O:putukale mootori

Ostukuulutused
Vasta
yugon
Postitusi: 5
Liitunud: 26.08.2009 13:02

O:putukale mootori

Postitus Postitas yugon » 10.06.2010 15:12

Oleks vaja järgmiseks etapiks Asso putukale mootorit....kas on veel kuskilt saada

Pööraks veel tähelepanu VÕISTLUSMÄÄRUSE ÜHELE PUNKTILE:

4.1.2.1 Lubatud kasutada järgnevaid mootoreid:
Team Associated 21210
LRP 112218
Team Associated mootoreid on võistluspaigal vabalt saadaval, hinnaga 280 EEK (18 EUR).
Võistluste zürii eriotsusega võib kasutada ka muu valmistaja analoogset mootorit.

Eelmine kord polnud neid kuskil näha...

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: O:putukale mootori

Postitus Postitas JazZ » 10.06.2010 20:54

LRP112218 mootoreid on laos täiesti olemas. Kui mõtled 20 juuni toimuvat võistlust, siis võin sinna kaasa võtta. Muidugi on võimalik ka postiga saata.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

T-TEAM
Postitusi: 74
Liitunud: 27.04.2008 09:21

Re: O:putukale mootori

Postitus Postitas T-TEAM » 10.06.2010 22:32

Sellele võistlusmääruse punktile küll loota ei maksa. Juhin tähelepanu sellele, et Asso mootori võll on 2mm, LRP vist 2,3mm. Nii, et on tarvis ka pinioni 18 kuni 21 hambaga.
Durango DEX 210
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: O:putukale mootori

Postitus Postitas ollo » 11.06.2010 14:11

Tõsi, hobimaailma assoputkat ja mootoreid pole viimasel ajal tõesti võistlustel näha olnud. See reeglipunkt on ka oma aktuaalsuse kaotanud, algusaegadel oli see oluline.

meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Re: O:putukale mootori

Postitus Postitas meph » 11.06.2010 14:31

T-TEAM kirjutas:Sellele võistlusmääruse punktile küll loota ei maksa. Juhin tähelepanu sellele, et Asso mootori võll on 2mm, LRP vist 2,3mm. Nii, et on tarvis ka pinioni 18 kuni 21 hambaga.
Kuidas võllisuurus ja hammaste arv omavahel kokku puutuvad?

Samuti jääb segaseks, et miks rohkem pöördesse mineva mootori puhul on vajalik suurem pinion...

T-TEAM
Postitusi: 74
Liitunud: 27.04.2008 09:21

Re: O:putukale mootori

Postitus Postitas T-TEAM » 11.06.2010 21:26

meph kirjutas:Kuidas võllisuurus ja hammaste arv omavahel kokku puutuvad?

Samuti jääb segaseks, et miks rohkem pöördesse mineva mootori puhul on vajalik suurem pinion
Mina pole kuskilt suutnud välja lugeda palju pöördeid Asso mootor arendab.
Katsetasin eelmisel suvel korra LRP mootoriga. Kasutada oli vist Mini Infernolt pärit 14hambaga pinion. Auto küll eriti kiiremini ei liikunud. Peale selle tekitas LRP mootor 27MHz süsteemiga müstilisi raadiohäireid. Katsed lõppesid sellega, et suutsin 2mm avaga rohkemate nammastega pinioni külge pookides mootori võlli pekki keerata. Täpsemalt peaks uurima neilt, kes LRP mootorit võistlustel kasutavad.
Durango DEX 210
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: O:putukale mootori

Postitus Postitas tony012 » 12.06.2010 09:56

Kui võll on erinev, siis tuleb võllile sobiv pinion osta... ega seal nagu erilist teadust ei ole...

Ja ilmselt on nii, et suur erinevus autode liikumises rajal tuli sellest, et enamus asso mootoriga sõitjatest sõitis vanade mootoritega ja lrp omad uutega... harjadega mootori puhul mängib see teatavasti rolli, kas mootor on uus või vana...

Kuna millegipärast on reeglites punkt, et 2 täiesti erinevat mootorit on lubatud standardklassi, siis las see olla...

