O:putukale mootori
O:putukale mootori
Oleks vaja järgmiseks etapiks Asso putukale mootorit....kas on veel kuskilt saada
Pööraks veel tähelepanu VÕISTLUSMÄÄRUSE ÜHELE PUNKTILE:
4.1.2.1 Lubatud kasutada järgnevaid mootoreid:
Team Associated 21210
LRP 112218
Team Associated mootoreid on võistluspaigal vabalt saadaval, hinnaga 280 EEK (18 EUR).
Võistluste zürii eriotsusega võib kasutada ka muu valmistaja analoogset mootorit.
Eelmine kord polnud neid kuskil näha...
Pööraks veel tähelepanu VÕISTLUSMÄÄRUSE ÜHELE PUNKTILE:
4.1.2.1 Lubatud kasutada järgnevaid mootoreid:
Team Associated 21210
LRP 112218
Team Associated mootoreid on võistluspaigal vabalt saadaval, hinnaga 280 EEK (18 EUR).
Võistluste zürii eriotsusega võib kasutada ka muu valmistaja analoogset mootorit.
Eelmine kord polnud neid kuskil näha...
- JazZ
- Fast Hobbies
- Postitusi: 1104
- Liitunud: 10.06.2005 13:23
- Asukoht: Pärnu
- Has thanked: 9 korda
- Been thanked: 1 kord
- Kontakt:
Re: O:putukale mootori
LRP112218 mootoreid on laos täiesti olemas. Kui mõtled 20 juuni toimuvat võistlust, siis võin sinna kaasa võtta. Muidugi on võimalik ka postiga saata.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Re: O:putukale mootori
Sellele võistlusmääruse punktile küll loota ei maksa. Juhin tähelepanu sellele, et Asso mootori võll on 2mm, LRP vist 2,3mm. Nii, et on tarvis ka pinioni 18 kuni 21 hambaga.
Durango DEX 210
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport
Re: O:putukale mootori
Tõsi, hobimaailma assoputkat ja mootoreid pole viimasel ajal tõesti võistlustel näha olnud. See reeglipunkt on ka oma aktuaalsuse kaotanud, algusaegadel oli see oluline.
Re: O:putukale mootori
Kuidas võllisuurus ja hammaste arv omavahel kokku puutuvad?T-TEAM kirjutas:Sellele võistlusmääruse punktile küll loota ei maksa. Juhin tähelepanu sellele, et Asso mootori võll on 2mm, LRP vist 2,3mm. Nii, et on tarvis ka pinioni 18 kuni 21 hambaga.
Samuti jääb segaseks, et miks rohkem pöördesse mineva mootori puhul on vajalik suurem pinion...
Re: O:putukale mootori
Mina pole kuskilt suutnud välja lugeda palju pöördeid Asso mootor arendab.meph kirjutas:Kuidas võllisuurus ja hammaste arv omavahel kokku puutuvad?
Samuti jääb segaseks, et miks rohkem pöördesse mineva mootori puhul on vajalik suurem pinion
Katsetasin eelmisel suvel korra LRP mootoriga. Kasutada oli vist Mini Infernolt pärit 14hambaga pinion. Auto küll eriti kiiremini ei liikunud. Peale selle tekitas LRP mootor 27MHz süsteemiga müstilisi raadiohäireid. Katsed lõppesid sellega, et suutsin 2mm avaga rohkemate nammastega pinioni külge pookides mootori võlli pekki keerata. Täpsemalt peaks uurima neilt, kes LRP mootorit võistlustel kasutavad.
Durango DEX 210
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport
Re: O:putukale mootori
Kui võll on erinev, siis tuleb võllile sobiv pinion osta... ega seal nagu erilist teadust ei ole...
Ja ilmselt on nii, et suur erinevus autode liikumises rajal tuli sellest, et enamus asso mootoriga sõitjatest sõitis vanade mootoritega ja lrp omad uutega... harjadega mootori puhul mängib see teatavasti rolli, kas mootor on uus või vana...
Kuna millegipärast on reeglites punkt, et 2 täiesti erinevat mootorit on lubatud standardklassi, siis las see olla...
Aga üldiselt pange igaks võistluseks uus mootor ja enne kasutamist veel ja tuuritamist ajage mootorit veerand "gaasiga" tagurpidi ringi, ehk sõitke mootor sisse ja siis ei jää teil võistluse võit mingil juhul selle taha, et mootor kehva oli...
