Mudelismi foorum

www.mudelismifoorum.eu
Tänane kuupäev 20.10.2017 14:43

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 15.05.2010 15:45 
Eemal

Liitunud: 08.05.2010 19:38
Postitusi: 205
Asukoht: tööpäeviti mandri-eestis
Kuidas oleks õige määrida diffreid. Mul neid kolm.
Ja kuna käigukast on metallist hammakatega siis tuleks ju seda ka määrida.. aga millega ja kuidas?

tänud


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.05.2010 15:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 02.12.2006 00:45
Postitusi: 1209
Diffreid ei määrita.... neid õlitatakse.
Teed diffri lahti ja puhastad ära... seejärel paned sisse vastavalt oma soovile erineva paksusega õli.
Diffri-, ja amordiõlisid saab praktiliselt igast mudelipoest.
Käigukasti ei oska kommenteerida kas seda õlitada või jookseb ta kuivalt.

_________________
Baltic champion 2015 Large scale 2WD
KONTAKT:555 628 95


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.05.2010 15:53 
Eemal

Liitunud: 08.05.2010 19:38
Postitusi: 205
Asukoht: tööpäeviti mandri-eestis
Grim Reaper kirjutas:
Diffreid ei määrita.... neid õlitatakse.
Teed diffri lahti ja puhastad ära... seejärel paned sisse vastavalt oma soovile erineva paksusega õli.
Diffri-, ja amordiõlisid saab praktiliselt igast mudelipoest.
Käigukasti ei oska kommenteerida kas seda õlitada või jookseb ta kuivalt.



mul olemas õlid.. aga palju tuleks panna õli..


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.05.2010 16:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2005 12:49
Postitusi: 324
Täida diffrid planetaari ristini. Äkki mainid mis mudeliga tegu siis oskaks sulle ka käigukasti osas vastuse anda. Üldiselt on nii et kui on kinnine siis võid määrida kui lahti siis kindlasti mitte.
Grim Reaper kirjutas:
Diffreid ei määrita.... neid õlitatakse.

Õlitamine ongi määrimine :wink: , sest õli on määrdeaine.

_________________
Märten
Hobimaailm


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.05.2010 16:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 02.12.2006 00:45
Postitusi: 1209
Kui differ on pooleks siis 1 pool täis panna ja paned teise poole talle lihtsalt peale ning kruvid kinni.
Nii olen mina teinud ja polnud häda midagi. Täitsa täis ei soovita panna sest sisemine õlisurve võib diffri puruks pressida kui õli soojeneb liikumisel.

_________________
Baltic champion 2015 Large scale 2WD
KONTAKT:555 628 95


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.05.2010 16:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 02.12.2006 00:45
Postitusi: 1209
Nemesis kirjutas:
Täida diffrid planetaari ristini. Äkki mainid mis mudeliga tegu siis oskaks sulle ka käigukasti osas vastuse anda. Üldiselt on nii et kui on kinnine siis võid määrida kui lahti siis kindlasti mitte.
Grim Reaper kirjutas:
Diffreid ei määrita.... neid õlitatakse.

Õlitamine ongi määrimine :wink: , sest õli on määrdeaine.


Ma mõtlesin, et ta tahab sinna midagi muud sisse panna peale õli :lol:

_________________
Baltic champion 2015 Large scale 2WD
KONTAKT:555 628 95


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.05.2010 16:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2005 12:49
Postitusi: 324
Muide on olemas täiesti ka diferentsiaali määrded. Kasutust leiavad need vist aga peamiselt 1/8 onroadis.

_________________
Märten
Hobimaailm


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.05.2010 16:26 
Eemal

Liitunud: 08.05.2010 19:38
Postitusi: 205
Asukoht: tööpäeviti mandri-eestis
autoks on cen genesis 46. kui see aitab.

mis asi on planetaari rist?.. kuna mul see auto on esimene siis ei jaga veel asja väga hästi


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.05.2010 16:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2005 12:49
Postitusi: 324
Servod kirjutas:
mis asi on planetaari rist?

Pilt
Planetaar hammakate võllidest tekkiv nö rist
BTW käigukasti ja diffri välimisi hammakaid võid määrida tavalise liitum määrdega.