Aga üldiselt pange igaks võistluseks uus mootor ja enne kasutamist veel ja tuuritamist ajage mootorit veerand "gaasiga" tagurpidi ringi, ehk sõitke mootor sisse ja siis ei jää teil võistluse võit mingil juhul selle taha, et mootor kehva oli...

Tehn kontrolli läbiviijana väidan, et alati tasuks üle vaadata ka see, kas näiteks autode veerem on üleüldse korras ja kõik rattad ikka veerevad vabalt või on selline slipper tüüpi niit näiteks ratta vahel... see ei takista palju... natukene... aga ilmselt on konkurendid rajal veidi kiiremad...

Ja üleüldse... mootor mootoriks, aga äkki teie akud või pistikud on suurest loksutamisest nii ära surnud, et ei lase enam vurtsu nii palju läbi, kui võiks...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

T-TEAM
Postitusi: 74
Liitunud: 27.04.2008 09:21

Re: O:putukale mootori

Postitus Postitas T-TEAM » 12.06.2010 21:47

Hr tony nõanded on igati õiged, kuid kus eestis on selline mudelipood kust saan just mulle vajaliku mootori ja sobiva pinioni kohe kui mul tarvis? Internetiga jamamiseks olen liiga vana ja laisk
Autod läbivad enne iga EAMK võistlust põhjaliku puhastuse ja veermiku kontrolli. Elektriosas on kasutusel Deansid. Samuti kontrollin üle kõik jootekohad.
Katkestamiste protsent tehnilistel põhjustel on tegelt väga väike, vaatamata sellele,et mu poiss keskmisest tunduvalt rohkem piirdeid rammib.
Eelmisel suvel osalesin 5 sõidul, talvel 6 sõitu plus Baltikad, sel suvel veel üks sõit, lisaks veel hunnik putukarallisi. Seda kõike kahe autoga.See teeks kokku 26 uut mootorit.Ja putukas peaks olema odav klass! Kahjuks ei võimalda seda minu masuaegne säästueelarve.Tegelt olen selle ajaga ära tapnud vist 5 või 6 Asso mootorit.
Kui juba on kasutusel kaks nii erinevat mootorit, siis võiks lubada ka mingit talitsetud BL combot.
Kokkuvõttes on see jutt räige OT ostuteemas ja moded võivad selle ära kustutada või õigesse paika tõsta.
Durango DEX 210
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: O:putukale mootori

Postitus Postitas tony012 » 12.06.2010 23:56

Rocca Hobimaailm vast ikka suudab pakkuda putuka mootorit?

Ma arvan...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: O:putukale mootori

Postitus Postitas ollo » 13.06.2010 15:14

Kindlasti ei ole igaks sõiduks uut mootorit vaja, küll aga võiks kollektorit ja harjade kontaktpindu puhastada ja kollektorit ka treida, kui selline võimalus on.
Tony soovitatud tagurpidi sissesõit on mingi uus teooria, millest küll keegi võidusõitjatest pole kunagi midagi kuulnud, mootorit töötatakse sisse ikka samapidi, nagu ta sõitu läheb, tagurpidi käiamisest on rohkem kahju, kui kasu, harjad on teistpidi töötades vales asendis. 30 sek ühtlase pöördega on üldiselt peale puhastamist/treimist piisav, kui harjad ja kollektor just väga erineva kujuga ei ole (st. uute harjade puhul võib olla vaja nats pikemat sissetöötamist). Kui harjad on küljelt lillaks tõmbunud, tuleb nad ära visata. Kui harjad ei ole eraldi vahetatavad, tuleb uus mootor osta.
Mootori laagreid tuleks puhastada ja õlitada iga päeva järel, puksidega mootori pukse tuleks õlitada väikse tilga paksema õliga enne iga sõitu ja puhastada siis, kui viitsid, aga vähemalt korra päevas võiks seda teha.
Hõõrdumise vähendamiseks käib puksidega mootoril kindlasti vastu puksi teflonseib (mitte metall).
Harjade õige asend on oluline, nad peavad olema perfektselt 180 kraadi üksteise vastas ja kuluma ühtlaselt mõlemalt küljelt.
Ajastus (ehk siis harjade/otsakaane nurk) on väga oluline. Stock mootoritel kaas ei ole keeratav, aga harjad/harjahoidjad tihti erinevad pisut.
Puksidega mootoritest viimase väljapigistamiseks ka poleeritakse võlli ja pukse... ja kõike voodood muidugi ei jagata avalikult. Minult pole mõtet küsidagi, ma ei tea sellest midagi, pole kunagi harjadega stocki sõitnud. Aga Soomes ntx oli alati ikka näha, kuidas mõned autod liikusid ja enamus kulgesid...

