EAMK offroad võistlusklassid 2013

EAMK võistluste info, tulemused ning arutelu.

Moderaatorid: ollo, harg, eikeikeik, nRainer

Vasta
Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

EAMK offroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas RandoM » 02.05.2013 15:41

Offroad võistlusklassides olulisemateks muudatusteks on 1:8 elektribagi ja 1:10 2wd mudelite tõstmine ametlikuks klassiks, mis tähendab, et nendes klassides võisteldakse Eesti Meistri tiitlile.
1:5 offroad mudelite kaasamine võistlustele saab toimuma lühendatud formaadis peale 1:8 ja 1:10 mudelite finaale, et tagada maksimaalselt hea rada 1:10 ja 1:8 skaala mudelitele. Lisaboonusena on võimalik 1:5 skaala sõitjatel lihtsamini ühe päeva jooksul mitmes võistlusklassis osaleda.
NB: MCD Eesti esindaja on avaldanud lootust 1:5 skaala mudelitele keskenduvale võistlussarja loomisele

Offroad klassid 2013

1:8 nitro bagi, ametlik klass
Reeglid autole ja mootorile EFRA
1 trenniring 10 min peale seda kvalide regrupeerimine
3x kvalifikatsioon 5min
Tõusufinaalid 15 min, finaal 30min

1:8 elektri bagi, ametlik klass
Reeglid autole ja elektroonikale EFRA
1 trenniring 10 min peale seda kvalide regrupeerimine
3x kvalifikatsioon 10 min
Finaalid 3x 10 min

1:8 open, sõidetakse koos 1:8 elektribagi klassiga , välja arvatud juhul kui osalejate arv on eraldamiseks piisav.
Sõita saab kõikide 1:8 autodega
1 trenniring 10 min peale seda kvalide regrupeerimine
3x kvalifikatsioon 10 min
Finaalid 3x 10 min

1:10 2wd, ametlik klass
Sõita võib kõikide 2wd mudelitega, aku 2s lipo
1 trenniring 10 min peale seda kvalide regrupeerimine
3x kvalifikatsioon 10 min
Finaalid 3x 10 min

1:10 open, sõidetakse koos 1:10 2wd klassiga, välja arvatud juhul kui osalejate arv on eraldamiseks piisav.
Sõita võib kõikide 1:10 mudelitega
1 trenniring 10 min peale seda kvalide regrupeerimine
3x kvalifikatsioon 10 min
Finaalid 3x 10 min

Large scale offroad
Nii 4wd kui 2wd 1:6 ja 1:5 skaalas mudelid
3x kvalifikatsioon 5 min
Finaal 1x 30 min
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: EAMK offroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas RandoM » 02.05.2013 21:04

Täiendus. 1:5 skaalat pole klasside kirjelduses seepärast, et täpne ajakavasse mahutatav eelsõitude hulk on veel arutlusel. Loodame selles osas kõikidele osapooltele mõistliku lahenduseni jõuda pühapäevaks.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Margok
Postitusi: 57
Liitunud: 22.01.2012 21:56

Re: EAMK offroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas Margok » 02.05.2013 21:15

Uskumatu organiseerimine ja klasside otsustamine? Mille alusel siis antud klassid on valitud ja suur skaala välja jäetud? Eesti on tõesti nii suur mudelismimaa et siin on mõistlik teha eraldi klassidele eraldi meistrivõistlused! Või on kusagilt nii suure hooga uusi tulijaid nüüdsetesse klassidesse peale visanud et võiks osadest sõitjatest loobuda?
Kui varem arutleti selle üle et kui palju kulub rehve võistluse kohta ja kas liiga suur kuku ei vähenda mitte osalejaid siis kas igaks hooajaks uue võistlusmasina soetamine toob rahvast juurde?
Kokkuvõtvalt on selline juhatuse tegevus minu meelest lühinägelik ja täiesti arusaamatu aga noh eks juhatus teab paremini ja neil on mingi selge visioon. Seda visiooni võiks aga ka laiemalt tutvustada.