_________________
Märten
Hobimaailm


Viimati muutis Märten, 15.05.2010 16:56, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.05.2010 16:34 
Eemal

Liitunud: 08.05.2010 19:38
Postitusi: 205
Asukoht: tööpäeviti mandri-eestis
mul vähe teise ehitusega. aga mõttest sain aru.. tänud


ehk diffritega asi selge

Aga käigukast. Mingi määre seal sees on olemas. Aga kuna eelmine omanik ei suutnud autot hooldada, siis pole ma kindel selles määrdeaines enab..


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.05.2010 18:50 
Eemal

Liitunud: 30.03.2007 12:47
Postitusi: 663
Asukoht: helsinki-vantaa-espoo
[quote="Grim Reaper"]Diffreid ei määrita.... neid õlitatakse.
Teed diffri lahti ja puhastad ära... seejärel paned sisse vastavalt oma soovile erineva paksusega õli.

siin on mees kes paneb mudeli difritesse sama määret mida laagritelegi 8)
ei viitsi ölidega jännata :wink:

_________________
ilma mudelita Targutaja


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.05.2010 16:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.09.2008 20:54
Postitusi: 40
diffritesse midagi muud ei tohi panna kui õli ?

_________________
HPI E-Savage, Kyosho DBX


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.05.2010 19:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.05.2007 07:04
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Tohib panna küll, aga silikoonõli mõte on selles, et sellega saab seadistada auto juhitavust/käitumist vastavalt raja omapärale. Saab suunata veojõudu soovitud kohta soovitud määral.

_________________
TLR : : MUGEN SEIKI : : SAVÖX : : SPEKTRUM : : NOVAROSSI : : AKA : : PROLINE
Raadioteel juhitavad mudelid ja lisavarustus
https://www.claypitrc.eu


Viimati muutis R0mm, 28.05.2010 22:58, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.05.2010 19:11 
Eemal

Liitunud: 25.04.2006 16:43
Postitusi: 516
Asukoht: Kuressaare, Tallinn
Siit küsimus ühtlasi Grimile kui Baja mehele, et mis viskoossusega õli sina oma masinas kasutad?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.05.2010 21:23 
Eemal

Liitunud: 27.07.2005 14:47
Postitusi: 1613
Asukoht: Tallinn
Silikoonõlisid kasutatakse difrites ja amortides kahel põhjusel:
1) nende viskoossus on temperatuurist vähem sõltuv (toimib külmalt samamoodi nagu soojalt)
2) nad ei aja kummirõngaid (=difri/amordi tihendid) paksuks ja asjad toimivad paremini

Kui ei soovi silikoonõlisid kasutada, võib difreid täita ka Kellukese limonaadi, kasutatud mootoriõli, hapukoore või kanakakaga, aga miks peaks?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.10.2010 14:22 
Eemal

Liitunud: 01.10.2010 15:48
Postitusi: 13
Aga kas nt kuullaagri või nt pooltelje määret tohib panna?

_________________
Servemet OÜ - Metallitööriistad
Sepa 21 Tartu
Laagrid, puksid, puurid, keermepuurid(ka toll), keermelõikurid, freesid jne


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.10.2010 14:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.05.2007 07:04
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
siiski jääb küsimus, et miks kasutada midagi muud kui silikoonõlid on saadaval igasuguses viskoossuses? Mingi põhimõtte pärast ei ole ju vaja muud sodi sinna panna kui õiget asja on vabalt saada. Keegi ei saa keelata sul sinna ükskõik mis vedelikku või tahket ainet panna, aga milleks seda teha? Mingi täitsa laaest võetud võrdlus - kui võileivale määrid võid, siis miks mitte minit muud määret panna? Laagrimääret näiteks, see ka ju selline rasvane ollus, aga leiva peal maitseb kuradi kehv. Igal asjal oma eesmärk ja kasutuskoht. Rangelt soovitatav targemate nõuandeid järgida.

_________________
TLR : : MUGEN SEIKI : : SAVÖX : : SPEKTRUM : : NOVAROSSI : : AKA : : PROLINE
Raadioteel juhitavad mudelid ja lisavarustus
https://www.claypitrc.eu


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.10.2010 15:52 
Eemal

Liitunud: 01.10.2010 15:48
Postitusi: 13
Aga miks siis ütleb TT-01 manual apply Grease(määre)?

_________________
Servemet OÜ - Metallitööriistad
Sepa 21 Tartu
Laagrid, puksid, puurid, keermepuurid(ka toll), keermelõikurid, freesid jne


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.10.2010 19:00 
Eemal
pistik.com
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.04.2006 20:40
Postitusi: 2611
väikeses koguses määret = väga väga väga vedel silikonõli = väga "lahtine" differ

Määret paned selleks, et hammasrattad ära ei kuluks. Silikonõliga seadistatakse selle difri tööd. Mida paksem õli, seda rohkem "lukus". Miks silikonõli? Sest selle viskoossus on _suhteliselt_ sõltum temperatuurist (tegelikult vägagi sõltuv, aga parim mis võtta on).

