Vaht ...

EAMK võistluste info, tulemused ning arutelu.

Moderaatorid: ollo, harg, eikeikeik, nRainer

Vasta
der Boss
Postitusi: 36
Liitunud: 11.12.2012 19:46

Vaht ...

Postitus Postitas der Boss » 16.04.2015 19:48

Jälle õige, eriti viimasel ajal olema saanud tagasisidet, et tegelikult paljud meie mudelistid ei tea, mis EAMK on.
Kahe sõnaga ütlen ära nüüd, aga varsti proovime seda selgust ka tegevustes paremini välja tuua.
EAMK on Eesti raadio, kiirus ja trassimudeliste ühendav organisatsioon, mis on Tehnika ja Spordi liidu kaudu ka Eesti Olümpiakomitee liige.
EAMK on katusorganisatsioon Eestis kõigi oma valdkondade rahvusvahelistele organisatsioonidele, raadiomudelismi puhul siis EFRA.
EAMKi tegevus on suunatud võistluspordi arendamisele ja mida aeg edasi, seda suuremat rõhku pannakse ka noorte kaasamisele. Raadio mudelismi sektsioon EAMKis on küll ehk liikmete või aktiivsete sportlaste osas suurim, ei ole kahjuks selles sektsioonis tulemused rahvusvahelisel tasandil kuigi head.
Kiirusmudelistid on Eestis maailma absoluutne tipp, Eestis on minuteada üks maailma parimaid radu (Nõmme Noortemajas), trassimudelistidel on küllalt head harjutamise/ehitamise võimalused olemas. Raadiomudelistidel pole ilmselt olnud piisavalt ühtsust, et häid treeningute kohti teha, kuid ehk on see aeg vaikselt mööda saamas. Välitingimustes on meil kolm rada, kõigil on võimalik teatud tasemega treenida. Sisetingimustes on üks offroad rada Väike Maarjas paar aastat olnud, see ilmselt vaikselt annab tunda taseme kasvule. Onroad on olnud aastaid Saue gümnaasiumis ajutine rada, lihtsalt kohalikuks mõõduvõtuks, treenimiseks sellest väga kasu pole olnud. Eelmisest aastast on Sauel ka onroad rada hobitasemel ajaveetmiseks. Käesolevast aastast aga ka Tallinnas esimene onroad rada, kus saavad huvilised treenida võistlustasemel ning hobitasemel offroadiga tegeleda.


Väikese ülevaate ehk saab, aga kindlasti püüan ka tekkivatele küsimustele vastata.
http://www.rcracing.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/TiitRacingInc" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: Mudelauto juhtimislitsents 2015

Postitus Postitas RandoM » 21.04.2015 02:20

Eeldusel, et Litsentsiks peetakse EAMK liikmemaksu annab see ka järgnevad õigused (Ma eeldan et need on samatähenduslikud, sest viimasel aruandel kus mina osalesin loetleti kõik sel aastal mudelivõistlustel osalenud inimesed klubi liikmeteks, kokku ~200 inimest):

Osaleda ja olla esindatud klubi kõigil üritustel ja tegevuses
Valida ja olla valitud klubi juht-, kontroll- ning teistesse organitesse
Esindada klubi volitusel teistes organisatsioonides ning üritustel
Esitada arupärimisi ja ettepanekuid klubi valitavate organite tegevuse kohta ning saada klubi tegevusest teda huvitavat informatsiooni
Esitada klubile taotlusi materiaalse ja moraalse toetuse saamiseks
Kasutada vastavalt kehtestatud korrale klubi sübmoolikat ja klubi vara
Klubist välja astuda

Aga juhul kui Litsents on sama mis liikmemaks siis sellega kaasnevad ka kohustused milleks on:

Klubi põhikirja ning valitsevate organite ja nende juhtide poolt oma pädevuse piires kehtestatud aktide nõuete täitmine
Osalemine esindajatekogul ning klubi organitesse kuulumisel nende töös
Õigeaegne liikmemaksu tasumine
Klubi vara heaperemehelik ja säästlik kasutamine
Klubi hea nime kaitsmine

Ehk põhimõtteliselt annab klubi liikmelisus õiguse otsustada mistahes EAMK tegevuse üle. Seejuures juhatus on juhatus ise selles osas täitva rolli kandja, ehk kinnitab klubi liikmete poolt esinduskogul vastu võetud otsuseid ning viib need ellu.

Kogu eelolev info on võetud EAMK põhikirjast mille leiad siit: http://modelcar.ee/files/EAMK_Pohikiri.pdf

PS: Ma sõnastaks Jaanuse teise lause muidugi natuke ringi. EAMK ei ole EFRA katuseorganisatsioon vaid vastupidi, EAMK on EFRA (Euroopa Automudelispordi Föderatsiooni) liige, mis on katuseorganisatsiooniks EAMK'le.

PS2: Ma lugesin seda ülevaadet Eesti radadest ning esitan klubivälise isikuna järgmised küsimuse, mille vastamine juhatuse (Organisatsiooni tööga mitte kursis olevatele inimestele infoks, EAMK Raadiomudelisektsiooni juhatus on tänasel hetkel Jaanus Tiit, Eik-Hannes Hannus ja klubi president Hans Mõtshärg) poolt on loomulikult vabatahtlik, aga kuna Jaanus lubas püüda vastata siis minul tekkis paar küsimust küll:

* Millistele mainitud RC radade (Tartu, Luige, Laitse, Väike-Maarja, Saue, Tallinn) valmimisest on EAMK institutsioonina andnud omapoolse toetuse (materiaalse või moraalse)
* Mis täpselt teeb Saue HOBIzonest "hobitasemel" treenimise koha ning Mudelihall MTÜ hallatava kompleksi (mille käimalükkamise eest muideks võtan mütsi maha ning kummardan aupaklikult kõikide selles osalenud osapoolte ehk ametlikel andmetel Jaanuse, Eik-Hannese ja Hansu ees) "võistlustasemel" treeningkeskuseks. Ma pole ise veel kahjuks sinna jõudnud ning võibolla on ka seetõttu mulle arusaamatu millest selline väide tekkida saab.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

der Boss
Postitusi: 36
Liitunud: 11.12.2012 19:46

Re: Mudelauto juhtimislitsents 2015

Postitus Postitas der Boss » 21.04.2015 22:02

Rando,
Vastused küsimustele:
- klubi liikmelisuse või mitte saad ise taotlust täites määrata, vastav küsimus on ankeedis,
- jah, sõnastus ehk pole parim, aga EAMK on Eestis katusorganisatsioon ja mitte EFRA katusorganisatsioon, nagu Sa Rando tsiteerid,
- EAMK toetab moraalselt kõik radasid ja aktiviste. Rahaliselt ei ole EAMK ühtegi rada toetanud,
- võistlustaseme ja hobitaseme erinevuse lahtikirjutamise soov jääb segaseks, kuid vaid paari sõnaga. Puki asukoht, rajapiirete material, disain ja raja profiil(layout) on näidanud seda, et Hobizone paneb rõhku lihtsale, sõiduoskust vähe arendavale tegevusel, mis on tõeliselt tore mudelismi populariseerimise kontekstis, kuid ei oma mingit funktsiooni võistluspordi arendamisel. Slowmo tüüpi üritused on vahavad, aga ainult nende seinte vahel oma lõbuks.
http://www.rcracing.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/TiitRacingInc" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Mudelauto juhtimislitsents 2015

Postitus Postitas R0mm » 22.04.2015 09:23

Lihtsalt mõtiskluseks. 95% mudeliste teebki seda asja oma lõbuks ja hobikorras ja see 95% inimestest ei hooli karvavõrdki olümpiasangariks saamisest. Antud HOBI huvides ei ole üksteisele ärapanemine ja vaidlemine kellel on pikem. Enamus meist teevad seda asja siiski selleks, et lihtsalt lõbusalt aega veeta ja argistressi maandada. Ülejäänud 5% teevad selleks, et stressi ikka rohkem oleks ja saaks pukis aeglasemate peale karjuda. Ilmselgelt ei aita see müstline 20€ (üle 300% rohkem kui varem litsents maksis) kümnis hobisõitjat tõsiste meistersportlastega mõõtu võtma ja ma näen siin ohumärki EMV sarja osavõtjate arvukusele.

Jään siinkohal neutraalseks, ega oma kellelegi etteheiteid, lihtsalt minu tähelepanekud.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: Mudelauto juhtimislitsents 2015

Postitus Postitas RandoM » 22.04.2015 10:27

------- Väga pika postituse hoiatus, haara üks külm jook ja take your time -------

Kasutaja antshot - ma küll kahjuks ei tea keda päriselus tänada, aga aitäh heade sõnade eest. Tihti ongi peaga vastu seina joostes tunne, et kui kaua seda veel tegema peab, aga sinu kirjutatu andis selleks veelkord natuke jõudu. Siiski sisaldas su postitus vägapalju isiklikku pöördumist minu suunal ning ma saan aru küll, et ma võin nö eesliinil figureerida, aga HOBIzone ei oleks see mis ta täna on ilma teiste aktivistide ja eelkõige kasutajateta. Ja ka slowmo formaat ei ole minu "sünnitis" vaid kollektiivselt klubiõhtul välja mõeldud formaat milles mina olen osaline vaid niipalju et ütlesin "ossa raks, vot see on äge"

Kes iganes pidas paremaks sinu ja sellele järgnenud Jaanuse ("der Boss") postituse kustutada omas selleks tõenäoliselt väga head põhjust.

Aga ma vastan siis veel avalikult olemas olevatele küsimustele ja väidetele ja küsimustele mida kustutatud postitustest mäletan:

- Minu tsitaat EAMK/EFRA suhte kohta põhines Jaanuse postitusel mis oli muutmata kujul üleval postitamise hetkel. Ma olen kindel, et see oli ekslikult valesti sõnastatud ning praegune sõnastus on korrektne. Teema maas
- EAMK tänane juhatus kas osalises või täielikus koosseisus on oma tegudes väljendanud pidevat vastutöötamist vähemalt ühele mudelirajale, selle aktivistidele. Jätame siinkohal "seljatagajutud" millest ilmselt pea kõik teadlikud on täiesti mainimata. Ehk pean tunnistama, et HOBIzone on täna elujõuline HOOLIMATA EAMK juhatuse tööst, ja mitte kõige vähemal määral TÄNU sellele. Ma eeldan, et sa ei kavatse seda ümber lükata.
- Võistlus vs hobi - Puud hakkavad kasvama juurest ja püramiidi ei saa ehitata tipust alla. Kui juurel on soodne pind kasvamiseks ja laienemiseks saab ka puu suurem ja tugevam ning võibolla kasvab kõrgemaks kui teised ning võibolla saab seetõttu ka latv rohkem valgust. Kui juur vahepeal pooleks raiuda võib puu kas ära surra või sellest võib kasvada kaks puud, aga kumbki neist ei saa kasvada sama kiiresti sama kõrgeks kui lõhkumata juurega puu oleks võinud kasvada. Ehk mida ma tahan öelda on see, et Ott Tänak on tubli mees, aga ta on tubli mees täna ning sinna jõudnud tänu soodsale kasvupinnasele. Homsed Otid, Märtinid ja teised tulevad hobikardikeskustest, Talendid Rajale sarjast, rahvarallist ning teistelt meelelahutusüritustelt. Võistlusport saab areneda siis ja AINULT siis kui pealekasv tagab võrdse konkurentsi igale võimalikule võidusõiduhuvilisele. Onroad on praegu elujõulisem kui eales varem ja ma julgen väita et seda just nimelt tänu lihtsale, algajate sõiduoskust arendavale tegevussuunale. Ka meie HOBIzone tuumikus tegime alguses vea disainides raja enda sõiduoskust arvestades, aga õnneks sai pool aastat hiljem rada ümber tehtud nauditavaks kõikidele, et purunenud servode jmt asemel saaks sinna paigutatava raha kulutada järgmistele rehvidele mis treenides ribadeks sõita. Siiski ei ole ma nõus sellega, et HOBIzone eelmine layout olnuks kuidagi liiga lihtne, sest võidusõit oma olemuselt ei saa olla lihtnesõltumata selleks kasutatavatest vahenditest, riski suurus saab ainult erineda.

Ma ei saa tegelikult hästi aru seisukohast, et vineerist tehtud ringrajalikud äärekivid ning kunstmuru treenivad sõitjat kuidagi vähem kui taldrikud ja vertikaalsed pulgad. Mis puudutab puki asukohta, siis olime teadlikud, et see põhjustab algselt pahameelt võistlejates, sest juhtimispukk raja lühemal küljel ei ole harjumuspärane (mis tegelikult on veider, sest 2/3 offroad radadest Eestis on sama paigutusega). Aga tegime südame kõvaks ning otsustasime selle lahenduse kasuks et saada suurem raja pind ning sellest tulenevalt põnevam layout. Lisaks ei ole otsapealse pukiga mitte mingit võimalust kõrvalsõitja vaatevälja jäämiseks mis nagu me hästi teame on küll triviaalne, ent siiski reaalselt eksisteeriv probleem näiteks Väike-Maarja rajal ning mis on ka ainuke häiriv faktor näiteks meie tiimi poolt palavalt arvastatud Mibosport võistlusel. Täna, aasta peale avamist tegime ka avatud küsitluse (millele muideks saab vastata siin: http://goo.gl/forms/B8wxQrc64d) ning muideks mitte eriti üllatuslikult mainitakse negatiivsena boksiala põranda olukorda, külma tuba ning muud taolist ning mitte keegi ei ole öelnud et:

Rada oleks liiga lihtne
Piirded oleks liiga leebed
Puki asukoht oleks vale (Tõsi, on mainitud, et ta on boksialast pika jalutuskäigu kaugusel)

Mis ma soovin vist tegelikult öelda on see, et kui inimene räägib siis kordab ta ainult enda mõtteid, aga kui korraks rääkimine järgi jätta ja kuulata on võimalus õppida midagi uut. Ma kutsun maailma kõige paremas usus teid osalema slowmo formaadi võistlusel. Võibolla hakkab see teile meeldima ning võibolla on veel võimalik seda püramiidi ühiselt edasi ehitada. Ainus mida seejuures palun on tulla kohale sooviga mõnusat päeva veeta, sest HOBIzones ei eksisteeri sellist asja nagu negatiivne suhtumine. Mitte kellessegi.

PS: Mulle läheb isiklikult väga korda see kuidas räägitakse et HOBIzone seadis WinterCup kuupäevad möödunud talvehooajal EMV etappide päevadele, seega võtan vabaduse sellesse teemasse natukene valgust tuua.
Kätt südamele pannes peame ütlema, et Saue HOBIzone on teinud EAMK'le korduvaid ettepanekuid koostööks, ent need on jäänud kas vastuseta või on saanud negatiivse vastuse.

Toon välja mõned olulisemad punktid meiepoolsete koostööettepanekutega. Kuna tegu on privaatse vestlusega mis ei olnud mõeldud avaldamiseks ei too me välja EAMK esindajate vastuseid. Olulised kohad tegin ka bold'iks.

----------------------------------------------
Teema: Kalender 2014
Kuupäev: 6. Jaanuar 2014

"On tagumine aeg 2014 kalender välja kuulutada. Saue siseraja ja Bruno plaanid on kirja pandud siia tabelisse, juurde lisatud EAMK praegune kalender ning suvine rütm mis eelmine aasta sisse viidud sai (teine nv võistlused, neljas nv trennid). Pole minu asi seda otseselt avalikustada ning seepärast saadangi nö. ettepaneku teile vaatamiseks ja avalikustamiseks.

Soovitan Teil praegu suvise offroad sarja kokkuleppeid tegema hakata, Laitse (nagu tavaliselt) ei ole praegu veel võistlusteks valmis, aga olen veendunud et Jonas teeb sinna super raja.

Kontaktisikud:
***
***

Onroad välivõistluse parklad ajasid välja:
Rocca - Hobimaailm
Tartu - RC-Est

Kuna Saue siserajal on vaja üür maksta siis toimuvad seal võistlused peale EAMK praeguse kalendri lõppemist iga kuu teise täis nädalavahetuse pühapäeval ning kas treeningud või algajatele suunatud treening-võistlused kaks nädalat hiljem. Lisaks on rada avatud treeninguteks vähemalt kolm päeva nädalas.

--- ebaoluline kustutatud ---

Mis puudutab saue mudelirajale plaanitud võistlusi siis meil on hea meel kui EAMK neid võistlusi enda nime all läbi viia soovib ja kui soovite juba veebruarist alates enda võistlused mudelirajale kolida. Praegu näeme huvide konflikti tekkimise vältimiseks parimaks lahenduseks enda positsioneerimist infra pakkujatena nii individuaaltreeninguteks (korraldab mudelirada) kui võistluste läbiviimiseks (korraldavad teised osapooled) ning mudelirada ei ole praegu võtnud eesmärgiks võistluste läbiviimist. Siiski, kui see osutub vajalikuks raja kassavoo ja sellest tulenevalt raja säilitamiseks siis me loomulikult teeme seda.
Vähemalt kevadperioodi lõpuni oleme arvestanud individuaaltreeningutele ja broneerimiseks järgnevad hinnad (viide tolleaegsele veebiaadressile ja sel hetkel kehtinud hinnakirjale) siis kui on selge mis on reaalsed kulud teeme ka uued arvestused. Minimaalne mida pakume on valmis rada koos ajavõtusüsteemiga, helisüsteemiga ning loomulikult köetud ruum koos WC'ga.

Saue mudelirada = Tõnis Lattik, Reimo Kosk, Kalev Lukk, Märten Heinloo, Romet Virkus ja Rando Mere"

"Sama meili täiendus 8. Jaanuaril (link tekstis viidatud kalendrile ununes lisamata): https://docs.google.com/spreadsheet/pub ... utput=html"

----------------------------------------------

Teema: Re: Luige info
Kuupäev: 17. Aprill

"Numbrite küsimisega võib kosmosesse minna alati, aga sellel juhul tasub arvestada, et tõenäoliselt vastatakse teist pidi vajadustel samasuguste kosmiliste numbritega ning lõppkokkuvõttes ei tõuse sellest kasu kellegile.
Kui juba asjaks läks siis räägi ka EAMK võistluste plaanidest tuleval sügisel ja suvel. Ma saan aru, et õues onroadi sõita ei ole plaanis, aga kas see tähendab, et onroad pole üldse plaanis või soovid seda näiteks meie juures läbi viia?

Ma tahan lihtsalt veelkord öelda, et meil ei ole kuidagi huvi EAMK võistlustega konkureerida ning meil oleks väga hea meel kui sa tuleksid meie juurde võistluseid läbi viima.

--- Kustutatud mõttekäik võistluste pidamisega seotud kulude võrdluse kohta ---"
----------------------------------------------
Augusti lõpp 2014 - EAMK saadab oma kalenderplaani talvekalendri osas aktivistidele emailidele. kuupäevad kattuvad pea 100%liselt meie poolt 6. Jaanuaril saadetud kalendriga ning toimumiskohaks on Saue Gümnaasium.
----------------------------------------------
Teema: Re: "Kooskõlastamisele saadetud kalenderplaan"
Kuupäev: 29. august 2014

--- Emotsionaalne teema ja arutelu kustutatud ---

"Veel üks väljavõte 6. Jaanuari meilist mis oli mõeldud koostöö arendamiseks:
"Mis puudutab saue mudelirajale plaanitud võistlusi siis meil on hea meel kui EAMK neid võistlusi enda nime all läbi viia soovib ja kui soovite juba veebruarist alates enda võistlused mudelirajale kolida. Praegu näeme huvide konflikti tekkimise vältimiseks parimaks lahenduseks enda positsioneerimist infra pakkujatena nii individuaaltreeninguteks (korraldab mudelirada) kui võistluste läbiviimiseks (korraldavad teised osapooled) ning mudelirada ei ole praegu võtnud eesmärgiks võistluste läbiviimist. Siiski, kui see osutub vajalikuks raja kassavoo ja sellest tulenevalt raja säilitamiseks siis me loomulikult teeme seda." Ma leian, et oleme piisavalt vastu tulnud pakkudes korraldusvõimalusi nii hinnakirja järgselt kui ka individuaalse päevapileti alusel. Mul on tunne, et küsimus siin on selles, et EAMK ei soovi mulle teadmata põhjusel kasutada selleks loodud kompleksi vaid eelistab suuremaid kulusid Saue Gümnaasiumis. Aga see on teie otsus. Ma näen ideaalse lahendusena seda, et EAMK viib oma saue võistlused läbi meie juures sest oleme jätkuvalt seisukohal, et me EI soovi ise võistlusi teha ning see on vajalik vaid selleks, et tagada kasutus ning seeläbi kompleksi säilimine ka 2015 aastal.
Aga muidugi kui kellelgi huvi ei ole, eriti veel föderatsioonil mille suurimates huvides sarnase kompleksi toimimine oleks siis äkki me ajamegi vale asja ning äkki selle sulgemine ei olegi kaotus automudelispordile? Mulle tegelikult tundub natukene veider, et üle 25 aasta on inimesed unistanud statsionaarsest siserajast ning nüüd kus see on olemas ei soovi neid inimesi ühendav klubi seda kasutada."

----------------------------------------------
Teema: WinterCup ja EMV ühisetapp
Kuupäev: 13. oktoober 2014

Saadan ka kirjalikus vormis oma telefonis välja käidud ja õues arutatud ettepaneku.

Kuna täna on tekkinud tobedalt kaks "leeri" ning võistlejate jagunemine kahele ühel ajal toimuvale võistlusele siis teen ettepaneku 9. nov ühisetapiks saue HOBIzones. Minu hinnangul on kõige suuremaks võitjaks ühisetapi korraldamisel kahtlemata võistlejad kes saavad seeläbi tihedama konkurentsi ning sellest tulenevalt mõnusa emotsiooni võidusõidust.

Kuna teame, et EAMK'l on siduv kohustus saali rendi osas oleme valmis enda kanda võtma selle päeva Saue Gümnaasiumi saali rendikulu."
----------------------------------------------

Käesolevaga teeme taaskord üleskutse pidada ühist võistlust kus kõik võidusõitjad on ühel rajal ning naudivad omavahelist tihedat konkurentsi ühel päeval ühes kohas. Kõik ettevalmistused selleks on meiepoolt tehtud. EAMK juhatuse asi on nüüd ainult vastav otsus teha. Ja ärme lükka seda kuskile tundmatusse, teeme nüüd kohe 9. novembril. Saue HOBIzone on jätkuvalt valmis kompenseerima EAMK'le Saue Gümnaasiumi rendikulu.

Meeldivale koostööle lootes.

Rando Mere
Edit: Kasutaja Antshot on Andreas, seega nüüd ma tean keda tänada :)
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

der Boss
Postitusi: 36
Liitunud: 11.12.2012 19:46

Re: Mudelauto juhtimislitsents 2015

Postitus Postitas der Boss » 22.04.2015 11:01

Päris tõsine andmine:)

Romm, nii ongi.
EAMKi raadiosektsioonis on kaks juhatuse liiget, Eik ja mina. Eik tegeleb kohaliku poolega, mina rahvusvahelise poolega. Eik on näiteks pannud Sauel üksi vapasid maha, et sõitjad saaks tulla trenni/võistlema jne. Ta on teinud uskumatult suure töö, võib olla ei ole seda kohe väljast näha, aga see on nii. Samas on ta tegelikult alal üks uuemaid inimesi. Kuigi suund on ühine, ala populariseerida, on minu suund see, et meil oleks sõitjaid, kes rahvusvahelisel tasandil saaks tulemusi näidata (see 5% ja tegelikult isegi vähem). Minu ja rahvusvaheliste tulemuste töö on siiani täiesti tulemusteta, meil ei ole täna võidusõitjaid, kes midagi suurt saaks küsida. Meie sõitjad (raadiosektsioonis) on rahvusvahelistel võistlustel üldjuhul olnud pigem viimaste seas, heal juhul keskkmike hulgas. See on üks põhjus, miks on tehtud Mudelihall. Seal on maas rada, mis õpetab sõitma. Väga hea näide on Hans Hannus, kaks nädalat tõsiselt enne võistlust töötas ja saavutas Soomes noorte stockis 21,5 touringuga teise koha (eelmine kord 5.). 10,5 pro stockis 13nenda koha (eelmisel võistlusel D-finaalis), ehk see on reaalne muutus.
Mitte mingil moel ei ole EAMKil, ega minul soovi kritiseerida ühe või teise koha „paremust“ need kohad ongi erinevad, nende suund ja soov on erinev. Aga mõlemad on väga head, et on olemas. Need kohad ei ole mitte mingil moel konkurendid, et siin peaks millegi pikkust mõõtma hakkama.
Müstiline 20 eurot ei aita tõesti, aga näitab, et on soov.


Rando:
Tegelikult ma ei saa hetkel aru, kuhu meie vaidlus peaks viima. Kalendri osas oled toonud välja kirjavahetuse, aga jätnud märkimata selle, et leppisime kokku enne hooaega, et tuleme sõitjatega Hobizonesse rajaga tutvuma, aga selleks ajaks peab olema pukk loogilises kohas (raja kõrval, mitte otsas). Kasvõi ajutine, toolid mida iganes, et ei peaks sirget endast eemale sõitma. Seda ei soovitud teha, sealt tuli ka otsus, mida kohe tookord Hobizones ütlesime.

Lisaks pean tunnistama, et ma ei soovi selles vaidluses/teemaarenduses rohkem osaleda, ma saan aru mida Rando soovib, ma saan aru mida rajaomanikud soovivad, aga ma ei saa aru, miks on seda vaja nii teha.

Kahju, kui tulemus saab olema selline, et Eesits ei toimu EM etappe. Aga kui on nii, siis on nii...
http://www.rcracing.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/TiitRacingInc" onclick="window.open(this.href);return false;

antshot
Postitusi: 85
Liitunud: 02.05.2013 12:58

1

Postitus Postitas antshot » 22.04.2015 11:17

Kui Teie ei saa EM korraldamisega hakkama siis äkki peaks mõned teised mehed sellega tegelema.
PS. Võimalus jälle kustutamise oskuse näitamiseks

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: Mudelauto juhtimislitsents 2015

Postitus Postitas RandoM » 22.04.2015 11:19

der Boss kirjutas:
------------------

Rando:
Tegelikult ma ei saa hetkel aru, kuhu meie vaidlus peaks viima. Kalendri osas oled toonud välja kirjavahetuse, aga jätnud märkimata selle, et leppisime kokku enne hooaega, et tuleme sõitjatega Hobizonesse rajaga tutvuma, aga selleks ajaks peab olema pukk loogilises kohas (raja kõrval, mitte otsas). Kasvõi ajutine, toolid mida iganes, et ei peaks sirget endast eemale sõitma. Seda ei soovitud teha, sealt tuli ka otsus, mida kohe tookord Hobizones ütlesime.

Lisaks pean tunnistama, et ma ei soovi selles vaidluses/teemaarenduses rohkem osaleda, ma saan aru mida Rando soovib, ma saan aru mida rajaomanikud soovivad, aga ma ei saa aru, miks on seda vaja nii teha.

Kahju, kui tulemus saab olema selline, et Eesits ei toimu EM etappe. Aga kui on nii, siis on nii...
Jaanus, ära palun moonuta. Me leppisime KOHTUMISEL kokku, et kui te soovite siis sinna küljele võib võistluse ajaks puki teha ning meie sellele kätt ette ei pane juhul kui see on meil treeninguteks teisaldatav. Uut kohtumist ei tulnud ning seegi kohtumine oli meie initsiatiivil üles kutsutud PEALE seda kui piiratud ringi oma kalenderplaani postitasite. Ükski sõitja (pean silmas mitte HOBIzone ega EAMK seotud osapooli) minu mäletamist mööda sellel koosolekul ei osalenud.

Jaanus, ma siiski palun sul avatud kaartidega teemaarenduses osalemist sest paljude võistlejate silmis on kogu see situatsioon kahe inimese omavaheline vastasseis. Ma arvan, et parem oleks avalikult teemad selgeks rääkida sest on selge, et pea kahe aastaga ei ole me sellega suletud ringis hakkama saanud. Ja ei saa küll öelda, et mudelism oleks selle all kannatanud, sest võibolla just nimelt tänu sellele oleme lõpuks gümnaasiumist statsionaarsetele radadele saanud ning jõudnud ka rekordarvu osalejateni onroad klassides aga mina arvan, et koostööga on siiski võimalik veelgi paremaid tulemusi saavutada.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: Mudelauto juhtimislitsents 2015

Postitus Postitas RandoM » 22.04.2015 11:41

Hannes, sinu võimuses on ka teemasid eraldada, olen nõus, et jutt kisub selle nimega teemas offtopicuks, aga mina arvan et tegu on kõige olulisemate postitustega viimase mõne aasta jooksul. Kustutamine oleks kõige tobedam lahendus.

Edit: igaks juhuks panin selle jutu praeguse seisuga arhiivi: http://web.archive.org/web/201504220941 ... 67&p=75107
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
harg
Postitusi: 467
Liitunud: 07.02.2006 20:17

Re: Mudelauto juhtimislitsents 2015

Postitus Postitas harg » 22.04.2015 11:53

antshot kirjutas:Kui Teie ei saa EM korraldamisega hakkama siis äkki peaks mõned teised mehed sellega tegelema.
PS. Võimalus jälle kustutamise oskuse näitamiseks
Tore, kui on hakkajaid inimesi, meil on EAMK aastakoosolek tulemas, erakorralise punktina, kui keegi viitsib sõnastada ja teema ette valmistada, võib sektsiooniliikmete algatusel uued raadiosektsiooni esindajad valida. Ainult, et taaskord on ilmne häda see, et kohaletulla ei viitsit aja midagi konstruktiivset ei öelda. Seni on see kõik nutt ja hala, mis läheb ühest kõrvast sisse ja teisest valgub ta ise välja.
Igaks juhuks tuletan veel meelde et juhtimise juurde kuulub ka KOHUSTUS igasugu totra bürokraatiaga mässata. Ja see on olnud ületamatu probleem mõnele varasemale raadiosektsiooni juhtinud kodanikule.
Aga nagu juba ise "teiste meeste teema" välja käisid siis ehk oled nii kena ja formuleerid ettepaneku esitlusküpseks ja plaani täidetavaks.

PS! Algse teemaga ei käi see asi nüüd küll enam mittekuidagi kokku.

Kui on arutlemistväärivaid ideid siis leiad meid enamuses alati Tatari 58 asuval püsirajal või selle juures askeldamas.
Kontaktid on saadaval sellelsamal juhtimislitsentsi avaldusel.


PS! kui siin nüüd keegi midagi kustutama hakkab siis peab minukäest ka küsima, ma ka nüüd asjaosaline miskitmoodi, või kuidas?
PS!! Ja selle eralid lõime tõstmisega suutsin ma ära kaotada algse, tsitaadis oleva postituse, sorry!

Kasutaja avatar
Vana Kala
Postitusi: 259
Liitunud: 08.04.2008 13:36
Asukoht: Tallinn

Re: Vaht ...

Postitus Postitas Vana Kala » 22.04.2015 13:12

Minu arvates on see siin oluline ja vajalik avalik arutelu rc hobi/spordiala huvides tervikuna.

Ilmselt enamus saavad aru, et elujõuliseks ja püsima jäävad lõpuks ainult need alad ja ettevõtmised, kuhu tuleb uusi osalejaid/kliente pidevalt juurde.

EAMK, kui kogu spordiala esindava klubi ülesanne nr. 1 peaks olema ala igakülgne propageerimine, toetamine ja populariseerimine ning seeläbi ka iseenda jätkusuutlikuse tagamine. Ma usun, et kitsa "eliidi" tippspordi huvidele keskendumine ja EFRA reeglitega vehkimine on lühinägelik ja kitsarinnaline suund (sellise tegevuse jaoks saab luua eraldi alakomitee).

Selles valguses tundub Hobizone`i tegevus väga mõistlik ja tänuväärt.
HPI Savage w LRP.28
Hobao Hyper 8,5 Pro .30 Sirio Over-Powered-Edition
LRP S10 Blast2 TC

Pühapäevasõitja

der Boss
Postitusi: 36
Liitunud: 11.12.2012 19:46

Re: Vaht ...

Postitus Postitas der Boss » 22.04.2015 13:51

Vana Kala!
Hobizone on väärt koht, ma pole vist kunagi ühtegi klubi nii palju kiitnud.
EAMK on ja jääb tegelema selle ala, kui spordiga, see ei välista ja ei kahanda soovi saada alaga tegelejaid juurde, ja see on üks konkreetne number üle riigi, kõikidest klubidest kokku. EAMKi litsentsiga sõitjad on osa sellest, EFRA võistlused, Eesti Meistrivõistlused, Balti Meistrivõistlused jne on see mida kordineerib EAMK. EAMK toetab kulude katmisega teatud ulatuses ka võidusõitjaid, kes käivad välismaal võistlemas, seda on tehtud aastaid, selleks on oma protseduur (aasta ette tuleb teha taotlus, nimekiri võistlustest, kuludokumendid, protokollid ja siis makstakse välja välja). Raadiomudelistidest on vaid üks-kaks! võidusõitja(t) seda toetust nende aastate jooksul küsinud ja ka saanud. Siin paugutada, et EAMK ei ole jätkusuutlik on mõneti lühinägelik, EAMK on tegutsenud aastast 1992 ja ei kao lähiajal ka siis, kui ühtegi raadiomudelisti Eestis poleks.

Jah EAMK vehib ja jääb vehkima reeglitega, sest igal alal on reeglid kui on küsimus tiitlites. Selleks, et paugutada reegliteta (tehniliste reegliteta) on meil olemas vabad klassid. Siseruumides üldjuhul 1:10 touring, tee mida tahad oma autoga klass. Suvel offroadis 1:8 jne.
Täiesti reeglitevabalt saab igaüks ja omal vastutusel kihutada seal kus tahab (ei ole soovitus).

Ehk veelkord, HZ on väärt koht, Slowmo on väärt üritus, Ovaali võistlused on väärt asjad! Tuld, kahe käega poolt. Ma olen mitmele SM sõitjale teinud ettepanekuid klassi põnevamaks muutmiseks jne. Üks näide - loosige 1minut enne starti välja kiirus, millega sõit toimub. Vahemikust näiteks 15-40km/h. Ma tõesti ei tea, kas see on lahe või mitte, aga mulle tundub, et oleks.
http://www.rcracing.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/TiitRacingInc" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
Vana Kala
Postitusi: 259
Liitunud: 08.04.2008 13:36
Asukoht: Tallinn

Re: Vaht ...

Postitus Postitas Vana Kala » 22.04.2015 15:52

der Boss kirjutas:Vana Kala!
Hobizone on väärt koht, ma pole vist kunagi ühtegi klubi nii palju kiitnud.
EAMK on ja jääb tegelema selle ala, kui spordiga, see ei välista ja ei kahanda soovi saada alaga tegelejaid juurde, ja see on üks konkreetne number üle riigi, kõikidest klubidest kokku. EAMKi litsentsiga sõitjad on osa sellest, EFRA võistlused, Eesti Meistrivõistlused, Balti Meistrivõistlused jne on see mida kordineerib EAMK. EAMK toetab kulude katmisega teatud ulatuses ka võidusõitjaid, kes käivad välismaal võistlemas, seda on tehtud aastaid, selleks on oma protseduur (aasta ette tuleb teha taotlus, nimekiri võistlustest, kuludokumendid, protokollid ja siis makstakse välja välja). Raadiomudelistidest on vaid üks-kaks! võidusõitja(t) seda toetust nende aastate jooksul küsinud ja ka saanud. Siin paugutada, et EAMK ei ole jätkusuutlik on mõneti lühinägelik, EAMK on tegutsenud aastast 1992 ja ei kao lähiajal ka siis, kui ühtegi raadiomudelisti Eestis poleks.

Jah EAMK vehib ja jääb vehkima reeglitega, sest igal alal on reeglid kui on küsimus tiitlites. Selleks, et paugutada reegliteta (tehniliste reegliteta) on meil olemas vabad klassid. Siseruumides üldjuhul 1:10 touring, tee mida tahad oma autoga klass. Suvel offroadis 1:8 jne.
Täiesti reeglitevabalt saab igaüks ja omal vastutusel kihutada seal kus tahab (ei ole soovitus).

Ehk veelkord, HZ on väärt koht, Slowmo on väärt üritus, Ovaali võistlused on väärt asjad! Tuld, kahe käega poolt. Ma olen mitmele SM sõitjale teinud ettepanekuid klassi põnevamaks muutmiseks jne. Üks näide - loosige 1minut enne starti välja kiirus, millega sõit toimub. Vahemikust näiteks 15-40km/h. Ma tõesti ei tea, kas see on lahe või mitte, aga mulle tundub, et oleks.

Ma saan aru, et EAMK panustab tiitlivõistlustesse. Kuid minu arvates ei peaks see olema nii ülekaalukalt prioriteet nr. 1, eriti kui seetõttu koostöö teiste aktivistidega ja uute radadega kannatab.

Eesti on liiga väike koht selleks, et igaüks ajaks eraldi oma rida. Vanima automudeli organisatsioonina oleks EAMK`l loogiline roll olla eestvedaja ja "katus" ka laiemalt ala propageerimisel. Selle all mõtlen ma tihedat koostööd teistega, võistluste (ka nn. reegliteta paugutamiste") läbiviimise korraldamist ja üldist koordineerimist. Olukorras, kus pakutakse valmis infrastruktuuri, mida kasutada ja juhtida, ei tundu just väga raske ülesanne.

Osavõturohked võistlusklassid igale tasemele ja koormatud püsirajad (= makstud üürid) kõlab ju palju paremini kui iga punt eraldi kuskil kiratsemas.
HPI Savage w LRP.28
Hobao Hyper 8,5 Pro .30 Sirio Over-Powered-Edition
LRP S10 Blast2 TC

Pühapäevasõitja

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: Vaht ...

Postitus Postitas RandoM » 22.04.2015 23:34

Harg - ei tasu nii negatiivselt suhtuda. Minu arust on EAMK'l täna vaid üks oluline puudujääk mis on aktuaalne täna ja mõned viimased aastad. Nimelt ei ole minu arust organisatsioon ei ole skaleerunud koos selgelt suurenenud huviliste arvuga ning uute klubide tekkimise ja huviliste arvu suurenemisega ei ole organisatsioon suutnud ühte sammu pidada viimased vähemalt kümme aastat. EAMK ei ole täna see mis ta oli aastal 2000 kui kõikidele potentsiaalsete osalejatele sai helistada (sest siis toimis EAMK klubina, samas kui täna eeldatakse tema toimimist katuseorganisatsioonina neile klubidele mida sel ajal ei eksisteerinud) Minu hinnangul on see organisatsioon juba aastaid vajanud reaalse võimu ja otsustusprotsesside suunamist võistlejate kätte selliselt, et juhatus saaks tõesti tegeleda strateegiliste küsimustega, ehk kuidas organisatsiooni juhtida, mitte kuidas vaip maha saab.

Tuletan siinkohal meelde, et olen isiklikult sulle teinud ettepaneku EAMK ettepanekute ja otsustusprotsesside korrastamiseks kolme tüüpi litsentside najalt mis lahutaks üksteisest ettepanekute tegemise õigused ning nende üle otsuste tegemise kohustused. Ma väga ei soovi ega taha meelde tuletada miks see pakutud lahendusena tol ajal ei sobinud, aga võibolla oleks aeg korra ideele uuesti otsa vaadata. Leiad selle siit - https://docs.google.com/document/d/11Ho ... qa3cfc/pub
See on muutmata kujul see mis ettepaneku sulle umbes 2013 tegin. Tõsi, võtsin voli kommentaarideks kirjutatud teravmeelsused kustutada. Lisan ka et kirjaldatud litsentistasud on meelevaldsed ning neid ei tuleks võtta täie tõsidusega.

Point lühidalt on see, et võistlejatel on kohustus otsustada neid puudutavate küsimuste üle ning vastavasisulisi ettepanekuid saavad teha kas kaubitsejad või sõitjad klubide alt, seejuures oli minu märg unenägu (PS: kes veel ei tea siis olin selle ettepaneku tegemise ajal EAMK juhatuses) see, et juhatuse liikmetel puuduks selles protsessis hääleõigus, sest nii täna kui siis otsustati EAMK suundade üle juhatuse liikmete isiklike vaadete/huvide/viitsmise vmt põhjalt. Ja inimesed võivad olla kui aatelised tahes, isiklik eelistus on meil kõigil alati olemas.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

eikeikeik
Postitusi: 344
Liitunud: 28.08.2013 13:35

Re: Vaht ...

Postitus Postitas eikeikeik » 23.04.2015 01:02

No heakene küll, kuigi Rando väidab siin usinalt, et Eesti Automudelispordi Klubi (edaspidi EAMK) on HobiZone (edaspidi HZ) tiimile usinasti vastu töötanud, siis see on tõsine Eesti Automudelispordi Klubi mustamine. Kuna ma ei talu ebaõiglust ja püüan seda alati vältida, siis avaldan siinkohal pikemalt ka enda nägemuse ja kogemuse. Kuna see koosneb peamiselt minu mälestustest ja ma ei taotle detailset punktuaalsust, siis esitan seda suhteliselt vabas vormis:

EAMK ei ole vastu töötanud HZ tiimile ja see ei ole olnud kunagi EAMKi eesmärk. Oleme Randoga rääkinud nendest asjadest korduvalt ja kahjuks alati on Rando lähenemine ja tõlgendus olnud, et EAMK ja HobiZone on vastaspooled. Olen talle alati seda pahaks pannud ja selgitanud, et ei ole vastaspooli. On EAMK, mis ajab oma asja edasi nagu on kogu aeg ajanud ja on HZ, mis ajab samas valdkonnas oma asja. Millest on tulnud selline lähenemeine "vastaspool või vastandumine" on minu jaoks siiani jätkuvalt segane ning lisaks ka solvav kuna selle väljendusega avalikkuse ees esinedes püütakse teisest osapoolest luua alatedlik negatiivne kuvand.

EAMK on ajanud asju demokraatia vaimus. Kui Rando palus Saue Gümnaasiumis toimuvatel EAMKi korraldatud üritustel osalejaid kutsuda HZ külastamisele, siis sai see ka välja öeldud ja nii isegi mitmel korral möödunud sügisestel esimestel treeningutel ja võistlustel. Inetu on Randost kahjuks see, et ta blameerib EAMKi kui mingit vastutöötamise organisatsiooni. Kui ma ei eksi, siis oli korra või kaks nendel üleskutsetega üritustel ka Kalev Lukk (HZ tiimi liige) kohal. See et SG võimlas toimuvatel EAMK üritustel osalejad ei soovinud loobuda SG võimlas toimuvast ei ole kindlasti EAMKi süü. See on demokraatia ja rahvas otsustas ise kus käia. Praegu püüab HZ luua illusiooni, et kui EAMK oleks SG võimlas uksed lukku pannud, siis oleks kõik need inimesed rünnanud HZ rada ja tahtnud seal sõita. Võimalik kuid kuna osalejad SG võimlas avaldasid soovi jätkata võimlas, siis ..... on kindlasti EAMK süüdi jah? Paha-paha EAMK.

Jah me (mina ja Rando) kohtusime mitmel korral ja arutasime võimalusi koostööks. Jõudsime lõpuks ka enam-vähem mõistlike rahaliste numbriteni, aga kui inimesed ei soovi minna HZ rajale, siis kas EAMK peaks neid kuidagi sundima, peksma või SG võimla lukku panema? See oleks samuti kohatu käitumine kõigi mudelistide suhtes.

Jah me käisime EAMKi esindajatena Jaanusega HZ rajal arutamas ja vestlemas võimalikust koostööst. Läksime laiali nii, et leppisime kokku, et peale järgmist treeningut SG võimlas, tuleme HZ rajale. Samuti leppisime kokku, et katsume raja pikemale küljele tekitada mingi poodiumi või aluse, et saaks proovida raja asendi suhtes klassikalist sõitmist. Ja tõesti tulimegi, osad küll lahkusid muus suunas, aga oli neidki, kes tulid HZ rajale. Mida ei olnud muidugi oli pukilaadne alus raja pikemal küljel. Nüüd pool aastat hiljem loen ma Rando postitusest välja, et selle oleks pidanud ehitama või tooma või võluma sinna EAMK. Olgu, selge, minu viga ja ilmselt sain valesti aru, sest eeldasin, et selle ajutise puki organiseerib ikkagi kohalik tiim. Kordan, minu viga, eksisin ilmselt või sain valesti aru või jäi see detail lihtsalt täpsustamata , kes mida täpsemalt teeb.

Tore on lugeda neid arhiveeritud teateid-avaldusi koostööks ja jätavad tõesti HZ tiimist ja Randost väga aktiivse ja asjaliku mulje, aga nagu ma eespool selgitasin on tõde siiski kuskil kahe vahel. Kui vastus oli suuline, siis on jah raske tõestada, et me vastasime ja samas tänan Randot, et ta siiki kinnitab, et on saanud ka vastuseid, mis küll kahjuks negatiivsed olid ehk eitavad.