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: EAMK offroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas R0mm » 02.05.2013 21:26

Trimmerid pole siiski ära kaotatud, vaid kõik nende sõidud on lükatud päeva lõppu, mis tegelikult polegi hirmus kole variant.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: EAMK offroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas RandoM » 02.05.2013 21:42

Margo, mul on tõesti tunne, et kas jäi selgitusest vajaka või on keegi koledat pilti maalinud. Trimmerite kõrvalejätmine ei ole mingi taotlus, taotlus on tagada kõikidele osalistele parem võistlusrada. Trimmerite sõidud toimuvad sel suvel kindlasti.
Sellest ja kõigest muust saame rääkida juba esmaspäeval ühe suure laua taga.
https://www.facebook.com/events/184333168389088
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Re: EAMK offroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas Grim Reaper » 03.05.2013 08:42

R0mm kirjutas:Trimmerid pole siiski ära kaotatud, vaid kõik nende sõidud on lükatud päeva lõppu, mis tegelikult polegi hirmus kole variant.
Päevalõppu ... ei no tore. Kas kohale võib ka päevalõpus tulla või ma pean varahommikul kohale ennast vedama selleks, et ma saaks stardimaksu maksta ning terve päeva niisama omas mahlas kuskil kudeda.

Eelsõidud teete ikka päeva alguses või algab trimmerite round ka õhtul ??
See aasta lootsin ennast sõitma vedada aga kui seda lugesin siis ikka mõtlesin veel paar korda kas tasubki.
laitse asfaltipornole ma nii kui nii ei tule
Baltic champion 2015 Large scale 2WD
KONTAKT:555 628 95

masuurikas
Postitusi: 60
Liitunud: 05.01.2011 18:13

Re: EAMK offroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas masuurikas » 03.05.2013 16:25

See on ju trimmerite väljasuretamine,kui kõik sõidud tehakse õhtul pärast teisi.Tulen õhtul viieks kohale,plekin 20euri ja saan 5min kvali ja 30min finaali sõita noo ei.Mul ettepanek,et võiks trimmerite sõidud veel hilisemaks jätta,kui kõik juba ära ka läinud,siis tulevad alles trimmerid.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: EAMK offroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas RandoM » 04.05.2013 02:17

Masuurikas, oleme terminites ikkagi täpsed. Tuled (Rääkides sinust isiklikult) hommikul kohale, sõidad ära 1:10 sõidud ning saad nautida vastupidavat rada. Kui see on tehtud võtad bensuka pagasiruumist välja ja lammutate kollektiivselt ära selle, mis rajast alles on jäänud :)

Aga need sõitjad kes ainult trimmerit sõidavad? Eelmisel aastal trimmeri klassis rohkem kui ühel etapil osalenud Eestlasi kes ei sõidaks teist offroadi klassi on minu andmetel kaks (Kaspar Kivilo ja Hanno Kruus). Pean tunnistama, et nende isiklikku arvamust selle kohta, kas võistluspäeva muutumine 10h asemel ligikaudu kahe tunniseks on neile sobilik või mitte ei ole küsitud.

Rõhutan veelkord, et keegi ei taha trimmereid välja suretada, aga palun vaadake tõele näkku, mitte üks 1:10 skaala sõitja (keda on arvuliselt kolm korda rohkem) ei taha trimmeri poolt üles küntud rajal sõita. Ma leian, et õhtune võistlusformaat on täiesti kirik keset küla ilma, et keegi kannatama peaks. Siinkohal tahan veelkord välja tuua selle, et need viis trimmerisõitjat, kes ka väiksema skaala mudeliga rajale tulevad saavad reaalselt paremini võistelda kuna:
a) võistlused toimuvad päeva lõikes erineval ajal.
b) nad saavad nautida paremat rada.

Ja palun ärge unustage, et koos MCD Tõnuga on soov ka spetsiaalne trimmeritele mõeldud võistlussari käima saada (vastav märge on vist paljudel esimeses postituses kahe silma vahele jäänud), kasvõi 30 minutiliste eelsõitudega, kui soovi on :)

Aga sellest kõigest saame juba täpsemalt esmaspäeval arutleda, senini palun edastada konstruktiivset kriitikat mis aitaks päevakava sisustada. Senini olen arutelust välja lugenud, et suure skaala sõit päeva lõpus on probleem ja põhjustab klassi suremise, aga ma ei ole veel aru saanud miks täpselt.

