Mure mootoriga.
On, kuid kui tal takistus suhteliselt väike on siis hakkab ampreid vähemdama juba ka vooluallika sisetakistus nii, et kõige marema tulemuse saad ikkagi mõõtes.
ps. kui mõõdad ka pinge samuti üle siis saab kogu ahela parameetrid välja arvutada.
Oomi seadus terve voolu ringi kohta on ju:
I=E/(R+r)
mitte I=U/R (see on vooluringi osa kohta ainult)
Mistõttu I muutub oluliselt sõltuvalt r'i (vooluallika sisetakistus) ja R'i (voolu ahela kogutakistus) suhtest.
Hea on kohe elektrotehnikat meelde tuletada, väike näitearvutus kah, kui kedagi peaks huvitama:
Kui
E = 13v (aku pinge ilma koormuseta)
R = 10ohm (antud juhul siis küttetraat)
Kui me nüüd eeldame, et aku pinge langeb ühe volti võrra, 12v peale, kui teda koormatakse R'ga siis:
U = 12v (saab tegelikult teada ainult mõõtes)
Siis vool läbi traadi on :
I=U/R=12/10=1,2A
Traadi võimsus on järelikult
N=IU=1,2*12=14,4W
Vooluallika sisetakistuse leiad (kui huvitab)
I=E/(R+r)=> r=(E-IR)/I=(13-1,2*10)/1,2=0,833ohm
See kõik on umbes meelde tuletatud ja võib sisaldada vigu kuid midagi sellist see oli...
ps. kui mõõdad ka pinge samuti üle siis saab kogu ahela parameetrid välja arvutada.
Oomi seadus terve voolu ringi kohta on ju:
I=E/(R+r)
mitte I=U/R (see on vooluringi osa kohta ainult)
Mistõttu I muutub oluliselt sõltuvalt r'i (vooluallika sisetakistus) ja R'i (voolu ahela kogutakistus) suhtest.
Hea on kohe elektrotehnikat meelde tuletada, väike näitearvutus kah, kui kedagi peaks huvitama:
Kui
E = 13v (aku pinge ilma koormuseta)
R = 10ohm (antud juhul siis küttetraat)
Kui me nüüd eeldame, et aku pinge langeb ühe volti võrra, 12v peale, kui teda koormatakse R'ga siis:
U = 12v (saab tegelikult teada ainult mõõtes)
Siis vool läbi traadi on :
I=U/R=12/10=1,2A
Traadi võimsus on järelikult
N=IU=1,2*12=14,4W
Vooluallika sisetakistuse leiad (kui huvitab)
I=E/(R+r)=> r=(E-IR)/I=(13-1,2*10)/1,2=0,833ohm
See kõik on umbes meelde tuletatud ja võib sisaldada vigu kuid midagi sellist see oli...
Ooo jaa.... no mis ma oskan selle kohta öelda. Et minna asjas täpsemaks siis oleks meil vaja ka teada iga konkreetse auto generaatorist välja tulevat pinget. Kui auto on väljasuretatud, siis on ka pinge madalam, aga kas meil on ikka seda asja nii täpselt teada...
Ühesõnaga, kes tahab, see tahab ja mina kedagi seda kasutama ei sunni. Kes soovib edasi arvutada, siis algandmed on: konkreetselt ümber minu mootori oleva ahela takistus on 5,2 oomi, toatemperatuur näitab hetkel +19,5C, õhuniiskus teadmata, õhurõhk langeb, telekast hakkab AK uudised, kell on mingi kümne paiku, meeleolu positiivne..
Ühesõnaga, kes tahab, see tahab ja mina kedagi seda kasutama ei sunni. Kes soovib edasi arvutada, siis algandmed on: konkreetselt ümber minu mootori oleva ahela takistus on 5,2 oomi, toatemperatuur näitab hetkel +19,5C, õhuniiskus teadmata, õhurõhk langeb, telekast hakkab AK uudised, kell on mingi kümne paiku, meeleolu positiivne..
Äratan vana teema uuesti üles.
