Ni-Cd aku? NiMh aku?

Siin kategoorias leiad erinevaid lihtsamaid ja keerulisemaid nippe ja artikleid kuidas oma mudelit paremaks putitada.
Vasta
Herkki
Postitusi: 239
Liitunud: 21.06.2005 13:46
Asukoht: Keila

Ni-Cd aku? NiMh aku?

Postitus Postitas Herkki » 19.10.2005 19:39

Ostsin siis Kullost omale uue servo. Alles kodus avastasin, et karbile oli kirjutatud: For Ni-Cd use only. Aga mul on ainult NiMh akud. Mis neil vahet on? Kui servole selle NiMh aku taha ühendan, mis siis juhtub?

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 19.10.2005 20:30

maja lendab õhku ja aktsiahinnad lähevad alla.

Ei, tegelikult annab tootja (Futaba) selle soovituse ainult seetõttu et servod, millel on rohkem jõudu nõuavad ka rohkem särtsu. Ja kuigi NiMH akudel on suurem mahutavus, ei ole nad võimelised ajaühikus niipalju voolu (A) välja andma., ühesõnaga võib juhtuda et sa ei saa servost täit vurtsu kätte. Ise sõidan samuti NiMH akudega ning servoga millel oli kiri NiCd use only ning jõudu jääb ülegi. Kui on kiri for 4,8V use only, siis on sul probleem.

Ühesõnaga, kruvi peale ja anna minna, ning andesta et ma ei viitsi NiMH ja NiCd akude erinevusest ja eelistest/puudustest praegu kirjutada. võibolla homme.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 19.10.2005 21:20

Ma arvan pigem, et see karp on lihtsalt vana ja selle idee on, et üldse MINGEID akusid kasutataks (mitte alkaline patareisid, mis tõesti voolu välja ei anna). NiMH akudel ei ole NiCd-dega võrreldes mingit olulist vahet, kui just kümnetesse ampritesse voolud ei lähe.

Või siis olen mina loll. Seegi poleks midagi uut.

arne
Postitusi: 80
Liitunud: 29.06.2005 13:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas arne » 20.10.2005 20:47

See alkaline mõte võib õige küll olla. 4x1.2 = 4.8 ja 4x1.5 = 6. On servosid, mida tootja pole arvestanud 6V pealt (ehk 5 NiCd/NiMH purgi) pealt käima. Voolutarbe koha pealt ei usu - näiteks LSF kaheksatunnist mäeveerulendu suurte paljude servodega plaaneritega just suurte alkaline pakkidega lennataksegi, sest NiMH ja NiCD ei kipu mahutavuse poolest välja vedama. Ja voolu jätkub küll.

Mis servo mark on?

Arne

Herkki
Postitusi: 239
Liitunud: 21.06.2005 13:46
Asukoht: Keila

Postitus Postitas Herkki » 20.10.2005 20:51

Futaba S3305

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 20.10.2005 20:51

antud servo on mõeldud toimima 6V pealt. Autodel 4,8V servosid ei kasutata, ega neile neid ei tehta. Minuteada oli futabal üks või kaks 4,8V only servot, aga need ei olnud auto kasutuseks tehtud. Seda enam et 4,8V kasutamine autonduses on puhas raiskamine.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 20.10.2005 20:58

oot oot, mul on küll 4x1,2 akud. et suurem osa servod on siis 6v peal vä? Jutt ajab segadusse.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 20.10.2005 21:07

Põhimõtteliselt kõik servod mis autodele tehtud (ja enamus teisi) töötavad 6V peal, kaasaarvatud need mis sävätsil stockis peal on.

4x1,2V akud on puhas raiskamine, kaotad nii servo jõus, kui kiiruses ja see erinevus ei ole väike vaid täitsa tuntav.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

arne
Postitusi: 80
Liitunud: 29.06.2005 13:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas arne » 20.10.2005 21:08

Nojah, paistab tõesti et selle servo puhul on suur voolutarve NiCd-te soovitamise põhjuseks.

