O: NiCd aku(d)
O: NiCd aku(d)
Tegelikult küll hetkel osta ei taha, aga uurin maad, et kust saaks. Et kui oleks soov näiteks 100Ah 6V NiCd akude vastu, siis kust maailmast neid kõige parem tellida oleks ? Kogus oleks ütleme näiteks 20tk. Ning ehk keegi teab palju selliste asjade (ca 500 kg) taransport kuskilt (meerika maalt ntx) siia maksta võiks ?
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
NiCd on küll mõttetu. NiMH siis juba või pigem Li-Ion (A123)
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
Ma arvan, et mistahes akutüübi puhul pead akude soojendus ja/või jahutust kasutama nagunii. NiCd energiamahutavus ja mass ei kannata aga tänapäeval enam kriitikat.
Li-Ion oleks ideaalne. Kannatab isegi 0V-ni tühjenemist, kiirlaadimist 15+ minutiga, suuri voole, ei ole tuleohtlik jne.
Muideks... LiPoly võib ka täitsa arvestatav olla, kui suures koguses võtta nätieks otse kuskilt tehasest vms.
Suvaline näide eriti odavast kaubast, mis EI PRUUGI saast olla:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=6353
~111Wh energiamahutavust 134$ eest ehk 1Wh = 1,2$ = 15kr (KM-iga) = 1 liiter bensiini
Sealjuures kaalub 1Wh ainult 7g.
Sinu soov on kokku 12 000Wh mis LiPoly puhul teeks kokku 108x6S LiPo pakki ehk suvalise poehinnaga umbes 180 tuhat krooni ja aku kaaluks ainult 84kg
Toyota Priuse (NHW10) NiMh aku 273.6 volts, 6.5Ah capacity and weighing 53.3 kg ehk kõigest 1775Wh. Mootor on 30kW võimsusega. Prius sinu soovitud akuga või minu pakutud LiPo akuga sõidaks täisvõimsusel 24 minutit.
Suurte koguste puhul võib abi olla Hiina eksport-portaalist www.alibaba.com
Reaalselt kõige adekvaatsem teema oleks Prius Plus või PlugIn Prius ehk siis moditud Toyota Prius (2004-2008 mudel) kuhu on lisatud akud, laadimija jms http://www.eaa-phev.org/wiki/PriusPlus
NiCd küünlatoite puhul sobib tõesti, kasutan isegi 1400 (või oli lausa 1300) NiCd akut talvel
Li-Ion oleks ideaalne. Kannatab isegi 0V-ni tühjenemist, kiirlaadimist 15+ minutiga, suuri voole, ei ole tuleohtlik jne.
Muideks... LiPoly võib ka täitsa arvestatav olla, kui suures koguses võtta nätieks otse kuskilt tehasest vms.
Suvaline näide eriti odavast kaubast, mis EI PRUUGI saast olla:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=6353
~111Wh energiamahutavust 134$ eest ehk 1Wh = 1,2$ = 15kr (KM-iga) = 1 liiter bensiini
Sealjuures kaalub 1Wh ainult 7g.
Sinu soov on kokku 12 000Wh mis LiPoly puhul teeks kokku 108x6S LiPo pakki ehk suvalise poehinnaga umbes 180 tuhat krooni ja aku kaaluks ainult 84kg
Toyota Priuse (NHW10) NiMh aku 273.6 volts, 6.5Ah capacity and weighing 53.3 kg ehk kõigest 1775Wh. Mootor on 30kW võimsusega. Prius sinu soovitud akuga või minu pakutud LiPo akuga sõidaks täisvõimsusel 24 minutit.
Suurte koguste puhul võib abi olla Hiina eksport-portaalist www.alibaba.com
Reaalselt kõige adekvaatsem teema oleks Prius Plus või PlugIn Prius ehk siis moditud Toyota Prius (2004-2008 mudel) kuhu on lisatud akud, laadimija jms http://www.eaa-phev.org/wiki/PriusPlus
NiCd küünlatoite puhul sobib tõesti, kasutan isegi 1400 (või oli lausa 1300) NiCd akut talvel
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
Kõigepealt alustame sellest, et Prius ei ole elektri auto, mitte kuskilt otsast. IMHO on see elektri mootor sinna rohkem pulli pärast pandud. Aga see selleks.
