatel palume endast märku anda, sest kontor pole kummist :( Ettepanekud palume kirja panna kas siia kommentaaridesse või saata ettepanek@hobi.ee
http://www.rcracing.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/TiitRacingInc" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 785
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas tony012 » 03.05.2013 19:53

Roll, meil on juba tükk aega olnud nii ametlikud kui täiteklassid võistlustel.

Ametlikud on selgete piiridega ja osavõtjate rikkad võistlusklassid, kus antakse välja Eesti Meistritiitleid ja võistlustel toimub autasustamine auhindadega... Nendes klassides on võistlemine natuke kallim...

Tõusvad või hääbuvad võistlusklassid, mis on reeglina koostatud nii, et iga mudeliga saaks võidu sõita on võistlustel lisaklassid, meistritiitleid ei jagata, sest reeglina on autod suhteliselt erinevad... Samas on nendes klassides võistlemine odavam ja need on sobivad alustajale mudelistile või siis nendele, kellel oniisugused mudelid, mis eriti levinud ei ole...
Associated B6 / Orca / Tekin
Mugen MBX7R / Alpha Lutz

Kasutaja avatar
Dzinn
Postitusi: 107
Liitunud: 10.02.2013 21:26
Asukoht: Keila

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas Dzinn » 03.05.2013 20:40

Natuke OT, aga kuna mina aru ei saa mis kell infotund toimub, siis küsiks üle:
osades postitustes on kirjas 18:00, teises jälle 18:30, FB on mainitud mõlemaid aegu ...

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas ollo » 03.05.2013 21:32

Sõbrad, te olete minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt natuke valel teel. Võistlejate kohalesaamiseks ei ole oluline mitte ainult kvantiteet (ehk kui palju autosid koos ühes sõidus sõidab), vaid kvaliteet (=REAALNE konkurents VÕRDSETE autode ja sõitjate vahel). Nitrotouringuga CORRide ja 1:10 bagide vahel slaalomisõitmine on lollus kuubis. Täpselt sama haige on 1:5 onroad ja offroad autode korraga rajale laskmine... või noh, veel hullem 1:8 onroad uksestopper koos monster truckidega.

Ma saan loomulikult ka selles aru, et 2-3 sõitjale klasside pidamine ei ole mõistlik, aga öelgegi siis välja, et tore oli, neid klasse meil enam ei sõideta ja kogu puhvet. Mingid "open" kirbutsirkused "kõik sõidavad poogen millega" ei tekita lõpuks kellelegi positiivseid emotsioone. Ma ei usu väga, et see ka pealtvaatajatele huvitav vaadata oleks... "ahahaha, iga 3 sekundi tagant käib mingi hele laks, jube naljakas". :roll:

Sellest vaatenurgast olen mina näiteks Traxxase klassi "puhtana" säilitamise poolt. Kes tahab "pool kaheksaga" sõita, ostab selle Traxxase panni ja sõidab. Või teeb oma "huijaxxase" klassi eraldi.

der Boss
Postitusi: 36
Liitunud: 11.12.2012 19:46

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas der Boss » 03.05.2013 22:21

Võtaks natuke tuure maha, kuna klasside muutus on nii või naa Randol natuke liiga hiline samm, siis ootame esmaspäevase koosoleku ära, vaatame sealsed tulemused näiteks teisipäeval üle ning siis saab näha, mis ja kuidas.
Me ei või niigi väikest seltksonda mõne reeglimuudatuse pärast päris tülli ajada, me ei tohi sõitjaid kaotada ja kui on mõni uus tulija, on tore.

