2. leht 2-st

Postitatud: 19.05.2009 18:00
Postitas Faasan
.-

Postitatud: 29.05.2009 22:33
Postitas Faasan
keegi võiks siia RCGroups'ist selle "LiPo Fires" vms teemast mõned õpetlikud pildid ja videod välja otsida - maha põlenud autod, majad, töötoad jne.
Siin on ühest meelega õhku lastud LiPo'st pildiseeria, et rahvale näidata LiPo ohtlikust. Ühtegi maja seal õhku ei lenda, aga ikkagi. :wink:
http://www.flickr.com/photos/locutis/se ... 425404297/

Tsiteerisin küll vanat teksti, kuid ei leia ühtegi pilti/seeriat mõnest LiPo plahvatusest siit teemas. Lihtsalt üritan kasulik olla. :wink:

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 12.05.2010 18:42
Postitas s3ri0us
mul oli kunagi yks suur f1 "mänguasi" RC auto. Jäi siis sõbra poole kuuri ja aku jäi auto külge ja lihtsalt mingi läks põlema, aku läks lühisesse vms. Vedas et ta just seal kuuris tegutses, muidu oleks minu auto pärast teisel kuur/töötuba maha põlenud.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 25.07.2010 13:35
Postitas edvin
Peale sõitmist läks üks kõvas kestas Lipo punni (mitte päris sulepadja näoliseks), aku temp oli ca 40 kraadi. Peale jahtumist tõmbas tagasi veidi siledamaks. Kas oleks mõistlikum seda akut enam mitte kasutada või ei juhtu midagi kui veel laadida ja sõita? 5000mah on nominaalne mahtuvus, viimastel aegadel üle 4000mah sisse pressida enam ei õnnestunud.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 31.07.2010 19:53
Postitas edvin
Proovisin:
Laadimine oli tavaline - põlema ei läinud
Tarvitamine oli tavaline - põlema ei läinud. Aga läks jälle punni ning auto jäi aeglaseks enne lipo cut offi. Seega mingi purk on väga väsinud.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 31.07.2010 20:49
Postitas Stroke
sul cellide pingeid 1 haaval laadija ei näita? et siis laadimine ikka balanced?

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 02.08.2010 00:10
Postitas edvin
Ainult balanseerides laengi. Kusjuures pinged olid kohe laadimise alguses võrdsed. Sisse mahtus 3000mah, seega aku kõlbab ainult lipo tuleohtlikkuse testimiseks.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 02.08.2010 08:06
Postitas R0mm
Kuumad ilmad ei mõju aku tervisele üldse hästi. Kipuvadki punni minema isegi kui nende tervislik seisund eelnevalt täielikult korras on.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 16.09.2010 09:44
Postitas arne
Valin akut sellisesse kohta, kus pole välistatud, et ta näiteks pooleteist meetri kõrguselt maha kukkuda võib. Akule läheb mingi paksem pehmendussukk ümber aga ikkagi.

Kas Lion on sellise kohtlemise juures turvalisem kui kõvakestaga Lipo või pole väga vahet?

Lifepo4 kahjuks kasutada ei saa - Lion/Lipo natuke kõrgem pinge on kriitiline edutegur :)

Arne

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 24.11.2010 10:33
Postitas s3ri0us
Ei hakka uut teemat tegema, Palju tuleb lipol cut-off voltage panna? Aku on ise 2s 5700mah.
Guugeldasin aga seal oli ainult 3s kohta.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 24.11.2010 11:18
Postitas edvin
Mitte madalamaks kui 3V purgi kohta. Seega 6v 2s aku puhul või veidi rohkem.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 24.11.2010 11:32
Postitas s3ri0us
kui ma 3v panin sain ma väga vähe sõita

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 24.11.2010 13:01
Postitas R0mm
kui on 2S lipo, siis cutoff voltage paned 6,0V mitte 3V.
5700mah akuga peaks mingi 25-30 minutit rallitada saama
Mis regu sul on?

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 24.11.2010 19:41
Postitas s3ri0us
regu on Ezrun 60A , 6v pole valikus, kõige suurem on 3,4 ja väikseim on 2,6
Manualis on kirjas et kui li-po on siis tuleb kindlalt peale panna
Ja ma pole kunagi 25min kätte saanud.. tavaliselt ca. 10-15 min

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 24.11.2010 19:43
Postitas JazZ
No siis ta järelikult tunneb ise ära mitme elemendiga aku ta küljes on ja seadistamisel küsib ühe elemendi miinimum pinget. Sellisel juhul peaks ikkagi 3V õige valik olema. Kui vähe Sa selle seadega sõita said siis?

