Mure mootoriga.

Siin kategoorias leiad erinevaid lihtsamaid ja keerulisemaid nippe ja artikleid kuidas oma mudelit paremaks putitada.
Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 359
Liitunud: 21.06.2005 08:47
Asukoht: talin

Postitus Postitas ranno » 03.01.2006 08:50

Ma võin koju jõudes mõõta selle takistuse uuesti ära ja vastavalt Oomi seadusele saab seda ka käsitsi välja arvutada. Amprid, takistus, pinge, võimsus... see kõik on ju imelihtne...

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 03.01.2006 10:12

On, kuid kui tal takistus suhteliselt väike on siis hakkab ampreid vähemdama juba ka vooluallika sisetakistus nii, et kõige marema tulemuse saad ikkagi mõõtes.
ps. kui mõõdad ka pinge samuti üle siis saab kogu ahela parameetrid välja arvutada.
Oomi seadus terve voolu ringi kohta on ju:
I=E/(R+r)
mitte I=U/R (see on vooluringi osa kohta ainult)
Mistõttu I muutub oluliselt sõltuvalt r'i (vooluallika sisetakistus) ja R'i (voolu ahela kogutakistus) suhtest.

Hea on kohe elektrotehnikat meelde tuletada, väike näitearvutus kah, kui kedagi peaks huvitama:
Kui
E = 13v (aku pinge ilma koormuseta)
R = 10ohm (antud juhul siis küttetraat)
Kui me nüüd eeldame, et aku pinge langeb ühe volti võrra, 12v peale, kui teda koormatakse R'ga siis:
U = 12v (saab tegelikult teada ainult mõõtes)
Siis vool läbi traadi on :
I=U/R=12/10=1,2A
Traadi võimsus on järelikult
N=IU=1,2*12=14,4W
Vooluallika sisetakistuse leiad (kui huvitab)
I=E/(R+r)=> r=(E-IR)/I=(13-1,2*10)/1,2=0,833ohm
See kõik on umbes meelde tuletatud ja võib sisaldada vigu kuid midagi sellist see oli...

arne
Postitusi: 80
Liitunud: 29.06.2005 13:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas arne » 03.01.2006 10:22

Traadi takistus võib sõltuda ka temperatuurist. Iseasi kui palju see selliste madalate temperatuuride juures mõju avaldab aga üldiselt on jah kasulik tööolukorras (sama pinge ja soe traat) voolu ja pinget mõõta.

Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 359
Liitunud: 21.06.2005 08:47
Asukoht: talin

Postitus Postitas ranno » 03.01.2006 21:01

Ooo jaa.... no mis ma oskan selle kohta öelda. Et minna asjas täpsemaks siis oleks meil vaja ka teada iga konkreetse auto generaatorist välja tulevat pinget. Kui auto on väljasuretatud, siis on ka pinge madalam, aga kas meil on ikka seda asja nii täpselt teada... :roll:
Ühesõnaga, kes tahab, see tahab ja mina kedagi seda kasutama ei sunni. Kes soovib edasi arvutada, siis algandmed on: konkreetselt ümber minu mootori oleva ahela takistus on 5,2 oomi, toatemperatuur näitab hetkel +19,5C, õhuniiskus teadmata, õhurõhk langeb, telekast hakkab AK uudised, kell on mingi kümne paiku, meeleolu positiivne..

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 04.01.2006 00:33

Mina tahan :P Lihtsalt mõtlesin et juhuks kui kedagi huvitab ja sellepärast panin ka väiksema fondiga.

Kasutaja avatar
JANKO
Postitusi: 358
Liitunud: 01.07.2005 11:32
Asukoht: Tallinn/lasnamäe

Postitus Postitas JANKO » 08.01.2006 12:40

ranno kirjutas:Olen nõus seda andma hea sõna vastu.. :)
Tänud Ranno,süsteem töötab hästi :)

Kasutaja avatar
M&M
RC-EST
Postitusi: 411
Liitunud: 17.06.2005 08:25
Asukoht: Pärnu mnt 40.km suure puu juurest paremale
Kontakt:

Postitus Postitas M&M » 08.01.2006 23:53

Tänud Ranno, asi toimib väga hästi :D
Xray XT8/Cobra/MAMBA
SANWA M11

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 18.02.2006 17:42

Äratan vana teema uuesti üles.

Nimelt siis mure selline:
See aasta esimest korda ajasin auto häälde, -7 kraadise temperatuuri juures läks aega et masin käima saada, muidugi ka sain. Külma mootoriga oli kõik tibents. Rebis lund üles jne. Aga kui mootor läks kuumaks siis tulid ebamäärsed välja suremised esile.Kiirendamisel suri kohe välja. Keerasin segu kruvi nii juurde kui vähemaks, aga viga ei kadund. Tekkis küsimus et ehk on mingi muu probleem? Või oleks pidand rohkem kruvisi keerama?