Oleviga olen nõus, kui panna mingil moel klasse kokku, peab olema väga ettevaatlik, aga püüaks sellist liigutust pigem vältida. Samas puhtalt minu isiklik arvamus on siiski see, et kui on EAMKi sõit, siis on korrektsed klassid, ja nii ongi. Ja on tõsine võistlus. Kui on show, siis on show ja ei ole selleks ei EAMKi, ega reegleid vaja ning suhteliselt kindlasti on väga sarnane kamp sõitjaid kohal.
http://www.rcracing.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/TiitRacingInc" onclick="window.open(this.href);return false;

Yux
Postitusi: 34
Liitunud: 11.09.2012 22:50

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas Yux » 03.05.2013 22:22

Mind paneb mõtlema tegelikult see 1:10 stock klassi puudumine. Seal ju võistlejaid suht palju ja kõigile on võrdsed masinad. Milleks see ära kaotada ?
Modi on anyway klass omaette oma kiiruste suhtes ning ka seal ei olnud minu mäletamist mööda vähe sõitjaid.. Isegi open on kasvanud mõistlikult suureks. Et ausalt öeldes ei saagi nagu aru mispärast see stocki suunamine openisse või modisse nagu hea on või mida selline teguviis saavutama peaks ?

Isiklikult siiani olen üritanud nagu sinna stocki poole püüelda just tehnika osas, sõiduoskused ei vääri kommenteerimist veel, kuid nüüd kui see ära kaotatakse, siis nagu polegi asjal jumet enam... jah ta tuleb sügisel tagasi, aga sinna on ju aega niiet vene keeles...
openit võin ju tulla nii ka sõitma, et võtan selle vana vene aja tangi mis juhtme otsas on ja jooksen mööda rada ringi sellega... kui skaala nagu lubab...

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 785
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas tony012 » 03.05.2013 22:52

Ma ei saa aru, mis teil viga on... Open klassid on olnud juba paar aastat ja seal ongi loodud võimalus kõigil sõita...

Kas Sul, ollo oli eelmine aasta põnev sõita Karroga kahekesi nitro touringu finaale, kui reaalselt sõitsid temast sekundi kiiremini? Ilmselt mitte...

Openit pole loodud 2 nitro touringu jaoks, see on loodud neile, kes soovivad sõita pingevabalt ja mitte tipp-pilootide kisa saatel... Ja sõita ükskõik, millise autoga... Üliturbotatud offroad bagiga, millel on suure pannika laiad rattad alla aretatud... Kõigil on võimalus sõita...

Kui kogenud mudelistid ja kiired piloodid tahavad võistelda parima tiitlile, siis selleks ju ongi klass olemas... Ja kui on soov vahest rajale tulla nitro toringuga, siis on kaa selleks võimalus olemas...

Elektri touringu ühte klassi panek on ju puhtalt selle pärast, et mõlema klassi peale saada kokku arvestatava klassi jagu sõitjaid... Lisaks sellele sõitis ju juba talvel openis veel kuhi touring autosi, mis seal viga on, et klass on suur ja tulevad a finaal, b finaal, c finaal... ? Ja miks modi, mitte stock... No reaalselt olid kõik gens Ace elektroonikaga stockid ebalegaalsed, reaalselt... Ja lisaks sellele ei ole meie tingimustes suurt hulka autosi, ringi autod nimelt, võimalik mõistliku aja ja rahakuluga teha stock legaalseteks... Sellepärast lasime regu ja mootori vabaks ja nimetame klassi modified klassiks... Ja kes veel ikka aru ei ole saanud, siis on peale treeningringi regrupeerimine, mille tagajärjel sõidavad juba alates eelsõitudest sarnase kiirusega autod koos... Mis see põhjus peaks olema, et siis nüüd võidusõit ära kaob? Et nüüd äkki enam sõita ei saa?

Praegu on ju reaalselt ükskõik, mis mudeliga sõitasoovijatele võistlusklass olemas... Tundub lihtsalt, et vingumise soov on tunduvalt suurem, kui sõitmise soov...
Associated B6 / Orca / Tekin
Mugen MBX7R / Alpha Lutz

Yux
Postitusi: 34
Liitunud: 11.09.2012 22:50

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas Yux » 04.05.2013 02:01

Ehh... huvitav miks ükskõik mis võistluse või asja organiseerijad alati tembeldavad arutelu-küsimused-kriitika rämedaks vingumiseks ?
Ei ole üldse ju soov asja hullemaks teha kellelgi. pigem arusaadavamaks ning paremaks...
minule ei jõudnud kohale näiteks et need kolm klassi, mis väga hästi toimivad, muudeti. samamoodi ju ka traxxas jne...
lihtsalt millest selline muudatus tingitud on ?

Ning mis mõttes ei olnud legaalsed gensace tehnikaga stock klassi autod ? siinkohal tuleks siis ju tühistada kõik võiduajamised ning asi trenniks lugeda ?

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4204
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas RandoM » 04.05.2013 03:01

Yux, Tõnise sõnavõtt oli ilmselt liiga emotsionaalne ning tingitud nähtavasti sellest, et paljud kommenteerijad ei ole vaevunud isegi esialgset plaani läbi lugema, rääkimata selle enda jaoks lahti mõtestamisest ning arusaamisest. Sina seda tegid ja oled ühena vähestest esitanud küsimusi mitte täiesti seosetult tõstatanud probleeme mille lahendus on esimeses postituses kirjas.

Miks sõita suvel modi ja mitte stocki?

Probleem ise on suhteliselt lihtne, sisuliselt on meil täna tekkinud kolm touring klassi, Modified, Stock ja 1:10 open (Jah Olev, 1:10 open klassis sõidetakse 90% touringuga, 10% WGT'ga ja vahel harva on üks offroadikas sinna ära eksinud). Ehkki klasside pealekasv on suur, on sõiduoskus klasside vahel ära jaotunud ning reaalne konkurents mitte üheski klassis ei ole tõusnud. Aga konkurentsi puudumine on kõige parem meetod sõitja arengu pärssimiseks. Ehk sisuliselt olime fakti ees, et taseme tõstmiseks peab üks klass peab ära jääma. Kuna Modified ja Stocki vahe on ainult mootoris ja kuna suvel on rajad suuremad ning stockiga sõitmine oskajale suhteliselt igav (mitte, et võita lihtne oleks, sõitmine kui selline on üldise arvamuse kohaselt igav, vähemalt neile inimestele kes ei saa aru miks Nascar on sõitjale keerukam kui F1 :)) samas kui stocki auto väikse ja väga odava modifitseerimisega on võimalik "kiirete poistega" sirgel koos vajutada. Modified klassi eelistamine Stockile SUVEL ongi tingitud ainult sellest, et tänased modified klassi sõitjad SUVEL kindlasti stocki sõitma ei tuleks. Regrupeerimine tagab aga selle, et ka stock mootoriga on võimalik täitsa vabalt modified klassis omataolistega (Mõistes enda kiirustega) võidu sõita. Ja kui kiirus kasvab liigutakse automaatselt tugevamasse gruppi. Seda võib võtta kui Pro või amatöör divisioni nagu Jörg tabavalt nimetas.
Ausaltöeldes oli see, kas ära jätta modified või stock klass viimase hetkeni raske otsustada, aga mul on tunne, et kui suunata sõitjaid kiirema võistlusklassi poole jättes siiski avatuks ka natuke aeglasema klassi on see parem kui vastupidine versioon.

Aga sellest ja kõigest muust saam esmaspäeval ühe laua taga arutleda, seni ootan lisa konstruktiivseid ettepanekuid ning probleemkohtadele tähelepanu juhtimist (koos lahendusega nende parandamiseks).

Hetkel olen välja lugenud järgnevad seisukohad:
* Sõitjad jäävad tulemata kuna nende mudelile sobivat klassi ei ole olemas.
* Sõitjate arv per klass küll suureneb, ent mudelite tase muutub ebavõrdseks.
* Stock klassi puudumine vs modified klassi puudumine on küsimuse koht.
* Tegeletakse showga, mitte võisltuste taseme tõstmisega.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas ollo » 04.05.2013 08:10