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 24.11.2010 20:16
Postitas edvin
EZrun-e on olnud õige mitmeid ja midagi tuleb probleemis tuttav ette.
Ezrun 60A on väga hea ja pommikindel regu, kuid bec on võimsate servode (või kinnipoomise jaoks) nõrk või on regu temperatuuri sensoriga midagi korrast ära (näiteks on paks kiht sodi regule peale ladestunud). St. bec võib ülekuumeneda ja seejärel kogu regu lülitatakse ülekuumenemise tõttu välja. Mina lülitasin meie samal regul julmalt temperatuuri jälgimise välja, kuid andsin aru et reaalse ülekuumenemise puhul põleb regu nüüd mõnusa suitsuga maha. Senini ei ole veel põlenud ja aku saan sõita kenasti lipo cut off piirini tühjaks nüüd. Mõistlik oleks vahel jälgida kas ventikas on veel terve. Väga ärahooratud (näiteks miljon korda üle joodetud kontaktid või miljon korda maha kiskumisega kõveraks väänatud) regu puhul ei pruugi pinge mõõtmine ka õieti enam toimida. Ühel sellisel ropult peksa saanud katsejänesel lülitasin lipo cut off funktsiooni täitsa välja.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 24.11.2010 22:33
Postitas s3ri0us
to jazz: mõni minut, siis ei lasknud enam normaalselt sõita

regu on mul uus, 2 nädalat vana, ja pole mingit sodi peale kukkunud

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 25.11.2010 09:11
Postitas R0mm
Palju mAh-e pärast akusse läheb kui regu arvab, et on õige aeg sõitmisele lõpp teha? Palju on reaalne aku pinge pärast cutoffi? Tundub, et sul see regu lihtsalt peksab segast ja mõõdab aku pinget väga valesti...või on aku lihtsalt tuksis.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 25.11.2010 09:24
Postitas s3ri0us
aku on mul samuti uus,

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 25.11.2010 11:49
Postitas JazZ
s3ri0us kirjutas:aku on mul samuti uus,
See fakt ei tähenda veel et ta ka toimiv on.
Võib olla praak. Võib olla ka liiga lahja selle jaoks mida Sa temaga teha tahad, kui Sa üritad temast rohkem voolu kätte saada kui tal anda on siis ka pinge langeb ja tulemus ongi see mida näed.
Muidugi on ka võimalik et regu peksab lihtsalt segast.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 25.11.2010 22:07
Postitas s3ri0us
aku pinge mõõdan ära esimesel võimalusel

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 14.03.2011 13:26
Postitas 426f
mul hakkas täis laetud lipo toas punnitama,eile laadisin täis ja täna 12:00 vaatasin et natuke punnis,kõvakestal vahe suurem ja tühjaks sõites tõmbas aku õigesse asendisse tagasi,mul toas 27c sooja ka,kas ma peaks täislaetud akut külmkapis hoidma,osad teevad seda,aku siis 5400mah robitronic lipo 2s hardcase

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 14.03.2011 13:34
Postitas lauri
Laadisid sa seda ikka balanceriga? Kindlasti lae ja HOIA akut tulekindlalt spetsiaalses LiPo kotis või kui seda pole, siis näiteks keraamilises nõus. Hetkel on tuleoht eriti suur. Järgmine samm peale punni minekut on leek.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 14.03.2011 13:59
Postitas 426f
laen balanceriga ja kõik oli ok. ja nüüd on tühi aku tulekindlas kotis igaks juhuks

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 14.03.2011 15:08
Postitas 426f
nüüd 56minti laadinud akus 8,20v sees ja ei punnita

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 14.03.2011 15:42
Postitas lauri
Kontrolli, et laadijast ikka ka Balance Charging valitud. Mõni laadija võimaldab ka ilma blancerita laadida, kui nö vale rezhiimi valid, isegi balanceri kui juhe on ühendatud.