Nimelt siis mure selline:
See aasta esimest korda ajasin auto häälde, -7 kraadise temperatuuri juures läks aega et masin käima saada, muidugi ka sain. Külma mootoriga oli kõik tibents. Rebis lund üles jne. Aga kui mootor läks kuumaks siis tulid ebamäärsed välja suremised esile.Kiirendamisel suri kohe välja. Keerasin segu kruvi nii juurde kui vähemaks, aga viga ei kadund. Tekkis küsimus et ehk on mingi muu probleem? Või oleks pidand rohkem kruvisi keerama?
Nimelt siis mure selline:
See aasta esimest korda ajasin auto häälde, -7 kraadise temperatuuri juures läks aega et masin käima saada, muidugi ka sain. Külma mootoriga oli kõik tibents. Rebis lund üles jne. Aga kui mootor läks kuumaks siis tulid ebamäärsed välja suremised esile.Kiirendamisel suri kohe välja. Keerasin segu kruvi nii juurde kui vähemaks, aga viga ei kadund. Tekkis küsimus et ehk on mingi muu probleem? Või oleks pidand rohkem kruvisi keerama?
Sain kõik lõpuks lahti, puhastasin ära, loopisin mootori, kokku lüpsin masinale peale ja läks prooviks. Huvitaval kombel oli masin suht matsu pill. Käis ilusti, rattaid maha ei pand, tühikäigu pöörete kruvi oli liiga üleval et võttis kohe auru alla. Suretasin masina välja kruvisin natu kruvi vähemaks ja alustaisn masina uuesti käivitamist. Ühesuunal laager oli nagu üle-öö õhtale läind, ei haakund isegi natukene kolbi taha.
Oeh jah, mootor maha rotostart lahti, ahoi, võll mille peal ühesuunalaager istus oli õline või küttene, igaljuhul millegagi koos. Ja laager lihtsalt libises sealt üle.Puhastasin ära ja asi funkas(näpuga keerates vähemalt).
Komentaarid asja kohta:::
Ette tänades.
Oeh jah, mootor maha rotostart lahti, ahoi, võll mille peal ühesuunalaager istus oli õline või küttene, igaljuhul millegagi koos. Ja laager lihtsalt libises sealt üle.Puhastasin ära ja asi funkas(näpuga keerates vähemalt).
Komentaarid asja kohta:::
Ette tänades.
- eerikkarts
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 24.01.2006 21:59
Tavaliselt pestakse ühesuuna laager veel läbi bensuga ja kuivatatakse ära. Mõned üldse loobuvad ühesuuna laagrist ja aretavad asemele mingi kuuskandi. Kuskil vene foorumis oli seletus...
Seal pidavad olema mingid nõelad mis blokeerivad teise suuna ja kui see õli ja sitt koguneb külmadega ei taha see ühesuuna laager töötada kuna need nõelad ei liigu seal korralikult. Suviti seda probleemi nii ei esine kuna õli jäägid püsivad vedelana
Seal pidavad olema mingid nõelad mis blokeerivad teise suuna ja kui see õli ja sitt koguneb külmadega ei taha see ühesuuna laager töötada kuna need nõelad ei liigu seal korralikult. Suviti seda probleemi nii ei esine kuna õli jäägid püsivad vedelana
Viimati muutis eerikkarts, 20.02.2006 21:55, muudetud 1 kord kokku.
Ühesuunalaager peab tegelikult selle lögaga koos olema, see õlide segu mis sinan koguneb väldib ühesuunalaagri enneagset kulumist. Seepärast paljud sõitjad kunagi ühesunalaagrit ei puhastagi.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
-
- Postitusi: 892
- Liitunud: 22.09.2005 13:01
Brändi asi võib olla, aga imho nad panevad ju täiesti puusse ideeliselt, st et ühesuunalaager peaks olema kuiv. Ilmselt kohas kus tema kasutus on marginaalne võib see kuiv laager toimida, aga kui see võll oneway sees ikka 30K pööret teeb on teema vähemalt minu nägemuse järgi nõks teine.
Noh, ju siis tehas on tark ja teab mida soovitab, vähemalt on keda süüdistada kui laager uuesti läbi läheb.