Tehn kontrolli läbiviijana väidan, et alati tasuks üle vaadata ka see, kas näiteks autode veerem on üleüldse korras ja kõik rattad ikka veerevad vabalt või on selline slipper tüüpi niit näiteks ratta vahel... see ei takista palju... natukene... aga ilmselt on konkurendid rajal veidi kiiremad...
Ja üleüldse... mootor mootoriks, aga äkki teie akud või pistikud on suurest loksutamisest nii ära surnud, et ei lase enam vurtsu nii palju läbi, kui võiks...
Ja ilmselt on nii, et suur erinevus autode liikumises rajal tuli sellest, et enamus asso mootoriga sõitjatest sõitis vanade mootoritega ja lrp omad uutega... harjadega mootori puhul mängib see teatavasti rolli, kas mootor on uus või vana...
Kuna millegipärast on reeglites punkt, et 2 täiesti erinevat mootorit on lubatud standardklassi, siis las see olla...
Aga üldiselt pange igaks võistluseks uus mootor ja enne kasutamist veel ja tuuritamist ajage mootorit veerand "gaasiga" tagurpidi ringi, ehk sõitke mootor sisse ja siis ei jää teil võistluse võit mingil juhul selle taha, et mootor kehva oli...
Tehn kontrolli läbiviijana väidan, et alati tasuks üle vaadata ka see, kas näiteks autode veerem on üleüldse korras ja kõik rattad ikka veerevad vabalt või on selline slipper tüüpi niit näiteks ratta vahel... see ei takista palju... natukene... aga ilmselt on konkurendid rajal veidi kiiremad...
Ja üleüldse... mootor mootoriks, aga äkki teie akud või pistikud on suurest loksutamisest nii ära surnud, et ei lase enam vurtsu nii palju läbi, kui võiks...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Re: O:putukale mootori
Hr tony nõanded on igati õiged, kuid kus eestis on selline mudelipood kust saan just mulle vajaliku mootori ja sobiva pinioni kohe kui mul tarvis? Internetiga jamamiseks olen liiga vana ja laisk
Autod läbivad enne iga EAMK võistlust põhjaliku puhastuse ja veermiku kontrolli. Elektriosas on kasutusel Deansid. Samuti kontrollin üle kõik jootekohad.
Katkestamiste protsent tehnilistel põhjustel on tegelt väga väike, vaatamata sellele,et mu poiss keskmisest tunduvalt rohkem piirdeid rammib.
Eelmisel suvel osalesin 5 sõidul, talvel 6 sõitu plus Baltikad, sel suvel veel üks sõit, lisaks veel hunnik putukarallisi. Seda kõike kahe autoga.See teeks kokku 26 uut mootorit.Ja putukas peaks olema odav klass! Kahjuks ei võimalda seda minu masuaegne säästueelarve.Tegelt olen selle ajaga ära tapnud vist 5 või 6 Asso mootorit.
Kui juba on kasutusel kaks nii erinevat mootorit, siis võiks lubada ka mingit talitsetud BL combot.
Kokkuvõttes on see jutt räige OT ostuteemas ja moded võivad selle ära kustutada või õigesse paika tõsta.
Autod läbivad enne iga EAMK võistlust põhjaliku puhastuse ja veermiku kontrolli. Elektriosas on kasutusel Deansid. Samuti kontrollin üle kõik jootekohad.
Katkestamiste protsent tehnilistel põhjustel on tegelt väga väike, vaatamata sellele,et mu poiss keskmisest tunduvalt rohkem piirdeid rammib.
Eelmisel suvel osalesin 5 sõidul, talvel 6 sõitu plus Baltikad, sel suvel veel üks sõit, lisaks veel hunnik putukarallisi. Seda kõike kahe autoga.See teeks kokku 26 uut mootorit.Ja putukas peaks olema odav klass! Kahjuks ei võimalda seda minu masuaegne säästueelarve.Tegelt olen selle ajaga ära tapnud vist 5 või 6 Asso mootorit.
Kui juba on kasutusel kaks nii erinevat mootorit, siis võiks lubada ka mingit talitsetud BL combot.
Kokkuvõttes on see jutt räige OT ostuteemas ja moded võivad selle ära kustutada või õigesse paika tõsta.
Durango DEX 210
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport
Re: O:putukale mootori
Rocca Hobimaailm vast ikka suudab pakkuda putuka mootorit?
Ma arvan...
Ma arvan...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Re: O:putukale mootori
Kindlasti ei ole igaks sõiduks uut mootorit vaja, küll aga võiks kollektorit ja harjade kontaktpindu puhastada ja kollektorit ka treida, kui selline võimalus on.