Üldiselt jah NiCd aku energia tihedus jääb Li-Ion'ist kõvasti alla (60 vs 160 Wh/Kg) Samas hinna vahe nii suur ei ole enam ja eluiga on liitium akul kah pisut suurem. Ehk sama kandejõuga autosse kannatab mahutada 2 korda rohkem energiat. Siiamaani on mõistlik NiCd pakkumine 6000 kusjuures NiCd eluiga on 50-80th km, samas Liitiumil pakutakse 250000 ning peale seda hakkab alles aku mahutavust kaotama 250000 jagatud 30000 teeb 8 aastat, mida on piisavalt palju.
Hetkel kõige odavam tundub olevat plii aku, kuid nood kaaluvad koledalt (30-40 Wh/kg)
BTW mis puudutab kiir laadimist, siis 100Ah paki kiir laadimine ütleme 4C'ga tähendaks 400A voolu, mis koduses majapidamises on ilmselt võimatu
Üldiselt jah NiCd aku energia tihedus jääb Li-Ion'ist kõvasti alla (60 vs 160 Wh/Kg) Samas hinna vahe nii suur ei ole enam ja eluiga on liitium akul kah pisut suurem. Ehk sama kandejõuga autosse kannatab mahutada 2 korda rohkem energiat. Siiamaani on mõistlik NiCd pakkumine 6000 kusjuures NiCd eluiga on 50-80th km, samas Liitiumil pakutakse 250000 ning peale seda hakkab alles aku mahutavust kaotama 250000 jagatud 30000 teeb 8 aastat, mida on piisavalt palju.
Hetkel kõige odavam tundub olevat plii aku, kuid nood kaaluvad koledalt (30-40 Wh/kg)
BTW mis puudutab kiir laadimist, siis 100Ah paki kiir laadimine ütleme 4C'ga tähendaks 400A voolu, mis koduses majapidamises on ilmselt võimatu
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
Millele veel akusid peale laadida, kui mitte Priusele või mõnele sarnasele hübriidile? Akude, elektroonika, laadija jms autole peale ehitamine on rohkem kättevõtmise asi ja tehtav - eesmärgiks võiks olla näiteks kokkuvõttes nulli tulemine (bensumootoriga auto peale kuluks kokkuvõttes sama palju).
Prius suudab oma elektrimootoriga kuni 55kmh kiirust arendada ja üle selle läheb käiku bensumootor. Sõita saad siis vastavalt täpselt nii palju, kui rahakott lubab akusid pakiruumi laduda ja kui säästlikult sõidad. Pidurdamisenergia salvestub ka akudesse. Iga kell parem variant, kui ainult elektrimootoriga auto, millega oled saja või paarisaja kilomeetriga piiratud alati ning arvutad koguaeg, kas jõuad koju laadima või mitte ...
Suvel tolleaegsete bensuhindadega arvutasin. Minu sõiduharjumustega Prius (300k) + selle modifikatsioon akudega (100k) ei tasuks mingil juhul ennast ära. Kui bensuhind 20kr ja sõidaksin linnas umbes 2x rohkem, siis tasuks juba!
Looduse sõbrad võivad oma auto bioetanoolile (E85 meil saadav 2st Tallinna tanklast, selles 15% bensiini 85% bioetanooli) päris lihtsalt ümber teha - umbes 10k krooni sõltuvalt silindrite arvust. Elektriautost odavam on hetkel veel siiski mingi väikese diislikaga kimada.
Prius suudab oma elektrimootoriga kuni 55kmh kiirust arendada ja üle selle läheb käiku bensumootor. Sõita saad siis vastavalt täpselt nii palju, kui rahakott lubab akusid pakiruumi laduda ja kui säästlikult sõidad. Pidurdamisenergia salvestub ka akudesse. Iga kell parem variant, kui ainult elektrimootoriga auto, millega oled saja või paarisaja kilomeetriga piiratud alati ning arvutad koguaeg, kas jõuad koju laadima või mitte ...