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: O:putukale mootori

Postitus Postitas tony012 » 13.06.2010 17:29

Mootori lahtivõtmine on keelatud!
Ehk siis kollektori ja harjade treimine jne on kaa keelatud...

Veidike tagurpidi kruttimist sissesõiduk pidigi aitama harju alguses veidi teise nurga all kulutada, et siis pärast õigetpidi nad pisut paremini kontaktis oleksid...

Ja sellepärast et mootorit ei tohi lahti võtta ongi nii, et kui harjad kulunud, siis ongi uut mootorit vaja...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

T-TEAM
Postitusi: 74
Liitunud: 27.04.2008 09:21

Re: O:putukale mootori

Postitus Postitas T-TEAM » 13.06.2010 17:50

Hr tony jutt jälle jumala õige.Sellepärast jõudsingi oma eelmises postis harjadeta mootorini. Ostaksin siukse komplekti ja sõidaksin pikalt ning õnnelikult. See jama nende mänguasjamootoritega hakkab vaikselt ära tüütama.
Durango DEX 210
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Re: O:putukale mootori

Postitus Postitas edvin » 13.06.2010 17:59

Huvitav mis näitajatega peaks putuka brushless mootor olema, et oleks samaväärne harjadega mootoriga (st. mitte oluliset võimsam)?

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: O:putukale mootori

Postitus Postitas tony012 » 13.06.2010 22:48

Reaalselt võrreldavat, st nõrka mootorit ei tehtagi... Kui asi oleks minu teha, siis mina laseks mootori vabaks ja ainsaks piiranguks seaksin selle, et peaks sõitma originaalratastega... Ja ma ütlen teile, et kammitsemata kõige nõrgem brushless ei ole võimeline ilmselt võitma originaalmootoriga sõitjat... pidamist pole lihtsalt piisavalt...

Ja ilmselt oleks mõistlik piirata aku 1800 mAh ja 2S Lipo või siis 2000mAh 6 purki NiMh... siis võivad mehed peale panna misiganes mootori, niikuinii ei kesta normaalselt sõita... ilma pidamiseta ju gaas põhjas kogu aeg niikuinii...

Peale neid piiranguid võiks igasuguse kaalupiirangu ilmselt kaa ära lõpetada, sest lisatud kaal on ilmselt ainuke variant, millega veidikenegi pidamist juurde saada üübermootorite jaoks...

Talvesarjas on suur M ju kõigile tõestanud, et kõige pikem päkapikk modi putukas oli M ja sõitis originaalputuka elektriga ja foamide peal... ehk siis putuka tõsiseks tuunimiseks on vaja foame... enne foame tee mis iganes ja tulemusel erilist vahet niikuinii ei ole...

Lühidalt: Putukastocki piirangud võiksid puudutada akusi ja peaksid puudutama rehve, mootori ja reguga seda klassi ei võideta...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Re: O:putukale mootori

Postitus Postitas edvin » 14.06.2010 09:31

tony012 kirjutas:Ja ilmselt oleks mõistlik piirata aku 1800 mAh ja 2S Lipo
Äkki 2200? Siis ei peaks olemasolevat prükasse viskama!
Brushless pakub huvi mõeldes Miku talvistele mudelismiringi sõitudele Kullo rajal. Seal pole võimsa mootoriga midagi teha, effektiivsus on tähtis ja harjadega ei võimalda mu IQ jahmerdada.

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: O:putukale mootori

Postitus Postitas tony012 » 14.06.2010 19:19

Mudeliringis pole ilmselt vahet, mis akuga sõita...

Aga võistlustel välistaks väiksem aku sellised 5,5 turn brushlessid, sest siis see õige piitsa andmise korral lihtsalt ei kestaks ära... ehkki samas ma mõtlen, et las keeravad sinna mingid imeloomad peale... niikuinii ei oleks originaalratastega mingit pidamist...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

Vasta