Tony soovitatud tagurpidi sissesõit on mingi uus teooria, millest küll keegi võidusõitjatest pole kunagi midagi kuulnud, mootorit töötatakse sisse ikka samapidi, nagu ta sõitu läheb, tagurpidi käiamisest on rohkem kahju, kui kasu, harjad on teistpidi töötades vales asendis. 30 sek ühtlase pöördega on üldiselt peale puhastamist/treimist piisav, kui harjad ja kollektor just väga erineva kujuga ei ole (st. uute harjade puhul võib olla vaja nats pikemat sissetöötamist). Kui harjad on küljelt lillaks tõmbunud, tuleb nad ära visata. Kui harjad ei ole eraldi vahetatavad, tuleb uus mootor osta.
Mootori laagreid tuleks puhastada ja õlitada iga päeva järel, puksidega mootori pukse tuleks õlitada väikse tilga paksema õliga enne iga sõitu ja puhastada siis, kui viitsid, aga vähemalt korra päevas võiks seda teha.
Hõõrdumise vähendamiseks käib puksidega mootoril kindlasti vastu puksi teflonseib (mitte metall).
Harjade õige asend on oluline, nad peavad olema perfektselt 180 kraadi üksteise vastas ja kuluma ühtlaselt mõlemalt küljelt.
Ajastus (ehk siis harjade/otsakaane nurk) on väga oluline. Stock mootoritel kaas ei ole keeratav, aga harjad/harjahoidjad tihti erinevad pisut.
Puksidega mootoritest viimase väljapigistamiseks ka poleeritakse võlli ja pukse... ja kõike voodood muidugi ei jagata avalikult. Minult pole mõtet küsidagi, ma ei tea sellest midagi, pole kunagi harjadega stocki sõitnud. Aga Soomes ntx oli alati ikka näha, kuidas mõned autod liikusid ja enamus kulgesid...
Tony soovitatud tagurpidi sissesõit on mingi uus teooria, millest küll keegi võidusõitjatest pole kunagi midagi kuulnud, mootorit töötatakse sisse ikka samapidi, nagu ta sõitu läheb, tagurpidi käiamisest on rohkem kahju, kui kasu, harjad on teistpidi töötades vales asendis. 30 sek ühtlase pöördega on üldiselt peale puhastamist/treimist piisav, kui harjad ja kollektor just väga erineva kujuga ei ole (st. uute harjade puhul võib olla vaja nats pikemat sissetöötamist). Kui harjad on küljelt lillaks tõmbunud, tuleb nad ära visata. Kui harjad ei ole eraldi vahetatavad, tuleb uus mootor osta.
Mootori laagreid tuleks puhastada ja õlitada iga päeva järel, puksidega mootori pukse tuleks õlitada väikse tilga paksema õliga enne iga sõitu ja puhastada siis, kui viitsid, aga vähemalt korra päevas võiks seda teha.
Hõõrdumise vähendamiseks käib puksidega mootoril kindlasti vastu puksi teflonseib (mitte metall).
Harjade õige asend on oluline, nad peavad olema perfektselt 180 kraadi üksteise vastas ja kuluma ühtlaselt mõlemalt küljelt.
Ajastus (ehk siis harjade/otsakaane nurk) on väga oluline. Stock mootoritel kaas ei ole keeratav, aga harjad/harjahoidjad tihti erinevad pisut.
Puksidega mootoritest viimase väljapigistamiseks ka poleeritakse võlli ja pukse... ja kõike voodood muidugi ei jagata avalikult. Minult pole mõtet küsidagi, ma ei tea sellest midagi, pole kunagi harjadega stocki sõitnud. Aga Soomes ntx oli alati ikka näha, kuidas mõned autod liikusid ja enamus kulgesid...
Re: O:putukale mootori
Mootori lahtivõtmine on keelatud!
Ehk siis kollektori ja harjade treimine jne on kaa keelatud...
Veidike tagurpidi kruttimist sissesõiduk pidigi aitama harju alguses veidi teise nurga all kulutada, et siis pärast õigetpidi nad pisut paremini kontaktis oleksid...
Ja sellepärast et mootorit ei tohi lahti võtta ongi nii, et kui harjad kulunud, siis ongi uut mootorit vaja...
Ehk siis kollektori ja harjade treimine jne on kaa keelatud...
Veidike tagurpidi kruttimist sissesõiduk pidigi aitama harju alguses veidi teise nurga all kulutada, et siis pärast õigetpidi nad pisut paremini kontaktis oleksid...