Suvel tolleaegsete bensuhindadega arvutasin. Minu sõiduharjumustega Prius (300k) + selle modifikatsioon akudega (100k) ei tasuks mingil juhul ennast ära. Kui bensuhind 20kr ja sõidaksin linnas umbes 2x rohkem, siis tasuks juba!
Looduse sõbrad võivad oma auto bioetanoolile (E85 meil saadav 2st Tallinna tanklast, selles 15% bensiini 85% bioetanooli) päris lihtsalt ümber teha - umbes 10k krooni sõltuvalt silindrite arvust. Elektriautost odavam on hetkel veel siiski mingi väikese diislikaga kimada.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
Eesti Tollitariifistik - http://apps.emta.ee:7303/emts/do/index (vasakult ülevalt nomenklatuur - sirvi)
Tollimaks sõltub kaubast ja lähteriigist. Sealt vaata järgi. Otsi mis teema alla su aku läheb ja siis lähteriik, kust kaup ostetud (USA, Hiina vms). Paljudel asjadel on toll 0% ja üle 10% eriti pole ühegi asja kohta. Näiteks USA-st päris auto ostes 10%, hiinast mudelijuppe ostes 0%.
Seega tollimaks võib ka 0% olla. KM18% maksad igal juhul ära. Seda kõike juhul, kui väljaspoolt EU tellid.
Tollimaks sõltub kaubast ja lähteriigist. Sealt vaata järgi. Otsi mis teema alla su aku läheb ja siis lähteriik, kust kaup ostetud (USA, Hiina vms). Paljudel asjadel on toll 0% ja üle 10% eriti pole ühegi asja kohta. Näiteks USA-st päris auto ostes 10%, hiinast mudelijuppe ostes 0%.
Seega tollimaks võib ka 0% olla. KM18% maksad igal juhul ära. Seda kõike juhul, kui väljaspoolt EU tellid.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
Jah, aga LiFePO4 akudel väidetakse olevat pikem eluiga, kui tavalistel LiIon'idel ja LiPo'del. Kuna ise ühtegi näinud ega tarbinud ei ole, siis ise ei oska kommenteerida, aga targad interneti allikad räägivad kuni kümmnest aastast.arne kirjutas:Hmm. Mul on meelde jäänud, et liitiumakude eluiga on piiratud just aja ja mitte laadimistsüklitega. Kolm aastat on mul meeles. Kontrolli igaks juhuks, enne kui kaheksa aasta peale oma arvutused teed.
Arne
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
LiFePO4 ehk A123 akud ehk DeWalt 36V tööriista-akud ehk just needsamad, mida kiputaksegi elektriautodel jms kasutama. GM kaualubatud Volt auto näiteks jt. See teema siit foorumist korra juba põgusalt läbi käinud. Kuni 23C tühjakslaadimine ja 15 minutiga täis (2300mAh üks purk - nimipinge vist 3.3V). Kui neid mõistliku hinnaga kätte saab, siis oleks see ainuõige valik. AINUÕIGE!
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
minu tagasihoidlik arvutus ütleb, et A123 elemente läheb vaja ca 1600 tükki. arvestades, et 20 taala on tükk teeb see summaks ca 320 tuhat eeku, sama raha est saab 300 Ah LiFePO'sidArps kirjutas:http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?t=2067 vot seal teemas oli nendest akudest juttu.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
Mitu kWh sa autole peale panna tahad? Su esialgne soov (12kWh) ületas juba kõiki Priuse modifikatsioone kolmandikuga.
Vaata seda (http://www.eaa-phev.org/wiki/Hybrids-Plus):
30 miili (50km) puhast elektrisõidu mõnu 9 kWh akuga Toyota Prius'e puhul. Kui sul kergem või parema kasuteguriga masin, siis asjad paremad...