Grim - Ei pea hommikul kohale vedama, saab täiesti rahulikult poole päevani magada ning siis mõnusalt pealelõunaks tulla, et ilma pikemate pausideta suure skaala sõidud ära sõita.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: EAMK offroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas RandoM » 06.05.2013 12:42

NB! Seoses minu isiklike küsimustega EI TOIMU täna kell 18.30 infotundi, Väga vabandan huviliste ees. Olen sunnitud selle lükkama teisipäevale. Koht sama, Tondi 17 Matkasport OÜ kontor. Aeg sama, 18.30

Vabandan veelkord.
Rando
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Re: EAMK offroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas lauri » 07.05.2013 20:16

PS http://modelcar.ee/20.php" onclick="window.open(this.href);return false; võistluste kalender esimeste suviste etappide osas vale/vana infoga.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

BrunoV
Postitusi: 386
Liitunud: 01.12.2005 17:39
Asukoht: Väike-Maarja
Kontakt:

Re: EAMK offroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas BrunoV » 07.05.2013 20:24

Parandatud

Tänud info eest.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: EAMK offroad võistlusklassid 2013

Postitus Postitas RandoM » 07.05.2013 23:45

Kokkuvõte täna peetud koosolekust:

Ülevaade võistlusklassidest on olemas esimeses postituses, seda ma ümber kopeerima ei hakka.

Probleem: Võistluskutses pole kirjas mis klassid koos sõidetakse, foorumi postitus ei ole piisav info.
Lahendus: Võistlusklasside kombineerimise metoodika tuleb kajastada igas võistluskutses.

Probleem: 1:10 offroad klassides 2wd ja 4wd kombineerimine ei ole sobiv.
Lahendus: 1:10 2wd jääb 2013 suvehooajaks ametlikuks klassiks (mille reeglid koostab Märten Heinloo ROAR põhjal), suvehooajal tulevad reeglid sellised, et sõita saab 1:10 2wd bagide, truckide ja SC'dega. 2013/2014 talvehooajaks tuleb klassiks 1:10 2wd buggy koos ROAR buggy reeglitega, kõik ülejäänud mudelid võivad sõita openis. 2013 talvehooajaks saavad defineeritud ka 4wd buggy reeglid mida on võimalik talvehooajal sõita sõitjate olemasolul openist eraldi. Open sellisel juhul jääks kõikidele teistele 1:10 mudelitele (SC, Truck). 2013 Suvehooajal vajadusel kombineeritakse 1:10 2wd ja open klasside sõite, ent kombineerimisel arvestatakse võimalusega, et on sõitjaid kes soovivad mõlemas klassis osaleda.

Probleem: 1:10 modified vs 1:10 touring vs 1:10 stock vs 1:10 open klassi nimetus on segadust tekitav.
Lahendus: 2013 suvehooajal sõidetakse 1:10 modified klassi (EFRA reeglite järgi 1:10 touring klassi) + 1:10 open klassi. 1:10 open klassis saab osaleda ka offroad mudelitega, aga koosolekul osalejad ei näinud, et selleks palju huvilisi oleks. Põhilised 1:10 open klassis sõitvad mudelid saavad olema WGT'd, 1:10 touring sõitjad kes ei soovi modifiedis osaleda ning 1:10 sõitjad kellel korraldajad ei soovita modified klassis osaleda. Olukord, kus suvel sõidame klassi 1:10 modified ja talvel 1:10 stock'i (sama mis 1:10 touring EFRA järgi, aga 17.5T mootoriga ja no timing reguga) (mõlemal puhul lisaks ka open) tundus kõikidele kohalolnutele sobiv.

Probleem: Large scale offroadil on vähe eelsõite.
Lahendus: Large scale offroad saab kolm 5min eelsõitu (+3 minutit warmup) ja 30 minutit finaali mis toimub päeva lõpu poole peale seda kui elektriklassid on kaks esimest finaali ära sõitnud. Nii on tagatud raja parim võimalik säilimine ning suure skaala sõitjate sõiduvõimalused.

Probleem: 1:10 nitro touring eraldi klassina kaob ära
Lahendus: 1:10 nitro touring ei kao ära vaid selle saatus on sõitjate otsustada. Juhul kui registreerijaid ja osalejaid on üle viie on võimalik neile pidada oma klassi reeglite järgset võistlust.

Probleem: 1:8 elekter ja 1:8 open klassid ei oma piisavat kandepinda eraldi sõitudeks.
Lahendus: Sõidud ei toimu eraldi, 1:8 open (mõeldud 1:8 truckidele, SC'dele ja ka bagisõitjatele kes ei soovi põhiklassi sõita) on täiteklassiks 1:8 elektri sõitudele ning osaleb nende eelsõitudes ja finaalides vastavalt üldisele rankingule. 1:8 elektri klassi arvestus toimub eraldi, ent finaalide grupeerimine toimub kahe klassi kombineeritud tulemuste alusel.