Kasutaja avatar
siimuonu
Postitusi: 292
Liitunud: 12.09.2005 21:50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas siimuonu » 18.02.2006 18:31

Küünalt proovisid vahetada soema vastu?

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 18.02.2006 19:06


Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 19.02.2006 19:10

Rääkige kes on mootori lahti võtt?:
kuda karbussi kätte saada?
Mina kui oma auto mootori koguemsutest arvan et karbussis on viga.

antia
Postitusi: 1114
Liitunud: 29.07.2005 14:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas antia » 19.02.2006 19:14

HPI mootoril saab karbussi niimoodi kätte, et keerad veidi selle kuuskant kruvi lahti ja siis koputad selle peale, et tift paar milli liiguks. Siis tuleb karbuss tõmmates/keerates välja. Tift on koos kahest poolest ja seda välja lüüa ei saa enne kui karbuss eemaldatud.

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 19.02.2006 19:16

Suured tänud sain kätte.

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 20.02.2006 20:55

Sain kõik lõpuks lahti, puhastasin ära, loopisin mootori, kokku lüpsin masinale peale ja läks prooviks. Huvitaval kombel oli masin suht matsu pill. Käis ilusti, rattaid maha ei pand, tühikäigu pöörete kruvi oli liiga üleval et võttis kohe auru alla. Suretasin masina välja kruvisin natu kruvi vähemaks ja alustaisn masina uuesti käivitamist. Ühesuunal laager oli nagu üle-öö õhtale läind, ei haakund isegi natukene kolbi taha.

Oeh jah, mootor maha rotostart lahti, ahoi, võll mille peal ühesuunalaager istus oli õline või küttene, igaljuhul millegagi koos. Ja laager lihtsalt libises sealt üle.Puhastasin ära ja asi funkas(näpuga keerates vähemalt).
Komentaarid asja kohta:::

Ette tänades.

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 20.02.2006 21:17

Tavaliselt pestakse ühesuuna laager veel läbi bensuga ja kuivatatakse ära. Mõned üldse loobuvad ühesuuna laagrist ja aretavad asemele mingi kuuskandi. Kuskil vene foorumis oli seletus...
Seal pidavad olema mingid nõelad mis blokeerivad teise suuna ja kui see õli ja sitt koguneb külmadega ei taha see ühesuuna laager töötada kuna need nõelad ei liigu seal korralikult. Suviti seda probleemi nii ei esine kuna õli jäägid püsivad vedelana
Viimati muutis eerikkarts, 20.02.2006 21:55, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 20.02.2006 21:26

Aretustest olen isegi kuulnud, hetkel jään veel ühesuunalaagri peale.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 20.02.2006 21:59

Ühesuunalaager peab tegelikult selle lögaga koos olema, see õlide segu mis sinan koguneb väldib ühesuunalaagri enneagset kulumist. Seepärast paljud sõitjad kunagi ühesunalaagrit ei puhastagi.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

antia
Postitusi: 1114
Liitunud: 29.07.2005 14:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas antia » 21.02.2006 00:40

Kasuta foorumi otsingut autode täienduste sektoris, siin on igasugu lahendusi arendatud. HPI Europe arvamus on, et laager peab olema kuiv mitte lögane. Selle minu punniga arednuse kohta soovitasid nad WD40 asemel Nitrocleanerit kasutada.

motokrosser
Postitusi: 892
Liitunud: 22.09.2005 13:01

Postitus Postitas motokrosser » 21.02.2006 12:48

Nitrocleaneritga on asi see et wt-40 ka vist toimib aga Nitrocleanerit on ju hpiracingu kaubamärk.Ja selle pärast soovitavad nad seda.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 21.02.2006 13:04

Brändi asi võib olla, aga imho nad panevad ju täiesti puusse ideeliselt, st et ühesuunalaager peaks olema kuiv. Ilmselt kohas kus tema kasutus on marginaalne võib see kuiv laager toimida, aga kui see võll oneway sees ikka 30K pööret teeb on teema vähemalt minu nägemuse järgi nõks teine.

Noh, ju siis tehas on tark ja teab mida soovitab, vähemalt on keda süüdistada kui laager uuesti läbi läheb.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 21.02.2006 14:10

RandoM kirjutas:aga imho nad panevad ju täiesti puusse ideeliselt, st et ühesuunalaager peaks olema kuiv. Ilmselt kohas kus tema kasutus on marginaalne võib see kuiv laager toimida, aga kui see võll oneway sees ikka 30K pööret teeb on teema vähemalt minu nägemuse järgi nõks teine.
Noh, ju siis tehas on tark ja teab mida soovitab, vähemalt on keda süüdistada kui laager uuesti läbi läheb.
1) antud mootorites on kaks käivitus-haakemehanismi (vedru+pin vädas ja ühesuuna laager) ja tänu sellele ei tee võll ühesuuna laagri sees mitte kunagi 30k rpm'i;
2) eelpool välja toodud põhjustel võib liiga paks õli/pläust oluliselt takistada ühesuuna laagri tööd ummistades koonuspilud kuhu haakimise võllid sisse peavad jooksma haakumise momendil;
3) kui tehas ütleb et WD40 on hea kuid võiks ka nitrocleanerit siis pole võimalik minul vähemalt sellest lausest kuidagi välja lugeda, et "laager peab kuiv olema";
4) ühesuuna laagrit "mutriga" asendada pole mõtekas kuna seda võlli veetakse esmase haakemehanismi hõõrdetakistuse tõttu siiski kergelt kaasa. Asendades aga ühesuuna laagri mutriga hakatakse sama "kergelt" kaasa vedama back-plate hammakaid, mille tulemusel võib nende eluiga oluliselt lüheneda.

