22.12.2013 Onroad treening Saue Gümnaasiumi võimlas

EAMK võistluste info, tulemused ning arutelu.

Moderaatorid: ollo, harg, eikeikeik, nRainer

Vasta
eikeikeik
Postitusi: 344
Liitunud: 28.08.2013 13:35

22.12.2013 Onroad treening Saue Gümnaasiumi võimlas

Postitus Postitas eikeikeik » 12.12.2013 13:21

Lugupeetud mudelistid, sportlased ja entusiastid.

Tuvastasin peale pisukest pusimist sellise tõsiasja, et segastel ja teadmata asjaoludel on jäänud avalikust kalendrist välja väga tähtis päev, mis on 22. detsember 2013 ja olete kõik oodatud treeningule Saue Gümnaasiumi võimlasse. Võimalusel palun eelregistreerida. Registreerimise avame täna õhtul (12.12.2013) või hiljemalt homme.

13.12.2013 - registrieerimine on avatud (lisame peagi ka ajakava) http://register.modelcar.ee/?action=events

Hää et see niigi läits.
Hannes Hannus

17.12.2013 täiendus, aga ei midagi uut.
Osalustasu 15€ per mudel/sõitja ja noortele (alla 18a) 10€. Osavõtutasu võimaldab ühel osalejal osaleda kümnel 10 minutit pikal treening sessioonil.
+5€ mitte osalemine rajaehitusel ja mahavõtmisel (Ei rakendu väljaspool Harjumaad elavatele sõitjatele)
Kehtib reegel: Enne maksa - siis sõida.

Sõiduaeg on jära jagatud 10 minutilisteks sessioonideks sõltuvalt mudelite/sõitjate kiirusest:
Värsked piloodid (1:16, 1:18 ja mudelimaailmas esimesi samme tegevad "suurte" klasside sõitjad) iga tund algusega 00 ja 30min.
Edasijõudnud (1:10 stock, keskpärased openid jmt) iga tund algusega 10 ja 40 min
Kiired (1:10 modified, kiired openid jmt). Iga tund algusega 20 ja 50min

Grupp milles osaleda on iga sõitja enda otsustada, ent korraldaja võib vajadusel (ka. liiga suurte gruppide korral) sõitjaid teise gruppi tõsta. Samuti võib korraldaja vastavalt vajadusele (näiteks väike osalejate arv) grupisüsteemi mitte rakendada või rakendada osaliselt.

Eelregistreerimine on avatud. Palume end kindlasti eelregistreerida, et kiirendada ajavõtja tööd. Vastasel juhul peab hommikul käsitsi transpondrite numbreid sisestama ning see on ajakulukas ja võib põhjustada viivitusi. Kui sa enda tulekus veel 100% kindel pole siis pigem soovitan end ikkagi kirja panna. Registreerimisel tekkivate probleemide korral võtta ühendust rain@rc-est.ee

NB! Et võimaldada maksimaalset trenniaega on trennipäevadel kaks organisatoorset muudatust:
1. Pääs boksialasse avatakse siis kui rada on maha pandud. Rajapanekuga alustame ca kell 9
2. Rajaehitajate vahel jagatakse ära nö. "hiliste saabujate" lisatasud. Rajaehitajaks loetakse inimesed kes on hiljemalt kell 10.00 kohal.

NB!: Vahetusjalanõud on kohustuslikud.
Bännerid ja reklaamid jms. kooskõlastada korraldajaga
(Hannes Hannus - +3725027386)
Viimati muutis eikeikeik, 17.12.2013 14:16, muudetud 3 korda kokku.

