Offroad 2014 Open klassi kvalifitseerumine

EAMK võistluste info, tulemused ning arutelu.

Moderaatorid: ollo, harg, eikeikeik, nRainer

Vasta
robink8
Postitusi: 206
Liitunud: 18.03.2012 12:23
Asukoht: Tartu

Offroad 2014 Open klassi kvalifitseerumine

Postitus Postitas robink8 » 15.04.2014 09:52

Kitsamas ringis oleme teemat arutanud, arvamused kohati erinevad - kellele on klass ikkagi mõeldud, millised masinad ja sõitjad saavad osaleda? Kas juba sõitvatel (osalevatel), kuid tagasihoidlike sõiduoskustega vennikestel (näit. 1/8 buggy elekter või nitro- stabiilselt C finaalis) on võimalus sõita Openi klassis või on see keelatud? Oleks tore kohe alguses need teemad selgeks saada, sest poole hooaja pealt ei tahaks enam klassi vahetada.
Ühtpidi sõitja seisukohalt on rohkem pinget, kui oled siiski võimeline vahepeal ka ettepoole jõudma. Samas kui mõelda uute tulijate peale, siis justkui Open klass -see õige koht. Loogiline on, et autod, mis teistesse klassidesse ei sobi, siis nemad kindlasti, aga kas ainult...? Samas võib ju vabalt ka selles klassis rohkemate osalejate korral tekkida A ja B finaalid.
Ma arvan siiski, et ehk peaks keegi seda Openi klassi valikuid ja võimalusi veidikene lahti kirjutama ja ehk ka selgitama (või julgustama osalema) foorumis laiemale ringile. Ma arvan millegipärast, et see oleks vajalik eelkõige neile, kes kahtlevad oma oskustes ja ei tea kas üldse osaleda võistlustel või mitte. Samas on ju meie kõigi ühine soov, et sõitjaid (nii harrastajaid kui võistlejaid) tuleks juurde. Viimane aasta -poolteist on ju seda näidanud, et ala muutumas populaarsemaks ja liigume õiges suunas. Sellele on kindlasti kõvasti kaasa aidanud V-M mudelihalli avamine, sest nüüd võimalik sõita ju aastaringselt.
Loodan, et keegi korraldajate poole pealt tahaks teemat veidi põhjalikumalt lahti seletada ja tekkinud mõtteid kommenteerida. :D
Losi 8ight 3,0 E
Sworkz S12-1M
Kui ikka panen silmad kinni ja kukkun kütma...
mob: 5346 0029

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Offroad 2014 Open klassi kvalifitseerumine

Postitus Postitas R0mm » 15.04.2014 11:02

Üheski klassis võistlemine pole kunagi olnud kellelegi keelatud! Seda eeldusel, et mudel vastab klassi reeglitele.

Soovituslikult on öeldud, et esimest korda sõitma tulles kui sõiduoskus on veel samuti kaheldav. sisi oleks mõistlik sõita Open klassis, aga see on puhtalt soovitav ja mitte mingi reegel. See sõltub ainult ikka inimesest endast mismoodi ta end hindab ja kas on valmis mingis klassis sõitma, kuid mingeid piirangud pole kunagi olnud ega ka tule ma usun. Põhiklassides (nii nitro 1/8 kui ka elektri 1/8 peab lihtsalt arvestama, et võidusõit on seal oluliselt tihedam ja esiots on kiire. Samas kogemus on Väike-Maarja baasil olemas, seega ei midagi uut.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

eikeikeik
Postitusi: 344
Liitunud: 28.08.2013 13:35

Re: Offroad 2014 Open klassi kvalifitseerumine

Postitus Postitas eikeikeik » 16.04.2014 10:59

Open on nagu nimigi ütleb open ehk vaba.
Tavaliselt sõidavad openis autod, mis ei kvalifitseeru oma omadustelt või tehniliselt poolelt nö. standardklassidesse.
Keegi ei keela standardklassi autoga sõita openis. Ja ongi peamine öeldud. Ei ole vaja üle mõelda. Tule ja sõida. Varem või hiljem võida.

Samas, kui sul on standardklassi auto ja vähene sõidukogemus, siis mina soovitaks sõita ikkagi standardklassis. Võid olla küll viimane, aga samas sa võid näha enda arengut ja võrrelda ennast teiste sama klassi autodega ja pilootidega. Openis on seda võrdlust ka võimalik muidugi teha aegade põhjal, aga ....

Ehk siis, kui osaled klassis, kus on palju osalejaid, siis jagunevad lõppsõitudeks ikkagi sõitjad gruppidesse vastavalt oma kiirusele (ja oskusele).
Grupi sisene konkurents on ka tore ja ma ei soovitaks olla nii pessimistlik, et olen kogu aeg viimane. Ole ikka optimist, olin küll viimane, aga finišeerisin tervena. Ma ei ole kunagi saanud OffRoadi 2WD sõitudes A gruppi ja "sõu bladi vhat". Hea meel on endal, kui ikkagi päeva lõpus on auto terve ja grupisisene tõmblemine on vahel isegi naljakas-lõbus. Mitte nii nagu alguses, et päev lõppes reeglina masendava varosade soetamisega. Alguses mulle tundus see2WD El. täiesti võimatu aparaat, et ma olin valmis juba asjast täitsa loobuma. Vaikselt küll, aga areneme ja visadus viib sihile. Ei ole vaja rapsida ja kui ikka välja ei tule, siis küsi abi või nõustamist, kas on autol midagi viltu või on pulti hoidvas käes mingi "trabel". Pahatihti ongi asi esimeses.

OnRoadis oli sama nali TS10 autoga, et no ei oska, ei tule välja. (Minust-)Möödasõidud lõppesid reeglina fiaskoga ja samuti püünele ei pääsenud. No ja siis. Vahetasin auto 1:12 Supastoxi vastu. Ise olen rahul, aga keegi paneb rajale sinna kust mina sõita tahan vahest mingeid taldrikuid. Väga ebameeldiv. Need taldrikud nagu hüppavad vahest mulle ette, ometi sõidan rahulikult ja peaks nägema. 8-I Või siis on ikkagi pulti hoidval klemmil midagi viga.

Et rahulikku meelt ja kainet mõistust. Kaalun võimalust anda välja viimasele lohutusauhinnad kommidena vms. et teeb elu magusaks ja tõstab tuju ka.
Samas vanemad sõitjad ütlevad, et harjutamine pidi samuti aitama edusammude saavutamisel.

Hannes Hannus

Vasta