5-elemendiga parda aku ja digiservod

Siin kategoorias leiad erinevaid lihtsamaid ja keerulisemaid nippe ja artikleid kuidas oma mudelit paremaks putitada.
Vasta

Digiservod?

Kasutan 5-elemendiga akut ja digiservosid
12
50%
Kasutan 4-elemendiga akut ja digiservosid
1
4%
Kasutan BEC-i ja digiservosid
0
Pole hääli
Kasutan tavalisi servosid
7
29%
Misasja? Mis neil vahet on? Ma ei tea...
4
17%
 
Hääli kokku: 24

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

5-elemendiga parda aku ja digiservod

Postitus Postitas lauri » 18.08.2007 21:56

Kes kasutab? Nimelt rusika-reeglina keelatud ju (või mitte-lubatud) 5-elemendiga NiCd/NiMH kasutamist juhul, kui kasutad digiservosid. Kas on olnud probleeme? Äkki mõne mehe pidevad servode läbi kärssamised ongi selle tõttu :roll: ?

Probleemiks see, et täis laetud 5-elemendi puhul on kogupinge kõvasti üle 6V ja digiservo mõeldud töötama 4.8 - 6.0V (4x1.5V patareid).

Miks küsin? Sest omal plaanis mitmele olevuele digiservod peale panna ja mõtlengi siin, mida teha... tegelikult peaks parda 4-elemendi vastu vahetama ja polekski probleemi.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 18.08.2007 22:02

üks vana ja kulunud jutt Hitec / Multiplex arendus osakonnast !

how to avoid the damage of
digital servos.

First you have to understand, that digital servos are designed for fast

powerful controlling of models at a best weight and for a price within a

hobbiest's budget. This means: You can't get a high speed, lightweight
fast power servo with superb price that will withstand all kind of
overload conditions without damage.

If your car crashes and any kind of servo blocking happen a digital
servo will try it best to move and even a small offset will cause the
servo to fetch full current to start moving as fast as possible. This
current is near to short circuit condition because the motor is not
running. With an unblocked servo, this is only for a short moment
causing only little thermal load.

The servos will withstand for a while this overload condition, but
running the servos at the upper voltage limit ( keep in mind that 6 Volt

means 6 Volts and NOT 5 cells fully charged .. will not blow up the
servos at once but will add extra load) gives you not only more power
but also less tolerance for blocking condition. Further more, the
overall temp of the servo will be higher before the block condition
happens and you loose extra headroom.

So the first step to avoid blown up servos is to use 4.8 V supply
voltage. Second is to use mechanical devices that avoids blocking of the

servo even if the steering is blocked.

If you think you need the max. power and speed out of the servo please
understand that there is no headroom left for overload situations.

Of course it might be possible to design a servo with 100 % overload
protection, but this will costs a lot of more money ( a estimate was
about 15 times of todays price ..) and if we see the small overall
failure rate there is no need for 95 % of the user for extra protection.

( and be sure.. anyone will suggest to bridge the overload fuse in order

to get out more speed, power etc.. )

best regards

Olaf Wessels
Service Department Germany
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 18.08.2007 22:09

No täpselt... seda ja neid jutte tean väga hästi! Ei soovitata ja põhjendus ka väga loogiline, samas jätab otsa lahti... kes tahab riskida, võib proovida :lol:

Ootaks isiklikke kogemusi! Kes "ellu jäänud" ja kes "surma saanud" 5-elemendiga digiservode kasutamisel.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 18.08.2007 22:31

njahhh räägin siis omadest kogemustest

Kokku läbi kõrvetatud 3 digikat.