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: 22.12.2013 Onroad treening Saue Gümnaasiumi võimlas

Postitus Postitas R0mm » 12.12.2013 15:30

Hea teada, saigi just uuritud ja vaadatud, et selleks aastaks kõik, aga saab ikka veel vanal aastal enne jõule uue mudeli sisse pühitseda.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Yux
Postitusi: 34
Liitunud: 11.09.2012 22:50

Re: 22.12.2013 Onroad treening Saue Gümnaasiumi võimlas

Postitus Postitas Yux » 21.12.2013 19:36

Kahjuks ei saa tulla ikkagi... ootamatult lapsega haiglasse

sake
Postitusi: 29
Liitunud: 16.04.2006 11:25
Asukoht: Tallinn/Viljandi/Haapsalu

Re: 22.12.2013 Onroad treening Saue Gümnaasiumi võimlas

Postitus Postitas sake » 24.12.2013 10:24

uus rada on väga mõnus!
Awesomatix a700 evo II
Yokomo R12C3
Yokomo YR-10
Serprent S411TE for Slowmo
Losi 8ight 3.0E RTR

http://www.audiofookus.ee
http://www.hobizone.ee

eikeikeik
Postitusi: 344
Liitunud: 28.08.2013 13:35

Re: 22.12.2013 Onroad treening Saue Gümnaasiumi võimlas

Postitus Postitas eikeikeik » 27.12.2013 20:28

Palju õnne kõigile, jõul tuli ja läks ka juba.

Rada on asjalik ja eeldab puldil reostaadi olemasolu ehk ainult on/off nupuga sõita ei saa. Täname raja autorit Risto Haug.
Neile kes kohale ei jõudnud või tulla ei saanud avaldan rajast eskiisi. Pange vaim valmis ja muud asjad ka. Punased jooned olid rajal kaigastega ehk piiretega.

Piiretega seoses kerkis küsimusi ja mõtteid.
Minu isiklik seisukoht piiretega seoses on selline, et kuna olen ootamatult vastassuunas sõitnute tekitatud jamasid lappinud omast taskust liigagi tihti (kaks servohammakate komplekti pluss kääntelg pluss pisemat pudi-padi), siis pean õigeks kasutada piirdeid, mis annab tulemuseks selle, et eksinud hing ei kahjusta oluliselt teisi. Samas on piirdesse sattujaid kole palju. Kiirematel on probleemiks see kui sisekurvi taldrikutest saadakse uus suund (vasakult alt tulles üles keskele näiteks), siis piirded hoiavad ära kaks vastassuunda sattumist. Sarnaseid kohti on teisigi. Samas oli mitmel probleemiks külgpuude kaikaga ja tulemuseks õõtsatragöödia.

Läbi aegade on olnud hea tava, et see kes põhjustab teisele (tagant otsasõidu või muu sõiduvõtte tõttu) avarii, pilpad ja tükid, et see põhjustaja hüvitab tekitatud kahjud.

Sellest tulenevalt on kaks küsimust:
1. Võtame kaikad ära ja iga avariipõhjustaja (pean silmas eriti neid kes on sattunud vastassuunas sõitma) maksab ilma igasuguste tingimusteta tekitatud kahjud või
2. sõidame piiretega rajal ja igaüks maksab ise oma kahjud kui sõidab piiretesse.

Tunnistan, et piirded on üsna räbalas seisus. Kaalusin asendamist plastist karbikutega kuid vaadates (noorte) rünnakuid piiretele, siis läheks see lõbu kole kalliks ja ilmselt ei peaks plastik kaua vastu. Järgmise variandina tuleks kõnealla alumiiniumist piirded. Need ei idane ja ei mädane ja kaalult oleks talutava raskusega kui on vaja teisaldada.

Palun lahkesti avaldada oma arvamus koos põhjendus(te)ga.

Kohtumiseni homme Lennusadamas või kes ei saa homme tulla - uuel aastal.

Veel märkus seoses raja-vaipade demontaažiga. Viimasel korral tuvastasin, et teibi eemaldamisel oli keegi suutnud tepi tõmmata nii, et ühe vaiba servas oli tekkinud kolmnurkne rebend pikkusega ca 35 cm. Seejärel oli teibitõmbaja asja pooleli jätnud. Väga ebameeldiv kui meie seas on hoolimatuid või hooletuid. Väääääääga paha lugu ja loodan, et sellist asja enam ei juhtu ning palun suurematel alati jälgida nooremate askeldamist raja eemaldamisel. Meelsasti näeksingi ainult suuremaid inimesi rajakallal. Noored kipuvad alati eemaldama ka neid teipe, mida ei oleks vaja näppida (vaipade jätkamised).