Kalendri koostamisest, mis kattus. Vaadake armas rahvas, ma ei pretendeeri täiele tõele ja erinevalt Randost ei vaevu ma süüvima vanadesse e-mailidesse, et otsida ja tõestada midagi, aga tahan öelda, et koostasin 2014/2015 talve kalendri täiesti suvaliselt. Võtsin kontoris lauakalendri lahti ja hakkasin laduma järjest, et siin võiks olla võistlus ja siin treening ja siis võistlus ja siis treening ja nii ta valmis saigi. Imestate miks nii. Sest oli see detsemris või jaanuaris 2014 kui Rando ehk HZ tiim teatas, et nemad hakkavad sügisel 2014 tegema klubivõistluseid ja need saavad toimuma TRADITSIOONILISELT iga kuu esimese täisnädala pühapäeval või kuidagi nii ehk traditsioonilistel EAMK treenig- ja võistluspäevadel. See ei olnud ettepanek vaid ultimatiivses toonis kirjake. Heakene küll see selleks. Oli see toon või mis ta oli. Tegelikult ma vaatasin kalendrisse ja kui olin päevad ritta seadnud, siis uurisin üle Soome võistluskalendri ning sobitasin EAMKi kalendri selliseks, et fanaatikud, kes oleks tahtnud käia Soomes võistlemas, et neil oleks võimalik osaleda ka Eesti etappidel. Nii kattusid mõned Soome etapid EAMKi treeningutega ja osad EAMKi etapid HZ võistlustega.

Pigem tahaks HZ tiimi süüdistada EAMKi tegevuse .....halvustamises ja negatiivse kuvandi loomises. Aga ma püüan sellest siiski hoiduda. Pisut kummaline oli seik HZ ruumides peale mõnda aega tegutsemist kus käis jälle mingi plärisemine teemal EAMK vs. HZ. Selle plärisemise episood. mis mulle tänaseni on meelde jäänud kõlas suurustleva kelkimisena, et näedsa, EAMK ei ole midagi, et meie tegime siseraja ära paari kuuga, et EAMK on tühi koht. Oli see Tõnis või keegi kolmas ei olegi oluline, aga see näitas juba siis HZ üldist suhtumist stiilis meie ja muu maailm. Naljakal kombel unustab enamus inimesi ära, et varasemas (enne praegust) EAMKi juhatuses oli ka härra Rando isiklikult. Ja nagu meie vestlustest selgus oli tema kanda (mitte väike ) koorem seoses Eesti võistlustega ja mudelismisündmustega. Võib jääda mulje, et töötades kahele isandale (EAMK ja HZ) sündis Sauele HZ. Loodame et see ei olnud siiski nii.

Kuidas mina siia mängu tulin. Mina kes ma ei tea siiani mudelismist suurt midagi ja olin äkitselt EAMKi juhatuses. Oli aasta 2013 sügis kui EAMK juhatuse esimees pöördus minu poole palvega võtta üle EAMK võistluste ja treeningute korraldamine. Astusin tundmatusse vette ja püüdsin ennast kurssi viia kõige seonduvaga. Ehk siis nõustusin. Loomulikult tundsin ma huvi, et miks seda vajalikuks peetakse ning mulle anti võimalus piltlikult öeldes saneerida EAMKi raadiosektsiooni. Milleks seda vaja oli?

Nimelt sügisel 2013 EAMK tuvastas puudujäägi kui Saue Linnavaraamet, kes haldab mh Saue Gümnaasiumi hakkas EAMKile esitama küsimusi, et miks on tasumata SG võimla rentimise-kasutamise arved. Kiire revisjon EAMKis sees andis tulemuseks selle, et kuna raadiosektsiooni (edaspidi RC) rahaline seis oli negatiivne, siis maksti SG võimla arved ära ja vahendid selleks laenati teistelt EAMK sektsioonidelt. Ajutine lahendus. Arved said küll tasutud kuid RC sektsioon oli omadega miinuses. Kuidas sellise seisuni jõuti ei ole täna enam oluline. Igatahes 2012 aastal tõsteti EAMKi RC üritustel osaustasusid, mis tekitas arusaadavalt kõigis pahameele ja kui ma õigeti mäletan, siis põhjendati seda just nimelt SG saali rendiga. Paraku nagu näitas 2013.a. sügis, siis osalustasude tõstmine ei kajastunud RC sektsioonis kuidagi. Iga kuuga kohustused SG saali eest kasvasid ka peale osalustasude tõstmist.

Asusin siis tegelema RC asjadega. Korralagedust oli rohkem kui küll. Puudus igasugune ülevaade inventarist ja vahenditest, mida korraldamiseks on vaja või võimalik kasutada. Helitehnikaga aitas välja Karmo Tihane sümboolse tasu eest. Risto Haug oli siblinud kuskilt hunniku plastist taldrikuid, millega sai rada märkida ja piirata. Rullidega vaibad olid SG võimla palliruumis. Ja oligi kõik. Lisaks olid veel Rainer Ressar ja Jüri, kes aitasid mind ja selgitasid nii üht kui teist ning tegid koos ajavõttu ja tehnilist kontrolli. Mehed ma ei unusta seda ja olen tänulik igavesti. Peagi saime paika ka igasugused logisevad kohad koostöös ja asjad sujusid enam vähem. Minu pealkirjaks sai siis nö peakorraldaja.

Peakorraldajana tahtsin ma kõike teada ja eeldasin, et minuga kooskõlastatakse tegevusi EAMKi üritustel. Rando tuli mitmel korral ja riputas seinale reklaame ja koha käisid paar persooni, kes said sõita tasuta. Kui ma küsisin Randolt reklaamide ja tasuta sõitjate kohta, siis pika pinnimise peale sain lõpuks põhjalikuma selgituse, et tegemist on tema promoplaaniga. Palusin selgitust ja selle lõpuks ka sain enam-vähem ülevaate, milles seisneb tema promoplaan. Tuli välja, et tema on arvestanud osalustasudest X raha promoplaanile, Y raha ajavõtule, Z raha veel millelegi jne jne. Kui ma neid X Y ja Z ning muud koefitsendid kokku lõin, siis ma sain aru, miks ei jätku SG võimla rendi tasumiseks raha. Võimla rent on konstantne suurus ja seda ei olnud nii lihtne sobitada valemisse kuna valem oli koostatud tuginedes osalejate arvule. Lihtsalt ei jätkunud. Ütleme nii, et see valem ei olnud jätkusuutlik ning oleks RC seksiooni veelgi sügavamale miinusesse kerinud ja palusin tal selle promoplaani ja valemid sellisel kujul lõpetada ning kooskõlastada plaanid minu kui EAMKi poolt volitatud peakorraldajaga.

Samal talvel valiti mind EAMK RC sektsiooni juhatuse liikmeks Rando asemele. Põhjalikuma kontrollimise tulemusena sain selgeks, et raadiosektsiooni puudujääk oli ca 2000 €. See ei ole täpne number, aga ma ei püüagi siin detailsemaks minna. See on suurusjärk mida ma mäletan. Võis olla suurem väiksem kuni +/- 200 € . Seega on vägagi küsitav, et kui selline tulemus peaks olema jätkusuutlikuse alus, siis kuidas see on jätkusuutlik. Olen veetnud unetuid tunde urgitsedes vanades transpondrites, et neid taas elule meelitada ning kuulanud korduvalt kurtmist, et miks meil ei ole uut vaipa ja miks meil ei ole uusi transpondreid jms miks-miks-miks..... vat selle pärast.

Sujuvalt sai talvest kevad 2014 ja oh seda rõõmu suvi hakkas jõudma. Isiklikus plaanis oli mul kõik lörris. Pidin minema lõikusele, operatsioonile kus mul paar soolikat pidi paika pandama. Planeeritud pisikese augu asemel lõigati mulle lahtine ca 15 cm auk kõhtu ja timmiti asjad paika. Siiani ajab vanduma see lõikusejärgne valu mis mind saatis terve suve tegelikult. Kuna sisehooaeg ka veel kestis, siis oli mulle paras pähkel vaipade ja kõigi raskuste liigutamine SG võimlas. Mõtlesin igasugu nippe välja kuidas ennast säästa. Kuna ma ennekõike olen inimene, siis andke andeks kallid mudelistid, ma tõesti ei jõua kõike ja kõikjale. Rando jõuab - respekt. Otsustasin, et mina ei jõua kahte asja suvel vedada ja 2014 suvel ei toimu õues onroadi võistluseid Eestis.

Tuli mai 2014 ja traditsiooniline Minimaailm Tallinnas laululaval. Kuna minul puudus kogemus offroadi väliüritustega, siis oli mul hea meel, et keegi selle ära teeb. Rando&tiim oli selleks valmis ja kui küsisin, et kas see võistlus võiks minna ka EAMK punktiarvestusse, siis tuli vastuseks sada põhjust, miks see ei ole võimalik. Seda siis kuni hetkeni, mil üks respekteeritud mudelist ütles, et tema ei toeta Minimaailma võistlust kui see ei lähe EAMKi tiitlivõistluste arvestusse ning läbi masendavate kuid koomiliste episoodide jõudsime selleni, et tegelikult ei pea ükski varem mulle toodud põhjustest paika ja saab küll teha. Naljakas aga tõsi. EAMK pani välja omalt poolt ajavõtukola ja hooaja avapauk sai tehtud ning kui notrode finaalis ei oleks enamus sõitjaid teinud valestarti, siis oleks veelgi parem olnud.

Enne 2014 välihooaega püüdsin leida asjalikke inimesi veel korraldustoimkonda ja soovitas keegi (neid vist oli isegi mitu) rääkida Tõnu Paat'iga. Minu suureks meelehärmiks ütles Tõnu, olles enne esitanud mulle palju-palju küsimusi, et kahjuks oleksin pidanud vähemalt pool aastat varem küsima, et tema nii ei saa. Aga Tõnule kummardus siiski, sest temaga vestluses selgus mulle mõnigi pisiasi, millele tähelepanu pöörata. Kuna mai üritus lõpuks lahenes korraldusliku poole pealt, siis sain natuke hingamiseks aega ja taastuda eelnenud operatsioonist.

Luige suvi 2014 esimene ralli. Enam vähem sain kõik asjad jooksma, no tegelikult tähendab see seda, et ise jooksin. Juba nädal enne, tallajaga rajal, rehad, labidad, veega mulistamine ja silumine. Kõht valutas sest opijärgselt oli mul lubatud tõsta max 10 kilo. Hommikul esimese asjana kõrbes mu helivõimendi. Saime paar minutit kuulata meeleolumuusikat ja siis oli vaikus. Õnneks on meil selline lahke ja abivalmis inimene nagu Karmo Tihane, kes päästis päeva ja taris kiirelt oma helitehnika kohale. Tolmu lendas ja päev oli asine. Lõunasöök saabus ka enam vähem õigeaegselt ja kuna ma ise ei saanud mahti süüa, siis tagasiside sööjatelt oli maitselt positiivne ja suuruselt kesine. Esimene kord olid sellel hooajal rajal ka nn. niidukid. Järgmisel päeval olin katki ja valu ei lasknud unustada ennast mitu nädalat.

Kuna mu helitehnikasse surutud sinine suits oli lahkunud, siis trampisin üsna pea peale Luige võistlust Oomipoodi ja ostsin nende kõige universaalsema aparaadi, mis võimendab heli ja teeb häält. See ei olnud odav, aga oli multifunktsionaalne ja vähemalt kohe riiulist võtta ning hädavajalik. Tegin südame kõvaks ja köhisin papi letti. Lisaks veel mitmesuguseid juhtmeid ja muud jama, mida telgitagustes vaja läheb. Hans Mõtshärg siblis portsu monitore, et ajavõtupilti oleks ka puki all näha.