_________________
Lauri Laidna - http://www.pistik.com
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.10.2010 20:14 
Eemal

Liitunud: 01.10.2010 15:48
Postitusi: 13
Sellepärast ma mõtlengi teha nn liba LSD nagu on http://www.phantomgrip.com , siis ei sõltuks diffri lukustamine niipalju enam temperatuurist ja saaks kasutada rasketööstuse määrdeid, mis ka rohkem kaitsevad ja kompenseerivad hammasrattastele avaldatud survet.
http://www.phantomgrip.com/component/content/article/13

_________________
Servemet OÜ - Metallitööriistad
Sepa 21 Tartu
Laagrid, puksid, puurid, keermepuurid(ka toll), keermelõikurid, freesid jne


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.10.2010 20:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.01.2008 14:10
Postitusi: 612
Asukoht: Tallinn
1/5 skaala difrites kasutatakse ametlikult vaseliini!


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.10.2010 22:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.04.2007 20:48
Postitusi: 662
Asukoht: Tallinn
edvin kirjutas:
1/5 skaala difrites kasutatakse ametlikult vaseliini!

Jah, kindlasti 8)

_________________
https://ketecor.ee/ kardinad, rulood ja markiisid!


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.08.2017 21:58 
Eemal

Liitunud: 27.09.2010 14:48
Postitusi: 42
Kuidas nende diffrite ja õlidega nüüd on.
Läksin mina ühte mudelismipoodi ja mõtlesin, et ostan diffrisse uue õli, aga müüja keeldus mulle müümast. Ütles, et ma kodus manualist järgi vaataks, mis viskoosussega õli sisse käib ja siis tagasi tuleks. Kui ma mingi muu õli sisse panen, pidavat kõik kohe orbiidile lendama, kui ülekandeid ümber ei ehita. Ja siis veel lähen poodi kaeblema, et nad vale õli müüsid. Ausalt öeldes tundus see jutt mulle veits BS, aga väga kaua vaielda ei viitsinud, ta olla sellega ikka 10a tegelenud ja ei tahtnud ise ka väga loll näida.
No igaljuhul oleks vist olnud jah hea teada, mis õli seal sees käib, teaks millest lähtuda, aga kahjuks pole seda manualis kirjas. Tegu tagaveolise nitrokaga ja plaan oli kangemat sorti õli soetada, et tekitada lukus diffri efekt. Rajal ei kanguta, töristan tagahoovis oma lõbuks.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.08.2017 22:31 
Eemal

Liitunud: 23.12.2015 14:43
Postitusi: 78
Laiali ei lenda seal midagi.
Küsimus on selles, kui palju "lukku" sa oma difrit tahad.
Õli on peaaegu nagu LSD - limited slip differential.
Vedelama õliga on ratastel rohkem vabadust erineva kiirusega liikuda, paksema õliga vähem. Liiga paksu õliga on peaaegu nagu lukus.

Tagaveolise puhul vist asja väga halvaks ajada ei saa. Rohkem lukus tähendab rohkem ülejuhitavust aga ka paremat ülejuhitavuse kontrolli.
Ilma õlita või liiga vedela õliga tahab kurvis ainult sisemist ratast põletada. Paned vähe tummisema õli ja veavad kurvis mõlemad rattad. Paned liiga paksu ja siis ilmselt tahab igas kurvis driftima hakata.

4WD puhul peab võtma süsteemi tervikuna. Ei saa ainult ühe difriga mängida. Muidu võid auto teha väga halvasti juhitavaks.
Üldiselt tundub toimivat valem: Keskele kõige paksem, ette 2-3x vedelam ja taha esimesest veel umbes 2x vedelam.
Oma 1:8 monsteritele panen keskele 300k, ette 100k ja taha 50k. Siis on minek hea, ei ole nii, et üks ratas käiks tühja. Keerab sinna kuhu soovid ja joonistab ka ilusaid driftipoognaid kui tahad. Mulle selline setup sobib. Alajuhitavust pole ja ülejuhitavuse saab soovi korral tekitada.
Väiksemate autode puhul või väiksemate ja kergemate ratastega (väiksem inerts) auto puhul lähevad muidugi vedelamad õlid.
300k on ikka väga paks õli, seda võiks lausa noaga lõigata ja määrida. Isegi 50k on päris paks ja voolab väga aeglaselt.
Olen neid pannud difritesse, mis tehasest tulevad vaid kerge määrdega hammasrataste peal. Ei ole midagi laiali lennanud.
Liiga vedel õli annab lihtsalt lahtise difri. Sellega ei saa ka midagi laiali lasta.

Mulle tundub küll see BS jutt, et lased midagi laiali. Aga võib ka olla erijuhtumeid ja väga nõrkasid detaile mõnel autol, mis lendavad laiali. Kuigi ma kaldun arvama, et siis lendaks need laiali ka niisama suuremate kiirenduste ja muude lolluste tegemiste peale.
Aga auto juhitavuse võib küll korralikult ära rikkuda 4WD puhul - proovitud :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.08.2017 23:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2008 12:54
Postitusi: 325
Asukoht: Mudelihall
Tere!
Poemüüjal on differentsiaalide ning õlide osas tegelikult õigus. Vaatamata, et enamikel autodel on tegemist suhteliselt straight up ja tihti võrdlemisi robustse komponendiga, on teisalt tegemist väga keerulise ning fundamentaalse detailiga - tegemist on iga auto puhul (eeldusel, et sild ei ole lukus) osaga, ümber mille terve sild töötab. Kui differentsiaal ei tööta, või on valesti seadistatud, ei ole autoga võimalik sõita, isegi mitte koduhoovis.

Tulles tagasi küsimuse juurde - miks ei müünud, kas lendab orbiidile ja mis õli?

Kui kaupmees oleks müünud suhteliselt madala (suure tõenäosusega ka liiga madala) viskoossusega õli, juhtub mitu asja, mis võivad kõik potentsiaalselt viia differentsiaali kokkujooksmiseni - liiga vedel õli laseb vedava silla ratastel oluliselt väiksema takistusega suurema erinevusega kiiruse saavutada, ehk differentsiaal teeb õli suhtes rohkem mehhaanilist tööd. Suurema tööga kaasneb ka temperatuuritõus ning sellest hetkest algavad ka probleemid - silikoon ei oma peaaegu mingeid määrdeomadusi, vaid on differentsiaali sees eelkõige mehhaaniline takisti ning suhteliselt suure soojusmahutavuse tõttu ka jahuti. Temperatuuri tõustes (tegelikult on olukord analoogne pigem kuumutamisega) muutuvad silikooni füüsikalised omadused piisavalt, et see ei oma enam ei määrde-, ega jahutamisomadusi. Kusjuures, pärast silikooni kuumutamist ei taastu selle algsed füüsikalised omadused, ehk differentsiaali ei jahuta enam mitte miski (õhk ei loe antud olukorras absoluutselt) ning silikoonile tekib juurde suhteliselt spetsiifiline kõrbelõhn ning tume värvus. Koos sellega kaasneb tihti ka differentsiaali kokkujooksmine, ehk väikesed satelliithammasrattad jooksevad lihtsalt differentsiaalikorpuse plastikseina kinni ning sulatavad ennast sinna sisse.

Aga mis õliga siis ikkagi sõita?
Differentsiaali seade sõltub väga paljudest teguritest, kuid lihtne on lähtuma hakata nendest - auto skaala ja mass, pinnas ning rehvid. "Tagavedune nitrokas ja koduaed" ei anna vajalikku informatsiooni, et seda määrata, vabandust. Üldiselt nõuab suurema skaala ning massiga auto suurema viskoossusega õli, väiksem väiksemat. Analoogselt tuleks hinnata ka pidamist - suurema pidamisega rajal on tihti parem valik kasutada jäigemat õli.

Nota bene: tagavedusel autol tekitada "lukus diffri" efekti on paha mõte. Mida jäigem on tagumine differentsiaal, siis üldiselt seda alajuhitavam on auto kurvi sisenemisel ja kurvi apexis ning seda raskemini kontrollitav kurvist väljudes. Lisaks sellele on teistel veoskeemi osadel (veovõllid, käigukast jne) oluliselt rohkem stressi, mis võivad viia lihtsalt mõttetu lõhkumiseni.