Uut ja vana!
Hannes Hannus
Manused
EAMK_SAUERADA_20131219.jpeg
EAMK_SAUERADA_20131219.jpeg (60.55 KiB) Vaadatud 21932 korda

T-TEAM
Postitusi: 74
Liitunud: 27.04.2008 09:21

Re: 22.12.2013 Onroad treening Saue Gümnaasiumi võimlas

Postitus Postitas T-TEAM » 27.12.2013 22:34

Tere ja head vana ja uut.
Rada oli tõesti tore. Kiitus!
Kardan, et see kinnimaksmise värk ei hakka hästi toimima.Enamus vastassuunda sattujaid on ringipoisid. Vaevalt on mudeliringid nõus korvama nende kasvandike tekitatud kahjusi.Poiste vanemad ilmselt ei lubaks neid võistlema, kui võivad saada kopsaka ootamatu arve.
Piirdesse sõitmine pole ju alati võistleja enda süü. Alati võib saada konkurendilt abistava müksu.
Õige lahendus oleks piirete muutmine autosõbralikuks.
1.Kas poleks võimalik kasutada suvel end hästi õigustanud liivavoolikuid? Nende lühemaid juppe saaks kriitilistesse kohtadesse panna.
2.Purunemised tekivad vastu piirde otsi sõites.Äkki aitaks prussi otstesse plastpudelite kinnitamine? Need peaksid pauku tublisti leevendama. Üles tuleks otsida ka kõik prusside jätkuklotsid.
Parimat
Urmas.
Durango DEX 210
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport

eikeikeik
Postitusi: 344
Liitunud: 28.08.2013 13:35

Re: 22.12.2013 Onroad treening Saue Gümnaasiumi võimlas

Postitus Postitas eikeikeik » 28.12.2013 00:16

Voolikutega on see jama, et nende ladustamistingimused on olnud vahepeal avatud loodusele ja ilmastikule. Seega on nad ...... kuidas nüüd öelda. Praegu ei ole nad kindlasti kasutuskõlblikud. Samuti on siis vaja kalkuleerida nende ladustamisevõimalus võimla palliruumis. Kas seal oli lühemaid juppe ma hetkel ei teagi öelda. Rämedalt rasked olid nad küll, isegi kuivana.

Piirete otstes olid kiilud, mis aktiivse ründamise tulemusena ei püsinud omal kohal. Pudelivariant oli jutuks juba kohapeal ja ilmselt rakendame seda kindlasti, kui jätkame piiretega.

Praegused piirded on omadega otsas tegelikult. Piirdeid sai pandud nii palju kui oli jätkuklotse. Aga need ei püsi rünnakute tulemusena omal kohal ja logisevad pesas ehk sõidavad soones edasi-tagasi ja teipimata jätkukohad tahtsid minna nihkesse.

Ka "sõbralikust" müksust vastassuunda lennates on see siiski vastassuunas lendamine, milles kindlasti ei saa süüdistada seda kes õigel suunal. Küsimus ongi selles, et kas teha piiretega või ei? Enamus sõitjaid saab aru, kes on kiirem ja kaklema või trügima reeglina ei kiputa, on küll pinevaid heitlusi, aga sport võidab alati.

Väga hea, ootan veel arvamusi ja seisukohti.

Hannes

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: 22.12.2013 Onroad treening Saue Gümnaasiumi võimlas

Postitus Postitas R0mm » 28.12.2013 11:03

Mina arvan, et piirded on tegelikult teatud kohtades õigustatud ja tõesti, kes neid ise rammib, see saab süüdistada ainult iseennast, et rajal ei püsi ja edaspidi hakkab võibolla natuke hoolikamalt liiklema ja mõtleb enne 2 korda kui gaasi"pedaali" põhja surub. Mulle isiklikult palgid seekord väga silma ei tunginud. Samas oli üks puitpiire, mille otsa ma korduvalt sõitsin ja lõpuks ka pisukese kahju oma autole tekitasin (servohoob pooleks), oli tooseal peale peasirget, mis jäi väliskurvi. Iga kord tabasin ma seda palki küll teiseltpoolt, kus on tagasipööre nö puki ette. Tundus, et see probleem ei kummitanud ainult mind. Võibolla oli rada selles kohas tiba kitsas ja piire natuke vales kohas, aga tundus jah, et see saab natuke palju pihta ja üldse mitte sellest küljest, mis külge ta on kaitsma mõeldud.

Muus osas oli hea kõik.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

eikeikeik
Postitusi: 344
Liitunud: 28.08.2013 13:35

Re: 22.12.2013 Onroad treening Saue Gümnaasiumi võimlas

Postitus Postitas eikeikeik » 28.12.2013 23:34

Jah, see konkreetne koht jäi mulle ka silma. Enne tagasipööret pukiette võeti pahatihti liiga palju välimisse serva ja halvemal juhul tabati kaigast. Raido sai sama saavutusega täpselt samas kohas hakkama. Võis ka olla, et otsmine kiil oli ära liikunud ning kaika ots, aga minuarust oli sama teema, et enne tagasipööret pukiette kaldus liiga väliskurvi enne kurvi ennast ja kügpuude sellesse kaikasse andis tulemuseks tükke.

Praegu muidugi turgatas mulle mõte kaigaste jäigemaks ühendamiseks, aga see ei ole kõige parem mõte vist. Võtame uued 45 x 45 mm täispuidust kaikad ja seome teibiga nad omavahel kokku. Alla muidugi takjariba, et asi vaibal püsiks kinni. Siis ei suudaks keegi neid nihkesse ajada, samas tekivad mõned teravad kohad, mis mulle ei meeldi, neid võib küll lihvida -hööveldada vähem nurgeliseks kuid sika-saka on ta ikkagi.
Manused
Rajapiirdeplaan.jpg
Rajapiirdeplaan.jpg (18.68 KiB) Vaadatud 21842 korda

T-TEAM
Postitusi: 74
Liitunud: 27.04.2008 09:21

Re: 22.12.2013 Onroad treening Saue Gümnaasiumi võimlas

Postitus Postitas T-TEAM » 29.12.2013 00:57

See kaigaste teibiga ühendamine on üsna kohmakas. Ehituspoes leidub augustatud plaate, kindlasti ka prussi laiuseid.Kruvide ja plaatide abil saaks prussid omavahel ilma jõnksudetta ühendada.Plaatide asemel võiks kasutada ka õige laiusega vineeri või MDF-i ribasi.
Raido purustas seal tõesti ühe õõtsa,kuid kiirem ja osavam Gert lõhkus selles trennis, kui ma ei eksi, lausa kolm õõtsa.
Kõige kriitilisemad on ikka piirde otsad.
Durango DEX 210
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport

olerex
Postitusi: 659
Liitunud: 17.09.2006 13:53

Re: 22.12.2013 Onroad treening Saue Gümnaasiumi võimlas

Postitus Postitas olerex » 29.12.2013 09:54

Õiges kohas ei tee jäik piire miskit halba. Doka tala või muu jäik piire peab asetsema pika sirge ääres ja mõne vähemohtliku sirge rajalõigu ääres. Luige on-roadi rajaehituse põhipoint seisneski selles, et ajasin seda dokade ja voolikute vahekorda paika, lõpuks asi toimis ning liigset purunemist ei olnud. Võite proovida selle tuletõrjevooliku paika sättida. See küll kuivab nüüd tükk aega, aga samas pole ta hetkel jääs ega lume all - vaadake mis teete, kuid teatke, et alternatiivi, ehk tutika köie ost on hetkel mõeldamatu, samas kui alumiinium või puit on siiski mõnes mõttes poolikud lahendused. Selles voolikute pundis on teile väga hea diameetriga voolikut vähemalt kolm 20-meetrist juppi, samuti hulk lühemaid lõike ja ka seda jämedamat mitukümmend meetrit, mis tegelikult kõrguselt väga palju ei erine kitsast diameetrist, kuna vajub lössi.
Jonas Nahkor