Noh, ju siis tehas on tark ja teab mida soovitab, vähemalt on keda süüdistada kui laager uuesti läbi läheb.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
1) antud mootorites on kaks käivitus-haakemehanismi (vedru+pin vädas ja ühesuuna laager) ja tänu sellele ei tee võll ühesuuna laagri sees mitte kunagi 30k rpm'i;RandoM kirjutas:aga imho nad panevad ju täiesti puusse ideeliselt, st et ühesuunalaager peaks olema kuiv. Ilmselt kohas kus tema kasutus on marginaalne võib see kuiv laager toimida, aga kui see võll oneway sees ikka 30K pööret teeb on teema vähemalt minu nägemuse järgi nõks teine.
Noh, ju siis tehas on tark ja teab mida soovitab, vähemalt on keda süüdistada kui laager uuesti läbi läheb.
2) eelpool välja toodud põhjustel võib liiga paks õli/pläust oluliselt takistada ühesuuna laagri tööd ummistades koonuspilud kuhu haakimise võllid sisse peavad jooksma haakumise momendil;
3) kui tehas ütleb et WD40 on hea kuid võiks ka nitrocleanerit siis pole võimalik minul vähemalt sellest lausest kuidagi välja lugeda, et "laager peab kuiv olema";
4) ühesuuna laagrit "mutriga" asendada pole mõtekas kuna seda võlli veetakse esmase haakemehanismi hõõrdetakistuse tõttu siiski kergelt kaasa. Asendades aga ühesuuna laagri mutriga hakatakse sama "kergelt" kaasa vedama back-plate hammakaid, mille tulemusel võib nende eluiga oluliselt lüheneda.
Minu masina ühesuuna laager on hakanud paremini tööle peale seda kui ma välistasin väljalaske tihendi juurest tulevate õli+kütuse_jääkide voolamise backplate sisse silikooni abiga. silikooni soovitan panna vaid ulemise poole peale sest siis juhul kui sealt ikkagi läbi jookseb saab ta alt ka ilusti välja joosta.
Vahendasin lihtsalt HPI tech departmenti arvamust.RandoM kirjutas:Ilmselt kohas kus tema kasutus on marginaalne võib see kuiv laager toimida, aga kui see võll oneway sees ikka 30K pööret teeb on teema vähemalt minu nägemuse järgi nõks teine.
Tegelt me ei tea neid pöördeid. Hyperi mootori konstruktsiooni puhul on see kindlasti ligilähedane mootori pööretele. Hyperil naguniii õlitatakse one-wayd mootorikütusega sest see asub mootori sees.
HPI korral on see võrrand mitme tundmatuga aga välistatud ei ole jah et ka seal samakiire pöörlemine toimub. Sõltub sellest kui palju teine mootori sees olev ühesunna ülekanne üle libiseb.
Selle põhjal tundub Rando väide tõesem olevat. Igal juhul on ära proovitud et WD40 aitab mõnda aega veel surnud one-wayd elus hoida.
Ja siinkohal reklaamiks oma selleteemalist modifikatsiooni :
http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?t=159
Siin võib igasugu teooriaid aretada aga fakt on see et ühesuunalaager on nõrk koht. Ja kui ta võistlustingimustes ootamatult libisema peaks hakkama siis kõige kiirem viis on "Anti punniga variandi" abil sinna lihtsalt WD40 juurde uhada. Pärast seda kestab veel natuke.. ja veel natuke... kuni lõpuks rullid pesadest väljuvad. Pakun et 2-3 kuud suudad oma masina ÜSL eluiga ja oma vaeva raudselt säästa.Wakim kirjutas:Nonii, et peapki siis õline olema, aga miks ta võlliga ei haakund?
Ok, sellest teooriast sain ma igati hästi aru.
Aga millega sa sinna auku nii täpselt saad? Võin on teil sellised pika toruga pudelid?
Tähendab asi oli nii: Kui mootori kokku panin ja peale seda esimest korda käivitasin, ei last ÜSL kordagi üle, peale 2 minutilist käimist, ei võtt ta enam kordagi taha. Vot mind huvitaski see, miks ta nii tegi?
Aga millega sa sinna auku nii täpselt saad? Võin on teil sellised pika toruga pudelid?
Tähendab asi oli nii: Kui mootori kokku panin ja peale seda esimest korda käivitasin, ei last ÜSL kordagi üle, peale 2 minutilist käimist, ei võtt ta enam kordagi taha. Vot mind huvitaski see, miks ta nii tegi?