ostetud
-
- Postitusi: 62
- Liitunud: 29.06.2005 12:50
- Asukoht: Tartu
No arvuti toitekast ei saa sellist voolu kätte tavaliselt nagu spets toitekatest. Mul endal tehtud arvuti toitekast (natuke jootmist veidike puurimist ja ongi olemas). Siiani on kõik akud mis vaja laetud saanud ja voolutugevusest puudu ei ole tulnud. Mingi 10A peaks arvuti toitekast 12V ahelast kätte saama küll. (Seda väidab kleeps mu lauaarvuti toiteka peal).
Tegelikult ei saa niipalju. Kuna arvuti toiteka väljund on 12V (peaaegu täpselt) siis suure vooluga koormamisel langeb pinge ja selle peale arvab tark laadija, et auto aku on tühi. Lahendus oleks arvuti toiteka pinget tõsta (tehniliselt on võimalik), või siis kasutada juba valmis toitekat, mis on 13,8 V väljundiga.Võsalendur kirjutas:No arvuti toitekast ei saa sellist voolu kätte tavaliselt nagu spets toitekatest. Mul endal tehtud arvuti toitekast (natuke jootmist veidike puurimist ja ongi olemas). Siiani on kõik akud mis vaja laetud saanud ja voolutugevusest puudu ei ole tulnud. Mingi 10A peaks arvuti toitekast 12V ahelast kätte saama küll. (Seda väidab kleeps mu lauaarvuti toiteka peal).
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
- eerikkarts
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 24.01.2006 21:59
Mähh???kpihus kirjutas:Kuna arvuti toiteka väljund on 12V (peaaegu täpselt) siis suure vooluga koormamisel langeb pinge ja selle peale arvab tark laadija, et auto aku on tühi. Lahendus oleks arvuti toiteka pinget tõsta (tehniliselt on võimalik), või siis kasutada juba valmis toitekat, mis on 13,8 V väljundiga.
Kui "suure" vooluga koormamisel toitepinge langemisel arvab "tark" laadija et auto aku on tühi, siis tuleb seda laadijat kasutada konstantselt põhjaõnge raskuseks, mitte omal RC akusid p#¤xx# keerata.
Arvuti toiteblokist tehtud RC laadijate toiteallikas pungestab suure vooluga (krt palju seda voolu siis vaja on, max 7A) väljundpinget hoida 12V kandis seni kuni maha põleb, MOTT.
Toiteka väljundpinge tõstmiseks tuleb talle "valetada" tagasiside ahelas seda reference-kontrollpinget. Tagasiside ahel on 5V kontrollimisel, kuna arvuti toiteplokk kohustub 5V täpselt väljastama, see 12V lisafeatuur perifeerseadmete toitmiseks.
Algse poindi juured tagasi: Palju seda voolu on vaja laadija jaoks kätte saada??
Reeglina on pardaakud kas 4-5-6 purki (12V väljundpinge toiteplokil , maa ja ilm) laadimisvool max 5,5A.
Ok, saatjas on 8 elementi mille laadimiseks on toiteploki väljundpinge 12V natuke vähe, sellisel juhul võiks olla ca. 15V (sõltub laadijast, ) või alternatiivina laadida mitt korraga 8 elementi vaid näiteks 4elemendi kaupa.
BTW! Aruti toiteploki käivitamiseks ja normaalses olekus käigushoidmiseks piisab kui toiteploki 5V väljundahelas on ca 1A - 1,5A koormus (ohmu sedadust õpetatakse vist siiamaani koolis, seega rehkendage vajalik ohmude kogus ise välja , ning ärge sealjuures unustage et see elektronide kogus sellel ohmudehunniku eraldub soojusena!!!)
Ja mida kuradit on sel teoorial asja "Ostan" kategoorias??
Su teooria on pea aegu, et õige aga:harg kirjutas:Mähh???kpihus kirjutas:Kuna arvuti toiteka väljund on 12V (peaaegu täpselt) siis suure vooluga koormamisel langeb pinge ja selle peale arvab tark laadija, et auto aku on tühi. Lahendus oleks arvuti toiteka pinget tõsta (tehniliselt on võimalik), või siis kasutada juba valmis toitekat, mis on 13,8 V väljundiga.