Vaata seda (http://www.eaa-phev.org/wiki/Hybrids-Plus):
30 miili (50km) puhast elektrisõidu mõnu 9 kWh akuga Toyota Prius'e puhul. Kui sul kergem või parema kasuteguriga masin, siis asjad paremad...
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
lauri kirjutas:Mitu kWh sa autole peale panna tahad? Su esialgne soov (12kWh) ületas juba kõiki Priuse modifikatsioone kolmandikuga.
Vaata seda (http://www.eaa-phev.org/wiki/Hybrids-Plus):
30 miili (50km) puhast elektrisõidu mõnu 9 kWh akuga Toyota Prius'e puhul. Kui sul kergem või parema kasuteguriga masin, siis asjad paremad...
noh alla 12kWh ei pinguta välja. Priusel on lisaks ka bensiini mootor. Või tegelikult on teistpidi, Priusel on lisaks ka elektri mootor
Enivei, kuna auto mida ma nillin on stockis 20x 6V,100Ah NiCd akudega, siis esialgu on lihtsam ka selle konfi juurde jääda.
Jha mõttes mõlgub ka omega konvertimine elektri peale, ning seeläbi saada 300 km range, kuid see nõuaks juba 400 kEEK investeeringut, mis hetkel on minu jaoks kosmiline summa. Tahaks 100 kiloga hakkama saada, ning sinna sisse ei mahu muud, kui NiCd akud ja kasutatud Peuogeot 106 EV või Citroen Saxo EV
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
Niipalju kui mina olen sel teemal mõelnud, siis mina ainult elektriautoga hakkama ei saaks. Ok, isegi kui sellega Tartusse välja sõidad (hinnanguliselt vaja vähemalt 150k-200k eest akusid), siis pole seda seal Tartus kuskil laadida. PHEV sõiduk ehk Plug-In Hübriid on selles mõttes ideaalne. Saad kuni 50km puhast elektrisõitu, millest piisab Tallinnas toimetulemiseks ning vajadusel on ka bensumootor olemas, kui vaja kihutada või pikki vahemaid läbida - ei jää kunagi sõit tegemata!
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
Jah plugin hybriid oleks kõige parem, aga siis võiks olla juba 100km vahemaad võimalik. Üldiselt saan mina 100 kilomeetriga oma igapäevasõidud sõidetud, ehk siis 90% sõitudest. 300 kilomeetriga saaksid 99% sõitudest sõidetud, või isegi rohkem.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
Aga kui ma suureks saan, siis ma ostan endale selle: http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
Jah, tee nii nagu Clooney... oma suures looduse sõbralikuses vahetab ta kord aastas oma elektriauto välja uuema vastu... (kes tahab saab aru irooniast)kpihus kirjutas:Aga kui ma suureks saan, siis ma ostan endale selle: http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB
loodus looduseks, aga performace on sel teslal isegi paljude feraaride ja porchede jaoks aukartust äratav Vähemalt esimesed veerand miili.tomkar kirjutas:Jah, tee nii nagu Clooney... oma suures looduse sõbralikuses vahetab ta kord aastas oma elektriauto välja uuema vastu... (kes tahab saab aru irooniast)kpihus kirjutas:Aga kui ma suureks saan, siis ma ostan endale selle: http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
http://www.lightningcarcompany.com/home.php osta parem selline
HB Cyclone D4
HB Cyclone TC
HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!
HB Cyclone TC
HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!
Tesladega on jama... kui ma nüüd õigesti mäletan, on esimene partii kõik ära bronnitud juba ja sissemaks tehtud sealhulgas Clooney'l
Aga olukord on huvitav! "PÄRIS" autofirmad ei taha elektrikaid toota veel, sest siis kaos vajadus: korralised hooldused, õlivahetused, küünlad, rihmad, tihendid jms ehk jääks meeletult palju raha saamata. Elektriautoga venitatakse nii palju, kui vähegi võimalik. Samal ajal aga kerkivad uued firmad, kellel kaotada pole midagi, aga tänu tekkinud olukorrale võita väga palju! "PÄRIS" autofirmad seetõttu pushivadki biokütustel ja vesinik-kütusel autosid, sest neile saab endiselt hooldust teha ja kuluvaid juppe välja vahetada - kõik jääks endiseks aga kütus oleks teine. Elektriautol aegub ja kulub aku ning kulub auto veermik ja see ongi põhimõtteliselt kõik. Mina olen oma auto veermiku remondile kulutanud 60k kilomeetri peale ehk umbes 5-6k krooni, kõige muu remont ja hooldus kordades rohkem.