Ürita mõõta elementide pinged ära. Eraldi testri abil või laadija abil, kui see võimaldab. Peale laadimise lõppemist peaksid kõik elemendid olema kenasti 4.1-4.2V vahel. Peale nö sõidust tulekut ka enamvähem 0.1-0.2V erinevusega, mitte palju rohkem.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 14.03.2011 18:32
Postitas 426f
mul testrit pole,aga laadija näitab et aku on balansis,kas teil ka täis akud hakkavad punnitama kui 27-30c juures seisavad,suvel kuumaga peaks selline nähtus väga tihedalt olema

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 14.03.2011 19:22
Postitas revlis01
426f siin natuke lugemist kuidas hoida liposi. Ise sain nii aru, et kui neid otsese päikese kätte ei pane siis ei juhtu midagi.

Tekkis selline küsimus, et kas tavalise multimeetriga saab lipo cellide pinget mõõta. Või äkki mõeldigi seda "erilise testri" all.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 14.03.2011 20:07
Postitas lauri
Ei punnita korralik aku ka +50C juures mitte! Midagi on sul valesti. Punnitama hakkab siis, kui sa võtad sealt suuremat võimsust, kui tema anda suudab. Aku nn jõudlus väheneb ajapikku. Kui uuest peast aku kannatas koormuse kenasti ära, siis näiteks 50 või 100 tsüklit hiljem võib sama koormus teda punni ajada. Aku punnitamine tuleneb sellest, et tavapärasele aku tööle lisaks tekib seal ka gaase, mida ei tohiks tekkida.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 14.03.2011 20:38
Postitas Grim Reaper
Ja kindlasti tasub meeles pidada, et ei tasu nõelaga seda torkima minna gaaside vabastamise eesmärgil. Pärnus keegi tark proovis seda teha ja lõpetas ilma kulmudeta ning punase silmaga. Lauri isegi sai paar pilti sellest meetrisest leegist kui ma õieti mäletan. Kui küsima hakati, et miks nii ja miks naa siis tuli hiljem välja, et laeti hoopis vales reziimis.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 14.03.2011 21:36
Postitas 426f
ma oma akut kogu selle talve õues kasutanud ju siis see külm pole head teinud

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 14.03.2011 23:37
Postitas lauri
426f kirjutas:ma oma akut kogu selle talve õues kasutanud ju siis see külm pole head teinud
Nii võib olla küll! Aku jõudlus on jube jahedaga palju kehvem. Aku sisetakistus on suur ning kui palju võimsust kätte tahad saada, siis aku ei suuda seda anda, kuumeneb ja sureb vaikselt. Ole selle akuga ettevaatlik. Proovi tühjaks-täis-tühjaks laadida. Palju mahtuvust tuleb?

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 03.05.2020 16:55
Postitas RC WLtoys
Tere,
Kas oleks huvi artiklit uuendada?
Kindlasti on uusi andmeid infot!

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 03.05.2020 19:05
Postitas OnuEdgar
Ikka vaata kaasasolevat infolehte või akul endal kirjed peal. Turvaline on 1C aga minu Gene akude puhul on 1-3C soovituslik. Eelnev vastaja juba ütles mis on 1C tähendab.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 05.05.2020 19:15
Postitas Markokas
Elekter ja füüsika pole viimased aastad muutunud, pole vaja uuendada. Laadijad muutuvad targemaks ja mõtlevad kõige eest.

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 15.02.2021 23:37
Postitas Diksy
Tere

Kasutan Nitro autodel Ni-Mh ja Ni-Cd akusi (Puldi saatja, auto vastuvõtja, strater), olen riuli pealt võtnud 5-7 aastaid seisnud akusi ja laadinud neid (kuna kõik räägivad plahvatustest, siis olen neid pandud laadimise ajal pottidesse, kaaned peale). Pole midagi kuskilt otsast plahvatanud ja kuumaks läinud. Äkki probleem on hiinna laadijates, mida kõik kuhjaga ostavad.

Ei oska komenteerida, aga igaks juhuks laen neid edasi, ikka plekpotti sees))

Re: Akude turvalisusest

Postitatud: 17.02.2021 14:02
Postitas Markokas
NiMh ja NiCd akud ei ole nii tuleohtlikud laadimisel, kui LiPo akud, kuid siiski ülelaadimise korral võivad põlema minna. Enamasti on tuleohu tekkimisel põhjus inimfaktoris, kes siis valib vale režiimi või liiga suure voolu. Seepärast on alati nõutud laadimine järelevalve all.

Laadijad on tänapäeval vast juba 99% hiina päritolu.