Arne

arne
Postitusi: 80
Liitunud: 29.06.2005 13:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas arne » 20.10.2005 23:30

Õieti, tundub, et see soovitus on lihtsalt mingi ameerikamaine vabandus, et keegi sind kohtusse kaevata ei saaks, kui ta oma kassi sinu mikrolaineahjus kuivatanud on.

Nimelt selle servo:

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXGJY0&P=0

Kohta käib sama jutt:

This servo can produce high-current draw from your batteries.
If using NiMH or Li-Po batteries, make sure they are capable
of delivering sufficient Amps.

Sedasorti servod leiavad ohjeldamatult kasutamist lennukites, kus toiteallikaks mõnesaja milliampertunnine nimh akuke.

Arne

Kasutaja avatar
siimuonu
Postitusi: 292
Liitunud: 12.09.2005 21:50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas siimuonu » 20.10.2005 23:34

Põhimõtteliselt võite toiteks kas või 7 purki akusid peale panna. Servode ega vastuvõtjate kõrbemist pole karta kuna enamik uusi vastuvõtjaid on ülepinge eest kaistud BEC (Battery Eliminator Circuit). Seda kasutatakse eriti elektrimudelite peal, kus kogu süsteemi toidab näiteks 7.2 v 6 purgine akupakk. Nitro masinatele pole nii palju purke vast mõtet peale aretada kuna kaal läheb kole suureks.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 21.10.2005 07:02

seda kasutataksegi minuteada ainult elektrimudelite puhul, sest kiirusregulator teeb 7,2'st (või misiganes pingest) vastuvõtjale ja servodele sobiva 6V. BEC peaks tähendaba seda et elektrimudeli puhul ei vaja vastuvõtja eraldi toidet, vaid pauer võetakse sõiduakust. Kui eksin siis palun paradage.

FET servod töötavad 7,2V pealt vist, ent neile tuleb see 7,2V eraldi juhtmega otse kiirusregulaatorist. Vastuvõjta seda särtsu ära ei kannataks. Ma ei tea, kui palju FET servosid tänapeäval üldse kasutatakse.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 21.10.2005 15:18

Mida ma siis panen sinna, tavalised patareid?
Mul ni-cd akud ka olemas aga need on ka 1,2v

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 21.10.2005 15:32

Tavaliselt on savage omanikudsellise enda masinale peale pannud.

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 21.10.2005 15:44

Millega seda laeb?

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 21.10.2005 16:45

Seda on võimalik laadida enamuse mudelismis kasutatavate laadijatega. Näiteks sellisega. Sellega saad oma rotokat jne samuti laadida.

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 22.10.2005 11:01

Kas sellel aku pakil on siis kohe see otsik olemas mis laadja läheb.

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 23.10.2005 22:58

siimuonu kirjutas:Põhimõtteliselt võite toiteks kas või 7 purki akusid peale panna. Servode ega vastuvõtjate kõrbemist pole karta kuna enamik uusi vastuvõtjaid on ülepinge eest kaistud BEC (Battery Eliminator Circuit). Seda kasutatakse eriti elektrimudelite peal, kus kogu süsteemi toidab näiteks 7.2 v 6 purgine akupakk. Nitro masinatele pole nii palju purke vast mõtet peale aretada kuna kaal läheb kole suureks.
Osaliselt BS. Vastuvõtja kõrbemist tõepoolest pole karta, servode oma aga küll. Vastuvõtja BEC võtab vastuvõtjale endale mineva toitepinge maha ja teeb selle vastuvõtjale söödavaks, aga servod saavad akust täislaksu peale. Kõigi pistikute plussid ja miinused on vastuvõtjas kokku ühendatud, vähemalt kõigil Futabadel, mis mul olnud on.
Elektrimudelil on vahe selles, et BEC on kiirusregulaatoris, sealt edasi vastuvõtjasse läheb juba 5 (või 6) volti, sõltuvalt BECist, seega servo 7.2V ei näe.

FET servosid kasutatakse tänapäeval endiselt, aga enamasti mitte 7.2V pealt, 6V on tavalisem, neile pole lisatoiteotsa vaja.

Vasta