Aga olukord on huvitav! "PÄRIS" autofirmad ei taha elektrikaid toota veel, sest siis kaos vajadus: korralised hooldused, õlivahetused, küünlad, rihmad, tihendid jms ehk jääks meeletult palju raha saamata. Elektriautoga venitatakse nii palju, kui vähegi võimalik. Samal ajal aga kerkivad uued firmad, kellel kaotada pole midagi, aga tänu tekkinud olukorrale võita väga palju! "PÄRIS" autofirmad seetõttu pushivadki biokütustel ja vesinik-kütusel autosid, sest neile saab endiselt hooldust teha ja kuluvaid juppe välja vahetada - kõik jääks endiseks aga kütus oleks teine. Elektriautol aegub ja kulub aku ning kulub auto veermik ja see ongi põhimõtteliselt kõik. Mina olen oma auto veermiku remondile kulutanud 60k kilomeetri peale ehk umbes 5-6k krooni, kõige muu remont ja hooldus kordades rohkem.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
jah, keda asi huvitab, siis film"Who killed electric car?" on sesmõttes päris huvitav, jutustatakse asjast nii nagu tegelikult on.
GM tootis ligi 1000 elektri autot, andis inimestele kasutusrenti, mõned aastad hiljem korjas inimestelt käest ära ja tegi pulbriks. GM väitis, et huvi ei ole, rahvas aga ei tahtnud autosid ära anda ja protestis päris usinasti.
GM tootis ligi 1000 elektri autot, andis inimestele kasutusrenti, mõned aastad hiljem korjas inimestelt käest ära ja tegi pulbriks. GM väitis, et huvi ei ole, rahvas aga ei tahtnud autosid ära anda ja protestis päris usinasti.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
Just! See film on torrentiga kenasti tõmmatav (ligi 100 jagajat) ja tasub vaadata. Ajab närvi ikka päris mustaks...
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
Ära vaatasin ... hää.. kui kedagi sarnased mõtte teemad veel huvitavad siis vaadake ära ka BBC dokumentaal "Century of Self" - pole tehniline ning autodest kuid haakub teemadega selles osas kuidas suured kuupdollaritega mehed tegelikult valivad, mida sa ostad.kpihus kirjutas:jah, keda asi huvitab, siis film"Who killed electric car?" on sesmõttes päris huvitav, jutustatakse asjast nii nagu tegelikult on..
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB
lauri kirjutas:Elektriautost odavam on hetkel veel siiski mingi väikese diislikaga kimada.
ei ole, või noh sõltub, millisest diislist ja millisest elektrikast jutt käib. Omegaga kulub mul hetkel kuus 6000 krooni selle saxoga kuluks 2000 ja kopikaid peale. Akude kulu on seal 2000 ja kopikate sees. Jah need ei ole võrreldavad masinad, kuid ma saan oma elu mõlemaga võrdselt elatud.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
Mis diislisse puutub, siis minul kogemus Renault Megan'iga.. 1,5 Dci 50L paak ja masin sõitis kenasti 1000km paagiga.. kompu näitas keskmiseks kuluks ~5l/100km. Kindlasti oleks saanud ka veel väiksemaks. Aga ei saa juu alati viimane olla foori taga
6000.- kuus kütuse peale Omegaga? jeesus .. isegi minu 300m oma 3,5L mootoriga ei tarbi nii palju kuus (kuigi tegelikult ei sõida ka vist nii palju ~2000 km ).