Edit: srx, enamikel autodel on siiski kõige lihtsam avatud differentsiaal, õli ei oma mingit LSD efekti (LSD puhul muutub pöörlemiskiirus ning rattale mõjuv jõud vastavalt vajadusele suuremaks/väiksemaks), sest tegemist on üldjuhul konstantse suurusega takistiga. Kui, siis efekt on pigem vastupidine, ehk kurvis vähem kaalu omav ratas hakkab järsu temperatuurimuutuse tõttu veel vabamalt käima ning seetõttu kaotab vedu ka suurema kaalu all olev ratas.

_________________
Jörg Tiit - 4x EFRA European Champion

SWorkz Motorsports
Nosram Electronics
Mudelihall
Savöx Servos
T-Pro Tires
RJX Hobby
Awesomatix
Insane Racing
mcd.ee
ToniSport
Boca Bearings
HobbyFactory
Võrguvara


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.08.2017 09:36 
Eemal

Liitunud: 27.09.2010 14:48
Postitusi: 42
Ei tea, liiga peeneks pole mul mõtet asja ajada. Seda enam, et erinevate tootjate õlid tõenäoliselt varieeruvad. Ei ole nii, et 10000WT on kõigil täpselt sama. Iga tootja 10000WT on täpselt tema nägemus 10000WT õlist, võrreldes mõne teisega võib olla lahjem või paksem.
Katse eksitus meetod, kas meeldib või mitte. Aga kuidas ma katsetan, kui müüakse ainult seda, mis manuaalis kirjas. Kes üldse ütleb, et manuaalis märgitud number ja poeletil olev õli samad on, peale siis pakendile märgitud numbri.
Kui küsisin mida sa seal siis ümber ehitad, valgus suu vett täis ja hakkaski tulema mulks, mulks, mulks: ma olen 10a tegelenud nagu see peaks aukartust äratama. Mu pärast ole kasvõi 100a tegelenud, aga ole mees ja põhjenda amatöörile ära.
Ühesõnaga õliga reguleerib vedu: eest-keskelt-tagant, palju kurvis sisemine ratas tühjalt pöörleb jne. Mida ma ka teadsin poodi minnes. Mitte, et diffriõli pärast reguleerib ülekannet, ülekannet reguleeritakse vast ikka vastavalt raja profiilile, olenevalt, kas vaja paremat kiirendust või lõppkiirust ja siis juba tulevad mängu diffri õlid, kust kui palju veab.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.08.2017 09:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2008 12:54
Postitusi: 325
Asukoht: Mudelihall
Küsimus ei ole peeneks ajamises, vaid printsiibi mõistmises ning selle kasutamisoskuses.
Täiesti õige, et erinevate tootjate õliskaalad on erinevad (seda eriti CST skaala puhul, sest tegemist on mõnevõrra meelevaldsema süsteemiga, kui seda on WT), kuid seda enam oli poemüüjal põhjust küsida, mis on manualis soovituslik. Õige on ka see, et katsetamine ning endale mugava akna leidmine on hädavajalik, kuid enne ei saa keegi mingeid soovitusi teha, kui ei ole teada, mis autoga tegemist on. Üldiselt (eedlusel, et tegemist ei ole suureskaala autoga) võiks tagaveolise auto differentsiaaliõli jääda vahemikku 2000cst - 20.000 cst, kuid võib olla ka erandeid.
Ei saa mainimata jätta, et tegelikult oli kaupmehel teatud määral õigus ka differentsiaaliseadete ja ülekannete seose kohta, aga see ei puutu praegu teemasse.

_________________
Jörg Tiit - 4x EFRA European Champion

SWorkz Motorsports
Nosram Electronics
Mudelihall
Savöx Servos
T-Pro Tires
RJX Hobby
Awesomatix
Insane Racing
mcd.ee
ToniSport
Boca Bearings
HobbyFactory
Võrguvara


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.08.2017 11:43 
Eemal

Liitunud: 27.09.2010 14:48
Postitusi: 42
Autoks nitro HPI Firestorm.
Miks ma kangemat diffrit tahan ongi selle pärast, et auto oleks ülejuhitav. Mõisa peale ei sõida, pole oluline, kui kiiresti punktist A punkti B jõuan ja niisama sirget lihvida ka igav.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.08.2017 12:13 
Eemal

Liitunud: 30.12.2008 21:38
Postitusi: 392
Asukoht: Põltsamaa/Tallinn
Mina alustaks 10k CST õliga proovimisest. Kui peaks ikkagi liiga vedelaks jääma, siis on mingi pidepunkt olemas kust edasi liikuda.
Firestormi diferentsiaal on üsnagi pommikindel tükk.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7