Kui "suure" vooluga koormamisel toitepinge langemisel arvab "tark" laadija et auto aku on tühi, siis tuleb seda laadijat kasutada konstantselt põhjaõnge raskuseks, mitte omal RC akusid p#¤xx# keerata.
Arvuti toiteblokist tehtud RC laadijate toiteallikas pungestab suure vooluga (krt palju seda voolu siis vaja on, max 7A) väljundpinget hoida 12V kandis seni kuni maha põleb, MOTT.
Toiteka väljundpinge tõstmiseks tuleb talle "valetada" tagasiside ahelas seda reference-kontrollpinget. Tagasiside ahel on 5V kontrollimisel, kuna arvuti toiteplokk kohustub 5V täpselt väljastama, see 12V lisafeatuur perifeerseadmete toitmiseks.
Algse poindi juured tagasi: Palju seda voolu on vaja laadija jaoks kätte saada??
Reeglina on pardaakud kas 4-5-6 purki (12V väljundpinge toiteplokil , maa ja ilm) laadimisvool max 5,5A.
Ok, saatjas on 8 elementi mille laadimiseks on toiteploki väljundpinge 12V natuke vähe, sellisel juhul võiks olla ca. 15V (sõltub laadijast, ) või alternatiivina laadida mitt korraga 8 elementi vaid näiteks 4elemendi kaupa.
BTW! Aruti toiteploki käivitamiseks ja normaalses olekus käigushoidmiseks piisab kui toiteploki 5V väljundahelas on ca 1A - 1,5A koormus (ohmu sedadust õpetatakse vist siiamaani koolis, seega rehkendage vajalik ohmude kogus ise välja , ning ärge sealjuures unustage et see elektronide kogus sellel ohmudehunniku eraldub soojusena!!!)
Ja mida kuradit on sel teoorial asja "Ostan" kategoorias??
*) Koormamisel toiteploki pinge langeb (fakt) Kui palju langeb, see sõtlub juba sellest, kui väikesed olid need hiinlase käekesed, kes selle ploki ehitasid.
*) 11,XX voldi juures on auto aku juba nö tühi (täpset pinget ei mäleta) Seega on ysna mõistlik, et laadija tembeldab selle pingega oleva toiteallika tühjaks ja ei koorma teda enam, vastasel juhul ei pruugi sa võistlustelt koju saada. Vaesel laadijal ei ole ju õrna aimugi, et sina talle tünga teed ja autoaku asemel teda "põhjatu" toiteplokiga koormad.
Seega puhtam, kuivem ja muretum tunne on, kui kasutada 13,8 (vms) toitepingega PSU'd, või modid ATX toiteka väljund pinge suuremaks. Pelgalt feedback takisti muutmine muidugi ei anna ideaalset tulemust, mõned jubinad on veel hea välja vahetada, guugel aitab siinkohal, olen sarnaste häkkide DIY juhendeid näinud.
Muidugi on lahendus ka leida ATX toitekas, mille pinge ei lange nii palju, kuid selle leidmine saab kulukas olema, mina näen siin lahendina ainult katse-eksituse meetodit.
Ja muidugi võiks keegi selle ülitarga teooria kuskile ylitaka kohta tõsta.
EDIT: Targad allikad väidavad, et kui auto aku pinge on alla 11,8V, siis võib selle aku lugeda juba tühaks ja koormata enam ei ole väga mõtet.