6000.- kuus kütuse peale Omegaga? jeesus .. isegi minu 300m oma 3,5L mootoriga ei tarbi nii palju kuus (kuigi tegelikult ei sõida ka vist nii palju ~2000 km ).
HB Cyclone D4
HB Cyclone TC
HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!
HB Cyclone TC
HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!
Kristjan: Su Omega polnud juba sündides ökomasin, ning pole seda siiani. C2 või muu seda tüüpi igiliikur (vaata ainult seda, et autol mootorit peal ei oleks!) on nõus sinuga Kostiverest linna vurama 2-3 liitri eest sajale. Lapse-koera-naise ja vahest ehk kassigi saab samuti kaasa võtta. Ma ei saa selles muidugi 100% kindel olla aga ma kardan, et kogu see projekt ei ole tohutut saabuvat õnne väärt. Võin muidugi ka eksida.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Krt vaadanud ära selle filmi mida Kristjan soovitas (http://www.youtube.com/watch?v=LHsQgT-g ... re=related kõik 9x10min lõiku...) vaatasin mina igatahes oma CRX'i pagasnikusse ning mõtlesin, et sinna mahuks akud parasjagu ära...RandoM kirjutas:Ma ei saa selles muidugi 100% kindel olla aga ma kardan, et kogu see projekt ei ole tohutut saabuvat õnne väärt. Võin muidugi ka eksida.
Kõige rohkem nagu tõmbas asja juures see, et lähed koju ja lööd juhtme seina ning unustad...
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB
Suht ebareaalne või väga suurt vaeva nõudev on ise elektrimootori(te) autole pealekruvimine. Siis muutub asi juba praktilisuseset fännamiseks ja ehitamiseks - minul näiteks seda aega ja isu poleks. Valmis elektrimotooriga auto modimine aga on kättevõtmise asi ja mõnesajatuhandese laenu/liisingu taga Aga nuh... üks eestlane ju päris mitu-mitu elektriautot teinud juba (vot ei meenu praegu, kust see link üles leida...)
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
kostivere-mustamäe-kostivere ots on minuteada umbes 100km. Tema diisel vurab umbes 9l sajale (mõtlen siin ka hommikusi ummikuid jms jama) ehk ümardades 170 krooni päev (ehk käib Kristjan isegi lõunal, seda ma ei tea) ehk puhtalt tööl käimiseks 3400 krooni kuus. Paneme juurde ühe Tartu otsa näiteks ja jõuame nelja tuhande juurde. Kindlasti on ka naisel sõitmisi, Kristjan väisab ehk vahepeal võistliusi, otsib geopeituse aardeid jms ning 6000 tundub täitsa reaalne summa.kaval kirjutas:hr.kpihus äkki mõni toru teil lekib või sõidad sa piraat taksot
Vähemalt minuarvates.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
noh 6000.- on koos hooldusega (=palju ) ja auto maksuga (=vähe). olen seda asja arvutanud ja täälkäimiseks on elektri sitikas oliliselt parem lahendus (kütuse peale 500 eeq kuus ) BTW elektri auto hooldus kulud on väääääga palju väiksemad, nagu Lauri juba mainis. Isegi nii väikesedRandoM kirjutas:kostivere-mustamäe-kostivere ots on minuteada umbes 100km. Tema diisel vurab umbes 9l sajale (mõtlen siin ka hommikusi ummikuid jms jama) ehk ümardades 170 krooni päev (ehk käib Kristjan isegi lõunal, seda ma ei tea) ehk puhtalt tööl käimiseks 3400 krooni kuus. Paneme juurde ühe Tartu otsa näiteks ja jõuame nelja tuhande juurde. Kindlasti on ka naisel sõitmisi, Kristjan väisab ehk vahepeal võistliusi, otsib geopeituse aardeid jms ning 6000 tundub täitsa reaalne summa.kaval kirjutas:hr.kpihus äkki mõni toru teil lekib või sõidad sa piraat taksot
Vähemalt minuarvates.