Kulla Tõnis, ilmselgelt ei ole kahe nitro touringu sõit mingi huvitavuse etalon, aga 5-6 (mis oleks suht reaalne ja on ka ette tulnud) on juba väga OK. Aga ka kahe autoga on huvitavam sõita, kui 8 bagi vahel slaalomit lasta, sest autod on võrdsed, nad kiirendavad ühtmoodi, kiirused on sarnased, käituvad kurvis ühtmoodi ja vahed tulevad puhtalt juhtimisest. Ma olen sõitnud elus väga palju koos ka sekundi endast kiirematega, see on vägagi huvitav ja arendav. Aga sellest on väga raske aru saada neil, kelle sõiduoskus ei ole kunagi elementaartasemelt kõrgemale tõusnud.
Sul on absoluutselt õigus, et open ei ole nitro touringu jaoks, tulemus on Ivanovi lihtmeetodil see, et nitro touring, mis minu isikliku arvamuse kohaselt on kõige ägedam klass üldse, mida meil viimase 15 aasta jooksul on sõidetud, sureb jäädavalt. Palju õnne.
Aga ilmselgelt on lihtsam öelda "las minna", kui mõelda, kuidas need 5-6 autot rajale tagasi saaks. Sellest ma parem üldse ei räägi, kui hea mõte on selliseid otsuseid teha kuu aega enne hooaja algust.

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1794
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas R0mm » 04.05.2013 08:54

Minuarust on siin ainlt üks EAMK poolt tehtud viga. Et ametlike klasside liitklass nimetati modiks. Juriidiliselt oleks pidanud kaotama nii modi kui stock, kuna need on võistlejate mälus kindlate väärtustena. Liitklassi nimetus peaks olema lihtsalt 1/10 touring, kus kehtivad kõik selles klassis kehtivad reeglid välja arvatud see, et mootori mähis ja ESC on vabalt valitavad. Ongi kogu lugu, igaüks ise valib kui kiire mootoriga rajale otsustab tulla. Ja lisaks nagu siit juba läbi on käinud, siis stock klass oli juba treve talvehooaja vältel kokkuleppeliselt ebalegaalne, kuna tegelikult lasti sõitma ka regude ja mootoritega, mis ei vastanud reeglitele.

Mis puutub nitrotouringu kadumisse, siis see ongi ju otseselt tingitud asjaolust, et keegi ei sõida seda. Samas justkui täitsa ära pole ka kaotatud. On kirjas, et kui võistluspäevale on registreerunud vähemalt 5 sedatüüpi mudelit ja nad end päriselt kohale ka veavad, siis toimub neile võistlus tavaformaadis. Või saan ma ise millestki valesti aru?

1/10 open on terve talv olnud sisuliselt 1/10 touring klass, kus sõidavad need, kes:
a) ei ole piisavalt rikkad, et maksta 20€ per võistlus, sest osavõtutasu oli selles klassis väiksem
b) ei oma piisavat sõiduoskust, et ässadega koos ametlikus klassis sõita ja ei soovi seega kellelegi jalgu jääda
c) ei oma ametlike klasside legaalset elektroonikat või see elektroonika sobiks näiteks modi klassi, kus sõitmiseks ei jagu oskusi.
d) ei oma mudelit, millele oleks loodud spetsiaalne klass (WGT, pannikad) ühe korra nägin talvel ka 1/10 2wd bagi rajal
e) ei tule sõitma "ninast veri välja" mentaliteediga, vaid elama ühte mõnusat päeva oma hobiga.

Nüüd ettepanekud klasside osas:

1. 1/10 elektritouring - reeglid vastavalt EAMK touringu reeglitele, kuid mootori keerud ja regud vabad ehk siis ei pea kasutama EFRA või ROARi listis olevaid mootoreid ja regusid.
2. 1/10 elektri ONROAD open - lubatud sõita praeguseks kujunenud selles klassis sõidetavate põhimudelitega, ehk siis kuni 1/10 skaala FWD, 4WD või RWD touring, WGT ja pannikatega. Offroad mudelid igas konfiguratsioonis keelata. Sellisel kujul on see klass end talvel igati tõestanud ja mudelid suhteliselt võrdsed.
3. täiteklassina võib kaaluda 1/10 offroad 2WD bagi/truck/SCT puhta klassina. Tekiks hea võimalus offroadis kasututeks kulutatud rehvide pidulikuks hävitamiseks võistluslikus konkurentsis. Selle klassi osavõtutasu võiks olla mõistlik ehk mitte üle 10€. Kui selline klass tekiks, siis ma vannun käsi piiblil, et ma tulen seda sõitma. Samas 1/10 open klassi raames ma ei tuleks ühelgi juhul bagiga rajale isegi ilma rahata. Aga see olen ainult mina.
4. 1/8 open? - ...ilmselt ei ole meil piisavalt 1/8 onroad mudeleid? Ei ole kursis, vastavalt huvile võib tekitada segapudruklassi või siis offroad elektriklassi kui selliste mudelite omanikel peaks olema huvi asfaldil sõita.
5. 1/5 onroad - siinkohal ettepanekuid ei ole, kuna ei tunne selle skaala hingeelu.
6. 1/10 nitro touring - kuna eelnenud sõnavõttudest ja rcläbust on selgunud kindel EI nitro touringu sõitmisest koos mistahes muu klassiga, siis neid kuskile soovitama ei hakanudki. Elu on siinkohal väga lihtne, kui eelregab 5+ mudelit ja neist vähemalt 5 päriselt kohale ka ilmub, siis on võistlus tavapäraste klassireeglite järgi ja kui ei rega ja ei ilmu, siis seda klassi ei sõideta ja ongi kogu armastus. Klassi saatus on seega sõitjate kätes ja justkui ei saagi mingeid pretensioone olla kellegi muu suunas. Sama lugu oli siin paar aastat tagasi 1/10 offroad klassis, mis oli suht hästitäituv varasematel aastatel ja mingi hetk läbis tohutu mõõna ja reaalselt seda ei sõidetudki ühe suvehooaja vältel, kuna need 1-2 inimest kes kohal olid antud mudeliga, lihtsalt loobusid konkurentsi puudumisel sõitmisest. Osalt minu enda soovitustele ja selle klassi sõitmist soodustavatele teguritele (nagu näiteks 50% väiksem osavõtutasu ja minu töö klassi populariseerimisel (mida nüüd kõik müüjad ja loodetavasti ka sõiitjad naudivad)), on meil olukord, kus 1/10 2WD klass on kujunenud üheks osavõtjaterohkemaks klassiks üldse. Niiet härrad kui teil on huvi seda nitro touringut sõita, siis tegutsege selle nimel. Ega ükski otsus pole lõplik ja te saate oma armastatud klassi edasi viljeleda kui suudate iseend ja oma sõpru rajale meelitada.

Infotunnile ma ilmselt ei jõua, aga võib neid ettepanekud päevakorda võtta, usun, et on piisavalt hsti lahti seletatud.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 785
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas tony012 » 04.05.2013 09:36

Minu algne mõte oli nimetada uus touringu klass elektri touringuks....

Aga meil on siin sponsoreeritud sõitjaid kaa... Ja üks nendest ütles mulle ühel võistlusel, et kui nimetan 1:8 elektriklassi (offroad) openiks, siis pole tal oma sponsoritele ilusat repoorti kirjutada... Seepärast ta ikka soovis, et klassil oleks ka rahvusvaheliselt arusaadav ja levinud nimi...