Raini tõstatatud küsimused:
2. "Etteteatamisaeg on lühike".
Koosolek nõustus, samas nenditi, et pikem ettetatamisaeg ei oleks muutnud muud kui muudatuste selgitamiseks olevat aega.
Ühtegi olulist sisulist muudatust ei tehtud ning kõikide tänaste autodega on võistlusvõimalused lähes muutumatul kujul olemas, küll on lisandunud mõne klassi puhul lisatingimusi.

3. "Formaadil pole pistmist EFRA klassidega"
Ühtegi EFRA klassi, mille sektsioonis EAMK ka EFRA liige oleks kaotatud ei ole. 1:5 onroadis on võimalik lisaks sõita ka 1:5 offroad mudelitega, aga kuna eesti rajad ei võimalda rohkem kui viit 1:5 skaalas mudelit peale lasta on rohkem kui viie osaleja (onroad ja offroad kokku) korral sõidud onroad ja offroad mudelitele eraldi.

4. ettepanekud.
Kuna pakutud formaat tundus osalejatele jätkusuutlikum kui seni rakendatud siis ei hakka me riskima vana meetodi alusel sõitmisega vaid proovime eeltoodud muudatusi.

Lisaks: Kõikides elektriklassides hakkab rakenduma Bump-up süsteem esimeses finaalis, mis sisuliselt tähendab seda, et kahel kiireimal esimesest B finaalist on võimalik tõusta A finaali ning esimesest C finaalist B finaali. Praktikas väljendub nii, et A finaali lastakse finaali normist kaks sõitjat vähem ning esimese madalama finaali kaks kiiremat tõusevad järgmise (C->B ja B->A) finaali kahele viimasele stardikohale. See toimub ainult esimeses finaalide ringis ning kuna A finaalid sõidetakse B finaali järel on sõitjal võimalik kohe järgmisesse sõitu osalema minna. Tõusjatele ei tagata piisavat ajalist vahet järgmises sõidus osalemise jaoks. (ehk kui Tõused B finaalist A finaali, siis sõidetud esimese B finaali ja esimese A finaali vahe võib olla märgatavalt väiksem kui 60 minutit, aga järgmiste finaalide vahe on muidugi õige pikkusega. Kuna A finaalis loeb kaks parimat tulemust ei ole kriitiline võistluspäeva pikemaks venitada. Teoreetiliselt on tõusjatel võimalik osaleda kokku neljas finaalsõidus.

Lisaks vol2: Rajakohtunikud. Võistlejate koosolekul määratakse rajakohtunikud igast sõidust mõne teise klassi jaoks (näiteks: Rainer osaleb 1:8 bagis ja 1:8 bagi mehaniseeerib 1:6 mudeleid siis Rainer täidab enda rajamehaanikukohustust hoopis rajakohtunikuna pukis sõitu jälgides). Saame, aru, et lahendus ei ole ideaalne ning eriti alguses ei ole sel meetodil rakendatud rajakohtunikud võibolla parimad võimalikud kandidaadid, aga süsteem tagab selle, et need inimesed on olemas ning võimalik, et sealt kasvab välja ka tulevasi rajakohtunikke kes teeks seda tööd läbi päeva.

Lisaks vol3: Arutlesime litsentsitemaatikat ning jõudsime arusaamani, et litsentsi omamise nõuet hakkame rakendama 2013/2014 talvehooajal, litsentside süsteem ning kasutusloogika tundus õiglane, ent detailides on veel parandamisruumi. Juhatus peab teema uuesti läbi vaatama ning seejärel otsustatakse rakendamine või vajalikud lisamuudatused uutel infotundidel. Litsentsiloogika all on silmas peetud kolme litsentsitaset mis on hästi lihtsustatult:
A: Sõitja litsents - annab õiguse osaleda põhiklassides ning õiguse (ja ka kohustuse!) otsustada (jah,ei/ei oma arvamust) reeglite muudatus ettepanekuid või olulisi strateegilisi ettepanekuid.
B: Kaupleja litsents - Annab õiguse esitada ettepanekuid reeglite, strateegilise arengu vmt. kohta mille vastuvõtmise või mitte vastuvõtmise üle otsustavad sõitjad + annab õiguse võistluspaigal oma tooteid turustada.
C: Klubi litsents - Annab samad õigused mis kauplejal, aga ilma toodete turustamise õiguseta.

Head osalejad, siin minu märkmed lõppevad, kas mul jäi midagi olulist kirja panemata?
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Vasta