Põhjuseks reeglina kinnikiilunud roolisüsteem mis tekitab servosisest pinget nagu ka spetsialist väidab :)

Kasutusel olnud akupakid mis kõik 5 elemendiga 6V ja kas 1500 - 2000
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
Zebra1188
Postitusi: 1246
Liitunud: 07.10.2006 10:05
Asukoht: Keila
Kontakt:

Postitus Postitas Zebra1188 » 18.08.2007 23:33

Futaba 9451 pole veel siiani ära surnud. 5 elemendiga NIMH aku kenasti toitnud.. krt seda teab. Ja nüüd on isegi on-road masinal peal, mis saab juu vooli 7,4V akust? :? :roll:
HB Cyclone D4
HB Cyclone TC

HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 19.08.2007 09:14

Zebra1188: ESC'il on tõenäoliselt siiski BEC vahel...

a mina olen ka siiani digiservot 5cell nimh akuga kasutanud ja siiani toimib.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

Kasutaja avatar
kaval
Postitusi: 1221
Liitunud: 12.02.2006 21:38
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas kaval » 19.08.2007 20:57

ka mina kasutan 2400 sanyo viiest pakki ja ptüi,ptüi,ptüi pole veel midagi juhtunud
allar 562 91 000
Savage25sl/LRP ; Venom VMX-450,
ULL ON RÄÄKINUD !!!

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 19.08.2007 23:05

eluaeg 5-cell aku ja digiservodega sõitnud. surevad kõik lõpuks millegisse, igavesi asju ei ole, aga ülepinge tõttu pole veel ükski läinud. Viimane tase on hüpata mootor trükkplaadi küljest lahti :)
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 20.08.2007 04:19

Huvitav, et enamik kärutavad oma digiservosid 5-akuga. Kui töökindlust tahad ja finaal-sõidus mitte riskida servo kärssamisega, tasuks 4-elemendise parda-aku poole vaadata :!:

Miks? Kui arvad, et su digiservo pole 4-akuga piisavalt võimas, hangi võimsam digiservo. 5-aku kasutamisel muud eelist pole, kui servo väljundvõimsuse tõstmine. Veel parem oleks muidugi 2S LiPo ja UBEC (impulss-muundi) kasutamine, mis pidevalt näiteks 5.8V välja annab.

FYI: Minu esialgne küsimus oli üle-üldse lennuki servode ja aku peale mõeldes küsitud :wink: Laksan igaksjuhuks siiski alguses 4-elemendise kõigepealt ja kui tundub, et jääb kiirust ja võimsust puudu, siis panen 5-elemendise. Lennuki puhul pole servo täis-koormuse all sisuliselt kunagi ja päris mitmed kasutavad muretult digiservosid 5-akuga.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 20.08.2007 09:51

See ülepinge jutt on täielik BS kuubis. Ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes kasutaks onroadis 4 akuga toidet. Absoluutselt kõik autod on tehtud 5-purgiste akude jaoks (OK, v.a. RTRid, millel on 4xAA tray kaasas, aga me räägime ju digiservodest ehk võistlusautodest) ja nii nendega ka sõidetakse.
Minu kolmandal suveetapil surnud gaasiservo oli sama vana kui mu 3PK pult, ja see on juba väga vana... ma pakuks lambist ~5 aastat. Üks esimesi 3PKsid igatahes.
Oh yeah, ja 4xAA pinge on ka uuena üle 6 voltsi...

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 21.08.2007 10:15

Võib ju praktikas BS olla (seda vastust ma ootasingi, tänud ollo :)), aga vähemalt tootjad kaverivad oma ässi selle jutuga...

Ja miks uued võimsad digiservod on metallkorpuse ja radiaatori-kujuga :roll: ? Sest suured võimsused ja ülekuumenemine on probleemiks. 4-akult 5-le üleminek aga halvendab olukorda veelgi. Eks peamine "sissepõlemise" oht ongi siis, kui servo saab täiskoormust väga pikka aega. Kuumenevad nii transid kui mootor. Voolutarve võimsal servol ~2A ja 6v >> servo tarbib maksimaalselt üle 10W !

Aga mina sain oma küsimusele piisavalt ammendava vastuse ja panen järgmiseks korraks ka 5-akuga parda-toite.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

arne
Postitusi: 80
Liitunud: 29.06.2005 13:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas arne » 21.08.2007 11:15

Lauri - on tootjaid ja tootjaid. Ja need tootijad kes kirjutavad oma servo spetsi, et see kannatab 5-se pakiga kasutamist ei kavereeri midagi. Kui sa võtad servo mille spets ütleb, et see on ainult 4-se pakiga kasutamiseks ja kasutad seda 5-sega, siis oled rumal. Aga sa ei pea sellist servot võtma.

Arne

Vasta