Minu masina ühesuuna laager on hakanud paremini tööle peale seda kui ma välistasin väljalaske tihendi juurest tulevate õli+kütuse_jääkide voolamise backplate sisse silikooni abiga. silikooni soovitan panna vaid ulemise poole peale sest siis juhul kui sealt ikkagi läbi jookseb saab ta alt ka ilusti välja joosta.

antia
Postitusi: 1114
Liitunud: 29.07.2005 14:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas antia » 21.02.2006 14:11

RandoM kirjutas:Ilmselt kohas kus tema kasutus on marginaalne võib see kuiv laager toimida, aga kui see võll oneway sees ikka 30K pööret teeb on teema vähemalt minu nägemuse järgi nõks teine.
Vahendasin lihtsalt HPI tech departmenti arvamust.

Tegelt me ei tea neid pöördeid. Hyperi mootori konstruktsiooni puhul on see kindlasti ligilähedane mootori pööretele. Hyperil naguniii õlitatakse one-wayd mootorikütusega sest see asub mootori sees.
HPI korral on see võrrand mitme tundmatuga aga välistatud ei ole jah et ka seal samakiire pöörlemine toimub. Sõltub sellest kui palju teine mootori sees olev ühesunna ülekanne üle libiseb.

Selle põhjal tundub Rando väide tõesem olevat. Igal juhul on ära proovitud et WD40 aitab mõnda aega veel surnud one-wayd elus hoida.
Ja siinkohal reklaamiks oma selleteemalist modifikatsiooni :
http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?t=159

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 21.02.2006 16:23

Nonii, et peapki siis õline olema, aga miks ta võlliga ei haakund?

antia
Postitusi: 1114
Liitunud: 29.07.2005 14:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas antia » 21.02.2006 16:46

Wakim kirjutas:Nonii, et peapki siis õline olema, aga miks ta võlliga ei haakund?
Siin võib igasugu teooriaid aretada aga fakt on see et ühesuunalaager on nõrk koht. Ja kui ta võistlustingimustes ootamatult libisema peaks hakkama siis kõige kiirem viis on "Anti punniga variandi" abil sinna lihtsalt WD40 juurde uhada. Pärast seda kestab veel natuke.. ja veel natuke... kuni lõpuks rullid pesadest väljuvad. Pakun et 2-3 kuud suudad oma masina ÜSL eluiga ja oma vaeva raudselt säästa.

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 21.02.2006 16:57

Ok, sellest teooriast sain ma igati hästi aru.
Aga millega sa sinna auku nii täpselt saad? Võin on teil sellised pika toruga pudelid?

Tähendab asi oli nii: Kui mootori kokku panin ja peale seda esimest korda käivitasin, ei last ÜSL kordagi üle, peale 2 minutilist käimist, ei võtt ta enam kordagi taha. Vot mind huvitaski see, miks ta nii tegi?

antia
Postitusi: 1114
Liitunud: 29.07.2005 14:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas antia » 21.02.2006 17:03

pika kõrrega pudel aitab jah.

muidugi kui sa ta jõuga sodiks oled keeranud (rullikud pesadest väljas) siis ei aita ka WD40 enam.

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 21.02.2006 17:15

Ma keerasin lahti, puhastasin sellest möglast(ÜSL ja võlli), siis ta töötas. Ühesõnaga, proovin täna veel.

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 21.02.2006 17:56

õlil ja õlil on oluline vahe... Seda musta ollust, mis sinna pikapeale koguneb ei saa nimetada õliks kuigi ta näpude vahel libe võib tunduda. Kui ta on ikka must siis ta sisaldab järelikult endas palju võõrkehi, mis oluliselt muudavad tema omadusi.

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 21.02.2006 18:52

Minu mõistus on otsas.

Panin mootori peale. Panin masina käima, naks ja käis(ÜSL tõmbas esimese raksuga), tuuritasin paar korda (30seci) suretasin masina välja, ja enam ÜSL järgi ei tõmba.
Kas keegi ei oska öelda milles võib asi olla?
Ma väga kahtlen et asi on laagris.

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 21.02.2006 19:33

Siiski teen ühe katse veel, uputan ta wd-40 sisse ära. ja proovin siis uuesti.

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 21.02.2006 20:36

Nüüd lasi teise stardi teha. Ikka asi oli vist laagris.

Vasta