Laitse. Jonas askeldas vaikselt Laitses rada teha. Abiks mõned abimehed vahelduva eduga. Nägin, et algselt Laitsesse planeeritud kuupäevaks ilmselt ei jõua ta rada valmis teha ja otsustasin kindluse mõttes varakult muuta võsitluse asukohta. Nii toimus Tartu rajal kaks võistlust.

Tartu rada. Enne kui ma süvenen mälestustele Tartu võistlustelt pean mainima ära eelmise 2013.a suve pärandi. Nimelt hakkasin rajavaldajatega suhteid looma. Mul puudus nendega sellel teemal igasugune varasem kontakt ja kuskilt otsast tuli alustada. Külma duššina sain kohe kraesse läbi lillede sõimu ja EAMKi suhtes ei olnud ükski rajavaldaja positiivselt meelestatud ja hälestatud. Kui ma ääri-veeri uurisin ja palusin selgitada, siis lühidalt kokkuvõttes sain teada seda, et kõigil oli pretensioon korraldajate suhtes ehk EAMKi suhtes ehk Rando suhtes, kes esindas sellel ajal EAMKi. Kõigil oli probleemiks see, et kokkulepitud rajatasud olid maksmata. Jah mitte küll täielikult kuid suuremal või väiksemal määral. Kui Randolt palusin selgitust, et miks see nii on, siis tuli vastuseks samuti süüdistusi rajavaldajate aadressil. Põhjenduseks, et see teine või kolmas asi ei olnud tehtud kokkulepitud viisil või nõutud mahus ja seega ei olnud põhjust kokkulepitud tasudest kinni pidada. Olin sattunud väga totrasse olukorda. Mina kui EAMKi esindaja olin sattunud kahe poole vahele ja mõlemal poolel on nagu õigust ülegi ja mõlemad siunavad teist.

Suutsin siiski kõigiga saavutada ühise keele ja kokkuvõttes pidin maksma kinni kas otseselt või kaudselt ka varasemate 2013 aasta korraldajate jamad ja seisma EAMKi kui esindusorganisatsiooni eest väärilisel tasemel. Siinkohal sügav kummardus teie kõigi suunas.

Tartu võistlus suvi 2014. Osalejaid tuli kohale meeldivalt palju. Ilmajaam oli lubanud meeletut kuumust selleks nädalavahetuseks. Kuna kuumaga lagedal heinamaal võib igasugust jama tulla inimestega, siis sai välja hõigatud juba enne, et varuge kaasa jooke ja vedelikke, et vältida kuumarabandusi ja muud sarnast. Siin teen kummarduse RC-EST OÜ kollektiivile ja Rain Rammile kes aitasid organiseerida Tartu Veevärgist joogivee, mida me kasutasime siiski duššina ja jahutamiseks. Rebisin eelmisel päeval torupoest hüdrofooriga veepumba ja paar kraani ja pihusti ning rajal sai see kõik kokku kombineeritud ning improviseeritud välidušš oligi olemas. Ilma selleta oleks ilmselt palju-palju jama olnud. Vett jagus samuti täpselt võistluspäeva lõpuni.

Kuna Laitse raja valmimine viibis, siis toimus ka teine võistlus Tartus. Eredaid hetki ei meenu rohkem kui et Teet siblis jälle kohale helitehnika, aga helimehed olid unustanud kõik vajalikud juhtmed kuskile mujale. Õnneks oli mul kaasas Oomipoe multifunktsionaalne aparaat, mis päästis see kord päeva.

Laitse suvi 2014. Jonas sai raja valmis. rada oli uus ja läikis. Blue groov ütlesid teadjad inimesed. Asfaltiga ga lõik rajal sõi hirmsasti rehve, aga osavamad piloodid teadsid, et rehve tuleb säästa ja hoidsid näppu tagasi. Jonasega meelitasime raja alla jäävasse kõrisse ajavõtukaabli ja tinutasime detaile kuhu vaja. Kahjuks segastel ja teadmata põhjustel püüdis ajavõtu antenn kole palju müra. Nii jäi mõnelgi piloodil ring lugemata või on ajavõtukaabel liiga sügaval, et ajavõtt ei saa alati transpondri signaali kätte. Ei tea mis see põhjus oli aga tehtud ta sai. Kuigi kemmerg pidi olema raja kõrval, siis kurvastuseks avastasin, et Jonas ei saanud seda nii tehtud ja inimesed pidid kepsutama üle suure raja. Väga häirivalt mõjusid rehvipõletajad kes tulid 1:1 skaalas autodega sõitma. Aga kokkuvõttes läks kõik korda ja erilisi teravaid hetki ei meenu. Vahepealne vihm muidugi tekitas ajakavas suure nihke, aga ilm on meil alati selline nagu ta on.

Mõned üksikud mudelistid on peale võistlusi öelnud ka paar kiitvat sõna, aga neid võib kokku lugeda ühe käe näppudel. Ju ma ei ole siis tasemele olnud ja eks te ise otsustage et kas antud kontekstis on mina mina või mina kui EAMK.

Kõigi rajavaldajatega sai puudused ja segadused selgeks räägitud ja sõpradena laiali mindud.

Saabus sügis ja algas meie järgmine sisehooaeg. Antud kirjatüki alguses mainitud läbirääkimised HZ tiimiga. Nende poolt oli peamine survestamine selles, et EAMK peaks oma kuupäevad ära vahetama/muutma jne jne aga sellest kõigest sai juba alguses räägitud.

Sügisel võttis Risto mul nööbist kinni ja ütles, et peaks ikka Soomes käima vaatamas, mis seal tehakse ja kuidas tehakse. Läksimegi ja uurisime sealset elu olu ja korraldust mudelismis. Esimeseks kogemuseks sai FinTrack Tour 2015 warmup võistlus. See oli hea kogemus nii osalejatele kui mulle pealtvaatajana. Sain näha sealset nö. telgitagust tööd ka korralduslikult poolelt. Jättis igati sümpaatse mulje.

Siinkohal ma pragu katkestan, aga jätkan käesolevat kirjatükki ja annan rahvale ülevaate EAMKi ja enda tegemistest, praegu olen tiba haige ja väsinud.

See kas te käsitlete mind EAMKina või Hannesena olgu teie enda suva, ma ei pretendeeri medalitele. Jätkub...........peagi.........

.... ja jätkame siis......

Meenus veel, et kuna mudeliringide noored jumalad ei valitsenud oma sõidukeid, siis muutus valulikuks küsimuseks rajapiirete teema. Nimelt sattusid noored väga tihti ja suurel kiirusel üle rajajoonte ning tulemuseks olid üsna sagedasti nn. laubakad. Uurisin samuti teistel mudelistidelt ja selgus, et varem oli olnud hunnik puidust piirdeid ning lõpuks sain nad ka kätte. Kahjuks oli nende puidust piiretega see, neid tabades purunes auto 90% tõenäosusega. Lisaks kaasnes nende piiretega meeletu hulk sapuru ja muud pudi. Raalisin igasuguseid variante, aga ühtegi head ja mõistlikku ei leidnud. Lõpuks leidsin, et alumiiniumist rajapiire oleks lahenduseks. Valik oli igati õige ja praktiline, aga alumiiniumist karbi puuduseks oli kohutav metalne kolin kui keegi põõsasse tahtis panna. Samas oli positiivseks omaduseks suhteline kergus, lisaks suurepärane libedus, et kui piloot isegi eksis, siis ei haakinud auto rattad ja poldiotsad ennast piirdesse kinni. Halvemal juhul purunes auto, aga see eeldas juba suuremat kiirust ja ebaõnnestunud piirde tabamise nurka. Kokkuvõttes igati õnnestunud valik. Finantseerisin seda võimaluste piires.

Põhimõtteliselt algas talvine isehooaeg 2014/2015. Päevad muutusid aina lühemaks ja jahedamaks. Vahelduva eduga toimusid kohtumised HZ esindajatega ja läksid nad nii nagu alguses räägitud sai. Rajalt kadusid noored jumalad ehk mudeliringide kasvandikud. Mõneti oli see mõistetav.

Kuna kõik tundus sujuvat ja elu oli lill, siis sai pandud paika ka hooajaks osalustasude suurused ehk madalamad kui eelmisel hooajal. Sellele tõmbas muidugi vahetult enne esimest treeningut vee peale Saue linn oma saalirendi tõstmisega. See oli ootamatu liigutus, aga kokkuvõttes vedas hooaeg ennast nulliga välja. Lisaks varasemale kolale soetasime 10 lauda, et inimesed ei peaks alati oma laudu kaasas tassima, eriti need kes kaugemalt tulid.

Kui HZ tiim väidab siiski, et EAMK on saadanast, siis on see nende vaba suva ja kurb ning kibestumist täis sapine ..... ei teagi mis.

Kui HZ väidab, et EAMK ei ole kuidagi ei moraalselt ega materiaalselt toetanud HZ tegemisi, siis on see suisa vale. HZ käsutuses on siiani Traxxas Boss mudelauto, mis ma loodan on kenasti hoitud ja alles. Lisaks on EAMK laenutanud HZ tiimile ajavõttu ja muud ajavõtuga kasnevat atribuutikat. Jah küsides tasu ja ka tasuta. Kuna HZ on siiski juriidiliselt Random OÜ, siis on tegemist suvalise äriühinguga, millele EAMK ei peaks kuidagi tegema mingeid tasuta lõunaid.

DIagonaalis lugedes panin tähele, et "vaht" jätkub ka allpool järgnevates postitustes, et kuidas EAMK on paha-paha kuna küsis 300 raha ajavõtu rentimise eest jne jne. Vabandan ma ei süvenenud edasi, mis seal veel võis olla. See on lihtsalt nii koomiline, et kui EAMK küsis 300 raha (lõpuks jäi 100 vist) ajavõtu renti, siis see et HZ küsis ca 400 raha EAMKi võistluste korraldamiseks on nagu okei? Koomikud. Random OÜ (HZ juriidiline isik) on äriühing ja tegeleb ettevõtlusega. EAMK ei ole selles kontekstis äriühing vaid MTÜ ehk se raha mis sektsioonil on läheb sama sektsiooni tarbeks. Kuna meil ei ole palgalisi raadiosektsioonis, siis kogu tegevus toimub entusiasmist ja omast ajast. EAMK ei pea õigeks toetada äriühinguid, mille seadusejärgne funktsioon on teenidaa kasumit omanikele ja esindada omanike huvi äriseadustikust tulenevalt. Kahtlemata on see vägagi teretulnud kui on selliseid ettevõtteid, kes seda teevad kuid ......
Igatahes 2015 aasta alguseks oleme saanud EAMKi RC osakonna enam vähem nulli.

Ähh enam ei viitsi ja ma ei saa enam ka aru mida üritab HZ tiim tõestada. Kas tiim on Rando või kogu see tubli seltskond, kes tegelikut on HZ algatuse taga, ma ei tea. Igatahes soovin nende tegemistele jätkuvat edu ja ärge kujutage ette tonti seal kus seda ei ole.

Ja vaadates järgnevaid postitusi, siis tundub, et mõnel mehel on alati õigus.