Samas ATX toiteka puhul loetakse minimaalseks normaalseks pingeks +12V otsa peal veel 11,4V. Kus kohas erinevad laadijad auto aku tühjaks tembeldavad, see on ilmselt igal ühel erineva, ja mõndasid see kindlasti ei koti. Aga fakt on see, et teoreetiliselt tolerantsid ei klapi. auto aku norm pinge vahemik on 11,8 - 14,4 V, ATX toitekal aga 11,4-12,6 V
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
Ple mina veel näinud laadijat mis oma sisendpinge järgi oskaks tuvastada millise allika otsast teda toidetakse. Seega kui keskmine mudelist laeb oma akusid "suure auto akult" siis on see tema oma mure jälgida et ta pärast põllupealt koju saab (nii nõrgukest akut ei maksa üldse oma "suure auto" külge pannagi, mis ei jaksaks korra pisikeseauto akusid laadida), kasvõi vahepeal mootorikäivitamise teel "suure aku" laadmisega või mingil muul moel.kpihus kirjutas:*) 11,XX voldi juures on auto aku juba nö tühi (täpset pinget ei mäleta) Seega on ysna mõistlik, et laadija tembeldab selle pingega oleva toiteallika tühjaks ja ei koorma teda enam, vastasel juhul ei pruugi sa võistlustelt koju saada. Vaesel laadijal ei ole ju õrna aimugi, et sina talle tünga teed ja autoaku asemel teda "põhjatu" toiteplokiga koormad.
Missugune sõnakombinatsioon siin väljendab laadija toitmist "suure auto akult" ?????kpihus kirjutas: Kuna arvuti toiteka väljund on 12V (peaaegu täpselt) siis suure vooluga koormamisel langeb pinge ja selle peale arvab tark laadija, et auto aku on tühi.
Laadija ei teagi, tema lihtsalt eeldab, et tegemist on suure akuga.harg kirjutas:Ple mina veel näinud laadijat mis oma sisendpinge järgi oskaks tuvastada millise allika otsast teda toidetakse. Seega kui keskmine mudelist laeb oma akusid "suure auto akult" siis on see tema oma mure jälgida et ta pärast põllupealt koju saab (nii nõrgukest akut ei maksa üldse oma "suure auto" külge pannagi, mis ei jaksaks korra pisikeseauto akusid laadida), kasvõi vahepeal mootorikäivitamise teel "suure aku" laadmisega või mingil muul moel.kpihus kirjutas:*) 11,XX voldi juures on auto aku juba nö tühi (täpset pinget ei mäleta) Seega on ysna mõistlik, et laadija tembeldab selle pingega oleva toiteallika tühjaks ja ei koorma teda enam, vastasel juhul ei pruugi sa võistlustelt koju saada. Vaesel laadijal ei ole ju õrna aimugi, et sina talle tünga teed ja autoaku asemel teda "põhjatu" toiteplokiga koormad.
Laadija ei teagi, kas tal on sabas "suure auto aku" või PSU, aga paljud (rõhutan paljud, mitte kõik) 12V laadijad on ehitatud eeldusega, et teda kasutatakase "suure auto aku" pealt, ning ka seesamune kontroll pinge on arvestatud vastavalt sellele. Rõhutan veelkord, et mitte kõik laadijad ei kontrolli sisend pinget, minu oma teeb seda ja neid on veel mis seda teevad. Kuid see ei välista, et on olemas ka laadijaid mis ei kontrolli seda pinget. Seega, kui laadija kontrollib sisend pinget, siis on reaalne võimalus arvuti PSU'ga ämbrisse astuda, kui on vaja laadida 12V akut suure vooluga.harg kirjutas:Missugune sõnakombinatsioon siin väljendab laadija toitmist "suure auto akult" ?????kpihus kirjutas: Kuna arvuti toiteka väljund on 12V (peaaegu täpselt) siis suure vooluga koormamisel langeb pinge ja selle peale arvab tark laadija, et auto aku on tühi.
IMHO on see sisend pinge kontrollimine muidugi asjalik funktsioon.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
-
- Postitusi: 62
- Liitunud: 29.06.2005 12:50
- Asukoht: Tartu
No ka mul on laadija mis suudab kisama panna kui vooluallikast piisavalt powerit ei saa (Graupner Ultramat 30 Duo Plus vist või miski selline nimi oli). Mõningate arvuti toitekatega ei ole miskit teha enne 5V ahelasse takistite panemist. Minu mäletamist mööda minu oma ei suutnud isegi tühja laadijat ära toita. Peale takistite lisamist ei ole siiani küll mingeid probleeme esinenud.
kpihus, on sul mõni näide ka tuua laadijast, mis "saab aru, et teda toitev suure auto aku on tühi ja ei koorma teda enam"? Ma pole elus sellist näinud, vbla saaks ka targemaks.