Team Xray

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: 22.12.2013 Onroad treening Saue Gümnaasiumi võimlas

Postitus Postitas RandoM » 30.12.2013 17:12

Piire peab olema, aga piirde paigaldamisel peab minuarvates jälgima paari asja,

a) Ideaaltrajektooridel kiiresti ja täpselt sõites ei tohiks sisekurvis olla piire see koht millele pihta sõita saab. Samuti ei tohi piire olla väliskurvides selliselt, et ideaaltrajektoorilt mõne sentimeetriga eksides piiret tabatakse. Põhjus on lihtne, enamik piireid oskavad auto endasse kinni hammustada nii, et ta jääb piirdesse seisma ning vajab mehaaniku abi. Kui see seismise koht kattub ideaaltrajektooriga siis on otsasõidud kindlustatud. Ehk turvapiirdeni peab asetsema selgelt rajalt väljas selleks, et mitte ise olla õnnestute põhjustajaks. Kui auto piiret tabab või sinna seisma jääb siis peab ta olema ideaaltrajektoorist nii kaugel kui võimalik. Näidatud joonisel sellega probleeme pole, kui siis ainult peasirgel, aga kuna peasirge ideaaltrajektoor ei lähe seest vaid väljast siis on see pigem triviaalne.
b) Piire peab olema piisavalt tugev, et mitte ootamatult rajale seiklema minna samas võimalikult leebe, et mitte mudelikaubitsejate sissetulekuks muutuda. Köis on ilmselt parim võimalus, aga ideaaltrajektoorilt ohutus kauguses asuval prussil pole ka häda kedagi.

Lihtsalt nokkimiseks: Igasuguses (vähemalt hobi taseme) võidusõidus on alati reegel, et igaüks lakub ise omad haavad, rajale minnakse alati teadmisega kus ja miks sõidetakse ning hinnatakse sellega kaasnevaid riske. Igasuguse kellegile teisele misiganes põhjusel rajal põhjustatud põhjendatud või põhjendamata kahju hüvitamise mõte tasub kindlasti kohe eos maha matta. Tegu on ikkagi võidusõiduga kus kõik sõitjad sõidavad oma võimete piiril (või üle selle) mitte igapäevase tööle-koju transiidiga kus ohutus on prioriteet. Lisaks ei ole kokkupõrke põhjustaja (isegi kui ta on üheselt tuvastatav) kuidagi süüdi teise sõitja mudelivalikus või varuosade hindades.

Vaatlejana võin öelda, et kaugelt kõige suurem probleem millest on rajal toimuv VÄGA ebakultuurne liiklemine tingitud on see, et hoolimata mitmetest vihjetest komplekteeritakse väga erineva tasemega sõitjaid ühtedesse sõitudesse. Kui esikoha sõitja peab tegema viie minuti jooksul 40 möödumist aeglasematest sõitjatest siis on intsidendid vältimatud ning seda ei muuda ükski turvapiire. Lisaks hakkavad ka "tagumise otsa mehed" puhtamalt sõitma kui nad ei pea seljatagant tulevaid rakette mööda laskma vaid saavad võrdses konkurentsis konkureerida ja oma tasemega sõitjatega koos areneda. Ja meie kõigi õnneks on meil täna väga palju alustajaid kes sõidavadki 7-8 ringi tempos samas kui tipud sõidavad 20 ringi, aga sellest on tingitud ka see, et Open klassis näiteks peab olema minimaalselt kolm finaali.