Jonnime siis Randole vastu, et kui ma ei eksi, siis ei ole ühtegi võistluspeäva muudetud, veebruaris 2015 sai liigutatud treeningpäeva ja mis selle põhjus oli on sulle ilmselt ka teadmata. Paugutad siin selgitusi käisest nagu oleksid jätkuvalt EAMKi RC sektsiooni juhatuses ja teaksid nagu kõike. Mõnes asjas võiksid oksad natuke koomale tõmmata. Lihtsalt viisakusest. See et lohutuseks said entusiastid jälgida meie meeste osalemist Soomes võistlusel ei pruugi kahjuks olla põhjendus treeningu ärajätmiseks.

Miks ma mainin pidevalt rahasid on see, et RC juhatuse tegevus Eesti asjades ei olnud jätkusuutlik. Ja mida ma pean olulisemaks ja peamiseks on see, et selle raha maksavad kinni meie kaasvõitlejad mudelistid.

Tallinn CityRace oli EAMKiga seotud lisaks punktiarvestusele meistrivõistluste sarjas ka ajavõtusüsteemiga, mis oli sedapuhku samuti EAMKi oma ja seekord oli see Tallinn CityRace 2014 kasutuses täitsa tasuta kui ma ei eksi. :)

Nüüd jääme veel ootama Tartu entusiastide kanakitkumist, et miks nende rada ei ole toetatud moraalselt ja materiaalselt, siis oleks kino ikkagi täielik lõpuni. Paljud ilmselt ei teagi, et ka Tartus on ka rada või kui täpsem olla, siis tuleks vist öelda, et oli rada. Ja kes teab, see väib küll öelda, et ähh mis see väike ovaal ka on. Igatahes Tartu kollektiiv ei ole EAMKi kuidagi püüdnud survestada, et seal toimuks ka EAMK võistlus. Samuti on Keila noortekeskuses vaibad ja rada. Ka enamd ei ole kuidagi püüdnud survestada EAMKi, et võistlus toimuks seal. Ainuke häda ja peavalu on meil kahjuks kummalisel kombe HZ tiimiga, kes mulle praegu tundub, ainsana sarjab permanentselt EAMKi, mõistmata seda, et EAMKil ei ole usaldust mõne(de) nende eestvedajate suhtes. Mudelistidena olete te kõik vägagi ontlikud ja mul on alati hea meel teiega asju ajada ja arutleda, aga muus osas paistab, et on EAMK kõigis maaima hädades süüdi. Väga piinlik ja vabandan enda ja EAMKi nimel RC sektsiooni poolt.

EAMKi RC sektsiooni poolt on muidugi sellise HZ lähenemisega keeruline üldse kaaluda edaspidiseks mingisuguseid läbirääkimis või kokkuleppeid kuna EAMK on kõiges süüdi, tviigis ja truubis ja griprollis ka kindlasti. Aga lõbus peab olema ja nalja peab ka saama :D

Mõtteid ja mälestusi on veelgi, aga kuna see vahutamine ei taha kuidagi otsa saada, siis vaatame mis saab. Kes sai aru see sai ja kes vaielda tahab see vaidleb nagunii.

Kuna tänaseks on Jaanus loobunud formaalselt RC sektsiooni juhatuseliikme kohustuste kandmisest, siis palun võtta minu mõtteavaldusi isiklike seisukohtadena ja ideede ja mõtetena.

Hannes

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: Vaht ...

Postitus Postitas RandoM » 23.04.2015 12:07

Miskipärast käib Hannese jutust pidevalt mingi rahade teema läbi, ma annan neile lähipäevil võimalikult üksikasjalikud vastused ning tänase seisuga saan kätt südamele pannes kinnitada, et kogu minu EAMK juhatuses oleku aja jooksul võtsin võistluste läbiimist kui hobi ning maksin isiklikust taskust selle hobi kinni. Ja saan kinnitada, et hetkel kui esitasin klubi liikmelisusest taganemise taotluse finantsiliste puudujääkide süüdistuste tõttu olin oma tegevusega EAMK kontoseisu vähendanud maksimaalselt 403.12€ samas kui kõikide klubiliste ühistegevuse tõttu oli sama perioodi muutus erinevate osalejate arvus kõikide võistluste ja kõikide klasside peale kokku muutunud vastavalt:
Enne uue juhatuse aega, ehk referents): 2011 - kokku keskmiselt 36 osalejat
2012 - 50.5 osalejat
2013 - 64 osalejat
(juhatuse muutus) 2014 - 54.6 osalejat (ei arvesta HOBIzone WinterCup sarja millega koos on tulemuseks 55.5)

Number on saadud on kõikide sarjade (suvine onroad ja talvine onroad on eraldi sarjad) kõikide punktisaanute kokkuliitmisel ning siis jagamisel toimunud sarjade arvuga, ehk number näitab keskmist ühes EAMK sarjas osalejate arvu. Talvesarjad mis kestavad üle aastavahetuse on arvestatud sarja algusaastasse.

Saue Gümnaasiumi intsident Petrolheadsi bännerite riputamisega oli selle jutu saamislugu: http://petrolheads.ee/2013/11/meeste-mangud/ ning ühtlasi motors24.ee samateemaline video tootmine. Ütlen ausalt mulle ei tundunud sünnis meedialt osalustasu raha küsida. Kuna Hannes oli värskelt (ja ma mõtlen tõesti loetud päevad tagasi) korraldamise üle võtnud ning ma ei tea mis taustainformatsioon küll oli antud sest inimene keda mina nägin väga tõenäoliselt esimest korda üldse oli juba ette negatiivselt meelestatud siis me startisime valelt jalalt. Minu pähe see ei mahtunud, et tuldi küsima kes meedia osalustasu maksab ning ma tõesti vastasin Hannesele minule mitteomaselt plähmerdades, et ma ise maksan kui ta seda vajalikuks peab. Hannes (tõenäoliselt minu selgelt närvilisest olekust tingituna) ei pidanud seda siiski vajalikuks ning ma arvasin et teema on sellega maas.

Mõned päevad hiljem tegime Hiiu pubis paar õlut ning ma proovisin anda üle kogu korraldusliku poole info mis meil vestluses vähegi pähe tuli ja mul oli tegelikult hullult hea meel, et Hannes läbiviimise üle võttis sest vastupidiselt populaarsele arvamusele ei ole minul kunagi olnud huvi võistluste korraldamise, radade ehitamise vmt vastu selle tegemise pärast vaid ma olen seda alati teinud sest keegi ju peab neid tegema. Aga kui ma juba teen siis ma tahan teha nii et asi oleks mingist aspektist nii hea kui ma vähegi oskan. Mulle natuurilt tegelikult üldse ei sobi asjade töös hoidmine vaid ma olen inimtüübilt klassikaline käivitaja. Ehk võistlus, rada vmt mis on tehtud sama hästi kui eelmine on tagasiminek ning ei paku mingit emotsionaalset rahuldust, et aga uus saaks olla parem kipun ma tõesti reeglina üle pingutama ning seetõttu ei saa tekkida ka kassavoolist ülejääki.

Ma jätkan sellega hiljem, sest mul praegu pole rohkem aega kirjutada.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: Vaht ...

Postitus Postitas RandoM » 23.04.2015 13:53

Ehkki EAMK esindajad kinnitavad, et on alati väga koostöö poolt olnud on minu jaoks EAMK vastutöötamine HOBIzone'le väljendunud järgmiselt:

- Kui meil oli klubi käivitamisel vaja ajavõtusüsteemi sooviti selle eest renditasu 300€ kuu, see summa on ebamõistlik arvestades süsteemi maksumust , selle soetusprotsessi (EAMK sai selle tänu Toomas Kärneri välja aetud Elioni sponsorlusele ilma rahata kohustusega tagada selle jätkusuutlikus) ning mõistliku eeldust abi osas klubi käivitamiseks. Leppisime kokku renditasus 100€ mis on tõenäoliselt natuke kõrgem kui sarnase rendi hind turutingimustel võiks olla ent arvestades, et antud seadme rendil turgu ei ole ikkagi mõistlik summa.
- EAMK võistluste seadmine eelnevalt meie poolt saadetud võistluste kuupäevadele teises toimumiskohas ning täielik vankumatus nende muutmiseks või kasvõi osaliseks ületoomiseks HOBIzone'i põhjendustega stiilis Linnavara haldusega on leping tehtud ning seda ei saa muuta. Samuti toetudes osade sõitjate soovile sõita suuremal rajal mis on vägagi arusaadav mõjur.
- EAMK võistluse kuupäeva muutmine hooaja keskel (veebruar?) seoses osade sõitjate sooviga minna Soome võistlema ei olnud probleemiks.
- Mis aga näitas eriti hästi seda, et eelmised punktid olid otsitud ettekäänded on minu arust see EAMK viimase etapi viimine Mudelihalli (mis samuti vähemalt minuni jõudnud info kohaselt ei olnud EAMK sarjas osalevate võistlejate eelistus peale esimest seal peetud trennipäeva) ei olnud mitte mingi probleem.

Ma vabandan kui näen tonti seal kus seda ei ole, aga ma tõesti ei tunneta et ükski HOBIzone poolne ettepanek oleks tõsiselt kaalumiselgi olnud.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

der Boss
Postitusi: 36
Liitunud: 11.12.2012 19:46

Re: Vaht ...

Postitus Postitas der Boss » 23.04.2015 15:08

400 euri on meelevaldne numbritega mängimine. Täpsed numbrid on EAMK aruannetes, kõik selge ja arusaadav. Need võib Sulle vajadusel uuesti saata. Eik kirjutas, ca 2000+/- 200. Õige numbri võin kirjutada siia homme.
Sinult on neid rahasid tagasi küsitud, hetkest, kui Sa veel juhatusest tagasi polnud kutsutud. Rahasid, mida küsitud pole, on need, mis selgusid hiljem ehk tasud rajaomanikele. Mina neid rajaomanike summasid ei tea, ja ma ei tea, kas need mida Eik maksis oli kogu võlg või mingi kompromiss kokkulepe.
Sind ei ole mitte keegi süüdistanud selles, et töö mida tegid ei olnud hea. Oli, aga kui dokumendid on puudu, siis see varjutab tulemust oluliselt. Olid osa organisatsioonist, Sa ei toimetanud üksi oma ettevõttes. Taguda endale vastu rinda, et maksid ise peale, võib olla, võib olla mitte. Küll on aga üks-ühele selge, et ükski asi ei viita, et Sa midagi ise kinni oleks maksnud. Mina ei näinud sellel ajal, kui ka Sina veel EAMKis olid, ühtegi kulkohta, millel oleks märge, Rando maksis. Küll oli tabeleid, kus märgiti, et maksti Randole suuri numbreid filmimise eest.
http://www.rcracing.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/TiitRacingInc" onclick="window.open(this.href);return false;

der Boss
Postitusi: 36
Liitunud: 11.12.2012 19:46

Re: Vaht ...

Postitus Postitas der Boss » 23.04.2015 16:57

Järjest enam olen veendunud, et astun EAMKi juhatusest tagasi, olgugi, et minu valdkond pole olnud Eesti võistlused, olen saanud aru, et ka Eik ei ole sellest tööst enam vaimustatud, pori lendab, aega läheb, pabereid tuleb määrida, jne. Sellega seoses on oht, et EAMKi raadiosektsioon jääb juhatuse liikmeteta (võib olla ma eksin, aga ma ei tea ühtegi kanditaati hetkel).

Mis omakorda tähendab järgmist:
- ei toimu EM etappe ega Eestis peetavaid Balti Meistrivõistlusi, aga kuna meil radasid on rohkem kui varem, siis saavad kõik sõita,
- ei anta välja EST algusega rahvusvahelisi litsentse, mis omakorda tähendab, et meie inimesed ei saa välismaal Eestit esindada (ametlikel tiitlivõistlustel),
- kõik on rahul.
http://www.rcracing.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/TiitRacingInc" onclick="window.open(this.href);return false;

der Boss
Postitusi: 36
Liitunud: 11.12.2012 19:46

Re: Vaht ...