Elektri touring nimi oleks kah toonud natuke segadust, et mis autod need siis on, sellepärast saigi ühisklassile nimeks 1:10 Modified...
Associated B6 / Orca / Tekin
Mugen MBX7R / Alpha Lutz

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4204
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas RandoM » 04.05.2013 13:51

Romet. Valid points, hakkame kuskile jõudma ning kindlasti arutame ettepanekuid, ma arvan, et sinu postituses on puhast kulda.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4204
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas RandoM » 06.05.2013 12:41

NB! Seoses minu isiklike küsimustega EI TOIMU täna kell 18.30 infotundi, Väga vabandan huviliste ees. Olen sunnitud selle lükkama teisipäevale. Koht sama, Tondi 17 Matkasport OÜ kontor. Aeg sama, 18.30

Vabandan veelkord.
Rando
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

rain92
Postitusi: 27
Liitunud: 06.10.2007 20:53
Kontakt:

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas rain92 » 07.05.2013 15:54

Kirjutan siis ka, mis mulle, ja kindlasti ka paljudele teistele ei meeldi viimaste muutuste valguses:

1. Kõik asjad otsustati ära kusagil kardinate taga, pole eriti märganud, et enne asja foorumisse postitamist oleks võistlejatega konsulteeritud, sellest tuli ka suur kisa nii Läbus kui ka foorumis, sest kõigile tuli muutus ootamatult, polnud ju sellest varem räägitud, ega ka vihjanud, et midagi sellist tuleb. Siit ka küsimus, et miks enamusega hakatakse rääkima alles siis, kui muudatused on juba sisse viidud? Mis takistas kõigepealt konstruktiivse arutelu püstitamist ning peale selle edukat lõppu alles mõistliku ette teatamisega muudatused sisse viia? Jõuame punkti number kaks juurde.

2. Ette teatamine. Mille pärast ei saanud asjast varem rääkida? Miks pidi selle muudatuse sisse viima veidi rohkem kui 1 nädal enne võistlust? Rando on ise väitnud, et see mõlkus juba ammu peas. Praegusel ajal on paras arutelu püstitada järgmise hooaja teemadel, mitte suruda muutusi läbi nädalavahetusel algavaks hooajaks. Ehk siis algava hooaja muudatusi oleks olnud paras hakata arutama septembris, siis oleks olnud 2013 aasta alguseks teada, mis suvel juhtuma hakkab.

3. Jätkame klasside kaotamisega. Sinu välja pakutud formaadil ei ole mitte midagi pistmist EFRA klassidega – viimati veel olime ju EFRA liikmed? Kas oleme juba seal välja astunud? Juhul kui me veel EFRA liikmed oleme, siis võiks ju sõita ikkagi EFRA reeglite ja klasside alusel, olgu seal klassis kasvõi üks inimene sõitmas, olenemata sellest, et meistrikatel ei arvestata ning karikaid ei jagata.

Seega siit ka minu ettepanek muudatuste osas: tühistame kõik muudatused ja arutame rahulikult ning ilma emotsioonideta muudatustest, mille viime sisse mõistliku ette teatamis ajaga, et kõigil oleks aega reageerida (osta uus mudel, muretseda uus elektroonika või teha midagi kolmandat). Võttes arvesse eestlaste majanduslikku olukorda oleks kõige mõistlikum selliseid suuri muudatusi ette teatada vähemalt kolm kuni neli kuud, nii saavad kõik rahus otsustada, mis edasi teha, kas kolid üle kiiremasse/aeglasemasse klassi, muretseda uue elektroonika jne.

Kõigile küsimustele loodan saada muudatuste eest vedajatelt vastused, soovitatavalt põhjendatult ning mitte mulle isiklikult, vaid nii, et ka teised, kellele see vähegi huvi pakub saaksid neid lugeda.

Ei midagi isiklikku, lihtsalt minu väike arvamus!
Rain
+372 51 89 171
RC-EST - Sinu mudelikaubamaja
Virtuaalselt: www.rc-est.ee
Reaalselt: Aardla 25B, Tartu

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4204
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: EAMK onroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas RandoM » 07.05.2013 23:45

Kokkuvõte täna peetud koosolekust:

Ülevaade võistlusklassidest on olemas esimeses postituses, seda ma ümber kopeerima ei hakka.

Probleem: Võistluskutses pole kirjas mis klassid koos sõidetakse, foorumi postitus ei ole piisav info.
Lahendus: Võistlusklasside kombineerimise metoodika tuleb kajastada igas võistluskutses.