Edit: Köiena toimib ilmselt juba 20mm isend väga hästi, aga seda maha kinni saada on muidugi omaette teadus, kiirotsing andis OSTA.ee'st näiteks sellise: http://www.osta.ee/punutud-kois-20mm-1jm-37801514.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

risto
Postitusi: 25
Liitunud: 04.02.2007 09:57

Re: 22.12.2013 Onroad treening Saue Gümnaasiumi võimlas

Postitus Postitas risto » 30.12.2013 19:20

Lisan ühe nipi milline aitab kahjusid säästa, kokkupõrkel puitpiirdega!
Lihvige üleliigne väljaulatuv osa maha.
Manused
DSCN3298.JPG
DSCN3298.JPG (246.33 KiB) Vaadatud 21751 korda

kivikas
Postitusi: 69
Liitunud: 28.10.2012 06:10
Asukoht: Tallinn

Re: 22.12.2013 Onroad treening Saue Gümnaasiumi võimlas

Postitus Postitas kivikas » 02.01.2014 10:02

Piirded, igal juhul piirded. Seal ülaltoodud kohas õnnestus tõesti Gerdil kolm tagumist parempoolset õõtsa lõhkuda. Kokku sai nähtud kuus õõtsa purunemist antud kohas, mis ei ole võibolla veel lõplik tõde. Nüüd siis aeg kõigil autolõhkujatel oma sõiduvõtted üle vaadata. Pilootidel peaks ju arusaadav olema, et rajapiiretesse auto puruks sõitmine sõltub eelkõige kiirusest ja trajektoori valikutest. Noh ja vahest aitavad kaasa ka konkurentide sõbralikud müksud, ilma milleta ei oleks võidusõit võimalik.
Piirdesse oma auto lõhkumise ja ei tea kust kohast välja ilmunud vastassuunas liikuva masinaga kokkupõrke tagajärjel sõidu katkestamisel on suur vahe. Viimasel juhul on enesetunne päris mitmetes kordades kehvem ja reeglina ka purustused suuremad.
Nii, et igal juhul piirete kasutamise poolt.

eikeikeik
Postitusi: 344
Liitunud: 28.08.2013 13:35

Re: 22.12.2013 Onroad treening Saue Gümnaasiumi võimlas

Postitus Postitas eikeikeik » 06.01.2014 02:13

Nojah, RandoM'le meeldib rääkida ideaalidest. Nagu teistele ei meeldiks. Piirete esmane eesmärk on ikkagi vältida laubakaid. Eesmärgiks ei ole külakuhja tegemine.

Nokkimine jäägu kanadele. Hea tava on tava. Et kui keegi täiega selga sõidab, siis ei ole see sport. Muidugi juhtub, juhtub mudelismis ja mujalgi, aga ei ole nii, et kui sajad täiega teisele sisse (eriti veel seljatagant), et siis nii ongi. Üks otsib oma lego platsipealt ja teine "harjutab" edasi.

Vaatlejale ütleksin, et ei ole vaja siin "vihjetada". Käesoleva hooaja reeglid on sinu koostatud ja eesmärgid püstitatud. Midagi ei ole muudetud. Kui pead vajalikuks nõu anda, siis tule ja tee ja aita nõu ja jõuga, aga ära tule hiljem "vihjama". Peamine on see, et ajakavasse ära mahume, sest teatud põhjustel on EAMKil rahalisi puudujääke, mis ei võimalda lähemal ajal palgata kedagi abiks ja osta saaliaega juurde.

Köis on hea variant, aga nende peenikestega a la 20 mm on just see peavalu, et kuidas ta vaibale kinnitada. Seni kuni ei ole statsionaarset rada, peab ilmselt kaigastega esialgu jätkama.

Tutvusin natuke alumiinumiga ja kaalun müüjaid kiusata 40 x 60 mm karp"raua" ostmiseks. Reeglina müüakse 5m lattidena. Kuidas neid(koolis) hoiustada saab on keerulisem küsimus.

Tali tuleb kohe. Juhaidii saab kelgutada ka ehk lõpuks.
Hannes

Vasta