Postitus Postitas der Boss » 23.04.2015 20:47

Number, mis EAMKi poolelt kokku võetud, on 1833 euri. See number on 2012-2013 sisehooaja saali rent, mis on tasutud, kuid mille eest ei ole kordagi makstud osalustasusid EAMKi arvele ega kassase. Osalustasud (just kergitatud, rendi põhjendusega), mis selle aja eest tegelikult võistlejate poolt maksti, on suuremad, aga seda EAMK ei loe.
http://www.rcracing.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/TiitRacingInc" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Re: Vaht ...

Postitus Postitas RandoM » 24.04.2015 00:17

der Boss kirjutas:400 euri on meelevaldne numbritega mängimine. Täpsed numbrid on EAMK aruannetes, kõik selge ja arusaadav. Need võib Sulle vajadusel uuesti saata. Eik kirjutas, ca 2000+/- 200. Õige numbri võin kirjutada siia homme.
Sinult on neid rahasid tagasi küsitud, hetkest, kui Sa veel juhatusest tagasi polnud kutsutud. Rahasid, mida küsitud pole, on need, mis selgusid hiljem ehk tasud rajaomanikele. Mina neid rajaomanike summasid ei tea, ja ma ei tea, kas need mida Eik maksis oli kogu võlg või mingi kompromiss kokkulepe.
Sind ei ole mitte keegi süüdistanud selles, et töö mida tegid ei olnud hea. Oli, aga kui dokumendid on puudu, siis see varjutab tulemust oluliselt. Olid osa organisatsioonist, Sa ei toimetanud üksi oma ettevõttes. Taguda endale vastu rinda, et maksid ise peale, võib olla, võib olla mitte. Küll on aga üks-ühele selge, et ükski asi ei viita, et Sa midagi ise kinni oleks maksnud. Mina ei näinud sellel ajal, kui ka Sina veel EAMKis olid, ühtegi kulkohta, millel oleks märge, Rando maksis. Küll oli tabeleid, kus märgiti, et maksti Randole suuri numbreid filmimise eest.
Täpsustuseks - mind ei kutsutud EAMK juhatusest tagasi vaid ma esitasin avalduse klubi liikmelisusest taganemiseks peale süüdistuste laviini algust. Avalduse ja EAMK põhikirja põhjal lõppesid minu õigused EAMK'd esindada ning selle juhatuse liige olla kolm kuud peale avalduse esitamist, miskipärast hoiti mind EAMK juhatuses siiski veel kuus kuud ilma minu nõusolekuta ning mingisugusegi minupoolse sekkumiseta EAMK tegevusse.

"saali rendi suurenemine" millest räägid saab ehk olla valesti tõlgendatud, sest võistlejatele suurema mugavuse ja pikema trenniaja võimaldamiseks otsustasin raja paigaldamise teostada võistlustele eelneval õhtul ning see oli avatud ja tasustatud töö mille fond oli 50€ mis jagunes kõikide ehitajate vahel ning mis toimis väga hästi. Tõsi ta on et sellele tasule ei ole ühtegi kuludokumenti ega muud tõendust kui minu ja väga paljude ehitajate kinnitus. Mina ei tea et saali renti oleks tõstetud, küll aga kasvatas see lisasamm võistlejate mugavust ning kasvatas trenniaega ning see oli tõesti osalustasude suurendamise põhjenduseks. Võistlejatele sai rajaehituse eest tasu saamise võimalus ka eelnevalt tutvustatud ning sellest said osa paljud.

Palun too välja see tabel kus märgitakse et Randole maksti suuri summasid filmimise eest. Sa tead ise, et see on laim, sest EAMK pole mitte ühtegi filmimist mitte kuskilt minuteada ei enne ega pärast tellinud, veelvähem tasulist. Ainus kord kui filmimise eest EAMK's "maksti" oli see kui Motors24.ee ja petrolheadsi esindajad said esimesel Hannese korraldatud võistlusel lõpuks siiski osalustasu vabastuse. Teine kord kui EAMK'ga seotud võistlusel on filmimisteenust kasutatud oli 2014 Tallinn City Race raames mis ei olnud EAMK'ga rohkem seotud kui see, et ta läks EAMK sarja arvestusse, kindlasti puudus eelarveline ja rahaline seotus EAMK'ga. See filmimisteenus maksis (ütlen mälu järgi) 50€ ning fotograaf sai lisaks 70€ tasu, ma küll ei tea kui röögatuks seda numbrit pidada või mitte aga ma võin kinnitada, et turuhinnaga nende teenuste eest makstav tasu korrelatsioonis ei olnud ei siis ega veel vähem täna. Lisaks on montaažiteenust kasutatud veel Väike-Maarja etappide videokutsete tegemisel, ent see pole samuti EAMK'ga seotud ning oli Hobimaailma poolt kinni makstud sponsorlus VMMH'le, mida mina vahendasin. Võibolla pead sa silmas minu "märja unenäo eelarvet" mida näitasin vahetult peale juhatusse tulemist mis oli see milleni ma kunagi soovisin jõuda, ehk kus on tasustatud fotograafid, operaatorid jmt, ehk üritused mis on jätkusuutlikud mitte halastussponsorlusega läbi viidud.

Ma näen seda juttu saali rentide, osalustasude jmt ümber aga ma ei ole mitte kordagi ühtegi kokkuvõtvat tabelit selle kohta näinud. St parandan, esimene kord kui süüdistus esitati nägin ühte tabelit mis jättis arvesse võtmata laekumisi summas ~1500€ ning kui ma need laekumised tabelisse lisasin öeldi ainult et need leakumised EAMK pangakontole ei ole tõendatud osalustasude laekumised. Miks ei olnud, ma ei tea. Aga ma palun teil selle postitada avalikult või kui te seda ei soovi siis klubiliste hüvanguks läbi viia minu poolt täna välja pakutud sõltumatu audit selle perioodi tegevustele, et lõpuks ometi anda klubilistele aus vastus toimunu kohta, sest mul on tunne, et antud hetkel jääbki püsima pada sõimab katelt olukord.

Jaanus, mis puudutab sinu juhatuse liikmest taganemist siis ma arvan, et nüüd seotud isikuna (Mudelihall MTÜ osanike ringis) oleks see huvide konflikti vältimiseks ainuõige tegu. Sel samal põhjusel ei kavatse mina ka EAMK juhatusse kandideerida seni kuni olen isiklikult seotud ühegi mudelismialase ettevõttega. Ma pean ütlema, et ma tõesti kiidan sinu tegevust sel ajal kui me koos juhatuses olime, sest nii nagu enne sinna astumist kokku leppisime sujus meie töö ju tegelikult väga hästi sest kaks õiget inimest ajasid täpselt oma suunda nii hästi kui nad seda vähegi oskasid. Tõenäoliselt ei ole Eestis kedagi kes selle valdkonna tippspordist nii palju hooliks kui sina ning ka minul õnnestus võistlejate arv taas kasvule pöörata. Kahjuks ei õnnestunud minul endale seatud eesmärgi täitmine 100%'liselt sest minu soov oli esimese aasta jooksul saada hooaja kokkuvõttes rajale 75 ja teise aasta jooksul 100 osalejat aga sinul õnnestus reaalselt Eesti automudelisport (Kui keegi tahab nüüd öelda, et oma poja näol siis andke mulle andeks, aga kelle siis veel?) Euroopa kaardile tuua. Mitte ainult Jörg ei saanud sponsoreeritud sõitjaks vaid neid tuli riburada pidi juurde ning ma siiralt arvan et sa oled ära teinud suurepärase töö. Ma ei tea kas sa ise oled endale seda teadvustanud aga sina oled reaalselt "süüdi" (ja ma tõesti mõtlen seda kõige paremas võimalikus võtmes) mitmete sõitjate kohalikes sponsoreeringutes ning tõenäoliselt olid sa, küll tõesti konflikti tekkimise järel, väga oluline põhjus HOBIzone tekkimises. Ja ehkki ma seda ei tea meeldib mulle mõelda, et HOBIzone on tegelikult "süüdi" Mudelihalli tekkimises.
Mida ma tahan öelda on see, et meie tandem toimis ju tegelikult super hästi ning teenis mudelisportlaste huvisid ka peale seda, kui mingil põhjusel inimesest keda ma nimetasin üheks oma parimaks sõbraks (lisades ilukirjanduslikku dramaatikat pean ütlema, et Jaanus oli esimene inimene kellelt nõu küsisin kui teada sain, et ma isaks saan) sai minu suurim "vaenlane". Ma pean ausalt tunnistama et ma ei näe täna - vähemalt seni kuni reaalne otsustusjõud EAMK's suunatakse juhatuselt võistlejate kätte - paremat võimalikku raadiosekstsiooni koosseisu. Hannes, ära palun võta seda kuidagi halvasti sest ma tõesti kiidan sind sinu tegude eest, aga mina ootan mistahes juhatuselt oluliste ja tihti raskete otsuste tegemist mis teenivad mingeid pikema perspektiivi huvisid ning suunavad ala arengule, aga tänaselt juhatuse koosseisult ei ole ma seda veel näinud. Ja ma arvan et minuga on kaasamõtlejaid kes on nõus, et juhatuse liige peaks rohkem keskenduma ala strateegilisele suunamisele kui vaiba rullimisele, ehkki ka see kogemus on väga oluline.

Kui see lõpp sai kuidagi melanhoolne siis ma vabandan, aga võibolla oleks aeg Hiiu õlletoas ühed juustupallid, vorstikesed ja 10 kannu õlut teha?
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

der Boss
Postitusi: 36
Liitunud: 11.12.2012 19:46

Re: Vaht ...

Postitus Postitas der Boss » 24.04.2015 16:10

üldse imestan, et ma selle lehe veel avasin, aga rohkem ma seda ei tee!
Loodan, et konto kustuamine õnnestub. Kui keegi seda või mingit teist teemat arutada soovib, siis telefoni number oli siin mingis postituses olemas.

Aga Rando, jah, Mudelihalli sünnis on olulisel kohal HZ, kahjuks ei soosinud olukord seal tõsiselt trenni sõita ning see oli moment, kus võtsin selge seisukoha, et teen ise nii hea raja kui oskan, lisaks olen väsinud igal nädalavahetusel välismaal trennis käimisest. Ehk nii koomiline kui see ka pole, oli otsus suhteliselt lihtne.

Juhatusest lahkumine, juriidiliselt läks nii, õnneks. Ma arvan, et paugutaksid veidi rahulikumalt, kui Sa teaksid, kui lähedal oli moment, et Sind kutsutakse tagasi ja kui valmis oldi selleks, et ka info äriregistrisse saata, mis oleks võinud lõppeda ärikeeluga. Oleks. Veelkord, õnneks jäi tegemata, sest EAMKi juhatuses oli inimesi, kes tundsid Sind ehk natuke rohkem ja uskusid, et rahade poole ebatäpsused pole pahatahtlikud. Oli ka neid kes ei uskund seda, olles veendund, et see oli pahatahtlik. Aga veelkord, oli nagu oli, nüüd on nii. Ja kahjuks varjutas see pool ka teisi arenguid.

Parimate soovidega!
http://www.rcracing.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/TiitRacingInc" onclick="window.open(this.href);return false;

Vasta