Probleem: 1:10 offroad klassides 2wd ja 4wd kombineerimine ei ole sobiv.
Lahendus: 1:10 2wd jääb 2013 suvehooajaks ametlikuks klassiks (mille reeglid koostab Märten Heinloo ROAR põhjal), suvehooajal tulevad reeglid sellised, et sõita saab 1:10 2wd bagide, truckide ja SC'dega. 2013/2014 talvehooajaks tuleb klassiks 1:10 2wd buggy koos ROAR buggy reeglitega, kõik ülejäänud mudelid võivad sõita openis. 2013 talvehooajaks saavad defineeritud ka 4wd buggy reeglid mida on võimalik talvehooajal sõita sõitjate olemasolul openist eraldi. Open sellisel juhul jääks kõikidele teistele 1:10 mudelitele (SC, Truck). 2013 Suvehooajal vajadusel kombineeritakse 1:10 2wd ja open klasside sõite, ent kombineerimisel arvestatakse võimalusega, et on sõitjaid kes soovivad mõlemas klassis osaleda.

Probleem: 1:10 modified vs 1:10 touring vs 1:10 stock vs 1:10 open klassi nimetus on segadust tekitav.
Lahendus: 2013 suvehooajal sõidetakse 1:10 modified klassi (EFRA reeglite järgi 1:10 touring klassi) + 1:10 open klassi. 1:10 open klassis saab osaleda ka offroad mudelitega, aga koosolekul osalejad ei näinud, et selleks palju huvilisi oleks. Põhilised 1:10 open klassis sõitvad mudelid saavad olema WGT'd, 1:10 touring sõitjad kes ei soovi modifiedis osaleda ning 1:10 sõitjad kellel korraldajad ei soovita modified klassis osaleda. Olukord, kus suvel sõidame klassi 1:10 modified ja talvel 1:10 stock'i (sama mis 1:10 touring EFRA järgi, aga 17.5T mootoriga ja no timing reguga) (mõlemal puhul lisaks ka open) tundus kõikidele kohalolnutele sobiv. Open klassist veel 1:10 offroad klassi onroad võisltustele tekitamist me ei arutlenud, ent usun, et see on huviliste olemasolul võimalik.

Probleem: Large scale offroadil on vähe eelsõite.
Lahendus: Large scale offroad saab kolm 5min eelsõitu (+3 minutit warmup) ja 30 minutit finaali mis toimub päeva lõpu poole peale seda kui elektriklassid on kaks esimest finaali ära sõitnud. Nii on tagatud raja parim võimalik säilimine ning suure skaala sõitjate sõiduvõimalused.

Probleem: 1:10 nitro touring eraldi klassina kaob ära
Lahendus: 1:10 nitro touring ei kao ära vaid selle saatus on sõitjate otsustada. Juhul kui registreerijaid ja osalejaid on üle viie on võimalik neile pidada oma klassi reeglite järgset võistlust.

Probleem: 1:8 elekter ja 1:8 open klassid ei oma piisavat kandepinda eraldi sõitudeks.
Lahendus: Sõidud ei toimu eraldi, 1:8 open (mõeldud 1:8 truckidele, SC'dele ja ka bagisõitjatele kes ei soovi põhiklassi sõita) on täiteklassiks 1:8 elektri sõitudele ning osaleb nende eelsõitudes ja finaalides vastavalt üldisele rankingule. 1:8 elektri klassi arvestus toimub eraldi, ent finaalide grupeerimine toimub kahe klassi kombineeritud tulemuste alusel.

Raini tõstatatud küsimused:
2. "Etteteatamisaeg on lühike".
Koosolek nõustus, samas nenditi, et pikem ettetatamisaeg ei oleks muutnud muud kui muudatuste selgitamiseks olevat aega.
Ühtegi olulist sisulist muudatust ei tehtud ning kõikide tänaste autodega on võistlusvõimalused lähes muutumatul kujul olemas, küll on lisandunud mõne klassi puhul lisatingimusi.