Minu laadijad kisavad ka vahel, et "input low" ja keeravad selle peale voolu maha, aga mitte sellepärast, et neil ennast toitvast PSUst kahju oleks, vaid ainult siis kisavad, kui sisendpinge (toite) ja väljundpinge (laetava aku) vahe läheb nii väikeseks, et laadija ei suuda etteantud voolu enam tekitada. Kui see vahe on alla 1V, läheb asi reeglina keeruliseks, kui laadija ei ole sisendpinget kordistav.
Reaalses elus tekib minu laadijatel selline olukord näiteks siis, kui üritan 12V toite pealt saatja akusid (8*AA) laadida, nende pinge tõuseb laadimisel 12V lähedale ja laadija ei saa oma ülesandega enam hakkama, sisi karjubki "input low".
PC toitekas toimib muide suurepäraselt, mul on vana AT (mitte ATX) 300W toitekas, mida ma olen kasutanud aastaid... +5V peal on pidev 2A tekitav koormustakistus ja 12V pealt võib lõdvalt >10A võtta, ilma et see väljundpinge kuhugi kukuks. Aegajalt olen ma tagasisideahelat ka modinud, tegelikkuses on seal praegu vist pigem +6.5 ja +15V, aga see ei muuda eriti asja. Kui PC toiteka 12V pinge kukub, siis tuleb +5V peale koormust juurde panna, simple as that.
Viimased aasta-paar olen küll PC toiteka enamasti koju jätnud ja väiksemat/kergemat 14,4V/14A LRP toitekat kasutanud. Hinna ja omaduste suhte poolest on siiski PC toitekat raske ületada...
Minu laadijad kisavad ka vahel, et "input low" ja keeravad selle peale voolu maha, aga mitte sellepärast, et neil ennast toitvast PSUst kahju oleks, vaid ainult siis kisavad, kui sisendpinge (toite) ja väljundpinge (laetava aku) vahe läheb nii väikeseks, et laadija ei suuda etteantud voolu enam tekitada. Kui see vahe on alla 1V, läheb asi reeglina keeruliseks, kui laadija ei ole sisendpinget kordistav.
Reaalses elus tekib minu laadijatel selline olukord näiteks siis, kui üritan 12V toite pealt saatja akusid (8*AA) laadida, nende pinge tõuseb laadimisel 12V lähedale ja laadija ei saa oma ülesandega enam hakkama, sisi karjubki "input low".
PC toitekas toimib muide suurepäraselt, mul on vana AT (mitte ATX) 300W toitekas, mida ma olen kasutanud aastaid... +5V peal on pidev 2A tekitav koormustakistus ja 12V pealt võib lõdvalt >10A võtta, ilma et see väljundpinge kuhugi kukuks. Aegajalt olen ma tagasisideahelat ka modinud, tegelikkuses on seal praegu vist pigem +6.5 ja +15V, aga see ei muuda eriti asja. Kui PC toiteka 12V pinge kukub, siis tuleb +5V peale koormust juurde panna, simple as that.
Viimased aasta-paar olen küll PC toiteka enamasti koju jätnud ja väiksemat/kergemat 14,4V/14A LRP toitekat kasutanud. Hinna ja omaduste suhte poolest on siiski PC toitekat raske ületada...
-
- Postitusi: 55
- Liitunud: 11.05.2006 14:30
- Asukoht: Tallinna kesklinn (Metodistide kiriku vastas) või ELS
- Kontakt:
Tänud kõigile kuid muutsin nüüd esimest postitust ja kuna ei viitsi arvuti AT-toitekaga enam mässata siis sooviks siiski spets. toiteplokki. Olen üritanud ka Pistik poega kontakti saada kuid tulutult-meilidele nad ei vasta ning toru ei võta-kas keegi teab kas see üldse enam tegutseb või tuleb Peterburi tee 81 kohapeale minna?
O: 1:5 ON-ROAD'i (FG/Carson), Multiplex RHINO DIGI 4 digiservo, ELCON alu tagasild 1:6 FG Leopard Race'le, failsafe