Re: 26. Veebruar 2011
Postitatud: 20.01.2011 11:20
Jonas, Ilus kirjutis, tõsiselt.
Uute võistlemise süsteemi loomise idee ei ole mitte selles, et vana hea väljakujunenud süsteem kuskilt lonkaks. Vastupidi, tegu on väga hea lahendusega mis propageerib sportlikust ning "kes ees see mees" lähenemist (oled aeglane, lõpetad oma sõidud poolfinaalis). Ehk soosib tugevaid ja seeläbi motiveerib aeglasemaid.
Talvine võidusõit on teatavasti oma kulude poolest mõneti erinev suvisest võistlusest. See ei olnud probleem ajal kui mudeleid oli stardis 82 (!), aga tänasel juhul oleks valik tavapärase süsteemi puhul põhimõtteliselt see kas ei võistle või tõstame osalustasu.
See kõrgem osalustasu ei ole probleem sportlasele kes on iga kihutamise nimel valmis oma hoiupõrsa puruks viskama, aga uuele tulijale ning "no-ma-ei-tea-võibolla-vaatame" tüüpi mudelistile annab 30€ osalustasu hea põhjuse mitte tulla. (kuna tema saab suure tõenäosusega sõita vaid 3x5 minutit + 15 minutit poolfinaali ning jääb välja 30 või 45 minutit kestvast finaalist)
Tänane lahendus annab kõikidele inimestele kes võibolla polegi veel finaali sõitnud võimaluse seda 40minuti tunnet maitsta. Ning loodetavasti annab sellele sõitjale särtsu juurde suvisteks võistlusteks.
Jah, pooldan ka ise F1'te autorallile, kuna sõit käib autode, mitte kella vastu. Ent usun, et lõppkokkuvõttes pole ka sportlase jaoks vahet, kuidas võidusõit käib, olgu see kasvõi silmad kinni ja seljaga sõidusuunas kui tingimused on kõigile võrdsed.
Ja võibolla kukubki asi kolinal läbi, kõik on õnnetud ning ei taha kunagi sarnast võidusõitu näha. Sellisel juhul teame me veel ühte võimalust kuidas võistlust mitte teha.
Üks asi mida ma siiski paluks (eriti suurte kogemustega sõitjatel) arvestada. "Tibusid loetakse sügisel", ehk katsuks praegu teemas püsida, võtta sõitu kui odavat võimalust hoida käsi soojas suviseks EKV'ks ning pärast arvustada. Mitte, et ma usuks arvamuse kardinaalsesse kannapöördesse, aga võibolla ei ole kõik nii halb kui tundub?
Peeter:
Sõidud jagame selliselt, et keegi üksinda/kahekesi sõitma ei peaks. Kui bensukaid (ja sõitjaid) on samapalju kui eelmine kord siis sõidetakse ikkagi 4+4 (sest tiimis oli kaks inimest).
Mõlemas sõidus võid sõita ka nii kui teed kellegi teisega kaks meeskonda (Peeter Urmasega ja pärast Urmas Peetriga), aga osalustasu on siis ikkagi 2x jah.
Uute võistlemise süsteemi loomise idee ei ole mitte selles, et vana hea väljakujunenud süsteem kuskilt lonkaks. Vastupidi, tegu on väga hea lahendusega mis propageerib sportlikust ning "kes ees see mees" lähenemist (oled aeglane, lõpetad oma sõidud poolfinaalis). Ehk soosib tugevaid ja seeläbi motiveerib aeglasemaid.
Talvine võidusõit on teatavasti oma kulude poolest mõneti erinev suvisest võistlusest. See ei olnud probleem ajal kui mudeleid oli stardis 82 (!), aga tänasel juhul oleks valik tavapärase süsteemi puhul põhimõtteliselt see kas ei võistle või tõstame osalustasu.
See kõrgem osalustasu ei ole probleem sportlasele kes on iga kihutamise nimel valmis oma hoiupõrsa puruks viskama, aga uuele tulijale ning "no-ma-ei-tea-võibolla-vaatame" tüüpi mudelistile annab 30€ osalustasu hea põhjuse mitte tulla. (kuna tema saab suure tõenäosusega sõita vaid 3x5 minutit + 15 minutit poolfinaali ning jääb välja 30 või 45 minutit kestvast finaalist)
Tänane lahendus annab kõikidele inimestele kes võibolla polegi veel finaali sõitnud võimaluse seda 40minuti tunnet maitsta. Ning loodetavasti annab sellele sõitjale särtsu juurde suvisteks võistlusteks.
Jah, pooldan ka ise F1'te autorallile, kuna sõit käib autode, mitte kella vastu. Ent usun, et lõppkokkuvõttes pole ka sportlase jaoks vahet, kuidas võidusõit käib, olgu see kasvõi silmad kinni ja seljaga sõidusuunas kui tingimused on kõigile võrdsed.
Ja võibolla kukubki asi kolinal läbi, kõik on õnnetud ning ei taha kunagi sarnast võidusõitu näha. Sellisel juhul teame me veel ühte võimalust kuidas võistlust mitte teha.
Üks asi mida ma siiski paluks (eriti suurte kogemustega sõitjatel) arvestada. "Tibusid loetakse sügisel", ehk katsuks praegu teemas püsida, võtta sõitu kui odavat võimalust hoida käsi soojas suviseks EKV'ks ning pärast arvustada. Mitte, et ma usuks arvamuse kardinaalsesse kannapöördesse, aga võibolla ei ole kõik nii halb kui tundub?
Peeter:
Sõidud jagame selliselt, et keegi üksinda/kahekesi sõitma ei peaks. Kui bensukaid (ja sõitjaid) on samapalju kui eelmine kord siis sõidetakse ikkagi 4+4 (sest tiimis oli kaks inimest).
Mõlemas sõidus võid sõita ka nii kui teed kellegi teisega kaks meeskonda (Peeter Urmasega ja pärast Urmas Peetriga), aga osalustasu on siis ikkagi 2x jah.