3. "Formaadil pole pistmist EFRA klassidega"
Ühtegi EFRA klassi, mille sektsioonis EAMK ka EFRA liige oleks kaotatud ei ole. 1:5 onroadis on võimalik lisaks sõita ka 1:5 offroad mudelitega, aga kuna eesti rajad ei võimalda rohkem kui viit 1:5 skaalas mudelit peale lasta on rohkem kui viie osaleja (onroad ja offroad kokku) korral sõidud onroad ja offroad mudelitele eraldi.

4. ettepanekud.
Kuna pakutud formaat tundus osalejatele jätkusuutlikum kui seni rakendatud siis ei hakka me riskima vana meetodi alusel sõitmisega vaid proovime eeltoodud muudatusi.

Lisaks: Kõikides elektriklassides hakkab rakenduma Bump-up süsteem esimeses finaalis, mis sisuliselt tähendab seda, et kahel kiireimal esimesest B finaalist on võimalik tõusta A finaali ning esimesest C finaalist B finaali. Praktikas väljendub nii, et A finaali lastakse finaali normist kaks sõitjat vähem ning esimese madalama finaali kaks kiiremat tõusevad järgmise (C->B ja B->A) finaali kahele viimasele stardikohale. See toimub ainult esimeses finaalide ringis ning kuna A finaalid sõidetakse B finaali järel on sõitjal võimalik kohe järgmisesse sõitu osalema minna. Tõusjatele ei tagata piisavat ajalist vahet järgmises sõidus osalemise jaoks. (ehk kui Tõused B finaalist A finaali, siis sõidetud esimese B finaali ja esimese A finaali vahe võib olla märgatavalt väiksem kui 60 minutit, aga järgmiste finaalide vahe on muidugi õige pikkusega. Kuna A finaalis loeb kaks parimat tulemust ei ole kriitiline võistluspäeva pikemaks venitada. Teoreetiliselt on tõusjatel võimalik osaleda kokku neljas finaalsõidus.

Lisaks vol2: Rajakohtunikud. Võistlejate koosolekul määratakse rajakohtunikud igast sõidust mõne teise klassi jaoks (näiteks: Rainer osaleb 1:8 bagis ja 1:8 bagi mehaniseeerib 1:6 mudeleid siis Rainer täidab enda rajamehaanikukohustust hoopis rajakohtunikuna pukis sõitu jälgides). Saame, aru, et lahendus ei ole ideaalne ning eriti alguses ei ole sel meetodil rakendatud rajakohtunikud võibolla parimad võimalikud kandidaadid, aga süsteem tagab selle, et need inimesed on olemas ning võimalik, et sealt kasvab välja ka tulevasi rajakohtunikke kes teeks seda tööd läbi päeva.

Lisaks vol3: Arutlesime litsentsitemaatikat ning jõudsime arusaamani, et litsentsi omamise nõuet hakkame rakendama 2013/2014 talvehooajal, litsentside süsteem ning kasutusloogika tundus õiglane, ent detailides on veel parandamisruumi. Juhatus peab teema uuesti läbi vaatama ning seejärel otsustatakse rakendamine või vajalikud lisamuudatused uutel infotundidel. Litsentsiloogika all on silmas peetud kolme litsentsitaset mis on hästi lihtsustatult:
A: Sõitja litsents - annab õiguse osaleda põhiklassides ning õiguse (ja ka kohustuse!) otsustada (jah,ei/ei oma arvamust) reeglite muudatus ettepanekuid või olulisi strateegilisi ettepanekuid.
B: Kaupleja litsents - Annab õiguse esitada ettepanekuid reeglite, strateegilise arengu vmt. kohta mille vastuvõtmise või mitte vastuvõtmise üle otsustavad sõitjad + annab õiguse võistluspaigal oma tooteid turustada.
C: Klubi litsents - Annab samad õigused mis kauplejal, aga ilma toodete turustamise õiguseta.

Head osalejad, siin minu märkmed lõppevad, kas mul jäi midagi olulist kirja panemata?
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Vasta