Ise ehitamine polegi nii suur probleem. müüaks valmis kitte. Jah osta on lihtsam, leidmisega on suurem probleem, PSA tegin neid kokku ca 5000 tükki, VW ca 200, Smart tegi mõned, mida pole kuskil müügil näinud. Toyota ehitas hinniku RAV4 sid, aga põhiliselt californiasse, seega siia nad ei levi. Kõige reaalsem on ming Citroen või Peugeot leida prantsusmaalt, hetkel on sihtmärk 100 000 krooni peale, ehk natuke üle. Selle raha eest siis kas ilma akudeta masin (ca 1000-1500) pluss uued akud, või masin koos korralike akudega. Ühesõnaga eesmärk on olemas. Nüüd vaja oopel kellelgi maha müüa (Tahab keegi osta ?) ja auto leida. Ilmselt oopeli müümine on selle protsessi juures kõige raskem
Tomkar: http://www.evalbum.com/15 - see küll ei ole parim projekt demoks, aga miskit siiski. Kasutab plii akusid, mis on pointless, kaaluvad liiga palju. Aga akud pannakse osad kapoti alla, sest esiteks mahub sedasi rohkem ja teiseks, kuna kapoti alt võetakse raske mootor ära ja pannakse kerge mootor asemele, siis läheb kaalu jaotus paigast. Üldiselt CRX EV konvertimine võib üsna lõbus ettevõtmine olla, liitium akusid ja korraliku mootorit kasutades võib sellest väga väleda püssi saada. eelarveks arvesta vast 300 klilo
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
Ma olen alati tahtnud kusjuures 4x4 CRX'i ... elektrilisena tehes oleks see isegi reaalsem...kpihus kirjutas:Tomkar: http://www.evalbum.com/15 - see küll ei ole parim projekt demoks, aga miskit siiski. Kasutab plii akusid, mis on pointless, kaaluvad liiga palju. Aga akud pannakse osad kapoti alla, sest esiteks mahub sedasi rohkem ja teiseks, kuna kapoti alt võetakse raske mootor ära ja pannakse kerge mootor asemele, siis läheb kaalu jaotus paigast. Üldiselt CRX EV konvertimine võib üsna lõbus ettevõtmine olla, liitium akusid ja korraliku mootorit kasutades võib sellest väga väleda püssi saada. eelarveks arvesta vast 300 klilo
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB
tegelikult mitte. Custom made EV puhul ei panda iga ratta juurde mootrit, liiga keeruline. Pannakse kas käimakasti otsa tavalise mootori asemele, või visatakse käimakast ka minema, pannakse korraliku poweriga mootor otse gardaani otsa, differ jääb originaal. Kuna sul on esiveoline, siis ei saa diffrit kastist eraldada, sega kas jääb kast alles, kuigi käikudel suurt mõtet enam ei ole, või paned sellise mootori:tomkar kirjutas: Ma olen alati tahtnud kusjuures 4x4 CRX'i ... elektrilisena tehes oleks see isegi reaalsem...
ehk tagumise otsa vedama saamine on endisel pain in the ...
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
Elektrimootoril ja elektrimootoril on ka vahe. Mis mootorid neil valmis elektriautodel on? Ikka tänapäevased 80+ kasuteguriga?
Made in estoNIA:
http://www.evalbum.com/geo/Harjumaa
Made in estoNIA:
http://www.evalbum.com/geo/Harjumaa
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
see mootor pildil ongi PSA oma, egk 106 ja saxo ev kapoti all peaks selline olema, kasutegurit ma ei tea, aga eeldan, et 80+ on ikka kui võtta "batareidest ratastesse" kasutegur. Kui võtta alates päris algusest, st ka elektri tootmine, siis meie põlevkivi elekter viib kasuteguri üsna samale tasemele bensu või diisel auto omagalauri kirjutas:Elektrimootoril ja elektrimootoril on ka vahe. Mis mootorid neil valmis elektriautodel on? Ikka tänapäevased 80+ kasuteguriga?
Made in estoNIA:
http://www.evalbum.com/geo/Harjumaa
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]