Ja sellepärast et mootorit ei tohi lahti võtta ongi nii, et kui harjad kulunud, siis ongi uut mootorit vaja...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Re: O:putukale mootori
Hr tony jutt jälle jumala õige.Sellepärast jõudsingi oma eelmises postis harjadeta mootorini. Ostaksin siukse komplekti ja sõidaksin pikalt ning õnnelikult. See jama nende mänguasjamootoritega hakkab vaikselt ära tüütama.
Durango DEX 210
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport
Re: O:putukale mootori
Huvitav mis näitajatega peaks putuka brushless mootor olema, et oleks samaväärne harjadega mootoriga (st. mitte oluliset võimsam)?
Re: O:putukale mootori
Reaalselt võrreldavat, st nõrka mootorit ei tehtagi... Kui asi oleks minu teha, siis mina laseks mootori vabaks ja ainsaks piiranguks seaksin selle, et peaks sõitma originaalratastega... Ja ma ütlen teile, et kammitsemata kõige nõrgem brushless ei ole võimeline ilmselt võitma originaalmootoriga sõitjat... pidamist pole lihtsalt piisavalt...
Ja ilmselt oleks mõistlik piirata aku 1800 mAh ja 2S Lipo või siis 2000mAh 6 purki NiMh... siis võivad mehed peale panna misiganes mootori, niikuinii ei kesta normaalselt sõita... ilma pidamiseta ju gaas põhjas kogu aeg niikuinii...
Peale neid piiranguid võiks igasuguse kaalupiirangu ilmselt kaa ära lõpetada, sest lisatud kaal on ilmselt ainuke variant, millega veidikenegi pidamist juurde saada üübermootorite jaoks...
Talvesarjas on suur M ju kõigile tõestanud, et kõige pikem päkapikk modi putukas oli M ja sõitis originaalputuka elektriga ja foamide peal... ehk siis putuka tõsiseks tuunimiseks on vaja foame... enne foame tee mis iganes ja tulemusel erilist vahet niikuinii ei ole...
Lühidalt: Putukastocki piirangud võiksid puudutada akusi ja peaksid puudutama rehve, mootori ja reguga seda klassi ei võideta...
Ja ilmselt oleks mõistlik piirata aku 1800 mAh ja 2S Lipo või siis 2000mAh 6 purki NiMh... siis võivad mehed peale panna misiganes mootori, niikuinii ei kesta normaalselt sõita... ilma pidamiseta ju gaas põhjas kogu aeg niikuinii...
Peale neid piiranguid võiks igasuguse kaalupiirangu ilmselt kaa ära lõpetada, sest lisatud kaal on ilmselt ainuke variant, millega veidikenegi pidamist juurde saada üübermootorite jaoks...
Talvesarjas on suur M ju kõigile tõestanud, et kõige pikem päkapikk modi putukas oli M ja sõitis originaalputuka elektriga ja foamide peal... ehk siis putuka tõsiseks tuunimiseks on vaja foame... enne foame tee mis iganes ja tulemusel erilist vahet niikuinii ei ole...
Lühidalt: Putukastocki piirangud võiksid puudutada akusi ja peaksid puudutama rehve, mootori ja reguga seda klassi ei võideta...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Re: O:putukale mootori
Äkki 2200? Siis ei peaks olemasolevat prükasse viskama!tony012 kirjutas:Ja ilmselt oleks mõistlik piirata aku 1800 mAh ja 2S Lipo
Brushless pakub huvi mõeldes Miku talvistele mudelismiringi sõitudele Kullo rajal. Seal pole võimsa mootoriga midagi teha, effektiivsus on tähtis ja harjadega ei võimalda mu IQ jahmerdada.
Re: O:putukale mootori
Mudeliringis pole ilmselt vahet, mis akuga sõita...
Aga võistlustel välistaks väiksem aku sellised 5,5 turn brushlessid, sest siis see õige piitsa andmise korral lihtsalt ei kestaks ära... ehkki samas ma mõtlen, et las keeravad sinna mingid imeloomad peale... niikuinii ei oleks originaalratastega mingit pidamist...
Aga võistlustel välistaks väiksem aku sellised 5,5 turn brushlessid, sest siis see õige piitsa andmise korral lihtsalt ei kestaks ära... ehkki samas ma mõtlen, et las keeravad sinna mingid imeloomad peale... niikuinii ei oleks originaalratastega mingit pidamist...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro